Pages

Memaparkan catatan dengan label Kanser. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Kanser. Papar semua catatan

Sabtu, 8 April 2017

Jom Kenali Vivix



Vivix membantu meningkatkan tenaga dalam sel. Tenaga dalam badan akan meningkat dengan pembentukan mitokandria baru. Mitokandria merupakan penjana tenaga di dalam sel akan menghasilkan tenaga yang kita perlukan. Apabila kecekapan mitokondria menurun, maka fungsi sel juga akan menurun. Di sinilah Vivix akan membantu dan memainkan peranan hebatnya di mana ramuannya akan menggalakkan biogenesis (pembentukan baru) mitokondria untuk meningkatkan tahap tenaga dalam sel.


Vivix sangat digalakkan untuk di minum oleh mereka yang ada penyakit seperti :-


penyakit kardiovaskular seperti serangan penyakit jantung.
strok.
asma.
gout.
kolesterol yang tinggi.
diabetes atau kencing manis.
tekanan darah tinggi.
penglihatan.
masalah berat badan.
kanser atau barah.
masalah kesuburan.
Alzheimer.
Flu, selsema, batuk.
Perokok.
lain lain masalah kesihatan.


Keempat empat ramuan semulajadi di atas bertanggungjawab dalam membantu mengurangkan risiko dan kesan tersebut. Disinilah kelebihan dan kebaikan Vivix Shaklee yang boleh digunakan oleh hampir semua orang untuk pelbagai jenis penyakit


#TsunamiShaklee
#Target70uvSehari
#FreegiftMenarik

Isnin, 6 Mac 2017

Khasiat Vivix


Khasiat Vivix mampu menembusi keperingkat DNA sel. 

Badan kita sendiri, terdiri dari ....
Berbillion sel yang membina tisu, kemudian membina otot dan organ.
Darah kita juga terbina dari berbillion sel darah merah, sel darah putih, dan sebagainya.
Sel badan kita akan diganti lebih 300 billion sehari dan 200 juta setiap minit.
Sel sel yang rosak dan abnormal jika tidak dirawat dan dibaiki akan menyebabkan ia merebak dan menjadi semakin teruk.
.
Inilah yang mengakibatkan penyakit penyakit kronik seperti pelbagai jenis kanser, kerosakan buah pinggang, jantung dan lain lain lagi.


Selasa, 20 Januari 2015

#KelasOnline - Vivix Dan Penyakit Kronik By Master Wan Zuriana

Kelas Online
Vivix Dan Penyakit Kronik 
by Master Wan Zuriana
19 Januari 2015
9.00 malam Hingga 10.00 malam


Jom ketahui Bagaimana Vivix Berjaya Merawat Penyakit Kronik. Perkongsian dari Master Wan Zuriana.

Bismillahirrahmanirrahim, Assalamualaikum wbt...
Kelas malam ni bertajuk VIVIX dan penyakit kronik??


Pengenalan VIVIX
★ Vivix merupakan cecair yg mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol

★ Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi

Tahukah anda 2.6 juta rakyat malaysia menghidap diabetes atau pun kencing manis dan jumlah ini meningkat saban tahun? Jumlah yg rasanya tak patut dibanggakan.

Kes sakit kronik makin meningkat. Kumpul duit, buat bayar bil sakit. Walhal ada pilihan hidup tua dan sihat. Vivix Shaklee, ikhtiar termurah bagi elakkan risiko dan bantu merawat sakit kronik. 

Penyakit kronik yang paling popular dalam negara kita adalah diabetis dan juga obesiti. Sampaikan kerajaan usulkan ubah waktu operasi kedai makan 24 jam. Begitu terukkah habit pemakanan orang Malaysia?

Kalau org tanya apa produk paling bagus dan best dalam barisan supplemen shaklee semestinya ia adalah VIVIX


Ia ibarat tonik ajaib sebab mampu mengubati byk penyakit2 kronik dengan izin Allah jua. Just named it. Biasa utk sakit kronik/keadaan spt dibawah ini memang di syorkan VIVIX:-

- Kencing Manis
- Darah Tinggi, Kolestrol tinggi
- Stroke, Jantung
- Kanser
- Tibi
- Pesakit SLE
- Resdung, Allergi hidung
- Asma
- Anti penuaan (kecantikan)
- Perokok Tegar
- Gastrik
- Ulser Perut
- dll


*********************

Testimoni VIVIX >>
[9:17PM, 19/01/2015] ‪+60 14-232 1811‬: Haaa..tau tak vixix ni leh turunkan paras bacaan gula dlm darah?
[9:18PM, 19/01/2015] ‪+60 14-232 1811‬: Jiran dpan umah ni, bacaan dia 18, cuba amik vivix xsmpai sebulan turun ke paras 6

*********************


Manfaat VIVIX



Bagaimana vivix bertindak kepada pesakit2 kronik?

