Pages

Memaparkan catatan dengan label Vivix. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Vivix. Papar semua catatan

Sabtu, 8 April 2017

Jom Kenali Vivix



Vivix membantu meningkatkan tenaga dalam sel. Tenaga dalam badan akan meningkat dengan pembentukan mitokandria baru. Mitokandria merupakan penjana tenaga di dalam sel akan menghasilkan tenaga yang kita perlukan. Apabila kecekapan mitokondria menurun, maka fungsi sel juga akan menurun. Di sinilah Vivix akan membantu dan memainkan peranan hebatnya di mana ramuannya akan menggalakkan biogenesis (pembentukan baru) mitokondria untuk meningkatkan tahap tenaga dalam sel.


Vivix sangat digalakkan untuk di minum oleh mereka yang ada penyakit seperti :-


penyakit kardiovaskular seperti serangan penyakit jantung.
strok.
asma.
gout.
kolesterol yang tinggi.
diabetes atau kencing manis.
tekanan darah tinggi.
penglihatan.
masalah berat badan.
kanser atau barah.
masalah kesuburan.
Alzheimer.
Flu, selsema, batuk.
Perokok.
lain lain masalah kesihatan.


Keempat empat ramuan semulajadi di atas bertanggungjawab dalam membantu mengurangkan risiko dan kesan tersebut. Disinilah kelebihan dan kebaikan Vivix Shaklee yang boleh digunakan oleh hampir semua orang untuk pelbagai jenis penyakit


#TsunamiShaklee
#Target70uvSehari
#FreegiftMenarik

Sabtu, 1 April 2017

Vivix Best! Vivix Terbaik! Mahal Tapi Sangat Berbaloi


Mereka tidak tahu dan tak pernah nak ambil tahu. Apa yang mereka tahu VIVIX MAHAL

Kalau lah mereka tahu.... sebenarnya Vivix ni sangat sangat berkesan dalam membantu penyembuhan penyakit. 

Kalau anda nak tahu pasal VIVIX boleh leh klik ➡➡➡➡➡ Vivix

Disitu ada banyak penerangan dan manfaat VIVIX. 


✔Alhamdulillah.... mana yg Minus Stroke dah beransur sembuh. Dulu anak anak tolak guna wheel chair sekarang dah boleh berjalan guna tongkat.

✔Ada yang hampir hampir operate Buah Pinggang tapi.... Alhamdulillah... makin sembuh.... tak perlu nak operate...malah EN DOKTOR pon terkejut dengan perubahan pesakit dia
Alhamdulillah....


Vivix telah terbukti menyelesaikan masalah penyakit serius, antaranya:

• Diabetes / Kencing manis
• Strok
• Katarak dan masalah mata
• Tekanan Darah Tinggi
• Masalah saraf
• Kayap
• Batuk berpanjangan
• Arthritis, Osteoporosis, Masalah sendi dan tulang (lutut dan pinggang)
• Resdung
• Bengkak jantung
• Letih (memberi tenaga)
• Masalah kulit dan bintik penuaan (kedut dan kusam)
• Rambut kembali hitam (uban)
• Rambut gugur
• Kolestrol tinggi
• Masalah selera makan
• Asma
• Sembelit di kalangan warga emas
• Angin dalam badan
• Penyakit Kardiovaskular (Jantung)
• Lemah imun tahan daya badan - lambat sembuh
• Perokok
• Masalah kelenjar tiroid
• Kanser dan tumor
• Cyst
• Penyakit SLE
• Kudis
• Gout
• Alzheimer atau nyanyuk
• Metabolisme badan rendah
• Masalah berat badan
• Awet muda
• Fibroid
• Alergik
• Tibi
• Wanita berpantang
• Breast lump
• Kerap ulser mulut
• Keputihan

VIVIX Kecutkan Cyst

TERIMA KASIH VIVIX
vivix
Pada 22/12/16 mak ada appoinment mak dengan doktor

Dua bulan lepas mak CikNa disahkan Cyst sebesar 5cm, doktor ingin buat surat refer hospital untuk buat operation sebabnya doktor kata sudah tahap bahaya sebab takut ianya merebak ke Ovari lain

Mak cakap dengan doktor saya nak tangguh

Mak selalu mengadu sakit apabila kedatangan haid, rasa perut merengat-rengat lain dari yang lain hingga tidak sedar rupanya ia adalah Cyst yang sudah lama bertapak dalam tu!!!

Allah, kesiannya mak syurgaku ini 

Hati anak mana yang sanggup melihat mak dan ayahnya tak sihat ke, sakit ke

Luluh jantung CikNa bila memikirkan sebelum ni apa yang mak tanggung

Kalau dahulu mak dan ayah  CikNa sanggup buat apa sahaja untuk anak-anaknya, kali ini sebagai anak CikNa membalas semula

Bila tahu mak CikNa ada cyst, tanpa berlengah, terus CikNa belikan mak vivix

Yess!!! CikNa belikan vivix untuk mak hasil simpanan duit CikNa sendiri masa tu

Tak pikir apa-apa pun masa tu, walaupun harganya agak mewah, TAPI lagi mahal nilai kesihatan mak dan ayah

Cukuplah mata melihat mak dan ayah CikNa sihat, cukup lah melihat mereka tersenyum indah

Mereka jauh dari CikNa, dan jauh dari keluarga

Mereka yang mengajar CikNa dan adik-adik belajar A,B,C, membaca semua

Kebahagian kita yang sekarang kerana adanya doa mak dan ayah kita selama ini

Tarikh keramat 22/12/16 pada hari inilaj tarikh penting buat CikNa, syukur padamu Ya Allah

Doktor sahkan yang mak tak perlu lagi ambil ubat hospital, itu petanda yang baik

Sujud syukur pada mu Ya Allah
Engkau la Maha Penyayang

CikNa selalu pesan dekat mak, mak buat solat hajat selalu sebelum dan semasa makan VIVIX ni

Allah bantu, sebab Allah tahu kita usaha ,bukan duduk meredhakan diri sahaja

Bantulah keluarga, sayangi mereka

INILAH MAK AYAH CIKNA
LOVE THEM TILL JANNAH



Jom ikhtiar bersama suplemen Vivix


Jumaat, 10 Mac 2017

SLIP DISC Boleh Dirawat Dengan Shaklee



Testimoni dari Customer Shaklee... Dulu sebelum kenal Shaklee beribu ribu habis untuk merawat penyakit SLIP DISC....
1 masa try untuk mencuba Shaklee... Dengan pengambilan VIVIX, OMEGA GUARD, OSTEMETRIX... Alhamdulillah... dengan belanja RM600.00 sahaja SLIP DISC berkurangan... Syukur Alhamdulillah...
Orang cakap... kita kena iktiar dahulu... InshaAllah... dengan kuasa Allah penyakir kita mampu dirawat...

