Pages

Memaparkan catatan dengan label Testimoni Alfalfa. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Testimoni Alfalfa. Papar semua catatan

Ahad, 2 April 2017

Keputihan Boleh Diatasi Dengan Shaklee



CARA MERAWAT KEPUTIHAN - BERKESAN!!!

Apakah itu keputihan?

Di kalangan pakar perubatan, keputihan dikenali dengan istilah Leucorrhoe atau Fluor Albus. keputihan sebenarnya adalah cairan lendir yang keluar dari vagina dan mempunyai pelbagai sifatnya dan berbeza di antara wanita dengan wanita yang lain.

Keputihan ada dua jenis iaitu normal dan abnormal yang sudah menjadi penyakit. Kita semua perlu prihatin dengan jenis keputihan kedua² ini. Jangan memandang remeh perkara ini, kerana kelak boleh menjadi serius!

Kesan terhadap wanita

Keputihan ini berlaku kerana ia sebenarnya adalah proses perubahan hormon dan pembersihan yang mana sel mati dikeluarkan dari dalam lubang faraj. Kita akan dapati keputihan akan berlaku pada sebelum waktu haid. Semua orang tidak terkecuali termasuklah kanak-kanak kecil, anak dara, wanita berkahwin dan juga hamil. Anak dara remaja ini yang mempunyai sistem badan rendah dan juga mempunyai sejarah penyakit diabetes atau aktif seksual juga sangat berpotensi untuk mendapat KEPUTIHAN.


Keputihan normal
Dalam keadaan normal, cairan yang keluar adalah bening, tidak berwarna, tidak berbau dan tidak gatal. Keputihan normal ini juga boleh dijadikan ukuran tingkat kesuburan si gadis. Sekiranya cairan putih bening ini sepanjang 20cm, ini menandakan yang kamu sangat subur. Cairan ini juga dikenali dengan nama cairan ovulasi.

Keputihan abnormal
Berupa cairan seperti susu, cairan yang likat dan liat berwarna kekuningan atau kadang-kadang seperti gumpalan keju yang boleh menimbulkan rasa gatal. Sekiranya agak parah, cairan ini boleh berwarna keabuan sehingga kehijauan dan berbau hanyir serta busuk.


Punca keputihan abnormal
Ada beberapa sebab berlakunya keputihan abnormal. ingin tahu apakah dia?

Antaranya ialah:
1. Kamu terlalu penat.
2. Berada dalam situasi yang sangat tertekan.
3. Jangkitan.


Ketahui pula jenis jangkitan
Sekiranya kamu merasakan keputihan abnormal kamu berlaku kerana jangkitan, cepat kenal pasti jenis jangkitannya agar lebih mudah untuk kamu mencari penawarnya.

1. Kurap Candidas atau Monilia
Warna putih susu, likat, berbau yang agak kuat dan vagina menjadi gatal.

2. Parasit Trichomonas Vaginalis
Cairan keputihan akibat parasit kental, berbuih, berwarna kuning atau kehijauan dengan bau hanyir.

3. Bakteria Gardnella
Boleh membuatkan vagina rasa gatal dan sangat terganggu. warna cairannya adalah keabuan, berair, berbuih dan berbau hanyir.

4. Virus
Keputihan akibat infeksi virus juga sering ditimbulkan akibat penyakit kelamin seperti Condyloma, herpes, HIV / AIDS.

5. Benda asing
Hal yang satu ini kita sering abaikan, namun sebenarnya ia sangat penting. Benda-benda yang tidak sengaja masuk ke dalam vagina seperti rambut ataupun benang dari seluar dalam.


SET KEPUTIHAN:

Alfalfa Complex - Mempuyai sifat antikulat
Garlic - Antibiotik Semulajadi dan membunuh kulat
Vita C SR / Zinc -  Penting di dalam fungsi sistem imun

Sabtu, 11 Mac 2017

Kebaikan Alfalfa Complex



KEBAIKAN ALFALFA COMPLEX YANG MENANTI!
1. Penawar keputihan
2. Membantu masalah penghadaman dan pencernaan
3. Resdung
4. Allergi
5. Melegakan sakit sendi dan belakang.
6. Menghilangkan kelesuan dan tekanan.
7. Memberi sensasi ‘rasa sejuk’ (alfalfa Shaklee mengandungi minyak Peppermint)
8. Memberi kelegaan semasa haid.
9. Merawat arthitis
10. Bagus untuk elergi dan ekzema
11. Merawat asma
12. Mencuci usus bagi membuang toksik
13. Mencuci buah pinggang dan merawat kencing kotor disebabkan
14. Jangkitan dalam buah pinggang
15. Meneutralkan asid dalam badan
16. Merawat masalah keputihan pada wanita
17. Menganjalkan payudara bagi wanita.
18. Bertindak sebagai kacip fatimah bagi para isteri.
19. Memulihkan urat selepas bersalin
20. Membantu merawat bahagian intim wanita.
21. Meningkat stamina bagi persediaan hubungan suami isteri
22. Melegakan sembelit


