Pages

Ahad, 26 Oktober 2014

Artis/Aktor Kita Dan Shaklee - Sihat Bersama Shaklee

Fza nak Share ngan rakan-rakan diluar sana tentang HEBATNYA SHAKLEE. Sampai artis-artis kita pon turut terpengaruh. Siap ada yang MENGAMALKANNYA & MENJUAL. Setelah mengamalkannya, mereka share dengan kita kebaikan Shaklee. Hebat sungguh Shaklee ni...

Meh Fza sharekan sapa ARTIS yang Fza maksudkan...


 JASMIN HANI
Jasmin Hani Ketika Hamil
Mengamalkan ESP-Soy Protein Isolate Powder. 
Bagus Untuk Ibu Hamil Dan Bayi Dalam Kandungan.
Si Ibu Bertenaga Sepanjang Hari,
Kulit Ibu Cantik
Bayi Tak Jaundis (Kuning)


LEUNIEY - ISTERI KEPADA FAHMI CHE'MAT
Isteri Kepada Fahmi Penjaga Gol Bola Sepak - Leuniey
Leuniey Isteri Kepada Fahmi Penjaga Gol Bola Sepak Mengamalkan Set Kehamilan Semasa Pregnant. Lihat baby nye Comel Loteh kan...Kiyut Jer..


RITA RUDAINI







Rita Rudaini, mengamalkan VIVIX. Vivix bagus untuk Kesihatan Luaran dan Dalaman. Kulit Menjadi Cantik. Melambatkan Sistem Penuaan Kulit. 

Bila dah amalkan, Rita Rudaini pula menjual. Dia nak Sharekan Kebaikan Shaklee Kepada Semua. Kan Hebat Produk Shaklee ni. Rita Rudaini tak nak Cantik Sihat Sorang, so...dia sharelah Kebaikan Shaklee dengan Kita.


ASHRAF MUSLIM pon amalkan Shaklee. Tak Caya? Hurm.. boleh klik link ni http://youtu.be/Fb6hLg7VG-Y ....Selamat Menonton ye...


Selain daripada itu, AYU RAUDHAH pon ada amalkan VIVIX untuk KECANTIKAN LUAR & DALAMAN. Cun kan Ayu Raudhah tu....



Sabtu, 25 Oktober 2014

Putih Gebu Mulus Dengan Esp Soy Protein Isolate Powder




Promo ITEM 
ESP - SOY PROTEIN ISOLATE POWDER
BELI 6 PERCUMA 1
BELI 1 PON DAPAT HARGA PROMOSI

PERUBAHAN yang ANDA dapat rasakan setelah mengamalkan ESP:


♡Badan semakin kurus dan slim kerana ESP membuatkan kenyang untuk jangka waktu yang lama.
♡Kulit semakin cerah.
♡Tona kulit semakin sekata.
♡Parut jerawat hilang tak perlu mekap tebal dah, sapu compact powder sahaja.
♡Semakin cun seperti anak dara walaupun anak dah masuk 2.


~ ESP - Soy Protein Isolate Powder
Sangat penting untuk membentuk kolagen pada kulit
Berperanan mempercepatkan proses pemulihan pada kulit dan mencerahkan kulit
Melindungi sel-sel dari kerosakan, mengecilkan pori-pori muka
Bertindak sebagai anti oksida, menggantikan sel-sel kulit yang baru

Kulit Cantik Putih Gebu Dengan Cadangan Set Kecantikan Kulit

Cadangan Set Kecantikan (Full Set)
VITAMIN C PLUS 500MG
VITAMIN E
ESP SOY PROTEIN ISOLATE POWDER
VIVIX
COQ HEALTH
B COMPLEX
COLLAGEN POWDER


FUNGSI SETIAP VITAMIN 


VITA C 500mg PLUS 

Manfaat utama

1. Membentuk kolagen
- merangsang pembentukan kolagen. Kolagen adalah sebatian asas otot, gusi, rangka dan tulang rawan. 
- oleh itu, ianya mampu mempertingkatkan kedut dan menghalang otot menjadi lembik

2. Mencantikkan Kulit
- ambil vitamin C setiap hari untuk kulit lebih cerah, melambatkan penuaan, dan menyekat
   pembentukan pigmen. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat.
- selain itu fungis vitamin c adalah untuk memperbaiki simptom pendarahan, 
- meningkatkan sistem imun,
- memerangi kancer dan mengekalkan kolestrol sihat.


VITAMIN E COMPLEX
Manfaat Utama

1. Anti-penuaan
- 1 kapsul vitamin E setiap hari membantu melambatkan penuaan, mengurangkan kedut, garis halus,
   parut, akne dan bintik penuaan. Ianya mampu memulihkan tekstur kulit dan ton muka,dada dan otot
   paha

2. Memperbaiki parut
-  memperbaiki bengkak dan ulser kulit. Boleh dikenakan terus pada luka untuk mengurangkat kesan
   parut

3. Anti oksidan yang kuat
- pengambilan lebih daripada 1,200IU sehari untuk anti-oksidan yang kuat dan berkesan untuk               melawan kanser, mengukuhkan sistem imin, menghalang atau melambatkan tumor, mengurangkan
  kerosakan akibat radikal bebas. Ianya juga memperbaiki masalah aoksida-katarak dan masalah
  penglihatan

  Selain itu, melindungi jantung, meningkatkan kemampuan reproduktif, kelastarian tenaga,
  memperbaiki arthiritis serta meghalang keguguran.


ESP ( SOY PROTEIN ISOLATE POWDER)

Manfaat utama

1. Awet muda
   asid amino yang penting untuk membina otot, kuku, rambut, darah, organ, kulit, gland
   dan lain-lain. Pengambilan yang kerap adalah kunci awet muda.

2. Membaiki pigmentasi
   membaiki masalah rambut seperti beruban dan rambut gugur, memperbaiki pigmentasi dan 
   kedutan kesan tua.

  Selain itu esp jugak baik untuk hormon, baik untuk masalah prostat, pembekal tenaga 
  dan membaiki memori.


COLLAGEN POWDER

Manfaat utama

1. Pembekal kolagen badan dan semestinya untuk tampak lebih muda dan rasa lebih muda


Tampak Lebih Muda


   A) Kolagen memberi manfaat untuk menguatkan rambut dan merangsang peryumbuhan semula.
   B) kuku jadi kuat, bintik hitam hilang dan pangkal kuku akan akan mengekalkan warna yang sihat
  C) kulit akan kurang kering dan elestasiti bertambah baik dan kulit jugak akan cepat sembuh
      serta mngurangkan parut
  D) membantu menghilangkan tanda penuaan.


Rasa Lebih Muda


A) kolagen membantu menguatkan tulang dan mengurangkan kemungkinan tulang rapuh
B) kolagen jugak membntu dalam mengurangkan geseran pada sendi-sendi.
C) baik untuk mata yang sihat. Sel Glya membekalkan nutrisi kepada otak dan disokong oleh 
    kolagen. ini penting untuk menentukan agar otak anda mendapatkan kolagen yang sepatutnya



VIVIX

Manfaat utama

1. berupaya mengaktifkan pengawalan utama genetik uang menolong melambatkan 
    ~ penuaan pada tahap selular.
    ~ boleh baca link ini ingin tahu pasal vivix.
   
