Pages

Ahad, 21 Mei 2017

Anak oh anak



Ibuu..👱🏻‍♀
Ayah..👨🏼
Jangan sumpah anak2 walaupun hatimu tercabar!!
Tahan marahmuu..😓

😶Bila anak2 mencabar kesabaran ibu dan ayah, mengguriskan hati ,,
Lalu terdetik rasa marah hingga kesudut hati,
Rasa benci dan menyampah,
Maka Hilanglah redho seorang ibu disaat itu.
Hilang jugalah redho Allah pada anak itu.

😔Ingatlah wahai ibu..wahai ayah..

😥Cepat2lah beristighfar,,
 jangan dibiarkan benci dan marah itu bertakhta  walaupun sekejap..
 Dirisaukan ketika itu Allah cabut nyawa kita
Ataupun nyawa anak kita.

😧Maka tergolong lah anak itu dalam golongan anak derhaka,,

😳selayaknya neraka jahannamlah buatnya..
Nauzubillah.

😲Sanggupkah ibu dan ayah biarkan anak yang dikandung itu begitu pengakhirannya?

🤚Sedangkan anak2 itu tidaklah begitu..

🤝Sebetulnya ibu dan ayah kembali kepada permulaan kehidupan..

🙌Selidikilah diri kita,,

🤔Sejauhmana kita didik mereka dengan ilmu agama?

🤔Sejauhmana kita dampingi anak2 dengan nasihat berguna?

🤔Sehebatmana kasih sayang yang kita curahkan?

🤔Sejauhmana keperihatinan kita pada mereka disaat diperlukan?

⏰Ibu ayah Jangan lupa..

🤡Anak yang terlalu dimanjai juga akan bisa bersikap degil kelak kerana mereka sukar memahami hak ibubapa.

😡Anak yang sering dimarahi tidak akan ada jati diri, akhirnya sifat itu dilepaskan kembali.

😠Anak melawan cakap kemunkinan kerana diri kita yang sering begitu dgn orang tua

😖Anak jadi liar kerana punca rezki yang dibajai tidak berkat

😒Anak tidak mesra dengan ibu ayah kerana tiada komunikasi yang sempurna.

😟Anak menjadi kurang ajar kerana kurang ketaatan kepada Allah.

😭Anak yang degil bukan kehendaknya kerana pengaruh gangguan jin iblis yang menguasi jiwanya.Rawatlah ia.

⭐Carilah dimana silap kita dalam mendidik anak2.
Bukan semata2 mencari salah si anak.

😀Anak2 itu acuan kita

💪🏻Didiklah dari seawal kejadiannya.

🤗Peluk dan usaplah anak disaat dia memberontak.

🌟Ada sesuatu mesej yang Allah nak kita faham disebalik kesulitan itu.

👌Belajarlah dari kerumitan agar tidak berulang kesilapan.

😍Pupuklah cinta Allah dalam keluarga.

👍Insyaallah..kita tak akan hilang pedoman.

👨‍👩‍👧‍👦Anak2 jadi soleh solehah kerana punya bimbingan bukan kutukan.

*Muhasabah Diri* 😔😔

Sabtu, 29 April 2017

Tambah Tenaga Dengan Vitamin C Shaklee




Vitamin C Shaklee.....

Open order untuk harga kaw2 bulan ni. Bulan mei harga dah start baru ye😁

Bulan puasa... semestinya mama kan ambil vitamin C supaya mama lebih bertenaga utk hari2 ramadhan mama. Habis je bersahur.... telan 2 biji vitamin C. Rasa bertenaga hingga berbuka nanti. Insha Allah

Selain untyk bertenaga ramadhan nanti.... ia boleh bagi kulit kita cantik.....ye.... kulit cantik...

Apa2 boleh wasap mama 0125032978☺

Ahad, 9 April 2017

Kisah Nunul Dengan Omega Guard


Ainul ni kalau dia batuk.. mama dah risau dah.. risau dia semput jekan!

