Pages

Memaparkan catatan dengan label Cadangan Set Kecantikan. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Cadangan Set Kecantikan. Papar semua catatan

Isnin, 13 Mac 2017

Vitamin E Selalu Dikaitkan Dengan Kecantikan


Vitamin E???!
Oh ya... ramai yang tak tahu bahawa Vitamin E boleh membantu kita merawat kulit wajah yang bermasalah. Sebelum merawat luaran.. haruslah kita merawat dalaman untuk mendapatkan kulit yang cantik dan lembut seakan bayi...

VITAMIN E....
✔Merupakan antioksidan yang kuat. Ia bertindakbalas terhadap bahan kimia yang reaktif yang boleh menyebabkan kerosakan kulit. 

✔Berkemampuan menyerap tenaga dari sinar ultraviolet (UV). Sangat2lah penting dalam melindungi kulit dari radikal bebas yang dihasilkan dari sinar UV.

✔Secara semulajadinya vitamin E ni dah memang ada pada lapisan kulit kita yakni lapisan epidermis (lapisan kulit paling atas) ia mempengaruhi penghasilan sebum (bahan berminyak dari liang roma)..

➡ Kalau untuk produk kosmetik, untuk kulit kering mesti akan disertakan dengan vitamin E. Dengan vitamin E kulit kita akan menjadi lebih lembut, tidak terlalu berminyak dan tidak kering. Vitamin E ni boleh juga disapu terus pada kulit atau dibuat masker.

Dah abes citer pasal bestnya Vitamin E untuk Kulit Yang Cantik... jom kita lihat TESTIMONI nya⤵

Testimoni 1

Testimoni 2

Testimoni 3

Jumaat, 5 Disember 2014

#KelasOnline - Vitamin Kecantikan By Master Azah

Kelas Online
VITAMIN KECANTIKAN
By MASTER AZAH
04 DISEMBER 2014
9.00 - 10.00 malam



KEPERLUAN VITAMIN C KEPADA KULIT



Mencerahkan kulit
Membantu kulit jadi lembut, elakkan kedutan dan sebagainya
Tumit kaki menjadi cantik
Menghalang penuaan


- Perlindungan dari matahari

Vitamin C melindungi kulit dari radikal bebas yang terhasil kerana kesan jemur pada cahaya matahari, pencemaran dan kesan merokok. Antioksida dalam Vitamin C melindungi kulit dari radiaso ultraungu dan kesan terdedah kepada cahaya matahari.

Vitamin C mengurangkan kesan sun burn disebabkan oleh radiasi ultra ungu dan seterusnya boleh menyebabkan barah kulit untuk jangka masa panjang.


- Penghasilan kolagen

Kolagen adalah komponen hydroxyproline dan hydroxylysine, 2 elemen untuk mengikat molekul yang meghasilkan kolagen. Ia menyebabkan kulit jadi gebu dan warna tona pada muka. Kekurangan kolagen menyebabkan kulit kusam dan tidak bermaya. Kolagen melembapkan kulit dari dalam dan mengurangkan kedutan dan tanda penuaan

- Penyembuhan luka

Badan menggunakan Vitamin C untuk mengantikan tisu yang rosak sekaligus menyembuhkan luka dengan cepat. Luka yang lambat sembuh adalah kekurangan Vitamin C. Vitamin C meningkatkan keanjalan kulit dan mempercepatkan tisu terbentuk bagi penyembuhan yang cepat.


- Melindungi dari perubahan warna kulit

Vitamin C melindungi DNA dari tindak balas fotokimia yang menyebabkan tumor, perubahan warna kulit dan beberapa jenis barah kulit. Ia juga mengelakkan penghasilan Pyrimidine Dimers yang menjadi punca utama penghasilan melanoma ( masalah kulit).

Vitamin C juga mencerahkan kulit dari masalah jeragat dan tompok-tompok penuaan, membantu kelihatan lebih muda dan kulit lebih lembut 

- Memperbaiki tekstur kulit

Kolagen juga menghasilkan struktur saluran darah yang baikdan vitamin C membantu sistem aliran darah. Saluran darah yang berada bawah kulit membawa oksigen dan nutrien yang menghasilkan kulit yang sihat. Tanpa nutrien yang cukup, kulit akan jadi kasar dan kering. Krim yang mengandungi Vitamin C memperbaiki rupa dan tekstur kulit.