Khamis, 1 Januari 2015

#PromosiShaklee Januari 2015 - Alfalfa Complex Penting Untuk Kesihatan Wanita Dan Lelaki

ALFALFA COMPLEX
330/700 kapsul
Promosi Januari 2015
Promosi Pembuka Tahun 2015
Beli 6 Percuma 1
Beli 2 Diskaun 5%
Penting Untuk Kesihatan Wanita & Lelaki



ALFALFA COMPLEX
Suplemen yang wajib untuk wanita dan lelaki kerana alfalfa merupakan 1001 khasiat.
Ia juga dikenali sebagai RAJA TUMBUHAN kerana terkenal dgn khasiat dan mineralnya yg tidak terdapat dalam buah-buahan mahupun sayuran. Ia kaya dgn PROTEIN, ASID AMINO, KLOROFIL, SERAT, 15 ZAT GALIAN, 10 VITAMIN, 8 ENZIM & FITOKIMIA.


10 biji alfalfa = segelas susu


Kelebihan Alfalfa:
  • Dikatakan tumbuhan terbaik yang mengandungi segala zat keperluan harian tubuh manusia.
  • Galactagouge - Bagus diambil oleh ibu-ibu yang menyusukan anak kerana ia merangsang penghasilan susu ibu (milk booster).
  • Membantu perkumuhan menjadi lebih lawas.
  • Membantu membuang angin dalam badan.
  • Termasuk dalam kategori fiber yang mengenyangkan.
  • Melegakan sakit sendi dan belakang
  • Menghilangkan kelesuan dan tekanan.
  • Memberi sensasi ‘rasa sejuk’ (alfalfa Shaklee mengandungi minyak Peppermint)
  • Memberi kelegaan semasa haid
  • Merawat arthitis
  • Bagus untuk asma, resdung, elergi, gegata dan ekzema
  • Mencuci usus bagi membuang toksik
  • Mencuci buah pinggang dan merawat kencing kotor disebabkan jangkitan dalam buah pinggang
  • Meneutralkan asid dalam badan
  • Merawat masalah keputihan pada wanita
  • Membesar dan menegangkan payudara
  • Bertindak seperti kacip fatimah kepada para isteri
  • Memulihkan urat selepas bersalin
  • Membantu masalah penghadaman dan pencernaan
  • Meningkatkan stamina seorang suami
  • Melegakan sembelit (tapi kalau kurang minum air boleh jadi sembelit) 

Alfalfa Complex membantu untuk Kurus & Lansing,
membuang toksin, membakar lemak dengan segera

Alfalfa Complex  rawat keputihan


Testimonial Customer yang amalkan Alfalfa Complex hingga keputihannya hilang



Alfalfa Complex juga baik untuk wanita dalam berpantang
boleh banyakkan susu badan
boleh merapatkan rahim
badan tidak cepat lesu



lebih lanjut pasal ALFALFA COMPLEX sila klik sini INFO DETAIL ALFALFA




Jumaat, 10 Oktober 2014

Atasi Keputihan Dengan Alfalfa Complex Shaklee



Apa Itu Keputihan?


Keputihan atau lelehan lendir yang keluar dari faraj 
wanita ada pelbagai sifatnya dan berbeza di antara seorang wanita dengan yang lain.

Keputihan biasanya berwarna jernih atau kelabu keputihan. Lazimnya, jika keputihan tiada berubah warna kekuningan atau kehijauan bermakna tiada jangkitan.

Sama juga jika keputihan bersifat berlendir dan tidak berbeku seperti susu basi atau berubah berbau hanyir, atau terdapat radang dan kegatalan pada faraj menandakan jangkitan.

Keputihan atau lendir faraj berubah akibat perubahan hormon, perubahan mental, jangkitan, ubatan, penyakit dalaman. Wanita mempunyai kitaran haid yang dipengaruhi oleh hormon.

Keputihan akan bertambah cair ketika ovulasi dan bertambah likat ketika hampir haid.

Wanita yang dalam keadaan terangsang seksualnya juga boleh menambahkan lagi keputihan yang dialaminya.

Keadaan stres mental juga boleh mengakibatkan perubahan hormon dan mengakibatkan keputihan berlebihan.