Isnin, 6 Mac 2017

Vivix



Vivix sangat digalakkan untuk di minum oleh mereka yang ada penyakit seperti :- 

penyakit kardiovaskular seperti serangan penyakit jantung.
strok.
asma.
gout.
kolesterol yang tinggi.
diabetes atau kencing manis.
tekanan darah tinggi.
penglihatan.
masalah berat badan.
kanser atau barah.
masalah kesuburan.
Alzheimer.
Flu, selsema, batuk.
Perokok.
lain lain masalah kesihatan.
Keempat empat ramuan semulajadi di atas bertanggungjawab dalam membantu mengurangkan risiko dan kesan tersebut. Disinilah kelebihan dan kebaikan Vivix Shaklee yang boleh digunakan oleh hampir semua orang untuk pelbagai jenis penyakit.


Khasiat Vivix


Khasiat Vivix mampu menembusi keperingkat DNA sel. 

Badan kita sendiri, terdiri dari ....
Berbillion sel yang membina tisu, kemudian membina otot dan organ.
Darah kita juga terbina dari berbillion sel darah merah, sel darah putih, dan sebagainya.
Sel badan kita akan diganti lebih 300 billion sehari dan 200 juta setiap minit.
Sel sel yang rosak dan abnormal jika tidak dirawat dan dibaiki akan menyebabkan ia merebak dan menjadi semakin teruk.
.
Inilah yang mengakibatkan penyakit penyakit kronik seperti pelbagai jenis kanser, kerosakan buah pinggang, jantung dan lain lain lagi.


Selasa, 20 Januari 2015

#KelasOnline - Vivix Dan Penyakit Kronik By Master Wan Zuriana

Kelas Online
Vivix Dan Penyakit Kronik 
by Master Wan Zuriana
19 Januari 2015
9.00 malam Hingga 10.00 malam


Jom ketahui Bagaimana Vivix Berjaya Merawat Penyakit Kronik. Perkongsian dari Master Wan Zuriana.

Bismillahirrahmanirrahim, Assalamualaikum wbt...
Kelas malam ni bertajuk VIVIX dan penyakit kronik??


Pengenalan VIVIX
★ Vivix merupakan cecair yg mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol

★ Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi

Tahukah anda 2.6 juta rakyat malaysia menghidap diabetes atau pun kencing manis dan jumlah ini meningkat saban tahun? Jumlah yg rasanya tak patut dibanggakan.

Kes sakit kronik makin meningkat. Kumpul duit, buat bayar bil sakit. Walhal ada pilihan hidup tua dan sihat. Vivix Shaklee, ikhtiar termurah bagi elakkan risiko dan bantu merawat sakit kronik. 

Penyakit kronik yang paling popular dalam negara kita adalah diabetis dan juga obesiti. Sampaikan kerajaan usulkan ubah waktu operasi kedai makan 24 jam. Begitu terukkah habit pemakanan orang Malaysia?

Kalau org tanya apa produk paling bagus dan best dalam barisan supplemen shaklee semestinya ia adalah VIVIX


Ia ibarat tonik ajaib sebab mampu mengubati byk penyakit2 kronik dengan izin Allah jua. Just named it. Biasa utk sakit kronik/keadaan spt dibawah ini memang di syorkan VIVIX:-

- Kencing Manis
- Darah Tinggi, Kolestrol tinggi
- Stroke, Jantung
- Kanser
- Tibi
- Pesakit SLE
- Resdung, Allergi hidung
- Asma
- Anti penuaan (kecantikan)
- Perokok Tegar
- Gastrik
- Ulser Perut
- dll


*********************

Testimoni VIVIX >>
[9:17PM, 19/01/2015] ‪+60 14-232 1811‬: Haaa..tau tak vixix ni leh turunkan paras bacaan gula dlm darah?
[9:18PM, 19/01/2015] ‪+60 14-232 1811‬: Jiran dpan umah ni, bacaan dia 18, cuba amik vivix xsmpai sebulan turun ke paras 6

*********************


Manfaat VIVIX



Bagaimana vivix bertindak kepada pesakit2 kronik?

Manfaat Kesihatan Resveratrol. Resveratrol digunakan sebagai terapeutik dalam beberapa penyakit kronik.




Vivix adalah suplemen yang menembusi dan memperbaiki DNA. 

DNA adalah bahan asas dalam pembentukan sel. 
Maka apabila DNA telah dibaiki, sistem badan kembali pulih seperti waktu muda dan kembali pada keadaan asal yang sihat dan elok.

Peringatan!!!!
Saya cuba cari info tentang talasemia yee
Yg pasti Alfalfa dan Vitamin E tak boleh diambil oleh pesakit talasemia



Jom kita tengok secara detail bagaimana vivix merawat penyakit2 kronik ni


1. Memperbaiki Sel-Sel DNA

▪ Tahukah bahawa setiap hari hampir 1 juta sel-sel DNA rosak. Kerosakan berlaku secara langsung dan tidak langsung. 

~ Secara langsung seperti terdedah kepada radiasi (sebagai contoh semasa proses kimoterapi bagi pesakit kanser). 
~ Dan yang lebih parah adalah kerosakan secara tak langsung. Terdedah dengan radikal bebas, pencemaran dan makanan yang tidak sihat


2. Pengawalan Genetik

▪ Genetik adalah unik dan biasanya diwarisi dari ibu atau ayah. Ini juga akan menentukan jangka hayat dan juga berapa cepat kita menjadi tua. 