Ia juga meningkatkan pembentukkan elastin yang menebalkan, melindungi dan memulihkan sel kulit. Kesan  tebal pada sel mengekalkan kelembapan, tingkatkan aliran darah pada kulit dan menjadikan kulit gebu.



☞Vitamin C sangat lah diperlukan untuk kulit. Telan sebiji pun dah cukup sebab sebiji Vitamin C bersamaan 7 1/2 biji buah limau. ataupun korang sanggup nak telan 7 biji buah limau setiap hari?





KEPERLUAN VITAMIN E KEPADA KULIT




Membantu mengurangkan parut

Meningkatkan ketahanan sel kulit
Membantu kulit lebih gebu
Mengatasi masalah jerawat dan kulit kering
Memperbaiki struktur asas kulit
Anti penuaan




Selenium dalam Vitamin E untuk apa?

Ini kerana Vitamin E tanpa selenium adalah tidak sempurna, selenium membantu penyerapan Vitamin E dengan cepat dan berkesan.




KEPENTINGAN GRAPE  SEED DALAM VITAMIN E?





BAGAIMANA NAK BUAT MASKER MUKA DENGAN VITAMIN C DAN VITAMIN E



TESTIMONI VIT C DAN VIT E








Isnin, 1 Disember 2014

#PromosiShaklee - Vitamin C+ 500mg dan Vitamin E (Vitamin Cantik Dan Vitamin Seksual)

Assalamualaikum wbt....

Kecoh sana sini bercakap pasal PROMO ITEM bulan ni!.
Hah lah.... promosi VITAMIN CANTIK! VITAMIN SIHAT! VITAMIN SEKSUAL!
Ruginya kalau diabaikan begitu sahaja... 





Inginkan kulit CANTIK, GLOWING2, SIHAT, dengan Shaklee. InshaAllah berkesan...

Cadangan Set Kecantikan Shaklee

☞Promosi: VITAMIN C+ & E
 ~Beli 6 Free 1
 ~Beli 2 Jimat 5%


☞Khasiat VITAMIN C+
~Merawat masalah jerawat
~Merawat kulit bermasalah
~Merawat resdung
~Mencerahkan kulit
~Kulit menjadi sihat
~Merawat selsema/demam
~Masalah sembelit
~Membangkit selera makan
~Menguatkan tulang & gigi serta IQ


☞Khasiat VITAMIN E
~Merawat kulit berjerawat
~Mengatasi masalah resdung
~Merawat ekzema
~Merawat kulit kusam
~Mempercepatkan sembuh luka
~Membantu meningkatkan kesuburan lelaki & perempuan
~Menghilangkan parut & stretch mark



¤¤ Untuk kesan yg lebih optimum....sebaiknya ambil B COMPLEX sekali...B Complex ni anti stress! Kalau kita stress jerawat lagi suka! so dengan B Complex ia boleh atasi Stress kita!




☞Khasiat B COMPLEX
~Kawal stress
~Kawal migrain
~Atasi kemurungan
~Atasi keletihan & lesu
~Bantu pencernaan
~Meningkatkan stamina
~Kawal kolestrol
#Sesuai utk pelajar/pekerja/ibu mengandung, menyusu, & berpantang..




Sabtu, 22 November 2014

Penjagaan Kulit Yang Cantik Dan Sihat!

KULIT YANG SIHAT

Jika anda mempunyai kulit yang sihat berseri, semua orang pasti akan mengagumi anda.

Kulit yang sihat juga melindungi anda daripada sinaran matahari dan bahan-bahan lain yang boleh memasuki badan anda. Kulit anda ialah sistem pertahanan badan anda, jadi jagalah ia dengan baik.

BENARKAH ADA MAKANAN KHAS UNTUK KULIT?

Anda tidak memerlukan banyak losyen atau kosmetik untuk mempunyai kulit yang cantik atau sihat. Makanan juga mempunyai banyak nutrien semulajadi yang bagus untuk kulit anda. Tetapi cara yang betul untuk kulit anda mendapati nutrien-nutrien ini ialah dengan mengikuti cara pemakanan yang seimbang, bukan dengan meletakkannya atau memerahnya pada kulit anda.