Manfaat Kesihatan Resveratrol. Resveratrol digunakan sebagai terapeutik dalam beberapa penyakit kronik.




Vivix adalah suplemen yang menembusi dan memperbaiki DNA. 

DNA adalah bahan asas dalam pembentukan sel. 
Maka apabila DNA telah dibaiki, sistem badan kembali pulih seperti waktu muda dan kembali pada keadaan asal yang sihat dan elok.

Peringatan!!!!
Saya cuba cari info tentang talasemia yee
Yg pasti Alfalfa dan Vitamin E tak boleh diambil oleh pesakit talasemia



Jom kita tengok secara detail bagaimana vivix merawat penyakit2 kronik ni


1. Memperbaiki Sel-Sel DNA

▪ Tahukah bahawa setiap hari hampir 1 juta sel-sel DNA rosak. Kerosakan berlaku secara langsung dan tidak langsung. 

~ Secara langsung seperti terdedah kepada radiasi (sebagai contoh semasa proses kimoterapi bagi pesakit kanser). 
~ Dan yang lebih parah adalah kerosakan secara tak langsung. Terdedah dengan radikal bebas, pencemaran dan makanan yang tidak sihat


2. Pengawalan Genetik

▪ Genetik adalah unik dan biasanya diwarisi dari ibu atau ayah. Ini juga akan menentukan jangka hayat dan juga berapa cepat kita menjadi tua. 

▪ Perasan tak ada yang umur 50an tapi kelihatan muda cantik macam 30an. Dan ada yang baru 30an tetapi nampak sungguh berumur. Ini berlaku kerana faktor genetik kita yang unik.

▪ Kandungan utama Vivix membantu mengawal genetik dan melambatkan proses penuaan. Bukan sahaja penuaan dari segi fizikal. Malahan penyakit yang disebabkan oleh faktor penuaan juga dapat dielakkan seperti cardiovascular disease, cancer, arthritis, cataracts, osteoporosis, type 2 diabetes, hypertension and Alzheimer's disease


3. Meningkatkan Tenaga Pada Tahap Sel Tenaga 

▪ tubuh manusia terhasil dari rantaian sel-sel di dalam badan. Semakin berumur, makin menurunlah tenaga yang dihasilkan. 

▪Jadi ramuan utama Vivix Shaklee akan meningkatkan tenaga dari tahap sel. Sel yang bertenaga akan menghasilkan tubuh yang sihat dan bertenaga.




Nampak too be good to be true kan? 1 botol utk hampir ke semua penyakit..which selalu orang kata mana ada produk mcm tu...uolls penah tak dipersoal mcm tu?
Kan..vivix ni produk yg paling istimewa dan paling cepat menampakkan kesan
Testimoni >>Contoh yg kena strok langsung tak leh berjalan, dh mula boleh menggerakkan otot2


Ni sedikit fakta mengenai vivix utk ibu mengandung dan menyusu




Testimoni VIVIX>>
Kanser Sembuh Dengan Vivix


Klik Gambar Untuk Baca Testimoni Vivix - Kanser Sembuh Dengan Vivix
Kisah Master Law Chu Hian


Jumaat, 2 Januari 2015

#PromosiShaklee Januari 2015 - VIVIX™ Penting Untuk Kesihatan Semua Golongan Wanita Dan Lelaki

VIVIX™
150 ml
Promosi Januari 2015
Promosi Pembuka Tahun 2015
Beli 6 Percuma 1
Beli 2 Diskaun 5%
Penting Untuk Kesihatan Semua Golongan Wanita & Lelaki



●Vivix™ adalah minuman campuran botani merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol.
Mengandungi campuran unik botani Polygonum Cus pidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol menjadikan Vivix begitu unik. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi.