▪ Perasan tak ada yang umur 50an tapi kelihatan muda cantik macam 30an. Dan ada yang baru 30an tetapi nampak sungguh berumur. Ini berlaku kerana faktor genetik kita yang unik.

▪ Kandungan utama Vivix membantu mengawal genetik dan melambatkan proses penuaan. Bukan sahaja penuaan dari segi fizikal. Malahan penyakit yang disebabkan oleh faktor penuaan juga dapat dielakkan seperti cardiovascular disease, cancer, arthritis, cataracts, osteoporosis, type 2 diabetes, hypertension and Alzheimer's disease


3. Meningkatkan Tenaga Pada Tahap Sel Tenaga 

▪ tubuh manusia terhasil dari rantaian sel-sel di dalam badan. Semakin berumur, makin menurunlah tenaga yang dihasilkan. 

▪Jadi ramuan utama Vivix Shaklee akan meningkatkan tenaga dari tahap sel. Sel yang bertenaga akan menghasilkan tubuh yang sihat dan bertenaga.




Nampak too be good to be true kan? 1 botol utk hampir ke semua penyakit..which selalu orang kata mana ada produk mcm tu...uolls penah tak dipersoal mcm tu?
Kan..vivix ni produk yg paling istimewa dan paling cepat menampakkan kesan
Testimoni >>Contoh yg kena strok langsung tak leh berjalan, dh mula boleh menggerakkan otot2


Ni sedikit fakta mengenai vivix utk ibu mengandung dan menyusu




Testimoni VIVIX>>
Kanser Sembuh Dengan Vivix


Klik Gambar Untuk Baca Testimoni Vivix - Kanser Sembuh Dengan Vivix
Kisah Master Law Chu Hian


Jumaat, 2 Januari 2015

#PromosiShaklee Januari 2015 - VIVIX™ Penting Untuk Kesihatan Semua Golongan Wanita Dan Lelaki

VIVIX™
150 ml
Promosi Januari 2015
Promosi Pembuka Tahun 2015
Beli 6 Percuma 1
Beli 2 Diskaun 5%
Penting Untuk Kesihatan Semua Golongan Wanita & Lelaki



●Vivix™ adalah minuman campuran botani merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol.
Mengandungi campuran unik botani Polygonum Cus pidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol menjadikan Vivix begitu unik. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi.

■ Tersenarai di atas adalah kebaikan, khasiat dan manfaat Vivix. Vivix cukup bagus untuk memperbaiki sel, menghapuskan radikal bebas dan memperbaiki DNA.
Penjelasannya;
 
■ Memperbaiki DNA. Setiap hari, tubuh kita mengalami kerosakan DNA (salah satunya akibat radikal bebas) yang menyebabkan proses penuaan terjadi begitu cepat. Vivix membantu melambatkan dan melindungi DNA sel tubuh kita dan melambatkan proses tersebut.Vivix sesuai diambil oleh mereka yang selesai menjalani rawatan pemulihan kanser, misalnya kimoterapi, bagi mengembalikan sel tubuhnya kepada keadaan asal.

■ Memperbaiki tenaga sel. Semakin tubuh kita terdedah kepada penuaan, semakin cepat sel tubuh kita kehilangan tenaga. Ini akan menurunkan fungsi sel. Vivix membantu menguatkan sel tubuh.

■ Membantu meningkatkan fungsi otak, kardiovaskular, imuniti dan sendi. Semakin tua, semakin kita rasa sakit sana sini, ingatan pun makin pudar. Vivix membantu mengembalikan keremajaan.


10 KEBAIKAN VIVIX!

=》 Menggalak penuaan yg sihat – awet muda dan anti-penuaan

=》 Membantu mengelakan kanser – merencat sel kanser dari menjadi semakin serius

=》 Mengurangkan risiko penyakit jantung – melindungi jantung

=》 Mengurangkan kompilasi diabetes / kencing manis

 =》Meningkatkan kesihatan arthritis dan menyokong kesihatan sendi – melindungi saraf

=》 Mengurangkan insiden bg penyakit nyanyuk

=》 Membantu dlm proses penurunan berat badan

=》 Menyokong kesihatan mata

=》 Meningkatkan kesihatan imum badan

=》 Menggalakan kesihatan keseluruhan




Khamis, 1 Januari 2015

#PromosiShaklee Januari 2015 Sahaja - Promosi Hebat Untuk 1 Family



Tahun 2015, Tahun baru, pembukaan Tahun 2015, Shaklee menawarkan Promosi Hebat Untuk Kesihatan 1 Family...
  • Untuk Wanita
  • Untuk Lelaki
  • Untuk Kanak-kanak
  • Untuk Warga Emas
  • Untuk Golongan Diabetes
  • Untuk Pengidap Darah Tinggi
  • Untuk Penyakit Kanser
  • Untuk Penyakit Jantung
  • Dan Pelbagai Lagi

Seronok dan begitu teruja!!! mahu tak teruja, sebab BULAN KESIHATAN 1 FAMILY, bukan sahaja CANTIK malah SIHAT, CERGAS, CERDAS & FOKUS!!


Jom baca info :-
  • ALFALFA COMPLEX
  • VIVIX
  • VITA-LEA FOR CHILDREN



A L F A L F A   C O M P L E X


ALFALFA COMPLEX
330/700 kapsul
Promosi Januari 2015
Promosi Pembuka Tahun 2015
Beli 6 Percuma 1
Beli 2 Diskaun 5%
Penting Untuk Kesihatan Wanita & Lelaki



ALFALFA COMPLEX
Suplemen yang wajib untuk wanita dan lelaki kerana alfalfa merupakan 1001 khasiat.
Ia juga dikenali sebagai RAJA TUMBUHAN kerana terkenal dgn khasiat dan mineralnya yg tidak terdapat dalam buah-buahan mahupun sayuran. Ia kaya dgn PROTEIN, ASID AMINO, KLOROFIL, SERAT, 15 ZAT GALIAN, 10 VITAMIN, 8 ENZIM & FITOKIMIA.