Nutrien Untuk Kulit Anda


Untuk kulit sihat berseri, makanlah banyak sayur-sayuran berdaun hijau, sayur-sayuran dan buah-buahan berwarna kuning, bijirin, kekacang, daging dan makanan laut yang mengandungi vitamin A, C dan B6, dan mineral zink.




MASALAH BIASA KULIT

Jerawat

Jerawat dan akne adalah masalah kulit yang biasa dialami oleh remaja. Ia disebabkan oleh hormon-hormon semasa akil baligh. Masalah ini bukannya serius sangat, tetapi anda boleh mendapatkan rawatan perubatan jika anda risau.

Masalah kulit akan menjadi lebih teruk jika anda tidak mengikuti cara pemakanan yang seimbang. Misalnya, jika anda tidak makan cukup buah-buahan dan sayur-sayuran untuk mendapat zat vitamin dan mineral yang penting, anda mungkin mendapat keradangan kulit atau penyakit kulit yang lain.

CARA JAGAAN DAN RAWATAN YANG BETUL

Cara-cara yang senang untuk menjaga kulit anda:

# Bersihkan muka anda dua kali sehari dengan air suam dan sabun lembut, kemudian keringkan.

# Lindungi kulit anda daripada sinaran matahari dengan pakaian yang sesuai, atau dengan menggunakan losyen perlindungan matahari. Terlalu banyak sinaran UV matahari boleh menyebabkan kanser kulit.Jangan sekali-kali mencucuk, memicit atau mengorekjerawat atau akne anda. Ini akan menyebabkan keradangannya merebak dan akan merosakkan tisu-tisu halus di bawah kulit anda.Jangan merokok. Ia akan menyebabkan kulit anda menjadi pucat, berkedut-kedut dan juga akan melambatkan keupayaan kulit anda untuk sembuh.

Jika anda mempunyai masalah kulit, atau ingin mengetahui lebih banyak lagi tentang penjagaan kulit, anda harus berjumpa pakar dermatologi (seorang doktor yang pakar dalam penjagaan kulit).

Adakah Ini Benar?


Mitos #1: Jerawat disebabkan oleh memakan coklat atau gula-gula.

Benar/Palsu? Palsu. Ahli sains berkata bahawa coklat atau gula-gula tiada kena-mengena dengan jerawat atau akne. Jadi, ikutilah cara pemakanan yang seimbang dan jumpailah pakar dermatologi untuk mengubati masalah akne anda.



Mitos #2: Mengambil makanan berminyak menyebabkan jerawat.
Benar/Palsu? Palsu. Makanan berminyak seperti makanan segera, piza, kentang goreng atau kacang tidak menyebabkan jerawat, atau menjadikannya lebih teruk.



Mitos #3: Mengambil pil-pil untuk kulit boleh membantu kulit saya menjadi lebih sihat.
Benar/Palsu? Palsu. Tiada penyelidikan saintifik yang membuktikan bahawa pil atau vitamin untuk kulit boleh secara ajaib memberi anda kulit yang sihat atau mengubati masalah kulit anda. Anda hanya perlu makan makanan yang berkhasiat dan makan pada masa yang tetap untuk mendapat semua nutrien yang diperlukan oleh badan anda.



Mitos #4: Meletakkan makanan, seperti timun, putih telur atau jus aloe vera, pada kulit saya boleh membantu kulit saya menjadi sihat.
Benar/Palsu? Palsu. Nutrien-nutrien makanan tidak berfungsi dengan begitu mudah pada badan atau kulit anda. Cara yang paling baik untuk mendapat faedah daripada makanan ialah dengan memakannya.


Anda Juga Boleh Mencuba Set Kecantikan Shaklee




Jumaat, 21 November 2014

Kenali Jerawat dan Cara Merawat Dari Jerawat Terus Merebak


Apa itu jerawat?

Jerawat (acne vulgaris, acne) adalah gangguan pada kulit yang terjadi ketika minyak dan sel kulit mati menyumbat pori-pori. Jerawat merupakan permasalahan yang paling umum pada kulit, yang dicirikan dengan hadirnya komedo, kulit kemerahan karena iritasi, noda htiam, atau bintik merah membengkak hingga bernanah.

Internsitasnya bisa berbeda-beda pada setiap orang, mulai dari bentuk yang ringan seperti bintik merah atau komedo, sampai pada bentuk yang parah berupa ratusan bintik dan benjolan memerah yang sakit jika disentuh, yang menutupi area kulit tertentu. Jerawat bisa terjadi pada wajah, leher, dada, belakang badan, dan/atau pergelangan tangan bagian atas.

