Pages

Memaparkan catatan dengan label Testimoni Vitamin C. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Testimoni Vitamin C. Papar semua catatan

Khamis, 6 April 2017

Set Kecantikan Shaklee Yang Pasti Kulit Jadi Flawless


Fungsi setiap vitamin yang dicadangkan dalam Set Kecantikan Shaklee:


B-Complex

Bersifat anti stress dan membantu melindungi kulit dari pancaran matahari. Salah satu punca kulit kusam adalah terlalu banyak terdedah pada matahari. Lebih B-Complex diperlukan oleh orang yang terdedah kepada matahari kerana B-Complex berfungsi sebagai pewarna kulit (melanin) yang rosak. B-Complex juga membantu melancarkan perjalanan darah untuk kesan kulit lebih muda dan glowing/berseri.


Vitamin E Complex

1 kapsul vitamin E sehari membantu melambatkan penuaan, mengurangkan kedut, garis halus, parut, jerawat dan bintik penuaan. Ianya mampu memulihkan tekstur kulit muka dan seluruh tubuh dari dalam. Vitamin E juga dapat menghilangkan parut dan jeragat dari dalam struktur kulit, bengkak dan ulser kulit. Boleh disapu terus pada luka untuk mengurangkan kesan parut.


Sustained Release Vita C Plus

Vitamin C dapat membantu proses pembaikan tisu (bekas² jerawat & parut) dan mencerahkan kulit. Ia juga merangsang pembentukan dan peningkatan produksi kolagen kulit secara semulajadi, yang akan menjaga kekenyalan, kelenturan, serta kehalusan kulit. Vitamin C amat terkenal dan sebati sebagai regim kecantikan sejak dahulu lagi. Pengambilan Vitamin C setiap hari untuk kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan, dan menghalang pembentukan pigmentasi yang merupakan penyebab utama kepada jeragat pada kulit.


Energizing Soy Protein (ESP)

Protein penting kepada mereka yang ingin kulit yang cantik dan ton warna yang sekata. Mereka yang mempunyai bekas jerawat yang berwarna hitam adalah disebabkan kekurangan protein untuk membina sel baru dan menyingkirkan sel mati yang berwarna hitam tersebut. ESP mengandungi asid amino yang penting untuk membina kuku, otot, rambut, kulit dan lain-lain. Ia merangsang pembentukan semual sel kulit dan otot, mengurangkan kedutan, mengembalikan kulit yang cerah dan kepejalan otot, mengurangkan pigmentasi dan mengurangkan kesan parut. Pengambilan ESP yang kerap adalah kunci kepada awet muda.



Ahad, 2 April 2017

Keputihan Boleh Diatasi Dengan Shaklee



CARA MERAWAT KEPUTIHAN - BERKESAN!!!

Apakah itu keputihan?

Di kalangan pakar perubatan, keputihan dikenali dengan istilah Leucorrhoe atau Fluor Albus. keputihan sebenarnya adalah cairan lendir yang keluar dari vagina dan mempunyai pelbagai sifatnya dan berbeza di antara wanita dengan wanita yang lain.

Keputihan ada dua jenis iaitu normal dan abnormal yang sudah menjadi penyakit. Kita semua perlu prihatin dengan jenis keputihan kedua² ini. Jangan memandang remeh perkara ini, kerana kelak boleh menjadi serius!

Kesan terhadap wanita

Keputihan ini berlaku kerana ia sebenarnya adalah proses perubahan hormon dan pembersihan yang mana sel mati dikeluarkan dari dalam lubang faraj. Kita akan dapati keputihan akan berlaku pada sebelum waktu haid. Semua orang tidak terkecuali termasuklah kanak-kanak kecil, anak dara, wanita berkahwin dan juga hamil. Anak dara remaja ini yang mempunyai sistem badan rendah dan juga mempunyai sejarah penyakit diabetes atau aktif seksual juga sangat berpotensi untuk mendapat KEPUTIHAN.


Keputihan normal
Dalam keadaan normal, cairan yang keluar adalah bening, tidak berwarna, tidak berbau dan tidak gatal. Keputihan normal ini juga boleh dijadikan ukuran tingkat kesuburan si gadis. Sekiranya cairan putih bening ini sepanjang 20cm, ini menandakan yang kamu sangat subur. Cairan ini juga dikenali dengan nama cairan ovulasi.