Bertindak dengan 4 mekanisme

1. melindungi dan memperbaiki selular DNA

2. memberi impak positif kepada pengawalan genetik

3. menggalakkan biogenesis ( pembentukan baru ) mitochondria

4. melambatkan pembentukan protin AGE ( ADVANCED GLYCATION END PRODUKS) 


COQ HEALTH PLUS

Manfaat Utama

Kulit anda akan lebih muda kerana?

 CoQ10 meningkatlan peredaran darah untuk membekalkan tisu kulit dengan cukup oksigen
 dan nutrisi untuk pemulihan, rejuvenasi dan penghasilan kolagen. ini mambantu kulit lebih tegang , lebih cerah dan berseri. Dan jangan tidak tahu ia jugak boleh menjadi sunblock...makan sebiji sudah cukup untuk melindungi kulit anda ...bestnya


B COMPLEX



Baik untuk menghalang kemurungan, sakit kepala,,stress serta mood kurang baik..
Oleh demikian...tiadalah mahu marah-marah saja kan..kalu marah-marah saja itu yang muka semacam lepas tue timbullah kedut-kedut dimuka..tak gitu...


Inilah semua vitamin-vitamin yang berkaitan dengan kulit cantik nie..

TESTIMONI CADANGAN SET KECANTIKAN SHAKLEE




Kuatkan Tulang & Sendi Dengan Kombinasi Hebat Shaklee



Apabila usia meningkat, kita akan lenguh-lenguh sendi. Kita perlukan suplement kesihatan untuk merawat sendi supaya lebih kuat, fleksibel dan bebas bergerak.


Jom kenali apa itu SAKIT SENDI.

Osteoarthritis lebih mudah dikenali sebagai sakit sendi. Ia merupakan sejenis penyakit sendi yang mempunyai ciri keradangan. Sendi pula ialah bahagian badan di mana dua tulang berlainan bertemu.

Ia berlaku apabila tulang rawan yang membentuk permukaan sendi menjadi haus. Ini akan menyebabkan sendi menjadi bengkak, sakit dan kebas dan menjadi punca kepada kemerosotan sendi tulang yang progresif (penyakit degeneratif sendi).

Keradangan berlaku kerana darah (tidak cukup khasiat) yang dibekalkan kurang meskipun seseorang itu sihat. Ini kerana, tubuh badan tidak boleh menghasilkan zat makanan yang mencukupi bagi menyelaras dan memastikan kadar pemulihan dan pembaharuan yang diperlukan.

Sendi yang selalunya berlaku keradangan adalah lutut. Hal ini demikian kerana, lutut adalah sendi yang menampung berat badan kita dan sentiasa digunakan sepanjang hidup kita.

Berikut adalah tanda-tanda penyakit Osteoarthritis:

Sakit pada sendi yang terlibat.Kesukaran untuk membengkokkan atau meluruskan sendi akan berlaku.Sesetengahnya akan mengalami kebengkakan.Adanya pembesaran tulang sendi.

Bagaimanakah cara nak mengatasi sakit sendi ini? Senang sahaja. 
Amalkan tiga kaedah ini:




Kaedah 1 : Mengekalkan tulang rawan yang sihat



Advanced Joint Health Tablet memberikan manfaat kepad sendi dalam tiga(3) cara :

(i) menyokong keselesaan sendi
(ii) memelihara tisu penyambung yang sihat
(iii) meningkatkan kesan kusyen



Kaedah 2 : Mengurangkan inflamasi



Omega Guard Shaklee adalah omega3 yang  melambatkan degradasi tulang rawan. ia boleh mengurangkan reaksi keradangan dalam sendi-sendi..jadi ia boleh membantu mengurangkan gejala-gejala dalam penyakit sendi. omeg- juga bertindak sebagai pelincir. ia membantu kita untuk bergerak dengan lebih bebas.Kajian terkini menunjukkan pengambilan asid lemak omega 3 bersama glukosamina dapat meningkatkankesihatan sendi daripada mengambil glukosamina sahaja. 




Kaedah 3 : Mengekalkan sel tulang yang sihat



Ostematrix Kalsium penting untuk kesihatan tulang, otot dan ligamen. Magnesium pula diperlukan untuk mengasimilasikan kalsium ke dalam tulang dengan mencegah pembentukan kalsium dalam tisu-tisu lembut dan sendi-sendi. Ramai orang mengambil terlalu banyak kalsium tetapi tidak cukup magnesium. Kajian menunjukkan pengambilan kalsium berlebihan bukan sahaja membantu menguatkan tulang temulang tatapi juga membantu mengurangkan gejala osteoarthritis.



Rabu, 22 Oktober 2014

Ostematrix Atasi Reput Gigi!


Kerap sakit gigi!
Gigi mereput!
Anda boleh mencuba ostematrix. Ostematrix adalah susu berbentuk pil.... 

OSTEMATRIX



Kaplet yang bersaiz kecil dan disalut licin ini juga mudah ditelankaya dengan kandungan kalsium yang semulajadimengandungi - kalsium, magnesium, Vit D, fosforus, zink, kuprum, boron dan manganespenuh dgn garam mineral semulajadi dari Laut Mati. untuk pembinaan tulang dan gigi yang kuat

KALSIUM 



Kalsium diperlukan untuk mengekalkan kesihatan tulang dan gigi yang kuat & sihat serta mencegah penyakit osteoporosis (tulang reput)

Sumber yang kaya dengan kalsium terdiri daripada ikan sardin yang segar, sayuran hijau, keju, brokoli, lobak, kekacang dan salmon. 

Kalsium terdiri daripada sayuran hijau, susu, yogurt  dan sebagainya

Kalsium penting utk pembentukkan & penyelenggaran tulang dan gigi, pembekuan darah, denyutan jantung yang normal serta rembesan hormon. Selain itu, kalsium terkandung di dalam tulang dan gigi.

Pengambilan kalsium amat disaran bagi golongan dewasa iaitu 600 mg - 1000mg sehari.



Kajian menunjukkan pengambilan kalsium yang berlebihan boleh membantu menguatkan tulang-tulang & kurangkan gejala osteoarthritis.

Kalsium yang ada di dalam darah berfungsi untuk menghantar maklumat saraf. Kalau kandungan darah kurang, ia mula mengambil kalsium pada tulang atau gigi. Sebagai contoh, semasa mengandung. Kebanyakkan wanita sering mengalami masalah sakit gigi yang teruk. Kadang-kadang, lepas ja bersalin, gigi pun turut tercabut keluar. So, kandungan kalsium di dalam darah mula ambil pada gigi dan tulang. 