Jerawat umumnya terjadi pada remaja atau saat masa puber. Jerawat menyerang pada kedua jenis gender, baik laki-laki maupun perempuan,walaupun jerawat yang terjadi pada laki-laki biasanya lebih parah dan dapat berlangsung lebih lama. Namun permasalahan kulit ini tidak hanya terjadi pada remaja, karena jerawat juga dapat terjadi pada orang dewasa, dan juga dapat terjadi pada balita dan anak kecil.


Jenis Jerawat.


Jenis-jenis Jerawat


1) Jerawat Papula
Jerawat Papula
Merupakan Jenis Jerawat radang kulit, berbentuk benjolan lembut kemerah-merahan.


2) Jerawat Pustules

Jerawat Pustules
Bintik merah yang meradang dan muncul sebagai bintil merah dengan pusat putih atau kuning ( bernanah)


3) Blackheads
Blackheads
Biasanya terjadi apabila sebahagian pori kulit tersumbat dengan sebum (minyak), bakteria dan sel-sel kulit mati. Warna hitam itu bukan di sebabkan oleh kotoran dan di sebabkan oleh pigmen kulit-melanin, bertindak balas dengan oksigen di udara.



4) Whiteheads

WhiteHeads
Biasanya terbentuk ketika pori tersumbat sepenuhnya dan memerangkap sebum (minyak), bakteria, dan sel-sel kulit mati, menyebabkan paparan putih di permukaan kulit anda.


5) Nodul ( akne kronik )

Nodul (Akne Kronik)
terdiri daripada bentuk benjolan keras di bawah permukaan kulit-lebih besar dan sangat menyakitkan, serta kadang-kadang tidak akan hilang selama berbulan-bulan. Jerawat ini menyumbang kepada parut berlubang dan trauma teruk serta luka pada permukaan kulit.

Jika tidak di rawat dengan betul, Nodul ini akan terbentuk semula walaupun selepas ianya kecut.

Lebih besar ruangan radang lebih mudah ianya terbentuk nanah dan akan meninggalkan parut jerawat jika tiada perawatan dan ubat yang sesuai. Menghilangkan parut jerawat lebih sukar bila perawatan diabaikan. Wajah muka yang penuh dengan parut jerawat sudah tentu menghilangkan seri dan keyakinan diri anda.

Apa penyebab jerawat?

Jerawat tumbuh karena penyumbatan pada pori-pori kulit. Hal ini merupakan hasil dari berbagai macam faktor yang akhirnya menyebabkan berkembangnya jerawat. Seseorang yang memiliki kulit berminyak rentan terhadap jerawat, karena minya berlebih dengan mudah dapat terjebak di pori dan menyebabkan penyumbatan.

Kulit yang berjerawat juga akan menghasilkan lebih banyak sel kulit mati daripada kulit normal. Jika tidak ditangani dengan baik, sel-sel kulit mati akan menempel pada kulit dan terjebak di pori-pori, terkombinasi dengan minyak dan menyebabkan komedo.

Terdapat beberapa faktor yang bisa menyebabkan jerawat, antara lain:

Hormonal – Aktivitas atau perubahan hormonal pada manusia dapat mengakibatkan perkembangan jerawat, seperti masa pubertas dan siklus menstruasi.Genetik – Kecenderungan jerawat dapat terjadi dalam keluarga.Psikologi – Walaupun masih diperdebatkan, para ahli banyak yang meyakini bahwa keadaan psikologi seseorang (depresi dan stres) dapat mempengaruhi pertumbuhan jerawat.Infeksi – Bakteri propionibacteria acnes (P. acne) ditemukan pada banyak kulit berjerawat. Bakteri ini sebenarnya adalah bakteri yang normal terdapat di kulit dan secara umum tidak berbahaya. Namun jika pori-pori kulit membesar dan tersumbat oleh sel kulit mati + minyak, maka bakteri ini akan memicu peradangan pada kulit. Mengurangi keberadaan bakteri merupakan langkah penting dalam mengontrol dan mencegah jerawat.

Bagaimana cara mengobati, menangani dan mengontrol jerawat?