Keputihan abnormal
Berupa cairan seperti susu, cairan yang likat dan liat berwarna kekuningan atau kadang-kadang seperti gumpalan keju yang boleh menimbulkan rasa gatal. Sekiranya agak parah, cairan ini boleh berwarna keabuan sehingga kehijauan dan berbau hanyir serta busuk.


Punca keputihan abnormal
Ada beberapa sebab berlakunya keputihan abnormal. ingin tahu apakah dia?

Antaranya ialah:
1. Kamu terlalu penat.
2. Berada dalam situasi yang sangat tertekan.
3. Jangkitan.


Ketahui pula jenis jangkitan
Sekiranya kamu merasakan keputihan abnormal kamu berlaku kerana jangkitan, cepat kenal pasti jenis jangkitannya agar lebih mudah untuk kamu mencari penawarnya.

1. Kurap Candidas atau Monilia
Warna putih susu, likat, berbau yang agak kuat dan vagina menjadi gatal.

2. Parasit Trichomonas Vaginalis
Cairan keputihan akibat parasit kental, berbuih, berwarna kuning atau kehijauan dengan bau hanyir.

3. Bakteria Gardnella
Boleh membuatkan vagina rasa gatal dan sangat terganggu. warna cairannya adalah keabuan, berair, berbuih dan berbau hanyir.

4. Virus
Keputihan akibat infeksi virus juga sering ditimbulkan akibat penyakit kelamin seperti Condyloma, herpes, HIV / AIDS.

5. Benda asing
Hal yang satu ini kita sering abaikan, namun sebenarnya ia sangat penting. Benda-benda yang tidak sengaja masuk ke dalam vagina seperti rambut ataupun benang dari seluar dalam.


SET KEPUTIHAN:

Alfalfa Complex - Mempuyai sifat antikulat
Garlic - Antibiotik Semulajadi dan membunuh kulat
Vita C SR / Zinc -  Penting di dalam fungsi sistem imun

Sabtu, 1 April 2017

Vitamin Cantik


Raya nak dekat.... patutle orang tak berhenti henti tanya pasal Suplemen Sekawan ni....

Akak... ada vitamin E & C tak?? Saya nak cantik raya nanti.... WOW

Rata rata ada SET SKINCARE sendiri. Tapi still cari vitamin E & C! Nak tahu kenapa???? Ni semua gara depa nak perbaiki yg kat dalam dulu. Nak bagi perbaiki penuaan kulit dulu. Insha Allah... bila kulit dalam cantik... kulit yang luar akan nampak GLOWING GLOWING...


Banyak kelebihan VITAMIN E & C ni. Bukan sahaja untuk KULIT CANTIK tapi.... jom klik
⤵⤵⤵⤵⤵

Testimoni Muka Cantik Berseri Dan Toner Sekata


Muka berseri2, toner sekata....
Inginkan muka cantik berseri dan glowing glowing??? Anda boleh le try set di bawah


⬇⬇⬇⬇⬇⬇⬇

Testimoni

- ESP
- COLLAGEN
- CAROTOMAX
- VIT C
- EYE TREATMENT


InshaAllah.... pasti anda cantik berseri

Raya nak dekat... pakat pakat le order untuk kelihatan cantik berseri dihari raya nanti☺

Ahad, 5 Mac 2017

Masker Muka DenganVitamin C


Sebelum tido
Jgn lupa masker Muka ye
Hanya gunakan VitamIn C je
rasai kesegaran di wajah anda ☺☺☺


Sabtu, 2 Mei 2015

Vitamin C Shaklee Terbaik

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ
السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ



Bestnya Vitamin C ni.... berkhasiat sgt2. Untuk kulit cantik....sgt lah sesuai.... utk sihat luar dalam pon boleh....

.

Khasiat Vitamin C

V I T A M I N C 500mg (180 kapsul)

*untuk rawat kulit berjerawat, kulit bermasalah, resdung, penyakit SKURVI, bantu kulit jadi lebih sihat & cerah

*mengurangkan simptom alergik

*untuk kanak-kanak atau dewasa yang mudah kena selsema/demam, sembelit, kurang selera makan, kanak-kanak ADHD

*menguatkan tulang , gigi & gusi, otot & salur darah supaya sihat

*anti-oksidan semulajadi

*mengekalkan integriti sel


Sabtu, 14 Februari 2015

#Testimoni - Koleksi Testimoni Kulit Cantik Cerah

Testimoni (1)
Cantik tak kak ton?? Jangan jeles ye kawan2 bila lihat orang lain #CANTIK. #TestimoniEsp.. perubahan yang POSITIF bila wajah kelihatan cerah hanya KONSISTEN dengan ESP...