10 biji alfalfa = segelas susu


Kelebihan Alfalfa:
  • Dikatakan tumbuhan terbaik yang mengandungi segala zat keperluan harian tubuh manusia.
  • Galactagouge - Bagus diambil oleh ibu-ibu yang menyusukan anak kerana ia merangsang penghasilan susu ibu (milk booster).
  • Membantu perkumuhan menjadi lebih lawas.
  • Membantu membuang angin dalam badan.
  • Termasuk dalam kategori fiber yang mengenyangkan.
  • Melegakan sakit sendi dan belakang
  • Menghilangkan kelesuan dan tekanan.
  • Memberi sensasi ‘rasa sejuk’ (alfalfa Shaklee mengandungi minyak Peppermint)
  • Memberi kelegaan semasa haid
  • Merawat arthitis
  • Bagus untuk asma, resdung, elergi, gegata dan ekzema
  • Mencuci usus bagi membuang toksik
  • Mencuci buah pinggang dan merawat kencing kotor disebabkan jangkitan dalam buah pinggang
  • Meneutralkan asid dalam badan
  • Merawat masalah keputihan pada wanita
  • Membesar dan menegangkan payudara
  • Bertindak seperti kacip fatimah kepada para isteri
  • Memulihkan urat selepas bersalin
  • Membantu masalah penghadaman dan pencernaan
  • Meningkatkan stamina seorang suami
  • Melegakan sembelit (tapi kalau kurang minum air boleh jadi sembelit) 

Alfalfa Complex membantu untuk Kurus & Lansing,
membuang toksin, membakar lemak dengan segera

Alfalfa Complex  rawat keputihan


Testimonial Customer yang amalkan Alfalfa Complex hingga keputihannya hilang



Alfalfa Complex juga baik untuk wanita dalam berpantang
boleh banyakkan susu badan
boleh merapatkan rahim
badan tidak cepat lesu



lebih lanjut pasal ALFALFA COMPLEX sila klik sini INFO DETAIL ALFALFA



V I V I X
VIVIX ™
150 ml
Promosi Januari 2015
Promosi Pembuka Tahun 2015
Beli 6 Percuma 1
Beli 2 Diskaun 5%
Penting Untuk Kesihatan Semua Golongan Wanita & Lelaki



Mesti baca khasiat vivix ni

Vivix merupakan penemuan revolusi dalam nutrisi  polifenol. Vivix merupakan satu paten tertunda yang hebat dengan campuran botani eksklusif yang terdiri daripada poligonum cuspidatum, anggur muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak ung.

Vivix atau lebih popular dipanggil sirap Shaklee kerana cecair vivix ni berwarna merah. Vivix Shaklee merupakan supplement anti penuaan terbaik di dunia. Ia berjaya dihasilkan selepas kajian bertahun-tahun oleh Shaklee dan merupakan supplement pertama di dunia yang mampu menembusi DNA manusia.


Apakah kehebatan Vivix Shaklee?

a) Vivix mengawal genetik dan seterusnya membantu melambatkan penuaan sel.

b) Vivix melindungi dan memperbaiki sel DNA manusia ~ setiap hari sel tubuh diserang hampir sejuta serangan yang merosakkan pangkalan data genetik dan mengganggu fungsi sel dan usia kita. Dengan vivix, DNA akan dapat dilindungi dan diperbaiki selnya.

c) Vivix melambatkan pembentukkan AGE ~ penimbunan AGE (advanced glycation end products) akan menyebabkan kerosakkan sel. Ramuan Vivix yang 10x lebih kuat dari resveratrol (kandungan unik dalam anggur muscadine) mampu melambatkan pembentukan AGE.

d) Vivix membantu meningkatkan tenaga dalam sel ~ tenaga dalam telah ditingkatkan dengan pembentukan mitokandria baru. (mitokandria merupakan penjana tenaga dalam tubuh)

Bagaimana Vivix bertindak dengan berkesan?

Rahsianya kerana Vivix melindungi dan membaikpulih sel DNA kita di samping mengelakkan penimbunan protein AGE dalam badan.


Kebaikan Vivix Shaklee
  • Membaiki sel yang rosak dengan pantas, amat sesuai untuk mereka yang baru menjalani pembedahan
  • Memelihara keseluruhan kesihatan
  • Anti oksida yang sangat baik - awet muda
  • Membantu anda merasa lebih bertenaga
  • Mengurangkan risiko kanser
  • Membantu pesakit diabetic
  • Menguatkan sistem imun

Testimonial Customer yang amalkan Vivik hingga luka kencing manis nya pulih

Testimoni Vivix - rawat luka kencing manis


V I T A - L E A   F O R   C H I L D R E N

VITA-LEA FOR CHILDREN
Promosi Januari 2015
Promosi Pembuka Tahun 2015
Beli 3 Percuma 1
Penting Untuk Kesihatan Anak Anda

Selain diwajibkan ambil makanan berkhasiat dan mengikut saranan piramid makanan, supplement mutivitamin juga banyak menyokong meninggikan tahap kesihatan anak. Supplement multivitamin juga membantu MELENGKAPKAN (bukan menggantikan) zat dan nutrisi yang kurang dan SANGAT-SANGAT diperlukan oleh kanak-kanak yang sedang membesar terutamanya KALSIUM.

Salah satu tanda anak anda sering demam, selesema dan batuk adalah tanda antibodinya lemah disebabkan kekurangan sebilangan vitamin yang menyokong kerpeluan antibodi tubuh seperti, kalsium, vitamin C, vitamin B dan sebagainya. 

Tambahan pula, lambakan makanan ringan dan makanan segera yang sangat kaya dengan garam, gula, pewarna dan perasa juga memudaratkan kesihatan anak dan gigi. Hendaknya, gaya hidup ibu bapa sekarang yang masing-masing bekerja, anak dijaga pengasuh, kita tidak tahu sangat apa yang anak anda makan seharian sama ada sesuai dengan dietnya atau tidak. 

Sangat penting bagi ibu-bpaa memandang berat akan pemakanan kanak-kanak kerana makanan mewakili peratusan zat dan nutrisi yang anak anda perolehi seharian. Dan kini ibu bapa boleh menarik nafas lega kerana supplement multivitamin shaklee membantu melengkapkan (bukan menggantikan) kekurangan zat dan nutrisi yang diperlukan oleh kanak-kanak. 