■ Tersenarai di atas adalah kebaikan, khasiat dan manfaat Vivix. Vivix cukup bagus untuk memperbaiki sel, menghapuskan radikal bebas dan memperbaiki DNA.
Penjelasannya;
 
■ Memperbaiki DNA. Setiap hari, tubuh kita mengalami kerosakan DNA (salah satunya akibat radikal bebas) yang menyebabkan proses penuaan terjadi begitu cepat. Vivix membantu melambatkan dan melindungi DNA sel tubuh kita dan melambatkan proses tersebut.Vivix sesuai diambil oleh mereka yang selesai menjalani rawatan pemulihan kanser, misalnya kimoterapi, bagi mengembalikan sel tubuhnya kepada keadaan asal.

■ Memperbaiki tenaga sel. Semakin tubuh kita terdedah kepada penuaan, semakin cepat sel tubuh kita kehilangan tenaga. Ini akan menurunkan fungsi sel. Vivix membantu menguatkan sel tubuh.

■ Membantu meningkatkan fungsi otak, kardiovaskular, imuniti dan sendi. Semakin tua, semakin kita rasa sakit sana sini, ingatan pun makin pudar. Vivix membantu mengembalikan keremajaan.


10 KEBAIKAN VIVIX!

=》 Menggalak penuaan yg sihat – awet muda dan anti-penuaan

=》 Membantu mengelakan kanser – merencat sel kanser dari menjadi semakin serius

=》 Mengurangkan risiko penyakit jantung – melindungi jantung

=》 Mengurangkan kompilasi diabetes / kencing manis

 =》Meningkatkan kesihatan arthritis dan menyokong kesihatan sendi – melindungi saraf

=》 Mengurangkan insiden bg penyakit nyanyuk

=》 Membantu dlm proses penurunan berat badan

=》 Menyokong kesihatan mata

=》 Meningkatkan kesihatan imum badan

=》 Menggalakan kesihatan keseluruhan




Khamis, 1 Januari 2015

#PromosiShaklee Januari 2015 Sahaja - Promosi Hebat Untuk 1 Family



Tahun 2015, Tahun baru, pembukaan Tahun 2015, Shaklee menawarkan Promosi Hebat Untuk Kesihatan 1 Family...
  • Untuk Wanita
  • Untuk Lelaki
  • Untuk Kanak-kanak
  • Untuk Warga Emas
  • Untuk Golongan Diabetes
  • Untuk Pengidap Darah Tinggi
  • Untuk Penyakit Kanser
  • Untuk Penyakit Jantung
  • Dan Pelbagai Lagi

Seronok dan begitu teruja!!! mahu tak teruja, sebab BULAN KESIHATAN 1 FAMILY, bukan sahaja CANTIK malah SIHAT, CERGAS, CERDAS & FOKUS!!


Jom baca info :-
  • ALFALFA COMPLEX
  • VIVIX
  • VITA-LEA FOR CHILDREN



A L F A L F A   C O M P L E X


ALFALFA COMPLEX
330/700 kapsul
Promosi Januari 2015
Promosi Pembuka Tahun 2015
Beli 6 Percuma 1
Beli 2 Diskaun 5%
Penting Untuk Kesihatan Wanita & Lelaki



ALFALFA COMPLEX
Suplemen yang wajib untuk wanita dan lelaki kerana alfalfa merupakan 1001 khasiat.
Ia juga dikenali sebagai RAJA TUMBUHAN kerana terkenal dgn khasiat dan mineralnya yg tidak terdapat dalam buah-buahan mahupun sayuran. Ia kaya dgn PROTEIN, ASID AMINO, KLOROFIL, SERAT, 15 ZAT GALIAN, 10 VITAMIN, 8 ENZIM & FITOKIMIA.


10 biji alfalfa = segelas susu


Kelebihan Alfalfa:
  • Dikatakan tumbuhan terbaik yang mengandungi segala zat keperluan harian tubuh manusia.
  • Galactagouge - Bagus diambil oleh ibu-ibu yang menyusukan anak kerana ia merangsang penghasilan susu ibu (milk booster).
  • Membantu perkumuhan menjadi lebih lawas.
  • Membantu membuang angin dalam badan.
  • Termasuk dalam kategori fiber yang mengenyangkan.
  • Melegakan sakit sendi dan belakang
  • Menghilangkan kelesuan dan tekanan.
  • Memberi sensasi ‘rasa sejuk’ (alfalfa Shaklee mengandungi minyak Peppermint)
  • Memberi kelegaan semasa haid
  • Merawat arthitis
  • Bagus untuk asma, resdung, elergi, gegata dan ekzema
  • Mencuci usus bagi membuang toksik
  • Mencuci buah pinggang dan merawat kencing kotor disebabkan jangkitan dalam buah pinggang
  • Meneutralkan asid dalam badan
  • Merawat masalah keputihan pada wanita
  • Membesar dan menegangkan payudara
  • Bertindak seperti kacip fatimah kepada para isteri
  • Memulihkan urat selepas bersalin
  • Membantu masalah penghadaman dan pencernaan
  • Meningkatkan stamina seorang suami
  • Melegakan sembelit (tapi kalau kurang minum air boleh jadi sembelit) 