MAGNESIUM

Magnesium di dalam Ostematrix mengandungi 400mg. Fungsi mangnesium adalah mengurangkan cramp/kekejangan & keletihan otot. Malah, membantu merendahkan tekanan darah dan kurangkan masalah senggugut.

VITAMIN D

400 IU Vitamin D yang terkandung di dalam Ostematrix. Vitamin D menyerap dan memproses kalsium dgn lebih baik utk badan.

Kelebihan dan kandungan yang terdapat dalam Ostematrix

KEBAIKKAN OSTEMATRIX

- bina tulang dan gigi yang kuat 
- halang osteprosis, rawat tulang reput, kuatkan gusi & rangsang darah utk pekat
- kekalkan darah yang normal
- kurangkan simptom - PMS, kekejangan, retensi water, mudah meradang, & kemurungan
- bantu proses penyimpanan & pelepasan setengah hormonrendahkan kandungan fostat bagi mereka yg menghidap buah pinggang yang kronik
- pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur dpt kurangkan kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi & artiritis
- rawat penyakit ricket - tingkatkan penyerapan kalsium & fosforus utk meninggikan ketumpatan tulang, kuatkan kerangka & baiki penyakit periodontal
- melindungi otot jantung
- mengelakkan kanser kolon

OSTEMATRIX AMAT DIPERLUKAN BAGI MEREKA IAITU:

~ibu mengandung
~ ibu menyusu
~ warga emassakit belakang, pinggang
~ gigi rapuh
~ kekejangan/cramps
~ tulang rapuh
~ wanita berusia 30tahun ++ (jisim tulang berkembang ke tahap maksim pd umur 28 dan berkurangan lepas tu)mereka yang merokok, minum alkohol, & minuman ringan
~ mereka yang tak gemarkan susu
~》semua wanita yang ada masalah gejala PMS
~ remaja


Selasa, 21 Oktober 2014

Atasi Rambut Gugur Dengan Produk Shaklee


Lepas bersalin, rambut dah sering gugur. Bila sikat, rambut melekat disikat ibarat mengidap penyakit kanser. Bila lurut rambut.. pon sama.... sedih!!!

Kepala dah hampir botak.. bila try Produk Shaklee, Alhamdulillah.. rambut dah tak gugur.. bestnya...

jom kenali punca rambut gugur.

Punca Rambut Gugur

1. Penurunan mendadak Estrogen selepas bersalin 
Sebaik sahaja bersalin penurunan kadar estrogen secara mendadak menyebabkan akar rambut longgar dan rambut mudah gugur.

2. Pengambilan makanan berproses sebagai diet harian
Pengambilan makanan berproses menyebabkan badan sukar menerima nutrient yang mencukupi. Otak akan menghantar gelombang untuk mengambil nutrient dari rambut kerana rambut secara amnya tidak mempunyai fungsi penting dalam meneruskan aktiviti harian. Kerana kekurangan nutrien seperti zinc, zat besi, protiendan lain-lain menyebabkan rambut kusam dan akhirnya gugur.

3. Stress
Stress memerlukan banyak B-complex, ia juga menyebabkan sekatan pada salur darah yang menyukarkan penyaluran nutrient kepada rambut.

4. Bahan kimia dalam produk rambut
Kebanyakan syampu di pasaran terhasil dari bahan kimia merbahaya yang merosakkan rambut. Macam-macam iklan yang kononnya nak luruskan lambut, lebatkan rambut, atasi rambut gugur dan produk ini dijual dengan harga yang murah. Hakikatnya, produk-produk ini mengandungi bahan kimia yang akan membuatkan rambut kita semakin rosak.

Untuk memastikan rambut yang sihat, pemakanan yang seimbang adalah perlu. Makanan untuk rambut yang sihat adalah makanan yang kaya dengan protein, Vitamin B Complex, Zink danVitamin C. Dan jika mengamalkan supplemen, pengambilan vitamin-vitamin di atas dan multivitamin akan membantu menghasilkan rambut yang sihat. Namun, pengambilan vitamin haruslah konsisten selama sekurang kurangnya 90 hari kerana sel dalam tubuh hidup antara 90 hingga 120 hari. Maka perlu masa untuk sel menerima dan menyerap dengan baik semua vitamin yang kita ambil.

Masalah keguguran rambut boleh terjadi kepada siapa-siapa sahaja, tidak kira wanita mahupun lelaki. Sekiranya rambut anda gugur dalam kuantiti yang banyak melebihi 50 hingga 100 helai sehari, bermakna anda mengalami masalah keguguran rambut yang serius.

Terdapat pelbagai faktor yang menyebabkan keguguran rambut antaranya pengaruh hormon, kekurangan vitamin, kerap menggunakan produk rambut yang mengandungi bahan kimia dan banyak lagi. Secara umumnya, hormon endrogen yang terhasil akibat berada di dalam keadaan tertekan boleh menjadi faktor utama kepada masalah ini.

Pemakanan yang seimbang memainkan peranan yang sangat penting. Rambut sempurna boleh dimiliki dengan pengambilan makanan berkhasiat seperti bijirin, buah-buahan, sayur-sayuran dan makanan berprotein tinggi yang lain. Di bawah adalah cadangan supplement Shaklee untuk merawat rambut gugur dengan berkesan:


ESP - Soy Protein Isolate Powder
Protein merupakan komponen penting rambut. 90% struktur rambut dikomposisikan oleh protein yang juga sebenarnya adalah ramuan yang biasa terdapat di dalam syampu, perapi syampu dan dalam rawatan rambut. Protein juga merupakan salah satu sebab yang menjadikan rambut kuat dan tahan daripada kerosakan. ESP merupakan sumber protein non-GMO yang sangat baik untuk kita. Ia mempercepatkan pembaharuan sel sekaligus memperbaiki masalah rambut seperti masalah rambut beruban dan rambut gugur.


Zinc Complex
Kekurangan zinc menyebabkan shaf rambut menjadi lemah, menyebabkan kerosakan rambut dan pertumbuhan semula rambut yang sangat perlahan. Zink bermanfaat untuk rambut termasuk untuk pembiakan sel, pertumbuhan tisu dan pembaikan tisu yang rosak. Ia juga mengekalkan kelenjar merembeskan minyak yang melekat pada folikel rambut, sekali gus mengurangkan peluang rambut cepat gugur. Zinc berkebolehan menggabungkan DNA, RNA dan protein, seterusnya merangsang generasi sel. Ia juga mengaktifkan lebih 200 jenis enzim di dalam tubuh kita. Pemgambilan Zinc yang cukup amat penting untuk membantu pertumbuhan rambut dengan lebih cepat dan menguatkan rambut.




Sabtu, 18 Oktober 2014

#ShakleeEffect - Pentingnya Shaklee Ketika Anak Demam, Muntah, Cirit-Birit

#ShakleeEffect

Assalamualaikum W.B.T...
Adam Goh Dah Kembali Aktif Dengan Dunia Dia

Hari ini Fza nak citer apa yang Fza rasa seminggu yang lepas. Sedih sangat-sangat bila Adam Goh Cirit-birit, Muntah yang memancut-mancut, serta suhu badan yang tinggi.

