Pages

Memaparkan catatan dengan label Peppermint Ginger Plus. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Peppermint Ginger Plus. Papar semua catatan

Selasa, 14 Mac 2017

Peppermint Ginger Plus Membantu Buang Angin

Dapat wasap dari cust....Dia dok ngadu... susahnya nk buang angin... punggung dah sakit sakit... tapi angin tak juga keluar..... Dia dok try le sapu Pati Hot Halia kat perot nak bagi angin keluar.. ada le sekejap je lega nya.. alahai... lepas tu perot keras balik... angin dah banyak... so dia minta pendapat kat kita....

Kita just sarankan ambil PEPPERMINT GINGER PLUS... bila kita bagitahu harga... dia kata...alahai.. murahnya.. ingatkan mahal le tadi... nak bagi tahu... Peppermint Ginger Plus ni daripada Halia.. bukan ke halia mampu bagi kita buang angin...

Sapa sapa yang rasa angin kat badan banyak.. boleh le cari saya ye... Agen Shaklee berhampiran anda.... hehehe... tak salah untuk kita mencuba kan๐Ÿ˜†. Mana tahu ianya serasi dengan anda!!

Ahad, 20 Julai 2014

Atasi Cirit Birit Dengan Shaklee




Cirit-birit atau nama glamernya, cherry-berry boleh berlaku kepada sesiapa sahaja. Saya sendiri pun pernah terkena. Cirit-birit terjadi apabila makanan bergerak terlalu cepat melalui saluran penghadaman yang selalunya diakibatkan oleh jangkitan virus.

Cirit-birit biasanya tidak merbahaya dan dirawat dengan meminum banyak air dan berehat. Namun, cirit-birit yang serius biasanya berlarutan beberapa jam sehingga ke beberapa hari serta perlu ditangani dengan segera.

Tips Menghadapi Cirit-birit

1) Elakkan Makanan Pejal Tetapi Minum Banyak Air

Pastikan minum air kosong dengan banyak bagi mengelakkan dehidrasi atau kekeringan badan. Minum satu gelas air setiap satu jam. Anda juga boleh mengambil sup cair atau air berkanji.

2) Beri Perhatian Pada Tanda-tanda Yang Ditunjukkan Oleh Badan

Cirit-birit sepatutnya mulai reda 24 jam selepas anda mengambil cecair. Contohnya, apabila anda berasa lapar, mulalah mengambil makanan pejal.

3) Ambil Makanan Lembut

Makanan pertama yang diambil haruslah lembut dan mengandungi karbohidrat seperti bubur dan nasi. Boleh juga roti putih bakar (rawatan kuno Hippocrates)

4) Elakkan Sayur Mentah & Buah-buahan

Tunggu sehingga usus anda dapat berfungsi dengan normal. Mulakan dengan mengambil 1/4 daripada jumlah biasa. Sekiranya tidak berlaku cirit-birit, anda boleh menambah jumlah pengambilan tersebut.

5) Jangan Paksa Diri

Tambah pengambilan sedikit demi sedikit sehingga anda berasa selesa atau sehingga anda pulih sepenuhnya. Sekiranya berlaku kembali cirit-birit, ulang ke tahap sebelumnya.

 Rawat Cirit Birit Dengan Shaklee

Bagi yang mengalami cirit-birit, sangat disarankan untuk mengambil kombo Nutriferon, Performance Drink dan Peppermint Ginger Plus.

¤ Nutriferon akan bertindak membantu meningkatkan imun badan anda melawan kuman.

¤ Performence Drink akan bertindak membantu untuk mengekalkan kadar cecair yang optimum dalam badan sekaligus menggantikan cecair yang hilang. Selain daripada membantu tubuh kekal hydrated, ia turut menjadi pembekal tenaga segera.

¤ Peppermint Ginger Plus pula membantu dalam menyingkirkan angin dalam badan. Ini kerana, apabila perut kita kosong, angin mudah masuk dan menyebabkan rasa sakit atau kurang selesa.

Bagi bayi yang baru lahir dan sedang menyusu, sekiranya terkena cirit-birit, ibu boleh mengambil semua supplement di atas untuk bantu menyalurkan zat kepada bayi tersebut.




Sabtu, 24 Mei 2014

Peppermint Ginger Plus Shaklee

Peppermint Ginger Plus Shaklee



Peppermint Ginger Plus ini memang membantu dalam merawat ataupun mencegah masalah loya, gastric, mabuk laut, sendawa dan penghadaman. 

■Kebaikan dan Kelebihan Peppermint Ginger Plus Shaklee

■Peppermint Ginger Plus dari Shaklee mempunyai kelebihan dan kebaikan yang banyak setanding dengan vitamin-vitaminShaklee yang lain. Kebaikan dan kelebihan yang ada pada produk ini menyebabkan ia menjadi pilihan ramai pengguna yang mempunyai masalah berikut:

¤ Wanita mengandung yang mempunyai masalah loya dan morning sickness
¤ Mereka yang gemar mengembara dan serik mengalami mabuk laut/darat
¤ Mereka yang sering mengalamimasalah gastrik dan angin
¤ Mereka yang sering mengalami kembung perut
¤ Mereka yang sering mengalami masalah pencernaan.

》》》Peppermint Ginger diperbuat dari bahansemulajadi dan bukan bahan sintetik . Ia telah diuji secara klinikal dan terbukti mengatasi masalah-masalah yang dinyatakan. Kelebihan Peppermint Ginger diterangkan melalui kandungan bahan herba terpilih iaitu 4 herba dari Barat dan Timur iaitu:

●Pudina (Peppermint)
☆Melegakan otot perut, 
☆Ia mempunyai kesan penenang
☆Membantu dalam penghadaman.
☆Membantu mengurangkan mabuk laut/darat.
☆Membantu melegakan kesakitan gastrik, pedih ulu hati dan cirit-birit
☆Selain itu, ia melegakan kesan-kesan sampingan seperti muntah dan kehilangan selera makanyang timbul kesan dari rawatan kemoterapi.
☆Pudina meransang pengeluaran peluh, oleh itu menyekat demam apabila seseorang itu mengalami selsema
☆Rasa sejuk dan menyegarkan daripada pudina membantu memelihara pemikiran yang jelas dan meningkatkan fokus.

●Halia
☆Halia meransang rembesan enim salvia untuk pencernaan makanan.
☆Ia melegakan ketidakselesaan perut dan usus, sakit haid, loya dan mual angin ketika mengandung, selepas melahirkan anak (semasa pantang).
☆Satu kajian di United Kingdom menunjukkan bahawa haliamenghalang muntah selepas pembedahan.

●Pokok adas (fennal)
☆Orang-orang Eropah mengambil biji adas selepas makan untukmenghilangkan kembung perut. 
☆Ia melegakan sakit perut, 
☆melegakan gejala flu. 
☆Juga, Ia dapat membantu dalam masalah elergi dalam saluran usus.

●Cekur Manis (anise)
☆Digunakan oleh orang-orang Mesir purba. 
☆Ia melegakan masalah pencernaan dan gejala kesakitan haid, batuk dan kahak. 
☆Meransang rembesan jus gastrikuntuk pencernaan, menahan kulat yang menyebabkan penyakit kulit yang biasa
☆Melegakan haba dimusim panas dan lembab
☆Memberi peredaran tenaga di dalam badan dan lembut pada perut




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...