Kelebihan Supplement Vita-Lea for Children Chewable 
  • Membekalkan 19 vitamin dan mineral yang sangat diperlukan untuk tumbesaran 
  • Sumber kalsium untuk tulang, otak dan gigi 
  • Meningkatkan tahap daya tahan melawan penyakit 
  • Sumber lengkap 7 jenis vitamin B untuk fungsi tubuh yang betul 
  • Menyediakan 150% nilai harian Vitamin D untuk menyerap kalsium dengan berkesan 
  • Mengandungi 100% nilai harian Vitamin C yang diperlukan 
  • Multivitamin yang kaya dengan antioksidan untuk kulit yang cantik 
  • Untuk kanak-kanak 4 tahun ke atas 
  • Kanak-kanak 2 hingga 3 tahun yang SUDAH PANDAI TABLET boleh ambil dengan PENGAWASAN ORANG DEWASA 
  • Rasa yang sedap 

Vita-Lea for Children Chewable Berbeza Dengan Lain-lain Produk Di Pasaran 
  • Tidak mengandungi perasa, pewarna, pengawet dan pemanis tambahan 
  • Mengandungi pemanis semulajadi dengan Xylitol yang melindungi gigi dari kaviti 
  • Pembungkusan BPA free 

Kanak-kanak yang perlukan Vita-lea For Children 
  • Yang kurang selera makan 
  • Yang suka makan junk food 
  • Untuk tingkatkan system imun 
  • Yang kurang makan makanan berkhasiat 
  • Yang kurang minum susu (bekalkan 200mg dalam setiap hidangan) 
  • Yang tak suka makan sayur (vita lea ada vitamin k – bantu pembekuan darah dengan cepat jika luka) Yang selalu jatuh sakit 
  • Yang kurang aktif 

Bagi kanak-kanak yang tidak boleh menelan tablet boleh gantikan Vita-lea For Children dengan Mealshake Shaklee juga supplement multivitamin tetapi dalam bentuk bancuhan.





Ahad, 26 Oktober 2014

Artis/Aktor Kita Dan Shaklee - Sihat Bersama Shaklee

Fza nak Share ngan rakan-rakan diluar sana tentang HEBATNYA SHAKLEE. Sampai artis-artis kita pon turut terpengaruh. Siap ada yang MENGAMALKANNYA & MENJUAL. Setelah mengamalkannya, mereka share dengan kita kebaikan Shaklee. Hebat sungguh Shaklee ni...

Meh Fza sharekan sapa ARTIS yang Fza maksudkan...


 JASMIN HANI
Jasmin Hani Ketika Hamil
Mengamalkan ESP-Soy Protein Isolate Powder. 
Bagus Untuk Ibu Hamil Dan Bayi Dalam Kandungan.
Si Ibu Bertenaga Sepanjang Hari,
Kulit Ibu Cantik
Bayi Tak Jaundis (Kuning)


LEUNIEY - ISTERI KEPADA FAHMI CHE'MAT
Isteri Kepada Fahmi Penjaga Gol Bola Sepak - Leuniey
Leuniey Isteri Kepada Fahmi Penjaga Gol Bola Sepak Mengamalkan Set Kehamilan Semasa Pregnant. Lihat baby nye Comel Loteh kan...Kiyut Jer..


RITA RUDAINI







Rita Rudaini, mengamalkan VIVIX. Vivix bagus untuk Kesihatan Luaran dan Dalaman. Kulit Menjadi Cantik. Melambatkan Sistem Penuaan Kulit. 

Bila dah amalkan, Rita Rudaini pula menjual. Dia nak Sharekan Kebaikan Shaklee Kepada Semua. Kan Hebat Produk Shaklee ni. Rita Rudaini tak nak Cantik Sihat Sorang, so...dia sharelah Kebaikan Shaklee dengan Kita.


ASHRAF MUSLIM pon amalkan Shaklee. Tak Caya? Hurm.. boleh klik link ni http://youtu.be/Fb6hLg7VG-Y ....Selamat Menonton ye...


Selain daripada itu, AYU RAUDHAH pon ada amalkan VIVIX untuk KECANTIKAN LUAR & DALAMAN. Cun kan Ayu Raudhah tu....



Sabtu, 25 Oktober 2014

Kulit Cantik Putih Gebu Dengan Cadangan Set Kecantikan Kulit

Cadangan Set Kecantikan (Full Set)
VITAMIN C PLUS 500MG
VITAMIN E
ESP SOY PROTEIN ISOLATE POWDER
VIVIX
COQ HEALTH
B COMPLEX
COLLAGEN POWDER


FUNGSI SETIAP VITAMIN 


VITA C 500mg PLUS 

Manfaat utama

1. Membentuk kolagen
- merangsang pembentukan kolagen. Kolagen adalah sebatian asas otot, gusi, rangka dan tulang rawan. 
- oleh itu, ianya mampu mempertingkatkan kedut dan menghalang otot menjadi lembik

2. Mencantikkan Kulit
- ambil vitamin C setiap hari untuk kulit lebih cerah, melambatkan penuaan, dan menyekat
   pembentukan pigmen. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat.
- selain itu fungis vitamin c adalah untuk memperbaiki simptom pendarahan, 
- meningkatkan sistem imun,
- memerangi kancer dan mengekalkan kolestrol sihat.


VITAMIN E COMPLEX
Manfaat Utama

1. Anti-penuaan
- 1 kapsul vitamin E setiap hari membantu melambatkan penuaan, mengurangkan kedut, garis halus,
   parut, akne dan bintik penuaan. Ianya mampu memulihkan tekstur kulit dan ton muka,dada dan otot
   paha

2. Memperbaiki parut
-  memperbaiki bengkak dan ulser kulit. Boleh dikenakan terus pada luka untuk mengurangkat kesan
   parut

3. Anti oksidan yang kuat
- pengambilan lebih daripada 1,200IU sehari untuk anti-oksidan yang kuat dan berkesan untuk               melawan kanser, mengukuhkan sistem imin, menghalang atau melambatkan tumor, mengurangkan
  kerosakan akibat radikal bebas. Ianya juga memperbaiki masalah aoksida-katarak dan masalah
  penglihatan

  Selain itu, melindungi jantung, meningkatkan kemampuan reproduktif, kelastarian tenaga,
  memperbaiki arthiritis serta meghalang keguguran.