Bermula dari sini ye.. Bagi yang ada anak kecil, jom Fza kongsikan cerita ni, kita manfaat sama-sama ye.

Pagi Rabu 8 Oktober 2014, sewaktu subuh, nak hantar Adam Goh ke rumah pengasuh, Adam Goh Cirit. Ingatkan cirit biasa je. So Fza tetap hantar Adam Goh ke rumah pengasuh, sampai di rumah pengasuh, Adam Goh start muntah. Bersihkan Adam Goh, Fza tetap tinggalkan Adam Goh dengan pengasuh dia, ingatkan tak serius. Tapi Fza ada pesan pengasuh, kalau ada apa-apa segera call Fza. Sepanjang kerja Fza try call pengasuh tapi tak dapat. SEDIH.. Fikir macam-macam dah. Naluri ibu kot. 4 petang, dapat panggilan dari Akak Kedai Makan suruh Fza balik segera. Suhu Adam Goh tinggi, muntah berterusan kalau diberi susu, cirit birit sahaja. Ya Allah.. Pengasuh tak boleh nak call Fza, wayar telefon rumah dia putus.. patutlah Fza call tak berjawab... alahai... Fza speed laju.. sebab fkirkan Adam Goh..

Sampai rumah pengasuh, suhu Adam Goh 38.9 c.
Panasnya.. muka ketara kemerahan. Segera Fza bawa Adam Goh ke klinik. Tak perlu tunggu lama, terus turn Adam Goh. Doktor hanya cakap Adam Goh demam. Pihak klinik hanya bagi Adam ubat demam dan air garam. Itu aje.. kalau berterusan doktor pesan segera bawa Adam Goh ke Hospital.

Sampai rumah, bagi Adam minum ubat demam n air garam. Adam Goh tetap macam tu. Asyik muntah memancut-mancut. Dah le muntah, asyik cirit sahaja. Tukar pampers cirit balik... tukar cirit..tukar cirit... alahai.... Esoknya Fza terpaksa ambil cuti. Nak jaga Adam Goh. Tak sampai hati nak hantar Adam Goh pada pengasuh dia dalam keadaan Adam Goh macam ni. Cukup 24 jam.. adam dah ketara susut...

Adam Goh yang lemah dan letih

Fza habis iktiar.. ubat fza tak pernah miss bagi Adam Goh. Air garam pon macam tu. Fza takut air dalam badan Adam Goh kering. Fza kerap mandikan Adam Goh agar suhu Adam Goh turun. Alhamdulillah... Demam dan muntah dah hilang... tapi yang Fza sedih.. Adam tak henti dengan ciritnya... sedihnya...  Apa yang perlu Fza lakukan bagi nak hentikan Adam Goh dari cirit birit yang berterusan???? Takut Adam Goh tak mampu nak lalui semua tu. Dia kan masih kecil lagi... 

Susut Badan Sangat Ketara


Baru terfikirkan PERFORMANCE DRINK SHAKLEE... Nasib baik ada performance drink shaklee.. Fza bancuh untuk Adam Goh... paksa Adam Goh minum walau Adam Goh tak nak minum. Takut air dalam badan dia kering...sebab dia tak nak makan. Hanya nak susu... Fza campurkan MEAL SHAKES SHAKLEE dalam susu Adam Goh.. biar Adam Goh bertenaga... ruginya tak sparekan NUTRIFERON SHAKLEE kat rumah. Alahai.. bila dah macam ni.. baru tahu...semua tu penting... untuk sapa??? Untuk anak kita.. apa lah kalu difikirkan pasal duit sangat kan... 

Adam Goh tetap juga cirit birit... sampai hari ke-4... Fza terpaksa bawa Adam Goh ke hospital... sebab fikirkan dah lama sangat ciritnya... di Unit Kecemasan Hospital Teluk Intan, doktor katakan Adam Goh ok.. dalam tempoh penyembuhan.. doktor kata.. Walau Adam cirit birit sahaja tapi air dalam badan Adam Goh ok. Adam Goh tak kekurangan air... nasib baik Fza berikan Adam Goh Perfomance Drink... so Adam Goh tak dehidrated... Alhamdulillah. Fza pulang dengan wajah yang ceria. Sebab Fza ingatkan malam tu akan tidur kat wad dengan Adam Goh... :)

Lama kan Adam Goh cirit birit. Berterusan sehingga 7 hari. Kini Adam Goh dah sihat. Selera makan pon bertambah. Pantang nampak mama dan papanya makan pasti dia tumpang sekali. 

Bila dah sihat, nilah rutin harian dia, ada hati nak lepas palang dapur



Fza kongsikan disini INFO CIRIT BIRIT & MUNTAH SERTA FUNGSI SHAKLEE DALAM TANGANI CIRIT BIRIT & MUNTAH. Kalau Anda sayangkan anak anda, bacalah hingga habis ye :)

CIRIT-BIRIT

Cirit-birit dicirikan oleh peningkatan kekerapan membuang air besar yang lembut dan berair daripada biasa. Ia biasanya merupakan satu simptom jangkitan gastrousus yang boleh disebabkan oleh pelbagai bakteria (Shigella, Escherichia colli), virus-virus (Rotavirus) dan parasit. Ia juga boleh berpunca daripada pelbagai penyakit seperti penyakit-penyakit usus, penyakit-penyakit fungsi usus dan gangguan endokrin. Tidak tolerans terhadap makanan atau tindak balas terhadap sesetengah ubatan juga mungkin boleh mengakibatkan cirit-birit.


Dehidrasi
Cirit-birit yang teruk boleh mengakibatkan kehilangan cecair (dehidrasi), dan mungkin boleh mengancam nyawa, terutama sekali di kalangan kanak-kanak kecil. Simptom-simptom dehidrasi termasuk kering mulut, mata tenggelam, kulit kering berkedut, air mata yang sedikit atau tidak keluar semasa menangis, urin yang berwarna gelap dan pekat, dan rasa mengantuk atau kelesuan yang tidak normal. Jika anak anda mengalami dehidrasi atau hampir mengalaminya, berikan dia cecair yang mengandungi garam oral rehidrasi dengan secepat mungkin. Ia boleh dibeli daripada doktor atau farmasi. Bawa anak anda berjumpa doktor dengan segera jika dia masih mengalami dehidrasi.


Bawa anak anda berjumpa doktor dengan segera jika dia mengalami keadaan seperti berikut:

1. Mulut kering.
2. Mata cengkung (gelap je bawah mata).
3. Kulit kering dan berkedut.
4. Sedikit atau tiada air mata apabila menangis.
5. Tidak ada kencing selama 4-6 jam.
6. Kurang daripada 3 kali sehari je kencing.
7. Ubun bayi kelihatan lekok.
8. Tidak aktif atau tidak bermaya.