Alfalfa Complex membantu untuk Kurus & Lansing,
membuang toksin, membakar lemak dengan segera

Alfalfa Complex  rawat keputihan


Testimonial Customer yang amalkan Alfalfa Complex hingga keputihannya hilang



Alfalfa Complex juga baik untuk wanita dalam berpantang
boleh banyakkan susu badan
boleh merapatkan rahim
badan tidak cepat lesu



lebih lanjut pasal ALFALFA COMPLEX sila klik sini INFO DETAIL ALFALFA



V I V I X
VIVIX ™
150 ml
Promosi Januari 2015
Promosi Pembuka Tahun 2015
Beli 6 Percuma 1
Beli 2 Diskaun 5%
Penting Untuk Kesihatan Semua Golongan Wanita & Lelaki



Mesti baca khasiat vivix ni

Vivix merupakan penemuan revolusi dalam nutrisi  polifenol. Vivix merupakan satu paten tertunda yang hebat dengan campuran botani eksklusif yang terdiri daripada poligonum cuspidatum, anggur muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak ung.

Vivix atau lebih popular dipanggil sirap Shaklee kerana cecair vivix ni berwarna merah. Vivix Shaklee merupakan supplement anti penuaan terbaik di dunia. Ia berjaya dihasilkan selepas kajian bertahun-tahun oleh Shaklee dan merupakan supplement pertama di dunia yang mampu menembusi DNA manusia.


Apakah kehebatan Vivix Shaklee?

a) Vivix mengawal genetik dan seterusnya membantu melambatkan penuaan sel.

b) Vivix melindungi dan memperbaiki sel DNA manusia ~ setiap hari sel tubuh diserang hampir sejuta serangan yang merosakkan pangkalan data genetik dan mengganggu fungsi sel dan usia kita. Dengan vivix, DNA akan dapat dilindungi dan diperbaiki selnya.

c) Vivix melambatkan pembentukkan AGE ~ penimbunan AGE (advanced glycation end products) akan menyebabkan kerosakkan sel. Ramuan Vivix yang 10x lebih kuat dari resveratrol (kandungan unik dalam anggur muscadine) mampu melambatkan pembentukan AGE.

d) Vivix membantu meningkatkan tenaga dalam sel ~ tenaga dalam telah ditingkatkan dengan pembentukan mitokandria baru. (mitokandria merupakan penjana tenaga dalam tubuh)

Bagaimana Vivix bertindak dengan berkesan?

Rahsianya kerana Vivix melindungi dan membaikpulih sel DNA kita di samping mengelakkan penimbunan protein AGE dalam badan.


Kebaikan Vivix Shaklee
  • Membaiki sel yang rosak dengan pantas, amat sesuai untuk mereka yang baru menjalani pembedahan
  • Memelihara keseluruhan kesihatan
  • Anti oksida yang sangat baik - awet muda
  • Membantu anda merasa lebih bertenaga
  • Mengurangkan risiko kanser
  • Membantu pesakit diabetic
  • Menguatkan sistem imun

Testimonial Customer yang amalkan Vivik hingga luka kencing manis nya pulih

Testimoni Vivix - rawat luka kencing manis


V I T A - L E A   F O R   C H I L D R E N

VITA-LEA FOR CHILDREN
Promosi Januari 2015
Promosi Pembuka Tahun 2015
Beli 3 Percuma 1
Penting Untuk Kesihatan Anak Anda

Selain diwajibkan ambil makanan berkhasiat dan mengikut saranan piramid makanan, supplement mutivitamin juga banyak menyokong meninggikan tahap kesihatan anak. Supplement multivitamin juga membantu MELENGKAPKAN (bukan menggantikan) zat dan nutrisi yang kurang dan SANGAT-SANGAT diperlukan oleh kanak-kanak yang sedang membesar terutamanya KALSIUM.