Korang tau ke... kesan Ainul ni makan omega... apa yg berlaku. 

Ainul akan berak..  cirit tau.... kalau dilihat kat najis dia, seperti ada lendir. Lendir tu mcm kahak. Kahak yg dikeluarkan melalui najis . Budak kan... bukan tau nak buang kahak dengan sendiri. Melalui pembuangan air besar je la kahak tu dikeluarkan .

Jadi... 

Ainul akan berasa lega... batuk2 pun berkurangan. 

omega ni bertindak... dengan cairkan kahak yg ada.. dan  berikan kelegaan untuk mereka bernafas. Tau jela ...kahak yg banyak akan menyukarkan mereka utk bernafas !

Cadangan Set Darah Tinggi Serta Testimoni



[ CADANGAN SET DARAH TINGGI ]

Bagi yang menghadapi masalah tekanan darah tinggi akibat kadar kolestrol yang tinggi dan darah yang pekat, dicadangkan mengambil Omega Guard dan Garlic Complex. Antara fungsi kedua dua suplement ini adalah :

OMEGA GUARD
■Menghapuskan kolestrol jahat dalam darah
■Melancarkan peredaran darah
■Membersihkan salur darah dari plak kolestrol/lemak
■Mengelakkan Obesiti

GARLIC COMPLEX
■Menghalang strok
■Menguatkan sistem pertahanan tubuh
■Menghalang penyakit berkaitan jantung
■Mengeluarkan logam toksik dalam tubuh seperti kadmium,plumbum dan merkuri yang menyebabkan tekanan darah tinggi.

http://Www.wasap.my/60125032978

Cadangan Set Kurus Mengikut Bajet Anda


Jom mama sharekan secara ringkas Set Kurus mengikut bajet anda. Sekiranya anda mempunyai bajet yang sedikit anda boleh memilih LECITHIN + HERBALAX. Fungsi 2 suplemen ni adalah membantu MEMBAKAR SERTA MEMBUANG LEMAK yang ada. Sekiranya bajet anda berlebihan boleh lah membeli seperti yang mama sarankan😊.


Ini adalah Suplemen Set Kurus yang kami sarankan

⤵⤵⤵⤵⤵

Cadangan Set Kurus
- omega guard
- herba lax
- lecithin
- cinch tea
- herbal blend

✔Boleh sesuaikan dengan bajet anda... nak tau set bajet jimat boleh pm ye ☺


Selain itu anda haruslah tahu apa fungsi setiap Suplemen ini. BAKAR+BUANG+DETOX+BINA sangat penting utk turun kan berat badan... jom ketahui apa itu BAKAR+BUANG+DETOX+BINA....

BAKAR DAN BUANG

Lecithin/Omega Guard + Herblax /Alfalfa
**Lecithin atau Omega memecahkan lemak yang berlebihan di dalam badan.

**Herblax atau Alfalfa pula berfungsi sebagai medium pengangkutan untuk membawa keluar daripada badan.
Oleh itu, konsep Bakar dan Buang Shaklee ini secara umum memang berkesan untuk menurunkan berat badan.

DETOX

Kenapa Detox itu penting?
-----------------------
Detox adalah untuk menyingkirkan toksin berlebihan yang terkumpul dalam badan. Tanpa mengeluarkan toksin yang terlampau banyak di dalam badan, badan sukar menyerap nutrient dari makanan seharian dan supplemen.

BINA

Kenapa Protein penting?
-------------------------
Protein penting untuk pelihara otot dalam badan.
Perasan atau tidak, ada orang yang berat badannya turun tetapi badan dia masih flabby (menggeleber)? Berat yang turun tu bukan kerana kurang lemak tapi dia kehilangan otot. Otot penting untuk tingkatkan metabolisme badan bagi pembakaran  lemak.


http://Www.wasap.my/60125032978
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...