Apa yang Perlu Dilakukan

1. Pastikan anak anda minum cecair yang banyak.
2. Terus memberi anak anda diet yang seperti biasa atau tingkatkan penyusuan susu badan.
3. Dapatkan nasihat doktor anda tentang pemakanan atau pemberian supplemen.


PERINGATAN: JANGAN BERI UBATAN UNTUK MEMBERHENTIKAN CIRIT-BIRIT.


MUNTAH

Apabila anak anda muntah, isi kandungan perutnya akan dipaksa naik ke esofagus dan keluar daripada mulutnya. Sesetengah daripada punca-puncanya termasuk, jangkitan virus di perut (gastroenteritis), iritasi perut, keracunan makanan dan jangkitan saluran kencing. Di dalam sesetengah kes, muntah boleh menjadi satu simptom untuk keadaan yang serius, seperti penyumbatan saluran penghadaman, gangguan di dalam mekanisme keseimbangan dalam telinga, konkusi (kecederaan kepala) dan jangkitan di dalm otak (meningitis).

Oleh kerana anak anda mungkin akan kehilangan jumlah cecair yang banyak apabila muntah, terutama sekali jika dia telah muntah serta diiringi dengan cirit-birit, maka dia mungkin berisiko tinggi untuk mengalami dehidrasi. Dehidrasi yang tidak dirawat boleh mengancam nyawa.

Bawa anak anda berjumpa doktor jika dia:

1. Muntah berulang kali.
2. Memuntahkan cecair berwarna hijau-kuning (hempedu).
3. Mempunyai demam atau sakit kepala.
4. Memuntahkan darah (warna merah cerah, perang dan hitam).
5. Rasa mengantuk dan pening-pening lalat.
6. Enggan makan.
7. Menunjukkan tanda-tanda dehidrasi.

Apa yang Perlu dilakukan

1. Biarkan anak anda muntah. Jangan menahan muntah.
2. Pusingkan kepala anak anda dengan mukanya menghadap besen/tuala bagi mengelakkannya daripada tersedut muntah
3. Tenangkan hati anak anda semasa dia sedang muntah.
4. Pastikan anak anda minum cecair yang banyak selepas muntah untuk mengelakkan dehidrasi. (in case kalau muntah cam anak saya hari tu, make sure jangan bagi minum air banyak2 sekaligus, sebab biasanya dia akan muntah balik lepas tu keluar balik semua air yang diminum. Better bagi sikit2 or bagi air ORS. Kami bagi minum air zam2 juga.)
5. Beri anak anda makan dalam kuantiti yang sedikit tetapi dengan lebih kerap, seperti 4-5 waktu makan dengan sajian yang lebih kecil berbandaing 2-3 waktu makan besar di dalam sehari.
6. Pastikan anak anda tidak makan makanan pejal sehingga dia berhenti daripada muntah.
7. Jangan berlengah mendapatkan bantuan perubatan jika simptom-simptomnya berlanjutan.

Bagaimana atau fungsi Shaklee dalam tangani muntah dan cirit birit.

PERFORMANCE DRINK


Setelah mengetahui manfaat Nutriferon untuk masalah cirit-birit, mari kita selidik pulak mengenai manfaat dan fungsi Performance Drink. Performance Drink pertama kali dihasilkan pada tahun 1980-an oleh saintis Shaklee dan Universiti Yale bagi membantu projek penerbangan Daedalus human-powered flight programme) sehingga telah mencatatkan rekod sejarah sebagai penerbangan berkuasa manusia yang terjauh iaitu 72 batu dan rekod ini masih bertahan hingga kini. ia juga dirumus eksklusif sebagai minuman pilihan para atlet sukan.

Antara keistimewaan & manfaat Performance Drink Shaklee: 

 (1) Meningkatkan daya ketahanan badan- Memberikan tenaga kepada otot dan se dengan cepat, meningkatkan daya tahan otot dan memanjangkan waktu latihan tanpa mencederakan tubuh.

(2) Menggantikan air yang hilang dengan cepat sewaktu melakukan aktiviti lasak.

(3) Mmbekal tenaga dan daya ketahanan fizikal- Mengimbangi dan membekalkan elektrolit dalam tubuh dan mengimbangi metabolisme air dalam tubuh. 

(4) Mengandungi potassium, kalsium, sodium, phosphorus, magnesium dan chloride.

(5) Produk ini dirumus eksklusif untuk membekalkan tenaga fizikal terutamanya mereka yang menetap di kawasan tropika dan mereka yang aktif dengan tugasan harian.

(6) Mencegah penyahhidratan- Membantu mengurangkan kehausan, mencegah penyahhidratan, melembapkan kulit dan sentiasa kelihatan muda. 

(7) Mengekalkan paras gula- Ianya terbukti secara klinikal dalam memelihara paras gula dalam darah yang sangat penting bagi tenaga otot dan mempercepatkan sembuhan akibat kecederaan otot.


Berdasarkan manfaat yang dinyatakan di atas, jelas dan nyata bahawa Performance Drink mampu mengembalikan semula jumlah air yang hilang ketika cirit-birit terjadi kerana menjadi kebiasaan apabila seseorang mengalami masalah cirit-birit, jumlah air dalam badan akan mulai berkurangan apatah lagi bagi cirti-birit yang mengambil masa yang lebih lama dari keadaan cirit-birit biasa. 

Anda aktif bersukan? 

Ketahui maklumat lanjut MINUMAN TENAGA UNTUK ANDA YANG AKTIF BERSUKAN..

NUTRIFERON

Kandungan Nutriferon: 

Nutriferon merupakan salah-satu produk Shaklee yang dikaji hampir 40 tahun lamanya. Antara kandungan bahan dalam Nutriferon adalah terdiri daripada Biji Labu, Safflower, Honeysuckle Jepun, dan Biji Plantago Asiatica. 

Mari kita lihat apakah keistimewaan dan manfaat Nutriferon ini dalam membantu masalah cirit-birit..

(1) Mengukuhkan sistem imun dalam masa 3 hari- Ianya adalah satu-satunya interferon semulajadi di dunia yang mampu untuk mempertingkatkan dan meransang keseluruhan sistem imun tubuh dengan mengerahkan sistem pertahanan semulajadi tubuh berfungsi untuk membunuh.

(2) Melawan kanser dan tumor

(3) Melindungi dari influenza-Terbukti mampu menghalang dan mengimbangi respon terhadap keadaan persekitaran seperti alergi, virus, jangkitan bakteria dan sebagainya.

(4) Meringankan stress dan kelesuan- Ia juga mampu meningkatkan stamina tubuh badan akibat keletihan, kelesuan dan sebagainya.

(5) Melambatkan penuaan- Nutriferon ini bertindak sebagai agen penghalang kepada radikal bebas, jangkitan virus dan kuman. Oleh yang demikian, apabila sel-sel sentiasa sihat, maka tubuh juga menjadi lebih sihat dan melambatkan penuaan.

