Pages

Sabtu, 20 Jun 2015

Ramadhan Bulan Nyah Toksin

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ
السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ


Bulan Ramadhan Bulan Nyah Toksin
.
.
Bulan Ramadhan pasti membantu anda untuk kurus! Untuk hasil yg segera...anda boleh mencuba Suplemen Shaklee. INSHA ALLAH....



8 Tip Diet Mudah Untuk Sahur

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ
السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ




As salam semua....selamat bersahur teman2 semua....


Ingin kan kurus???? Jom follow #kevinzahri ...8 tip Diet Mudah Untuk Sahur



Insha Allah.... anda Bertenaga bulan Ramadhan tahun ni...




Mati Itu Pasti!!!

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ
السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ



#Puasa_Ketiga

Belek-belek facebook terjumpa 1 mukadimah, yang pasti... ini adalah kebenarannya... KITA YANG HIDUP PASTIKAN MATI...



Bila kita mati, tiada lagi org ziarahi.
Bahkan, selepas beberapa ketika anak & isteri akan kembali ceria spt biasa.......

Inilah di antara tulisan terbaik Syekh Ali Thanthawi Mesir Rahimahullah:

Pada saat engkau mati, janganlah kau bersedih. Jangan pedulikan jasadmu yang sudah mulai layu, kerana kaum muslimin akan menguruskan jasadmu. Mereka akan melucutkan pakaianmu, memandikanmu dan mengkafanmu lalu membawamu ke tempatmu yang baru, KUBURAN.

Akan ramai orang yang menghantarkan jenazahmu bahkan mereka akan meninggalkan pekerjaannya untuk ikut menguburkanmu. Dan mungkin banyak yang sudah tidak lagi memikirkan nasihatmu pada suatu hari.....

Barang barangmu akan dikemas, kitab , kasut dan pakaianmu. Jika keluargamu setuju barang2 itu akan disedekahkan agar bermanfaat untukmu.

Yakinlah; dunia dan alam semesta tidak akan bersedih dgn kepergianmu. Ekonomi akan tetap berlangsung! Posisi pekerjaanmu akan diisi orang lain. Hartamu menjadi harta halal bagi ahli warismu. Sedangkan kamu yg akan dihisab dan DIPERHITUNGKAN untuk yang kecil dan yang besar dari hartamu!

Kesedihan atasmu ada 3;
Orang yg mengenalmu sekilas akan mengatakan, kasihan. Kawan2mu akan bersedih beberapa jam atau beberapa hari lalu mereka kembali seperti sediakala dan tertawa tawa! Di rumah ada kesedihan yang mendalam! Keluargamu akan bersedih seminggu dua minggu, sebulan dua bulan, dan mungkin hingga setahun?? Selanjutnya mereka meletakkanmu dalam arkib kenangan....

Demikianlah "Kisahmu telah berakhir di tengah2 manusia". Dan kisahmu yang sesungguhnya baru dimulai, AKHIRAT!! Telah musnah kemuliaan, harta, kesihatan, dan anak. Telah engkau tinggalkan rumah, istana dan isteri tercinta. Kini hidup yg sesungguhnya telah dimulai.

Pertanyaannya adalah:
Apa persiapanmu untuk kuburmu dan Akhiratmu??
Hakikat ini memerlukan renungan.

Usahakan dengan sungguh2;
Menjalankan kewajiban kewajiban, hal-hal yg disunnahkan, sedekah rahsia, merahsiakan amal soleh, solat malam, Semoga engkau selamat.

Andai engkau mengingatkan manusia dengan tulisan ini in sha Allah pengaruhnya akan engkau temui dalam timbangan kebaikanmu pada hari Kiamat. "Berilah peringatan, kerana peringatan itu bermanfaat bagi orang orang mukmin"

AllahuRabbi... Kubur itu semakin dekat untuk didiami!

#copypaste



Jumaat, 19 Jun 2015

Tips Untuk Kurus Di Bulan Ramadhan

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ
السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

#Puasa_kedua

syukur Alhamdulillah... fza nk sharekan.... bagaimana untuk anda kuris di bulan Ramadhan. Tip-tips ni sangatlah penting....


1. Makan Mengikut Waktu
Untuk pengetahuan korang , pengambilan makanan semasa kita berpuasa tetap sama seperti waktu kita tidak berpuasa . Anda digalakkan mengagihkan pengambilan makanan dengan mengambil 2 sajian utama dan makanan ringan antasa waktu makan.Apa yang bezanya di sini ialah waktu pengambilannya. Contohnya kan , sepanjang bulan Ramadhan anda patut berbuka puasa dengan mengambil sajian ringan. Ini diikuti dengan makanan tengahari  , pada waktu malam dan mengambil snek sebelum tidur. Apabilah anda bangun sahur  , anda boleh ditafsirkan sebagai mengambil makan malam :)


2. Elakkan makanan bergula
Jangan ambil makanan bergula yang tinggi kerana pada ketika ini tahap aktiviti fizikal menurun. Ini boleh menyebabkan kenaikan berat badan dan tahap glukosa darah . 