Banyak metode yang digunakan untuk menangani jerawat, tergantung pada jenis dan tingkat parahnya jerawat tersebut. Misalnya saja dengan menggunakan obat-obatan (benzoyl peroxide, antiseptic, antibiotic, salicyl acid, dll) dan juga dengan tindakan atau prosedur medis (pengangkatan komedo, peeling, microdermabrasion, phototherapy, injeksi corticosteroid, dll).

Kunjungi dermatologist atau dokter kulit profesional untuk mendapatkan informasi dan cara yang tepat untuk menangani permasalahan jerawat anda. Atau anda boleh mencuba Cadangan Set Kecantikan Kulit Shaklee.






Ahad, 16 November 2014

Soy Protein Isolate Powder - Kenapa Esp Shaklee Menjadi Pilihan Ramai??


Sekarang ni, ramai yang bercakap pasal ESP best!! Hahaha... memang sungguh... Esp ni memang memang best! Rata-rata yang dah try semua menampakkan perubahan positif

*Kulit menjadi putih, cerah & glowing-glowing
*Bentuk badan yang langsing kerana Esp ni memberi tenaga dan kenyang yang lama so dapat lah membantu mereka untuk berDIET.
*Susu yang  meriah - ibu tidak letih.. baby kenyang

Best kan....Fza pon dah mencuba... memang best Esp ni... anda seharuslah mencuba....

Nak tahu tak... Keistimewaan Esp - Soy Protein Isolate Powder?

❏ Kacang soya yang digunakan oleh Shaklee hanya mengandungi non-GMO (non-Genetically Modified Organism) yang mana ia diproses pada kadar suhu yang rendah. 

❏ Diproses dengan air (bukan dengan bahan kimia) bagi mengekalkan sumber semula jadi isoflavones seperti genistein dan daidzein.

❏ Setiap 850g (satu tin ESP) dihasilkan daripada 30kg kacang soya dan memberikan sumber tenaga segera dan boleh bertahan lama.

❏ ESP dari Shaklee ini merupakan satu-satunya produk di dalam pasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia.

❏ Diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral.

❏ Sangat sesuai untuk semua peringkat umur – tua dan muda.

❏ Menyediakan 14g protein kacang soya dalam setiap hidangan untuk kesihatan jantung.

❏ Kandungan Indeks Glisemik (GI) yang rendah iaitu 39 menjadikan ia sangat sesuai juga kepada penghidap diabetes.

❏ Satu hidangan ESP bersamaan dengan 2x ganda daging, 4x ganda telur, dan 12x ganda susu.

❏ Ia rendah lemak, tiada kolesterol, tiada asid urik dan sangat mudah diserap oleh tubuh manusia dan tidak membebankan buah pinggang.

❏ Setiap hidangan ESP membekalkan 50% daripada Nilai Harian Kalsium untuk menyokong tulang yang kuat.

❏ Mempunyai kandungan fitoestrogenuntuk kesihatan prostat, payudara dan menapous.

❏ Mengekalkan tenaga dalam badan dan menahan rasa lapar kerana ESP membekalkan sumber tenaga berterusan ke dalam salur darah.

❏ Tiada perasa, pewarna tiruan, pemanis, kafein, atau bahan tambahan selainnya.

❏ ESP sesuai untuk vegetarian.




Sabtu, 25 Oktober 2014

Kulit Cantik Putih Gebu Dengan Cadangan Set Kecantikan Kulit

Cadangan Set Kecantikan (Full Set)
VITAMIN C PLUS 500MG
VITAMIN E
ESP SOY PROTEIN ISOLATE POWDER
VIVIX
COQ HEALTH
B COMPLEX
COLLAGEN POWDER


FUNGSI SETIAP VITAMIN 


VITA C 500mg PLUS 

Manfaat utama

1. Membentuk kolagen
- merangsang pembentukan kolagen. Kolagen adalah sebatian asas otot, gusi, rangka dan tulang rawan. 
- oleh itu, ianya mampu mempertingkatkan kedut dan menghalang otot menjadi lembik

2. Mencantikkan Kulit
- ambil vitamin C setiap hari untuk kulit lebih cerah, melambatkan penuaan, dan menyekat
   pembentukan pigmen. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat.
- selain itu fungis vitamin c adalah untuk memperbaiki simptom pendarahan, 
- meningkatkan sistem imun,
- memerangi kancer dan mengekalkan kolestrol sihat.