(6) Mengurangkan infeksi kepada pesakit hepatitis B dan C- Keberkesanan Nutriferon dalam memerangi virus akan mengurangkan infeksi dan meminimumkan ketidakselesaan bagi pesakit Hepatitis B dan C seperti gejala kembung perut, rasa mual, muntah dan lain-lain. 

(7) Mempertingkatkan masalah Haid dan Menopous


Pada kebiasaannya apabila cirit-birit menyerang tubuh manusia, antara puncanyaadalah disebabkan oleh faktor jangkitan bakteria seperti yang telah saya sebutkan di atas. 

Oleh yang demikian, berdasarkan keistimewaan dan manfaat keseluruhan Nutriferon yang saya huraikan di atas, anda dapat menilai tentang fungsi Nutriferon juga mampu menghalang dan melawan jangkitan bakteria ketika masalah cirit-birit ini berlaku.



Meal Shakes - Kepentingan Nutrien Di Dalam Meal Shakes Shaklee


Antara Vitamin & Mineral yang terkandung di dalam MEAL SHAKES adalah :

VITAMIN A

Fungsi Vitamin A
Boleh ditukarkan menjadi retinal & retinoic asid, iaitu jenis lain dalam keluarga vitamin A
Penting untuk tumbesaran tulang & gigi bagi kanak-kanak
Membantu memelihara kulit yg sihat & membantu mencegah lapisan mulut, hidung, tekak, paru-paru, penghadaman & saluran kencing dari di jangkiti kuman.
Menolong badan kita mengatur sistem imun bagi mencegah & melawan penyakit.

Kesan Kekurangan Vitamin A
Lemah daya penglihatan pada waktu malam @ rabun malam
Kekeringan pada bahagian mata
Lemah daya tahan badan & ini akan terdedah kepada penyakit
Kulit menjadi kering & gatal, hilang selera makan.
Tulang & gigi menjadi lemah


VITAMIN B1 @ THIAMINE

Fungsi Vitamin B1
Pencerakinan & penggunaan karbohidrat, lemak & protein
Memelihara sistem saraf & otot yg sihat serta fungsi jantung yang normal
Membentuk ATP- iaitu bahan api untuk badan bekerja. 
Vitamin B1 akan bekerja seiringan dengan Vitamin B2 & B3.

Kesan Kekurangan Vitamin B1
Keletihan, lemah badan & kurang selera makanKegelisahan & gangguan tidur'Beriberi' sejenis penyakit "Metabolic Disorder" dengan gejala seperti cirit birit, bengkak buku lali & kaki, kebas tangan & kaki, kesakitan & kegagalan jantung
Sakit pada bahagian Abdomen
Sembelit
Gangguan mental & emosi


VITAMIN B3 @ NIASIN

Fungsi Vitamin B3
Niasin ditukarkan kepada niasimid dalam tubuh
Diperlukan oleh enzim-enzim yang merubah makanan kepada tenaga.
Membantu mengekalkan sistem perkumuhan & saraf yang sihat
Pada dos yang tinggi ia mampu mengurangkan kolestrol (untuk dos yang besar perlu dapatkan nasihat dari pakar kesihatan)

Kesan kekurangan Vitamin B3
Pada kes yang teruk, boleh menyebabkan penyakit Pelagra ( sejenis penyakit kult yang menyebabkan kulit pecah-pecah, cirit & sakit mulut)  


VITAMIN B6 @ PIRIDOKSIN

Fungsi Vitamin B6 
Diperlukan oleh tubuh untuk metabolisme & penyerapan protein & juga metabolisme karbohidrat.
Membantu membina sel darah merah & meningkatkan fungsi sistem saraf & otak

Kesan Kekurangan Vitamin B6
Anemia
Gatal-gatal pada kulit & kulit bersisik
Sawan


VITAMIN B12 @ SIANOKOBALAMIN

Fungsi Vitamin B12
Membina bahan ginetik & membantu pembentukan sel darah merah.

Kesan Kekurangan Vitamin B12
Anemia (kekurangan darah) yg membahayakan serta kerosakan saraf


VITAMIN C

Fungsi Vitamin C
Antioksidan yg diperlukan oleh tubuh , termasuklah pertumbuhan & penggantian tisu, fungsi kilang adrenal & untuk gusi yg sihat.
Pengeluaran hormon antistress & interferon, sejenis protein sistem imuniti.
Untuk metabolisme folik asid, tairosin & phenylalanine.
Mengurangkan gejala penyakit asthmaMencegah daripada kesan merbahaya pencemaran, menolong mencegah kanser,memelihara jangkitan penyakit & meningkatkan imuniti
Meningkatkan penyerapan zat besi
Agen pembentukkan kolagen
Mengurangkan paras kolestrol tidak baik (LDL)

Kesan Kekurangan Vitamin C
Lemah badanSakit2 & sengal badan
Bengkak gusi Hidung berdarahScurvy (pendarahan pada badan, lebam-lebam & gusi berdarah, gigi mudah tercabut, pendarahan dalam otot & sendi)
Anemia


VITAMIN D


Fungsi Vitamin D
Diperlukan untuk penyerapan kalsium & fosforus.
Untuk tumbesaran tulang & gigi yang normal pada kanak-kanak.
Mencegah otot menjadi lemah & terlibat dalam mengatur denyutan jantung
Penting dalam pencegahan kanser
Tingkatkan imuniti
Perlu untuk fungsi tairoid pembekuan darah normal.

Kesan Kekurangan Vitamin D
Ricket pada kanak-kanak ( cacat tulang terutama tulang belakang, kaki & tengkorak, tulang mudah patah, bengkak sendi & lemah otot)Osteomalacia pada orang dewasa (tulang menjadi lembut yang menyebabkan sakit pada bahagian kaki, pinggang, leher & tulang dada, mudah patah, kejang otot pada tangan & kaki)


VITAMIN E

Fungsi Vitamin E
Antioksidan yg penting dalam pencegahan kanser & penyakit kardiovaskular
Baiki peredaran darah, memperbaiki tisu
Pelihara pembekuan darah secara normal & penyembuhan  serta memudarkan parut
Baik untuk lelaki tingkatkan pengeluaran air mani
Mencantikkan kulit  

Kesan Kekurangan Vitamin E
Mudah radang & Odema (pengumpulan air dalam tisu) pada bayi
Penuaan kulit sebelum usia
Rambut gugur
Anemia 


VITAMIN B9 (FOLIC ASID)

Fungsi Vitamin B9
Untuk pertumbuhan & perkembangan sel
Bantu pertambahan sel darah merah
Bagi ibu hamil baik untuk mengelakkan kecacatan bayi
Meningkatkan kesihatan otak

Kesan Kekurangan Vitamin B9
Anemia
Mudah letih
Masalah Kurang berat badan
Hilang selera makan


PROTEIN

Fungsi Protein
Sebagai Enzim, mempercepatkan reaksi biologis
Sebagai alat pengangkut & penyimpan 
Menjaga kekuatan & daya tahan tulang & kulit
Sebagai pertahanan tubuh & Imunisasi pertahanan tubuh
Mempercepatkan pembaikkan luka

Kesan Kekurangan Protein
Gangguan pertumbuhan terutama kanak-kanak
Tekanan darah rendah
Anemia
KeletihanTerencat akal
Ketahanan badan yg rendah

Banyakkan Nutrien yg terkandung dalam MEAL SHAKES Shaklee ni...sebab tu lah MEAL SHAKES sangat sesuai untuk dicadangkan kepada kanak-kanak yang sedang membesar ni...bukan sahaja kanak-kanak, orang dewasa pun boleh juga amalkan..