ESP ( SOY PROTEIN ISOLATE POWDER)

Manfaat utama

1. Awet muda
   asid amino yang penting untuk membina otot, kuku, rambut, darah, organ, kulit, gland
   dan lain-lain. Pengambilan yang kerap adalah kunci awet muda.

2. Membaiki pigmentasi
   membaiki masalah rambut seperti beruban dan rambut gugur, memperbaiki pigmentasi dan 
   kedutan kesan tua.

  Selain itu esp jugak baik untuk hormon, baik untuk masalah prostat, pembekal tenaga 
  dan membaiki memori.


COLLAGEN POWDER

Manfaat utama

1. Pembekal kolagen badan dan semestinya untuk tampak lebih muda dan rasa lebih muda


Tampak Lebih Muda


   A) Kolagen memberi manfaat untuk menguatkan rambut dan merangsang peryumbuhan semula.
   B) kuku jadi kuat, bintik hitam hilang dan pangkal kuku akan akan mengekalkan warna yang sihat
  C) kulit akan kurang kering dan elestasiti bertambah baik dan kulit jugak akan cepat sembuh
      serta mngurangkan parut
  D) membantu menghilangkan tanda penuaan.


Rasa Lebih Muda


A) kolagen membantu menguatkan tulang dan mengurangkan kemungkinan tulang rapuh
B) kolagen jugak membntu dalam mengurangkan geseran pada sendi-sendi.
C) baik untuk mata yang sihat. Sel Glya membekalkan nutrisi kepada otak dan disokong oleh 
    kolagen. ini penting untuk menentukan agar otak anda mendapatkan kolagen yang sepatutnya



VIVIX

Manfaat utama

1. berupaya mengaktifkan pengawalan utama genetik uang menolong melambatkan 
    ~ penuaan pada tahap selular.
    ~ boleh baca link ini ingin tahu pasal vivix.
   
Bertindak dengan 4 mekanisme

1. melindungi dan memperbaiki selular DNA

2. memberi impak positif kepada pengawalan genetik

3. menggalakkan biogenesis ( pembentukan baru ) mitochondria

4. melambatkan pembentukan protin AGE ( ADVANCED GLYCATION END PRODUKS) 


COQ HEALTH PLUS

Manfaat Utama

Kulit anda akan lebih muda kerana?

 CoQ10 meningkatlan peredaran darah untuk membekalkan tisu kulit dengan cukup oksigen
 dan nutrisi untuk pemulihan, rejuvenasi dan penghasilan kolagen. ini mambantu kulit lebih tegang , lebih cerah dan berseri. Dan jangan tidak tahu ia jugak boleh menjadi sunblock...makan sebiji sudah cukup untuk melindungi kulit anda ...bestnya


B COMPLEX



Baik untuk menghalang kemurungan, sakit kepala,,stress serta mood kurang baik..
Oleh demikian...tiadalah mahu marah-marah saja kan..kalu marah-marah saja itu yang muka semacam lepas tue timbullah kedut-kedut dimuka..tak gitu...


Inilah semua vitamin-vitamin yang berkaitan dengan kulit cantik nie..

TESTIMONI CADANGAN SET KECANTIKAN SHAKLEE




Rabu, 16 Julai 2014

Penyakit tiroid dengan Shaklee

PENYAKIT TIROID 




Penyakit tiroid bagi yang tidak mengetahui kesannya mungkin akan menganggap penyakit ini sebagai penyakit remeh. Namun hakikat sebenar, penyakit tiroid ini merbahaya hingga boleh membawa maut pada si pengidap jika tidak dirawat dengan segera.

Jika mengikut dari bacaan dari beberapa sumber seperti wikipedia dan akhbar Utusan, wanita lebih mudah untuk diserang penyakit tiroid berbanding lelaki. Empat nisbah satu penyakit tiroid menyerang wanita berusia 20 tahun ke atas kerana sebab dan alasan yang tidak diketahui hingga kini. Penyakit ini boleh berlaku semasa dan selepas kehamilan.

Punca penyakit Tiroid – Kelenjar tiroid ialah organ endokrin yang terletak di leher manusia. Fungsinya ialah mengeluarkan hormon tiroid. Antara hormon yang terpenting ialah Thyroxine (T4) dan Triiodothyronine (T3). Hormon-hormon ini mengawal metabolisma (pengeluaran tenaga)


Ada dua jenis penyakit tiroid yang utama:-

     1)   Hipertiroidisme / Tirotoksikosis
     2)   Hipotiroidisme


Hipertiroidisme / Tirotoksikosis

Hormon tiroid T3 dan T4 didapati lebih tinggi daripada orang biasa. Antara penyebab penyakit ini ialah :
- Grave’s disease. Antibodi di dalam badan menyebabkan tiroid membesar dan mengeluarkan lebih hormon. Selalunya semua (atau sebahagian besar) sel tiroid orang yang menghidapi penyakit ini mengeluarkan hormon berlebihan

- Thyroiditis (tiroid bengkak). Selalunya keadaan ini boleh elok sendiri

- Toxic nodule goitre. Terlalu banyak iodindi dalam makanan


¤ Tanda-tanda orang yang menghidapi hipertiroidisme:
Bengkak di leher        
Cirit birit        
Degupan jantung bertambah, 
sentiasa berdebar-debar        
Gementar dan gelisah, terketar-ketar        
Haid tidak teratur, kurang atau tidak datang       Kesuburan turun      
Penumpuan kurang      
Mata menjadi besar (bulging)      
Angin yang tidak menentu      
Kejang otot      
Oesteoporosis (kereputan tulang)      
Pengeluaran peluh banyak, bertambah.
Kulit lembap      
Suhu badan naik, tak tahan panas      
Rambut tidak kuat      
Sukar bernafas      
Sukar tidur      
Tekanan darah naik      
Turun berat badan walaupun selera naik      
Lemah

¤ Hipotiroidisme
Orang yang menghidap hypothyroidism pula tidak mempunyai hormon tiroid yang cukup.