Salah satu tanda anak anda sering demam, selesema dan batuk adalah tanda antibodinya lemah disebabkan kekurangan sebilangan vitamin yang menyokong kerpeluan antibodi tubuh seperti, kalsium, vitamin C, vitamin B dan sebagainya. 

Tambahan pula, lambakan makanan ringan dan makanan segera yang sangat kaya dengan garam, gula, pewarna dan perasa juga memudaratkan kesihatan anak dan gigi. Hendaknya, gaya hidup ibu bapa sekarang yang masing-masing bekerja, anak dijaga pengasuh, kita tidak tahu sangat apa yang anak anda makan seharian sama ada sesuai dengan dietnya atau tidak. 

Sangat penting bagi ibu-bpaa memandang berat akan pemakanan kanak-kanak kerana makanan mewakili peratusan zat dan nutrisi yang anak anda perolehi seharian. Dan kini ibu bapa boleh menarik nafas lega kerana supplement multivitamin shaklee membantu melengkapkan (bukan menggantikan) kekurangan zat dan nutrisi yang diperlukan oleh kanak-kanak. 


Kelebihan Supplement Vita-Lea for Children Chewable 
  • Membekalkan 19 vitamin dan mineral yang sangat diperlukan untuk tumbesaran 
  • Sumber kalsium untuk tulang, otak dan gigi 
  • Meningkatkan tahap daya tahan melawan penyakit 
  • Sumber lengkap 7 jenis vitamin B untuk fungsi tubuh yang betul 
  • Menyediakan 150% nilai harian Vitamin D untuk menyerap kalsium dengan berkesan 
  • Mengandungi 100% nilai harian Vitamin C yang diperlukan 
  • Multivitamin yang kaya dengan antioksidan untuk kulit yang cantik 
  • Untuk kanak-kanak 4 tahun ke atas 
  • Kanak-kanak 2 hingga 3 tahun yang SUDAH PANDAI TABLET boleh ambil dengan PENGAWASAN ORANG DEWASA 
  • Rasa yang sedap 

Vita-Lea for Children Chewable Berbeza Dengan Lain-lain Produk Di Pasaran 
  • Tidak mengandungi perasa, pewarna, pengawet dan pemanis tambahan 
  • Mengandungi pemanis semulajadi dengan Xylitol yang melindungi gigi dari kaviti 
  • Pembungkusan BPA free 

Kanak-kanak yang perlukan Vita-lea For Children 
  • Yang kurang selera makan 
  • Yang suka makan junk food 
  • Untuk tingkatkan system imun 
  • Yang kurang makan makanan berkhasiat 
  • Yang kurang minum susu (bekalkan 200mg dalam setiap hidangan) 
  • Yang tak suka makan sayur (vita lea ada vitamin k – bantu pembekuan darah dengan cepat jika luka) Yang selalu jatuh sakit 
  • Yang kurang aktif 

Bagi kanak-kanak yang tidak boleh menelan tablet boleh gantikan Vita-lea For Children dengan Mealshake Shaklee juga supplement multivitamin tetapi dalam bentuk bancuhan.





Ahad, 6 Julai 2014

Khasiat Garlic Untuk Darah Tinggi, Kencing Manis, Jantung, Kolestrol





Khasiat Garlic..
Pesakit Darah Tinggi, kencing manis, strok, nak kurangkan kolestrol, nak cegah kanser sila baca!!

Kegunaan Allicin Pada Bawang Putih Untuk Kesihatan Manusia

1) Mengurangkan pemendapan atesklerosis dan lemak
2) Menormalkan keseimbangan lipoprotein
3) Menurunkan tekanan darah
4) Mempunyai anti-darah beku dan anti-ativiti radang
5) Berfungsi sebagai anti-oksidan
6) Bersifat antibiotik dan antibakteria semulajadi
7) Bantu rawat jangkitan kulit seperti penyakit kaki makan air
8) Bantu rawat asthma

Keistimewaan Garlic keluaran Shaklee

1.   Pengekalan 100% Allicin aktif

2.   Dwi teknologi dilakukan untuk mengawal bau garlic

3.   Perisa semulajadi terhasil dari 2 kombinasi ekstrak herba iaitu  Rosemary dan 

      Spearmint.