Promosi 1 Hari - Vitamin C 500mg Plus Shaklee (Beli 6 Percuma 1)


Promosi 1 hari sahaja : 18 Oktober 2014 - Beli 6 Percuma 1. Sempena Pembukaan Heaf Quarter Baru Shaklee di Sunway Pinnacle. Rugi sapa yang tak grab. Sebab Vitamin C 500mg Plus ni banyak kelebihan.

Jom baca pasal kebaikan dan kelebihan vitamin C ni!!

Kebaikan Sustained Release Vitamin C Shaklee

☞Berkesan mencerahkan kulit wajah dan badan secara sekata, licin, gebu, berseri
☞Mengekalkan kelembapan kulit, menghilangkan bintik2 hitam, memudarkan jeragat dan lingkaran gelap di bawah mata
☞Diperlukan untuk pertumbuhan dan pembaikan tisu, fungsi kelenjar adrenal, dan juga mendapatkan gusi yang sihat dan gigi.
☞Melindungi sel tubuh daripada kesan-kesan pencemaran
☞Melindungi daripada jangkitan dan selesema, serta meningkatkan imuniti.
☞Membantu untuk mengurangkan tahap kolesterol, tekanan darah tinggi, dan mencegah aterosklerosis.
☞Melindungi daripada pembekuan darah, lebam, menggalakkan penyembuhan luka, dan pengeluaran hormon antistress.
☞Penting untuk penyuburan sel darah putih dan juga bertindak sebagai antihistamin semulajadi yang amat berguna untuk mengurangkan hidung bengkak semasa selesema, dan mengurangkan gejala-gejala lain alergi.
☞Memainkan peranan penting dalam pengeluaran kolagen, yang membantu mencegah penuaan pra-matang.
☞Membunuh bakteria patogenik, yang bertindak sebagai antibiotik yang tidak berbahaya.
☞Melindungi sel-sel otak dan saraf tunjang, yang sering dirosakkan oleh radikal bebas.
☞Membantu tubuh menyerap zat besi yang lebih 
–> berguna dalam rawatan anemia. Ia memainkan peranan penting dalam penghasilan hemoglobin dan sel darah merah.
☞Merawat jangkitan saluran kencing.Diperlukan untuk metabolisme asid folik dan vitamin lain.

Kenapa saya beriya-iya mengesyorkan Sustained Release Vitamin C Shaklee kepada uols?

~vitamin c shaklee ini unik kerana formula sustained release dan formula bioflavonoid.
~Sustained (or, Time) Release ialah satu proses di mana vitamin diformulasi khas agar ia dilepaskan mengikut paten istimewa yang menjamin penyerapan vitamin di antara 3 ke 6 jam. Dengan bahasa ringkasnya, dilepaskan secara perlahan-lahan ke dalam aliran darah badan mengikut masa tertentusebatian tumbuh-tumbuhan semulajadi, dan bertindak sebagai pigmen tumbuhan dan agen antioksida.
~kuasa utama bioflavonoid adalah sifat antioksida yang bertindak sebagai agen anti penuaan, keradangan dan mengekalkan kesihatan badan.
~Vitamin larut air (B-Complex dan Vitamin C) adalah seperti namanya, mudah larut di dalam air (sebab tu dinasihatkan pengambilan air yang mencukupi apabila mengambil suplemen), dan, ianya tidak boleh disimpan di dalam badan.
~Sustained Release supplement boleh menawarkan kesan vitamin yang optimum, meminimumkan kehilangan vitamin dalam proses penguraian (perkumuhan), serta menstabilkan paras darah waktu siang dan malam.




Isnin, 13 Oktober 2014

Rawat Kolestrol Dengan PHYTOCOL Shaklee


Apa itu kolesterol

Kolesterol ialah satu bahan yang lekit, seakan-akan lemak yang terdapat di dalam darah anda dan disetiap sel dalam badan anda. la penting untuk kesihatan anda kerana ianya diperlukan oleh badan anda untuk membuat tisu dan hormon yang tertentu. Bagaimanapun, sekiranya paras kolesterol dalam darah anda terlalu tinggi kemungkinan anda menghadapi risiko dan penyakitJantung.

Adakah kolesterol mempunyai bermacam-macam jenis?

Ya, ada beberapa Jenis kolesterol tetapi yang p'aling biasa

dikenali ialah:

1. Low-density lipoprotein atau kolesterol LDL (Lipoprotein berketumpatan rendah atau kolesterol LKR)

Kolesterol LDL yang berlebihan akan !menambahkan kolesterol dalam arteri anda dan kemungkinan menyebabkan penyakit jantung. Lebih tinggi paras LDL, lebih tinggi risiko anda untuk mendapat penyakit jantung. Itulah sebabnya kolesterol LDL sering kali dipanggil "kolesterol Jahat".

2. High-density lipoprotein atau kolesterol HDL (Lipoprotein berketumpatan tinggi atau kolesterol LKT)

Kolesterol HDLJuga dipanggil sebagai "kolesterol baik" kerana ia dipercayai menghapuskan kolesterol yang berlebihan daripada darah. Paras HDL yang tinggi seolah-olah melindungi daripada penyakit Jantung dan mengurangkan risiko penyakitJantung.

3. Trigliserida

Trigliserida ialah satu lagi jenis lemak di dalam aliran darah. Seseorang yang mempunyai paras trigliserida dalam darah yang tinggi berkemungkinan juga     mempunyai aras LDL yang tinggi atau paras HDL yang sangat rendah.

Apakah kolesterol tinggi ?

Definasi kolesterol tinggi boleh berubah bergantung kepada faktor-faktor risiko yang lain. Doktor anda adalah orang yang paling arif untuk menentukan apa yang dikira tinggi untukanda.

Penyataan Konsensus Malaysia mengenai Pengurusan , Hiperlipidemia (The Malaysian Consensus Statement on Manasement of Hyperlipidaemia) telah diwujudkan untuk membentuk satu garis panduan bagi mengesan dan merawat kolesterol tinggi dalam darah dikalangan orang dewasa. Mereka juga telah mendefinasikan paras kolesterol yang diingini.

Mengapa kolesterol tinggi satu risiko kesihatan ?

Kolesterol tinggi adalah satu risiko kesihatan yang serius kerana ia boleh menyebabkan penyakit jantung koronari: Berdasarkan Persatuan Jantung Amerika (American Heart Association) peningkatan paras kolesterol LDL adalah satu faktor risiko utama untuk penyakit Jantung.


