Pages

Memaparkan catatan dengan label Masker Muka. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Masker Muka. Papar semua catatan

Ahad, 5 Mac 2017

Masker Muka DenganVitamin C


Sebelum tido
Jgn lupa masker Muka ye
Hanya gunakan VitamIn C je
rasai kesegaran di wajah anda ☺☺☺


Sabtu, 13 Disember 2014

Masker Muka Dengan Vitamin C+ 500mg


Cara-cara untuk membuat masker ialah:
~Patahkan sustained Release Vitamin kepada 3 bahagian
~Ambil 1 bahagian dan simpan 2 bahagian tadi untuk kegunaan pada hari lain
~Hancurkan 1 bahagian tadi didalam piring
~Tambahkan sesudu air dan biarkan ia kembang selama 3-5 minit
~Sapukan seluruh muka yang sudah di cuci dan dikeringkan
~Biarkan masker tersebut kering 20-30 minit
~Bilaskan dengan dengan air bersih


Antara kelebihan melakukan masker dengan Vita C shaklee ialah:

♡Merangsang penghasilan kolagen dari dalam kulit
♡Menegangkan kulit muka
♡Mengecutkan jerawat
♡Mencerahkan muka
♡Menyegarkan muka





Jumaat, 5 Disember 2014

#KelasOnline - Vitamin Kecantikan By Master Azah

Kelas Online
VITAMIN KECANTIKAN
By MASTER AZAH
04 DISEMBER 2014
9.00 - 10.00 malam



KEPERLUAN VITAMIN C KEPADA KULIT



Mencerahkan kulit
Membantu kulit jadi lembut, elakkan kedutan dan sebagainya
Tumit kaki menjadi cantik
Menghalang penuaan


- Perlindungan dari matahari

Vitamin C melindungi kulit dari radikal bebas yang terhasil kerana kesan jemur pada cahaya matahari, pencemaran dan kesan merokok. Antioksida dalam Vitamin C melindungi kulit dari radiaso ultraungu dan kesan terdedah kepada cahaya matahari.

Vitamin C mengurangkan kesan sun burn disebabkan oleh radiasi ultra ungu dan seterusnya boleh menyebabkan barah kulit untuk jangka masa panjang.


- Penghasilan kolagen

Kolagen adalah komponen hydroxyproline dan hydroxylysine, 2 elemen untuk mengikat molekul yang meghasilkan kolagen. Ia menyebabkan kulit jadi gebu dan warna tona pada muka. Kekurangan kolagen menyebabkan kulit kusam dan tidak bermaya. Kolagen melembapkan kulit dari dalam dan mengurangkan kedutan dan tanda penuaan

- Penyembuhan luka

Badan menggunakan Vitamin C untuk mengantikan tisu yang rosak sekaligus menyembuhkan luka dengan cepat. Luka yang lambat sembuh adalah kekurangan Vitamin C. Vitamin C meningkatkan keanjalan kulit dan mempercepatkan tisu terbentuk bagi penyembuhan yang cepat.


- Melindungi dari perubahan warna kulit

Vitamin C melindungi DNA dari tindak balas fotokimia yang menyebabkan tumor, perubahan warna kulit dan beberapa jenis barah kulit. Ia juga mengelakkan penghasilan Pyrimidine Dimers yang menjadi punca utama penghasilan melanoma ( masalah kulit).

Vitamin C juga mencerahkan kulit dari masalah jeragat dan tompok-tompok penuaan, membantu kelihatan lebih muda dan kulit lebih lembut 

- Memperbaiki tekstur kulit

Kolagen juga menghasilkan struktur saluran darah yang baikdan vitamin C membantu sistem aliran darah. Saluran darah yang berada bawah kulit membawa oksigen dan nutrien yang menghasilkan kulit yang sihat. Tanpa nutrien yang cukup, kulit akan jadi kasar dan kering. Krim yang mengandungi Vitamin C memperbaiki rupa dan tekstur kulit.

Ia juga meningkatkan pembentukkan elastin yang menebalkan, melindungi dan memulihkan sel kulit. Kesan  tebal pada sel mengekalkan kelembapan, tingkatkan aliran darah pada kulit dan menjadikan kulit gebu.



☞Vitamin C sangat lah diperlukan untuk kulit. Telan sebiji pun dah cukup sebab sebiji Vitamin C bersamaan 7 1/2 biji buah limau. ataupun korang sanggup nak telan 7 biji buah limau setiap hari?





KEPERLUAN VITAMIN E KEPADA KULIT




Membantu mengurangkan parut

Meningkatkan ketahanan sel kulit
Membantu kulit lebih gebu
Mengatasi masalah jerawat dan kulit kering
Memperbaiki struktur asas kulit
Anti penuaan




Selenium dalam Vitamin E untuk apa?

Ini kerana Vitamin E tanpa selenium adalah tidak sempurna, selenium membantu penyerapan Vitamin E dengan cepat dan berkesan.




KEPENTINGAN GRAPE  SEED DALAM VITAMIN E?





BAGAIMANA NAK BUAT MASKER MUKA DENGAN VITAMIN C DAN VITAMIN E



TESTIMONI VIT C DAN VIT E








Isnin, 7 Julai 2014

Cadangan Set Kecantikan



Apa fungsi setiap vitamin dalam Set Kecantikan Shaklee dan bagaimana ia membantu mencantikkan kulit?