4.   Mengandungi pelbagai jenis vitamin E untuk meningkatkan sebatian aktif Garlic

     dan meningkatkan keberkesanan Garlic dalam tubuh. Kebiasaan vitamin E yang 

     digunakan dalam dunia perubatan adalah γ-tocopherol.

5.   Setiap 2 tablet membekalkan 1000mg ekstrak garlic tulen yang bersamaan 

      2 ulas bawang putih segar.


Kepentingan Supplement Garlic Kepada Kesihatan Tubuh

1.  Meningkatkan tahap sistem penghadaman, fungsi jantung yang baik kerana 

     mengandungi ekstrak spearmint.

2.  Merupakan Antibiotik semulajadi yang selamat dan sangat bagus untuk pertingkatkan   

     sistem keimunan badan supaya boleh menghalang sakit berjangkit seperti selesema, 

     kulat, kuman, virus dan yis candida

3.  Membantu atasi masalah alergi dengan meningkatkan keimunan terhadap penyakit 

     alergi seperti hidung yang sensitive, sinus, alergi, asthma, selesema dan hepatitis

4.  Meningkatkan dan membantu dalam masalah sistem penghadaman seperti kembung 

     perut, senak perut, ulser gastrik dan ketidakhadaman.

5.  Menstabilkan tekanan darah tinggi dengan pengambilan konsisten 2-4 biji tablet Garlic 

     sehari selepas makan. Garlic dapat mengeluarkan raksa, plumbum, kadmium yang 

     merupakan logam toksik dalam tubuh dengan pantas. Logam toksik ini antara 

     penyebab tekanan darah tinggi meningkat.

6.  Melindungi sel-sel darah dari kemusnahan yang disebabkan kehadiran logam dalam 

     tubuh dan sekaligus menghalang kerosakkan hati oleh bahan kimia yang terkandung 

     dalam tubuh tanpa kita sedari.

7.  Membantu menurunkan paras kolestrol, LDL, trigliserid dan kelikatan darah, 

     mengurangkan bekuan darah, meningkatkan HDL, melindungi jantung dan menghalang

     strok dan penyakit koronari.

8.  Membantu merawat kanser serta membantu mengurangkan peratusan bahan 

     pencetus kejadian kanser iaitu Nitrosamine. Garlic merupakan anti-oksidan kerana 

     mengadungi sebatian selenium+germanium+acid amino yang melindungi tubuh 

     dari radikal bebas yang merupakan antara penyebab kanser.

9. Mengelakkan Odema iaitu air tekumpul dalam badan terutama pada kaki dan 

    pergelangan kaki

10. Membantu menangani masalah organ-organ pernafasan tersumbat akibat batuk dan 

     brokitis yang berterusan, sakit kerongkong, selesema dan resdung (sinus)

11. Bagi yang mempunyai Diabetes - Garlic dapat meningkatkan pengeluaran insulin dan 

      meransang hati untuk mengawal gula dalam darah

12. Mampu melawan bakteria dan smeua jenis jangkitan pada:

      - Kerongkong & Telinga (throat & ear infection)

      - Perut memulas (stomach upset)

      - Cirit-birit (Diarrhea)

      - Bronkitis

      - Luka-luka (infected wounds)

      - Jangkitan yang berulang-ulang seperti telinga, kerongkong, gusi, mulut, dada, 

        sistem air kencing

     

Sekiranya anda atau ahli keluarga dinasihatkan mengambil ubat antibotik untuk melawan jangkitan penyakit seperti selesema, batuk, cirit-birit dll dan anda berasa khuathir akan kesan sampingan antibiotik untuk kesan jangka masa panjang, cepat-cepatlah ambillah supplement garlic yang antara kebaikkannya merupakan antibiotik 100% semulajadi, tanpa bahan kimia, perasa, gula  dah bahan sintetik yang memberi kesan pada kesihatan.



Ahad, 8 Jun 2014

Gla Complex Untuk Lelaki dan Wanita



GLA Complex Shaklee... untuk kecantikan dalaman dan luaran... untuk lelaki dan wanita....

Mesti baca!!!!

Gla ni sebenarnya ala-ala EPO (Evening PRIMROSE OIL) tapi produk keluaran Shaklee.. Kelebihan Shaklee semestinya suplemen yang tiada perisa, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.