¤ Tanda-tanda orang yang menghadapi hipotiroidisme-
bengkak kaki        
ingatan terganggu        
lembap        
malas        
kuat tidur        
badan sering terasa sejuk dan boleh mengakibatkan masalah jantung

Bagaimana cara untuk merawat penyakit kelenjar Tiroid?

Pesakit yang mengalami penyakit HIPOTIROIDISME mudah dirawat, tetapi terpaksa mengambil hormon tiroksin seumur hidup. Dos ubat juga mungkin diubah secara berkala bergantung kepada aras hormon tiroid.

Bagi yang mengalami sakit HIPERTIROIDISME pula, iodin beradioaktif diberikan untuk memusnahkan sebahagian kelenjar tiroid. Pembedahan juga salah satu daripada kaedah rawatan.

Walaupun dengarnya seperti menakutkan, tetapi penyakit ini tidak merbahaya sekiranya pesakit menerima rawatan dari peringkat awal.


SIAPA yang BERISIKO?

Antara yang berisiko menghidap penyakit ini ialah :
Perempuan 
Genetik 
Mengidapi sakit pituitari atau endocrine yang lain
Usia lebih 60 tahun
Perokok

Apakah supplement Shaklee yang menjadi pilihan utk pesakit tiroid ini???

¤ bagi yg jenis HYPER
VIVIX 
ESP

¤ bagi yg jenis HYPO
VITALEA
VIT E COMPLEX
OMEGA GUARD
B COMPLEX

Bagi anda yg mempunyai hyper tiroid


•   Boleh ambil ESP - Soy Protein Isolate powder

•  Tidak boleh ambil vitalea with iron formula

•  Tidak boleh ambil alfalfa complex


Bagi anda yg mempunyai hypo tiroid


•  Boleh ambil Vitalea with iron formula

•  Boleh ambil alfalfa complex

•  Tidak boleh ambil ESP - Soy Protein Isolate powder





Ahad, 13 Julai 2014

Rawat Kencing Manis atau Diabetes Dengan Produk Shaklee


Rawat Kencing Manis atau Diabetes dengan Produk Shaklee

Kencing manis atau diabetes melitus ialah sejenis penyakit di mana badan mengeluarkan terlalu sedikit insulin atau insulin yang dikeluarkan tidak berkesan. Ini akan mengakibatkan paras gula dalam darah melebihi paras normal. Insulin pula adalah sejenis hormon yang dihasilkan dalam badan untuk mengekalkan paras normal gula. Akibat dari hormon insulin yang tidak mencukupi atau tidak berkesan maka gula tidak dapat memasuki dalam sel-sel badan dan seterusnya mengakibatkan paras gula darah yang tinggi.

¤ Faktor Risiko Kencing Manis

Setiap orang boleh mendapat kencing manis tetapi sesetengah orang lebih mudah mendapat kencing manis. Faktor-faktor risiko kencing manis adalah :
~ Kegemukan atau obesiti
~ Kurang aktiviti kecergasan fizikal atau senaman
~ Sejarah keluarga yang menghidap kencing manis
~ Umur melebihi 35 tahun
~ Pemakanan
~ Pengambilan lemak berlebihan dalam makanan
~ Pengambilan serat yang tidak mencukupi
~ Kurang zat makanan di peringkat awal umur
~ Kelahiran tidak cukup berat

¤ Tanda-tanda Kencing Manis



~ Kerap dahaga
~ Kerap kencing
~ Susut berat badan walaupun berselera makan
~ Terasa letih dan lesu
~ Luka atau cedera yang lambat sembuh
~ Gatal-gatal terutama di bahagian kemaluan

¤ Jenis-jenis Kencing Manis

#Jenis I - bergantung sepenuh kepada insulin 

- Kebanyakkanya terjadi di kalangan kanak-kanak atau remaja.
- Hanya boleh di kawal dengan suntikan insulin, kawalan pemakanan dan senaman.
- Terjadi kerana kekurangan insulin.
- Ianya mempunyai kaitan dengan keturunan atau ahli keluarga yang telah mengidapnya.

#Jenis II - tidak bergantung dengan insulin
- Selalu berlaku di kalangan orang dewasa yang berumur 40 tahun ke atas.
- Individu yang mempunyai berat badan berlebihan.
- Boleh di kawal dengan kawalan pemakanan dan senaman dan juga bantuan ubat-ubatan.


¤ Kesan penyakit kencing manis

Penyakit kencing manis yang tidak dikawal dengan baik akan menyebabkan kesan yang lebih serius. Antara kesannya ialah :
- Kegagalan buah pinggang
- Serangan jantung
- Kebutaan / Katarak
- Koma (hilang kesedaran)
- Angin ahmar (strok)¡
- Sakit saraf atau “mati pucuk”
- ‘gangrene’ atau anggota tubuh mati/membusuk

¤ Penyakit kencing manis tidak boleh di sembuh tetapi ianya boleh dikawal.

¤ Untuk mengawalnya, kadar gula dalam edaran darah hendaklah sentiasa berada pada kadar normal. Selain itu kita hendaklah memberikan perhatian terhadap perkara-perkara berikut :
- Pengambilan ubat atas nasihat doktor.
- Pemakanan sihat.
- Penjagaan berat badan.
- Selalu bersenam.
- Elakkan jangkitan.




¤ Adalah lebih baik sekiranya penyakit kencing manis di cegah dari terjadi. Kaedah Pencegahan yang terbaik adalah :
1. Mempunyai berat badan unggul.
2. Makan pelbagai jenis makanan.
3. Makan mengikut umur dan aktiviti fizikal.
4. Makan lebih buah-buahan, sayur-sayuran kekacang dan bijirin.
5. Makan dengan kerap tetapi dengan kuantiti yang sedikit.
6. Selalu melakukan senaman.

¤ Shaklee menawarkan Sugar Control set untuk mengawal kencing manis anda. 

Kebaikan :
*Mengekalkan paras gula suhat dalam darah.
*Melegakan rasa kebas dan semut-semutan.
*Membantu menyembuhkan luka.