Produk baru Shaklee  2014 Phytocol

Untuk mengatasi masalah kolestrol tinggi di kalangan rakyat Malaysia, Shaklee telah memperkenalkan produk baru iatu Phytocol.

Phytocol adalah pilihan semulajadi terbaik dengan 2000 mg fitosterol setiap hari dan disarankan 100% Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH).

Phytocol Shaklee dirumus secara klinikal dengan bahan-bahan terpilih untuk membantu menghalang penyerapan kolestrol di dalam tubuh

Fitosterol adalah tumbuhan sterols dan stenoils yang terdapat dalam sel membran tumbuhan. Ia menyerupai kolestrol dalam badan dan apabila kolestrol ni berjumpa dia akan bersaing untuk menyerap ke dalam sistem penghadaman badan.

Sterols dan stenols ni akan menghalang kolestrol jahat (LDL kolestrol) dan akan merendahkan kolestrol jahat yang masuk ke dalam salur darah manusia yang boleh menyumbatkan salur darah.

Sterol dan stenoil yang ada dalam makanan seharian kita seperti makan 200 batang lobak merah atau 70 keping roti gandum atau 425 biji tomato  setiap hari.

Keistimewaan Phytocol Shaklee

Dirumuskan khas daripada sayur-sayuran, buah-buahan, tumbuhan, dan bijirin yang kaya dengan fitosterol asli yang aktiffitosterol dari tumbuhan telah diuji secara klinikal oleh 80 untuk merendahkan paras LDL kolestrolmengandungi 2000 mg fitosterol yang diperlukan setiap harikandungan fitosterol yang mencukupi seperti yang disyorkan oleh NIHtiada bahan pengawet, perasa tiruan dan pemanis tiruan
Bagaimana Phytocol Shaklee berfungsi?

Dengan struktur yang sama seperti kolesterol, Fitosterol bersaing dan akan mengalahkan kolesterol dalam penyerapan di dalam Usus.

Ini bermaksud apabila kita mengambil banyak fitosterol maka semakin kurang kolesterol yang akan di serap di dalam tubuh kita dan semakin tinggi untuk anda merendahkan paras kolesterol LDL kita.

Sekarang bagaimana? Dah tahu cara nak turun kolestrol kan? Kini kita boleh menikmati makanan kegemaran tanpa perlu bimbang dengan ancaman kolestrol asalkan kita mengamalkan Phytocol Shaklee setiap hari. Sebelum kolestrol melarat dan mengundang penyakit merbahaya adalah lebih baik kita amalkan Phytocol Shaklee untuk turunkan kolestrol secara semulajadi



Sabtu, 11 Oktober 2014

Rahsia Menjadi Pengedar Shaklee Yang Berjaya


☞ Rahsia Pertama: BANTU DIRI UNTUK BANTU ORANG LAIN

Prinsip yang dipegang semasa saya jadi PRS (pembimbing rakan sebaya) semasa di sekolah menengah dulu. Bantu diri, untuk bantu orang lain. Sebagai SID (Shaklee Independent Distributor), tugas kita bukan menjual produk semata-mata, tapi berkongsi kebaikan Shaklee dengan orang lain. Untuk berkongsi, kita mesti terlebih dulu memilikinya. Milikilah rasa cinta terhadap kesihatan dan keunggulan Shaklee, rasa nak berkongsi akan datang tanpa perlu dipaksa.

Dalam Shaklee, kita bukan saja berhubungan dengan pelanggan (pengguna Shaklee) tapi juga ahli-ahli dalam jaringan kita. Untuk bantu anak cucu di bawah kita, diri kita sendiri mestilah terlebih dulu bersungguh-sungguh melaksanakan apa yang perlu (seperti yang disarankan oleh mak Shaklee kita). Kalau kita sendiri tak pernah melakukannya, bagaimana mungkin kita boleh berkongsi kebaikannya dengan orang lain bukan.

☞ Rahsia Kedua : BERUSAHA UNTUK IKHLAS

Ikhlas itu tersembunyi… Namun seboleh-boleh kita berusaha untuk ikhlaskan diri bila berkongsi tentang kebaikan Shaklee. Berusaha menggali ilmu dan menyebarkannya, bukan sekadar copy+paste sedangkan diri sendiri pun tidak pernah baca apa yang dikongsi. Dalam group Euphoria, Jutawan dan iReach sendiri, memang banyak perkara yang perlu dibuat dengan semangat berusaha untuk menjadi ikhlas. Banyak sangat. Yang penting, ia adalah berkenaan dengan memperbaiki diri sendiri, rohani dan jasmani.

☞ Rahsia Ketiga : SABAR

Saya tak tahu kalau ada bisnes yang boleh memberi keuntungan dalam masa sehari dua, dan berterusan. Dalam Shaklee, ia adalah satu proses membina. Nak bina sesuatu dari tiada apa-apa, bukan mudah. Banyak benda kena buat, dan prosesnya bukan sekejap. Lebih-lebih lagi kalau target akhirnya sangat besar. Lihat saja bangunan pencakar langit di Malaysia. Proses pembinaannya tidak mengambil masa seminggu… malah bertahun. Kalau belum berhasil, harus usaha lagi dan perbaiki, bukan terus berhenti atau menyalahkan orang lain.

☞ Rahsia Keempat : BISNES DENGAN ALLAH

Ramai orang pandang bisnes sebagai punca duit. Duit punca kekayaan. Kekayaan punca terjerumusnya Qarun, serta tercampaknya Firaun dan Haman ke dalam api neraka. Bila kita ada persepsi macam itu, kita akan jadi takut nak bercita-cita tinggi, apa lagi nak jadi kaya. Takut jadi orang kaya dan berjaya sebab takut tak dapat masuk syurga. Semoga Allah jauhkan dari semua itu. Kerana itu pentingnya kita menjadikan Allah sebagai ‘rakan bisnes’ kita. Setiap keuntungan kita, ada bahagian milik Dia. Setiap usaha kita, ada bahagian milik Dia. Jadi, jangan usaha kuat-kuat, bila untung celebrate untuk diri sendiri saja… Usaha seiring dengan cita-cita yang tinggi, doa dan tawakal. Bila dapat untung, bayar Dia dengan zakat, sedekah dan pelbagai cara kebaikan.

☞ Rahsia Kelima : JANGAN PUTUS ASA

Bisnes mana-mana pun, malah dalam apa yang kita buat, tiada jaminan akan berjaya terus. Malah, tersurat dalam al-Quran “inna ma’al usri yusro” sesungguhnya bersama kesukaran akan ada kesenangan. Untuk mendapatkan kemudahan, kesenangan, kejayaan, harus tempuhi tempoh kesukaran terlebih dulu… Tempoh berusaha, bukan sesuatu yang seronok. Namun percayalah, setiap malam akan ada siangnya, setiap mula pasti ada akhirnya. Setiap usaha pasti ada habuannya. Syaratnya, jangan putus asa.

Kredit To : LynaNoh


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...