3. Berhenti makan sebelum tidur
Waktu makan yang pendek sering menyebabkan kita berasa kesuntukan masa untuk mengisi perut. Cubalah sedaya upaya anda untuk makan empatjam sebelun tidur. Sekiranya gagal berbuat demikian , pastikan anda hanya menikmati snek @ makanan yang agak ringan sebelum tidur :)

4. Kuantiti Makanan yang kecil
Amalkannya sewaktu berbuka dan terus mengerjakan sembahyang Maghrib. Selesai sembahyang Maghrib , barulah makan malam :)

5. Amalan bangun sahur
Bangun sahur mengelakkan kita berasa terlalu lapar pada waktu siang hari. Rasa lapar yang keterlaluan boleh mendorong kita makan malam dengan kuantiti yang banyak ketika berbuka.

6. Awasi cabaran musim raya
Amalan sepanjang bulan Ramadhan pasti akan menjadi sia-sia jika kita bersikap gelojoh pada Hari Raya. Andainya tidak mampu mengelakkan "godaan " rendang , ketupat & lain-lain makanan yang berkalori tinggi , makanlah tetapi hadkan pengambilannya :) hee~


Kredit to :lyssasecret



Khamis, 18 Jun 2015

Cantik Dan Kurus Di Hari Raya

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ
السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ


Mari Fza share kan Produk yg membantu anda untuk KURUS & CANTIK #RAYA nanti!! beli sekarang untuk rasakan kesannya dibulan SYAWAL nanti!! Jangan lambat tahu! nanti rugi...sebab takut tak sempat nak rawar mana yg patut!!



jika anda alami masalah dibawa.. tak salah untuk anda mencuba!!

.

☆kulit kusam

☆tona kulit tak sekata

☆jerawat

☆jeragat

☆masalah berat berlebihan

☆selulit



Jom ketahui kelebihan setiap suplemen

.

V I T A M I N C 500mg (180 kapsul)

*untuk rawat kulit berjerawat, kulit bermasalah, resdung, penyakit SKURVI, bantu kulit jadi lebih sihat & cerah

*mengurangkan simptom alergik

*untuk kanak-kanak atau dewasa yang mudah kena selsema/demam, sembelit, kurang selera makan, kanak-kanak ADHD

*menguatkan tulang , gigi & gusi, otot & salur darah supaya sihat

*anti-oksidan semulajadi

*mengekalkan integriti sel

.

V I T A M I N    E (120 kapsul)

*untuk kulit berjerawat, resdung, ekzema, kulit kusam,

*menolong melawan penuaan pra-matang pada kulit

*mengurangkan risiko jantung

*menyokong prestasi otot dan mempercepatkan pemulihan

*anti-oksidan

*untuk bagi luka cepat sembuh

*hilangkan parut & stretch mark

*membantu kesuburan lelaki & wanita

*memekatkan air mani lelaki serta memperbanyakkan pengeluaran sperma

Nota : Vitamin E tidak digalakkan diambil bersama Alfalfa

.

B C O M P L E X (120 kapsul)

*kawal stress, migrain, kemurungan, letih, lesu

*meningkatkan fungsi otak

*bantu pencernaan, tingkatkan stamina, kawal kolestrol

*menggalakkan kesihatan jantung, metabolisme tenaga & replikasi DNA yang sihat

*sangat sesuai juga kepada pelajar, pekerja, ibu hamil, ibu menyusu & ibu berpantang

.

E S P (850g)

*untuk tenaga (menahan lapar)

*mencegah penyakit jantung, kulit bermasalah

* Membantu menjadikan kulit lebih berseri dan menganjalkan kulit/awet muda kerana protein penting untuk kulit

*Meransang regenerasi kulit dan otot, mengurangkan kedutan

*Membantu menghilangkan parut jerawat di muka, menjadikan kulit muka halus-mulus, gebu & ton warna kulit yang sekata

*menyuburkan kesihatan kulit, rambut, kuku & otot

*untuk penyakit kencing manis, anemia, berat badan yang berlebihan, kolestrol

*bagus untuk ibu hamil, menyusu, berpantang

*bagus untuk mereka yang sedang pulih dari penyakit



Selasa, 16 Jun 2015

Atasi Keletihan Di Bulan Ramadhan Dengan Performance Drink Shaklee

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ
السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Bulan Ramadhan nanti.... dijangka kita akan berpuasa dalam musim panas... rasanya....mesti ramai yg longlai, lesu tak berdaya kan!! Bagaimana nak tambah tenaga bulan posa nanti??!