Begitu juga dengan penyakit dalaman seperti penyakit kencing manis, tiroid juga mengakibat ketidakseimbangan hormon dan cenderung kepada penyakit.

Penyakit yang paling biasa menyebabkan perubahan lendiran faraj adalah jangkitan seksual seperti Bacterial vaginosis, Candida vaginitis, Trichomonas vaginitis, Gonorea, Chlamydia atau herpes.

Setiap satu jangkitan mempunyai sifat lendiran dan bauan tertentu. Dapatkan nasihat doktor untuk memastikan bahawa keputihan itu adalah cuma lendiran faraj biasa dan bukannya disebabkan oleh jangkitan.

Jika anda aktif dalam melakukan hubungan kelamin, maka anda perlu menjalankan ujian pap smear dan pemeriksaan pelvis.

Gunakan alas seluar dalam (panty liner) untuk mengurangkan lendiran dan radang pada kemaluan. Elakkan wangian dan pencuci antiseptik kerana ini akan memudaratkan keadaan.

Ubat-ubatan untuk jangkitan adalah khusus dan ada kalanya perlu diulangi rawatannya. Suami atau pasangan seksual juga dinasihatkan untuk menjalani rawatan.

Adakah keputihan sesuatu yang normal ?
#Wanita yang dalam keadaan terangsang seksualnya juga boleh menambahkan lagi keputihan yang dialaminya.
# Keadaan stres mental juga boleh mengakibatkan perubahan hormon dan mengakibatkan keputihan berlebihan.Begitu juga dengan penyakit dalaman seperti penyakit kencing manis, tiroid juga mengakibat ketidakseimbangan hormon dan cenderung kepada penyakit.
# Penyakit yang paling biasa menyebabkan perubahan lendiran faraj adalah jangkitan seksual seperti Bacterial vaginosis, Candida vaginitis, Trichomonas vaginitis, Gonorea, Chlamydia atau herpes.Setiap satu jangkitan mempunyai sifat lendiran dan bauan tertentu.

Apa perlu saya buat jika mengalami keputihan ?
- Dapatkan nasihat doktor untuk memastikan bahawa keputihan itu adalah cuma lendiran faraj biasa dan bukannya disebabkan oleh jangkitan.
Jika anda aktif dalam melakukan hubungan kelamin, maka anda perlu menjalankan ujian pap smear dan pemeriksaan pelvis.
- Gunakan alas seluar dalam (panty liner) untuk mengurangkan lendiran dan radang pada kemaluan. Ubat-ubatan untuk jangkitan adalah khusus dan ada kalanya perlu diulangi rawatannya. Suami atau pasangan seksual juga dinasihatkan untuk menjalani rawatan.

Anda mengalami keputihan? 
Miss V berbau? 
Tak Selesa? 
Gatal-gatal???

jom dapatkan sekarang ALFALFA COMPLEX...!


Alfalfa Complex Shaklee Boleh Bantu Atasi Masalah Keputihan Anda!

Di Shaklee, produk yang amat sinonim dengan masalah keputihan adalah Alfalfa Complex. Ia adalah antara suplemen yang bersifat anti kulat. Alfalfa sangat membantu terutama sekali berkaitan masalah dalaman wanita. Ia mengandungi phytoestrogens yang berfungsi seperti Kacip Fatimah. Sifat ini sangat membantu terutamanya  bagi mereka yang mempunyai masalah dalam "hubungan" suami isteri.

Testimoni Alfalfa Complex Atasi Masalah Keputihan




Sabtu, 5 Julai 2014

Khasiat Alfalfa dan Kesannya



Borak2 dengan cikgu sekolah... tanya kan pasal Alfalfa..sebab ramai yg ambil alfalfa ngadu berat badan naik.. tapi cikgu kita ni.. makin selim melim.. so... citer punya citer... dia cakap.. masa dia dulu pon berat badan naik.  Selera makan menjadi.. tp... akhirnya.. selera makan dia semakin kurang... badan dia sedap...lenguh hilang.. keputihan kurang.. dia selesa.. bangun dari tido.. badan dah tak letih.. senang nak bjaga subuh.. tak rasa malas mcm dulu2.. so... kesan dari tu.. dia teruskan pengambilan alfalfa.. katanya.. rugi ambik alfalfa je.. so.. baik ambik ngn lecithin.. boleh mbakar lemak sekaligus.. sekarang cikgu ni makin selim.. perut boncit pon ilang.. maknanya.. sapa2 yg ambik alfalfa kalu berat dia naik.. itu hanya permulaan.. dah serasi ngn badan.. toksin2 keluar... pembuangan mjadi mudah.. automatik badan kita kan selim melim macam cikgu kita sorang ni.. In Shaa Allah ♡♡♡



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...