ESP (Soy Isolate Powder)

ESP ialah PROTEIN. Protein adalah makanan terpenting untuk tubuh manusia. Tubuh badan kita terdiri daripada protein seperti tulang, kulit, rambut,otot-otot, organ-organ, plasma, antibodi,enzim, hormon, hemoglobin dan sel-sel. Keseluruhan sel-sel (anggaran jumlahnya 60 trillion) yang membentuk tubuh badan, semua bergantung kepada protein untuk menjalankan fungsinya seperti membina sel-sel baru, menggantikan tisu-tisu badan yang lama/tua dengan tisu-tisu yang baru, menggantikan tisu-tisu yang rosak/cedera dengan tisu-tisu yang baru. Pengambilan ESP bersama suplemen-suplemen lain amat membantu dalam meng‘optimum’kan kadar penyerapan nutrient suplemen-suplemen tersebut ke dalam tubuh kita..senang kata, kesan pengambilan vitamin/mineral akan lebih efektif bersama pengambilan ESP. Protein yang lengkap, yang baik akan membantu membaiki, membina sel-sel tubuh yang sihat dan cantik. Sel-sel yang sihat lebih mudah menyerap vitamin berbanding sel-sel yang kurang sihat. Sebab tu, seeloknya dalam setiap program/ pakej kesihatan yang anda ambil, disarankan mengambil ESP. 

B Complex

Vitamin B melancarkan perjalanan darah. Bila perjalanan darah lancar, kulit akan nampak lebih cantik (glowing). Vitamin B juga mengekalkan kulit dalam keadaan hidrasi (tidak kering). Kulit yang tidak kering nampak lebih sihat dan gebu dan secara tidak langsung dapat mengurangkan kesan penuaan. 

Vitamin E

Sejenis antioksida yang menjaga dan memperbaiki kulit, meneutralkan radikal bebas dan kerosakan sel. Tubuh manusia tidak boleh menghasilkan vitamin e dan sebab itu kita perlu mendapatkan dari sumber luar. Pengambilan vitamin e dapat mencegah premature aging ( tua sebelum usia). Menghalang pembentukan garis-garis halus (kedutan). Mencegah pembentukan kedutan dengan cara meransang pembentukan kolagen, menyokong pembentukan sel-sel baru dan mempercepatkan pertumbuhan sel-sel kulit. Memperbaiki serta memudarkan parut-parut jerawat. 

Vitamin C

Membentuk kolagen. Kolagen adalah asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Oleh itu, ianya mampu mempertingkatkan kedut dan menghalang otot menjadi lembik.Mencantikkan kulit. Pengambilan vitamin C setiap hari, untuk kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukan pigmen. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat.




Ahad, 25 Mei 2014

Masker Muka dengan Esp Shaklee + Vitamin E Shaklee

Gabungan ESP + Vitamin E Shaklee sangat baik untuk kulit...berbaloi-baloi untuk pelaburan anda!




Kelebihan ESP :
~ Menjadikan kulit wajah mulus, gebu & berseri
~ Cepat menghilangkan parut jerawat pada wajah
~ Membekalkan tenaga berpanjangan & badan lebih sihat 
~Menegangkan kulit & menganjalkan payudara yang kendur

VITAMIN E SHAKLEE:
~ Vitamin penting untuk kecantikan kulit
~ Bertindak sebagai anti penuaan dan anti oksida
~ Melindungi dan mencegah kerosakan sel, menghaluskan dan mencerahkan kulit
~ Mempercepatkan proses pemulihan kulit,bagus untuk mereka yang mempunyai kulit kering
~ Berupaya mengawal kandungan minyak dalam kulit
~ Berupaya mengurangkan kesan jeragat yang ada pada kulit serta menghilangkan parut-parut
~ Awet muda..yang ini semua pasti sukaaaa...

Cara buat Masker Muka guna ESP Shaklee :

☞Sapu muka dgn plain yogurt dan biarkan selama 5-10min... Memang best..! Atau boleh campur yogurt tu dgn sesudu kecil ESP. Tepek kat muka sampai rasa kulit muka menegang (sampai yogurt tu kering). Besttt sangat masa ni, kalah masker yg kita dok tepek mcm topeng tu... Lepas dah kering tu terus basuh dgn pencuci muka. Memang lembut jer rasa kulit



Sabtu, 24 Mei 2014

Cara Buat Masker Muka Dengan Vitamin E Shaklee

Sebelum nak buat Masker Muka dengan Vitamin E Shaklee.
Kita kenali fungsi Vitamin E Shaklee dulu.

Fungsi Utama :

# Awet Muda
# Memperbaiki peredaran darah, memperbaiki tisu, rawatan PMS
# Mengurangkan parut
# Meningkatkan kesuburan lelaki dan juga wanita
# Merawat masalah keintiman
# Merawat masalah seksual lelaki
# Vitamin E juga dijadikan masker muka semulajadi


Vitamin E Shaklee ditambah dengan Grape Seed Extract untuk lebih power


Kebaikan Grape Seed Extract :

# Menyingkirkan radikal bebas
# Mengurangkan radang (Inflammatory)
# Membantu otak, kulit dan mata
# Membantu pengedaran mikro dan kardiovaskular
# Mencegah masalah kelenjar prostat
# Melambatkan proses penuaan
# Mengurangkan kedutan dan meningkatkan keanjalan kulit
# Mencegah kesan negatif disebabkan oleh sinar ultraviolet
# Membantu fungsi sistem saraf otak
# Meningkatkan daya pertahanan

Cucuk Ke dalam Vitamin E ini dengan jarum sampai bocor 

Langkah buat Masker Muka guna Vitamin E Shaklee :

1) Ambil 1 biji Vitamin E
2) Ambil jarum
3) Cucuk ke dalam kapsul Vitamin E sampai bocor
4) Ambil cecair Vitamin E dan sapu ke serata muka. 
    Keutamaan pada liang pori yang besar, parut-parut jerawat, jeragat 
    dan bahagian yang nampak kusam.

Dan lihat hasilnya nanti. 





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...