Jom... dapatkan minum Isotonik yg dapat mengurangkan dahaga anda!! Insha Allah.. Khasiat Perfomance Drink yg anda tidak tahu !! .



P E R F O R M A N C E   D R I N K (539g)

*membantu mencegah dehidrasi

*membantu tubuh kita menjaga kestabilan bendalir agar tidak kekeringan

*baik untuk ibu mengandung, menyusu, cirit birit, kanak-kanak demam

*menyediakan tenaga karbohidrat untuk badan .




Ahad, 14 Jun 2015

Kegunaan Dan Testimoni Basic H

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ
السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ




Hari tu...kawan kita kongsikan KELEBIHAN BASIC H.... Macam best je.....titis 5 TITIS BASIC H... dia hanya rendam kasut anak nya pada malam..... lepas tu....esok dia sental ala2 manja.....almaklumle...ibu preggy mana leh nk sental kasar2.... nampak mcm kuning sikit... bila kering.....cantik kasut tu....



Hanya 4-6 titik.. senang & mudah mencuci kasut si anak.. rendam... sental ala kadar je!!!



Harga memang murah sgt2

Dah lah murah, tahan lama pula tu



Fungsi Basic H dalam menjaga kebersihan yg perlu anda tahu!!!




Untuk detail & info produk, whatsapp fza ya



Kegunaan Basic H




>Mencuci dan membersihkan buah-buahan dan sayur-sayuran dari racun serta bahan kimia .

>Mencuci dan membersihkan ayam, ikan, daging serta makanan laut dari bahan awet .

>Mencuci dan membersihkan makanan basah seperti mee dan kew tiaw dari bahan awet

>Mencuci dan membersihkan tempat dan alatan memasak daripada kotoran dan kesan minyak .

>Mencuci dan membersihkan bilik air, tandas, tangki, cermin, lantai, dinding (spt dinding yang diconteng), perabot dan sebagainya .

>Mencuci dan membersihkan tangan, kaki dan badan daripada kotoran, minyak, dakwat, pijar(terkena lada) dan lain-lain lagi .

>Mencuci dan membersihkan barang permainan kanak-kanak .

>Menanggalkan gula-gula getah yang melekat pada pakaian

>Mengasah pisau




Isnin, 1 Jun 2015

Promosi Shaklee Jun 2015 - Vitamin Cantik

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ
السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ



DIA...... KEMBALI LAGI!! UNTUK MENYERIKAN RAYA ANDA!! UNTUK YG NAK KELIHATAN GLOWING RAYA NANTI... MARI PAKAT2 ORDER!! INSHA ALLAH!! PASTIKAN KULIT ANDA CANTIK BERSERI RAYA NANTI!!





PROMOSI HANYA UNTUK BULAN JUN 2015 SHJ!!



Info Vitamin Cantik>>



V I T A M I N C 500mg (180 kapsul)

-untuk rawat kulit berjerawat, kulit bermasalah, resdung, penyakit SKURVI, bantu kulit jadi lebih sihat & cerah

-mengurangka simptom alergik

-untuk kanak-kanak atau dewasa yang mudah kena selsema/demam, sembelit, kurang selera makan, kanak-kanak ADHD

-menguatkan tulang , gigi & gusi, otot & salur darah supaya sihat

-anti-oksidan semulajadi

-mengekalkan integriti sel

.

V I T A M I N E (120kapsul)

-untuk kulit berjerawat, resdung, ekzema, kulit kusam, -menolong melawan penuaan pra-matang pada kulit

-mengurangkan risiko jantung

-menyokong prestasi otot dan mempercepatkan pemulihan

-anti-oksidan

-untuk bagi luka cepat sembuh

-hilangkan parut & stretch mark

-membantu kesuburan lelaki & wanita

-memekatkan air mani lelaki serta memperbanyakkan pengeluaran sperma

.

UNTUK LEBIH CEPAT BERKESAN!! SEELOKNYA AMBIL B COMPLEX SEKALI

.

.

B C O M P L E X (120 kapsul)

-kawal stress, migrain, kemurungan, letih, lesu -meningkatkan fungsi otak

-bantu pencernaan, tingkatkan stamina, kawal kolestrol

-menggalakkan kesihatan jantung, metabolisme tenaga & replikasi DNA yang sihat

-sangat sesuai juga kepada pelajar, pekerja, ibu hamil, ibu menyusu & ibu berpantang





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...