Set Sugar Control Shaklee terdiri daripada :

GLA COMPLEX 
menghalang komplikasi diabetes. Merendahkan gula dalam darah, berkesan untuk diabetes semasa hamil dan usia tua. Meringankan kebas dan kesakitan disebabkan oleh gula darah yang tinggi. 

B COMPLEX 
menukar makanan kepada tenaga iaitu dengan menukar lemak, karbohidrat dan protin kepada tenaga sekaligus mengurangkan masalah keletihan. 

ZINC COMPLEX
membantu pengeluaran insulin, mengekalkan fungsi insulin, seterusnya memperbaiki diabetes.

¤ jika anda mempunyai budget yang lebih, anda digalakkan mengambil :

VIVIX 
merupakan supplemen anti-penuaan terbaik di dunia. Juga membantu memelihara kesihatan jantung, otak, sistem imun, perlindungan antioksidan, peningkatan tenaga, kesihatan dan kesejahteraan.




Jumaat, 11 Julai 2014

Atasi Gout Dengan Shaklee

Atasi Gout Dengan Shaklee

Apa itu Gout?


Gout adalah sejenis penyakit akibat daripada asid urik berlebihan di dalam badan. Asid urik adalah bahan kumuhan berasal daripada purin (sejenis protein). Badan kita membuang bahan kumuhan ini melalui air kencing (urin). Bagi pengidap gout, asid urik yang berlebihan itu tidak dibuang dengan berjaya dan ianya terkumpul di dalam sendi.  


Gout berlaku apabila terjadinya keradangan yang menyakitkan di tendon, sendi dan ianya membengkak. Biasanya gout terjadi di sendi metatarsal-phalangeal di tapak kaki.



Sejarah Penyakit Gout


Gout mula dikenal pasti lebih 2000 tahun dahulu dan dikatakan penyakit tertua. Pada masa dahulu gout boleh menyebabkan kemudaratan dan kecacatan, kini dengan kemajuan dalam bidang perubatan, gout boleh dikawal.


Biasanya pesakit gout adalah kaum lelaki dalam lingkungan usia 30-60 tahun. Majoriti kaum wanita yang menghidap penyakit gout adalah yang telah putus haid.



Punca Gout


Ada beberapa punca kenapa Gout berlaku:

- Cara pemakanan,

- Genetik,

- dan masalah buah pinggang.


Ia adalah sebahagian daripada penyakit artritis yang dikelaskan sebagai penyakit metabolik akibat asid urik (iaitu bahan buangan yang terhasil daripada pemecahan purin (protein); berkumpul pada sendi dan tisu lembut di sekeliling sendi, terutama pada kaki dan menyebabkan rasa sakit.


Pemendapan asid urik ini lama kelamaan akan menghasilkan hablur garam dan hablur inilah yang mencetuskan rasa sakit sendi. Ia juga dipanggil masalah bengkak sendi yang daripada tapak ibu jari kaki, menular ke sendi lain pada kaki dan tangan.


Banyak makanan tinggi protein seperti makanan laut, kekacang, daging merah dan daging organik tinggi purine. Pemecahan purin dalam makanan ini akhirnya boleh menyebabkan gout. Purin ditukarkan ke dalam bentuk asid urik semasa metabolisme tisu-tisu rosak dan koyak. Kajian menunjukkan mereka yang banyak makan daging merah dan makanan laut meningkatkan risiko gout sebanyak 50 peratus.



Cara Mengatasi Gout


1.    Amalkan diet rendah purin. Kurangkan pengambilan makanan berprotein yang mengandungi purin. 


Contoh: organ dalaman (paru, hati), ikan bilis, sardin, herring, telur ikan, kekacang, alkohol, lemak haiwan, asparagus, bunga kobis, cendawan dan yis (roti putih dan roti manis)


2.    Ceri dan strawberi dikatakan mampu mengurangkan asid uric


3.    Minum banyak air, untuk mecairkan dan membantu proses penyingkiran urate.


4.    Kawal berat badan kita - kegemukan boleh menjejaskan keupayaan badan

menyingkirkan asid urik.


5.    Bersenam


¤ Supplemen Shaklee yang dicadangkan


1.    Vivix - Mengimpak 4 mekasnisme anti penuaan. (melidungi dan membaiki


2.    DNA, memberi impak positif kepada pengawalan genetik, menggalakkan pembentukan mitochondria di dalam sel, melambatkan pembentukan protein AGE yang menyebabkan kerosakan sel)


3.    OmegaGuard - Asid Dokosaheksanoik (DHA) dan  Asid Eikosapentanoik (EPA) merupakan asid lemak 3 yang ditemui dalam ikan laut dalam. DHA dan EPA dipercayai mampu mengurangkan keradangan pada sendi pesakit


4.    Alfalfa - menyingkirkan toksik secara lembut dari badan. Namun pengambilan alfalfa memerlukan pesakit mengambil air yang banyak.


5.    Performance drink- memastikan tubuh pesakit sendiri mempunyai kandungan air dan gula yang cukup agar tidak dehydrate.


Vivix

Cadangan Set Gout Asas


~ Gout dan Vitamin C


Pesakit gout perlu mengambil Vitamin C secara sederhana. Kajian menunjukkan pengambilan Vitamin C mampu mengurangkan 45% risiko gout.


Vitamin C adalah  uricosuric semulajadi, yang bermaksud bahawa ia membantu buah pinggang menyingkirkan asid urik. Walau bagaimanapun, ia akan menyebabkan peningkatan asid urik dalam buah pinggang dan air kencing yang boleh meningkatkan risiko batu karang.


Vitamin C juga adalah asid askorbik. Pengambilan Vitamin C yang berlebihan boleh menyebabkan air kencing menjadi lebih berasid yang ketara boleh meningkatkan risiko batu karang.



Ia boleh dikurangkan apabila pesakit mengambil air masak yang mencukupi.


Ideal dose: 500mg-1000mg sehari sahaja.


Jika pesakit gout hendak mengambil melebihi 1000 mg sehari, disarankan berbincang dengan doktor terlebih dahulu.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...