Testimoni (2)

Kulit Cantik Cerah dengan Vitamin E & C




Jumaat, 5 Disember 2014

#KelasOnline - Vitamin Kecantikan By Master Azah

Kelas Online
VITAMIN KECANTIKAN
By MASTER AZAH
04 DISEMBER 2014
9.00 - 10.00 malam



KEPERLUAN VITAMIN C KEPADA KULIT



Mencerahkan kulit
Membantu kulit jadi lembut, elakkan kedutan dan sebagainya
Tumit kaki menjadi cantik
Menghalang penuaan


- Perlindungan dari matahari

Vitamin C melindungi kulit dari radikal bebas yang terhasil kerana kesan jemur pada cahaya matahari, pencemaran dan kesan merokok. Antioksida dalam Vitamin C melindungi kulit dari radiaso ultraungu dan kesan terdedah kepada cahaya matahari.

Vitamin C mengurangkan kesan sun burn disebabkan oleh radiasi ultra ungu dan seterusnya boleh menyebabkan barah kulit untuk jangka masa panjang.


- Penghasilan kolagen

Kolagen adalah komponen hydroxyproline dan hydroxylysine, 2 elemen untuk mengikat molekul yang meghasilkan kolagen. Ia menyebabkan kulit jadi gebu dan warna tona pada muka. Kekurangan kolagen menyebabkan kulit kusam dan tidak bermaya. Kolagen melembapkan kulit dari dalam dan mengurangkan kedutan dan tanda penuaan

- Penyembuhan luka

Badan menggunakan Vitamin C untuk mengantikan tisu yang rosak sekaligus menyembuhkan luka dengan cepat. Luka yang lambat sembuh adalah kekurangan Vitamin C. Vitamin C meningkatkan keanjalan kulit dan mempercepatkan tisu terbentuk bagi penyembuhan yang cepat.


- Melindungi dari perubahan warna kulit

Vitamin C melindungi DNA dari tindak balas fotokimia yang menyebabkan tumor, perubahan warna kulit dan beberapa jenis barah kulit. Ia juga mengelakkan penghasilan Pyrimidine Dimers yang menjadi punca utama penghasilan melanoma ( masalah kulit).

Vitamin C juga mencerahkan kulit dari masalah jeragat dan tompok-tompok penuaan, membantu kelihatan lebih muda dan kulit lebih lembut 

- Memperbaiki tekstur kulit

Kolagen juga menghasilkan struktur saluran darah yang baikdan vitamin C membantu sistem aliran darah. Saluran darah yang berada bawah kulit membawa oksigen dan nutrien yang menghasilkan kulit yang sihat. Tanpa nutrien yang cukup, kulit akan jadi kasar dan kering. Krim yang mengandungi Vitamin C memperbaiki rupa dan tekstur kulit.

Ia juga meningkatkan pembentukkan elastin yang menebalkan, melindungi dan memulihkan sel kulit. Kesan  tebal pada sel mengekalkan kelembapan, tingkatkan aliran darah pada kulit dan menjadikan kulit gebu.



☞Vitamin C sangat lah diperlukan untuk kulit. Telan sebiji pun dah cukup sebab sebiji Vitamin C bersamaan 7 1/2 biji buah limau. ataupun korang sanggup nak telan 7 biji buah limau setiap hari?





KEPERLUAN VITAMIN E KEPADA KULIT




Membantu mengurangkan parut

Meningkatkan ketahanan sel kulit
Membantu kulit lebih gebu
Mengatasi masalah jerawat dan kulit kering
Memperbaiki struktur asas kulit
Anti penuaan




Selenium dalam Vitamin E untuk apa?

Ini kerana Vitamin E tanpa selenium adalah tidak sempurna, selenium membantu penyerapan Vitamin E dengan cepat dan berkesan.




KEPENTINGAN GRAPE  SEED DALAM VITAMIN E?





BAGAIMANA NAK BUAT MASKER MUKA DENGAN VITAMIN C DAN VITAMIN E



TESTIMONI VIT C DAN VIT E








Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...