VITAMIN E COMPLEX
Manfaat Utama

1. Anti-penuaan
- 1 kapsul vitamin E setiap hari membantu melambatkan penuaan, mengurangkan kedut, garis halus,
   parut, akne dan bintik penuaan. Ianya mampu memulihkan tekstur kulit dan ton muka,dada dan otot
   paha

2. Memperbaiki parut
-  memperbaiki bengkak dan ulser kulit. Boleh dikenakan terus pada luka untuk mengurangkat kesan
   parut

3. Anti oksidan yang kuat
- pengambilan lebih daripada 1,200IU sehari untuk anti-oksidan yang kuat dan berkesan untuk               melawan kanser, mengukuhkan sistem imin, menghalang atau melambatkan tumor, mengurangkan
  kerosakan akibat radikal bebas. Ianya juga memperbaiki masalah aoksida-katarak dan masalah
  penglihatan

  Selain itu, melindungi jantung, meningkatkan kemampuan reproduktif, kelastarian tenaga,
  memperbaiki arthiritis serta meghalang keguguran.


ESP ( SOY PROTEIN ISOLATE POWDER)

Manfaat utama

1. Awet muda
   asid amino yang penting untuk membina otot, kuku, rambut, darah, organ, kulit, gland
   dan lain-lain. Pengambilan yang kerap adalah kunci awet muda.

2. Membaiki pigmentasi
   membaiki masalah rambut seperti beruban dan rambut gugur, memperbaiki pigmentasi dan 
   kedutan kesan tua.

  Selain itu esp jugak baik untuk hormon, baik untuk masalah prostat, pembekal tenaga 
  dan membaiki memori.


COLLAGEN POWDER

Manfaat utama

1. Pembekal kolagen badan dan semestinya untuk tampak lebih muda dan rasa lebih muda


Tampak Lebih Muda


   A) Kolagen memberi manfaat untuk menguatkan rambut dan merangsang peryumbuhan semula.
   B) kuku jadi kuat, bintik hitam hilang dan pangkal kuku akan akan mengekalkan warna yang sihat
  C) kulit akan kurang kering dan elestasiti bertambah baik dan kulit jugak akan cepat sembuh
      serta mngurangkan parut
  D) membantu menghilangkan tanda penuaan.


Rasa Lebih Muda


A) kolagen membantu menguatkan tulang dan mengurangkan kemungkinan tulang rapuh
B) kolagen jugak membntu dalam mengurangkan geseran pada sendi-sendi.
C) baik untuk mata yang sihat. Sel Glya membekalkan nutrisi kepada otak dan disokong oleh 
    kolagen. ini penting untuk menentukan agar otak anda mendapatkan kolagen yang sepatutnya



VIVIX

Manfaat utama

1. berupaya mengaktifkan pengawalan utama genetik uang menolong melambatkan 
    ~ penuaan pada tahap selular.
    ~ boleh baca link ini ingin tahu pasal vivix.
   
Bertindak dengan 4 mekanisme

1. melindungi dan memperbaiki selular DNA

2. memberi impak positif kepada pengawalan genetik

3. menggalakkan biogenesis ( pembentukan baru ) mitochondria

4. melambatkan pembentukan protin AGE ( ADVANCED GLYCATION END PRODUKS) 


COQ HEALTH PLUS

Manfaat Utama

Kulit anda akan lebih muda kerana?

 CoQ10 meningkatlan peredaran darah untuk membekalkan tisu kulit dengan cukup oksigen
 dan nutrisi untuk pemulihan, rejuvenasi dan penghasilan kolagen. ini mambantu kulit lebih tegang , lebih cerah dan berseri. Dan jangan tidak tahu ia jugak boleh menjadi sunblock...makan sebiji sudah cukup untuk melindungi kulit anda ...bestnya


B COMPLEX



Baik untuk menghalang kemurungan, sakit kepala,,stress serta mood kurang baik..
Oleh demikian...tiadalah mahu marah-marah saja kan..kalu marah-marah saja itu yang muka semacam lepas tue timbullah kedut-kedut dimuka..tak gitu...


Inilah semua vitamin-vitamin yang berkaitan dengan kulit cantik nie..

TESTIMONI CADANGAN SET KECANTIKAN SHAKLEE




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...