GLA Complex Shaklee merupakan kombinasi minyak borage yang mengandungi asid gamma linolenik (GLA), asid linolenik (LA), minyak bunga matahari dan vitamin E. Biasanya, asid gamma linolenik digunakan secara tradisional bagi melegakan kesakitan semasa datang haid, sakit kepala, mengatur kitaran haid dan melegakan tanda-tanda putusnya haid.

Kebanyakkan GLA (Gamma-linolenic acid) tersedia di pasaran dihasilkan dari Evening Primrose Oil (EPO), manakala GLA Shaklee diekstrak dari borage yang mengandungi lebih dari 2 kali ganda GLA dalam EPO. Borage juga adalah 3 kali lebih dari segi bioavailabiliti dan 3 kali lebih berkesan dari EPO. Shaklee mengekstrak GLA dari borage yang ditanam secara organik dikawasan Saskatchewan.

Setiap kapsul mengandungi lebih 300mg GLA yang mana ianya adalah sumber terbaik Omega-6. Ianya digabungkan dengan minyak sunflower & vitamin E untuk meningkatkan keberkesanan dan kestabilannya. Kesegaran dan keberkesanannya terpelihara oleh ShakleeGuard, antioksida semulajadi yang dipaternkan. Bioavailibilitinya dibuktikan secara klinikal dimana ia mampu menyerap dan mengadun ke dalam sel dan tisu.

Manfaat Utama :-

1) Herba tradisi yang dipercayai - Borage adalah herba kegemaran orang Barat. Ianya merawat ulser, mengeluarkan virus, melegakan kelesuan, membersihkan kahak, meringankan kebas urat saraf dan meningkatkan stamina.

2) Mengawal selia estrogen dan testosteron - Gla membentuk prostaglandin untuk mengawal selia hormon lelaki dan wanita, memperbaiki simptom PMS seperti kesakitan, mood swing, retensi air dan sakit payudara.

3) Melambatkan menopous - Memperbaiki keadaan menopous seperti hot flashes, insomnia, ketidakhadaman, deprepsi. Pengambilan jangka panjang akan melambatkan penuaan, mengetatkan uterus, memberi tone kepada uterus untuk kulit lebih muda.

4) Memperbaiki prostatomegaly - Gla memperbaiki masalah prostat lelaki dan masalah kerap kencing.

5) Menentang kanser - Gla adalah anti-oksidan yang meningkatkan sistem imun tubuh, menghalang pertumbuhan sel tumor dan kanser.

6) Memperbaiki inflamasi kulit - Ianya mengurangkan inflamasi kulit, eczema, alergi, kegatalan, kulit kering, memperbaiki bintik penuaan, tinea, kurap. Ianya juga meringankan sakit dan bengkak yang terjadi dari rheumatisma, artritis.

7) Menghalang komplikasi diabetes - Merendahkan gula dalam darah serta meringankan kebas & kesakitan disebabkan oleh gula dalam darah yang tinggi.

8) Pelangsingan dan meghalang tambah berat badan - Merendahkan kolesterol LDL, menghalang penambahan berat badan dengan berkesan, memberi tone pada kulit dan otot untuk wanita secara berperingkat untuk mencapai bentuk badan cantik, menghalang penambahan berat badan. Ambil semasa perut kosong untuk mengelak keasidan hiper.

9) Menghalang tekanan darah tinggi - Menghalang pembekuan darah, merangsang peredaran darah, pengembangan salur darah, memperbaiki tekanan darah tinggi, mengelak masalah jantung seperti arteriosklerosis dan myocardial infarction.

10) Memperbaiki tekstur rambut - Memperbaiki rambut kering dan keadaan rambut gugur.

11) Hiperaktif and Autisma (ADD/ADHD) - Dibukti secara klinikal bahawa GLA minyak ikan memperbaiki keadaan kanak-kanak berautisma, sukar memberi tumpuan untuk belajar dan hiperaktif.

GLA BUKAN UNTUK WANITA SAHAJA!

Ramai orang bersalah anggapan bahawa GLA hanyalah untuk wanita. Sebenarnya, suplemen GLA asid linoleik yang sama penting seperti asid amino tidak boleh dihasilkan oleh tubuh manusia, ianya diperolehi dari makanan. Sangat penting untuk kanak-kanak (potong suplemen GLA seperti gel lembut dan campurkan isinya dengan makanan), remaja, dewasa, dan juga selepas menopaus dan andropause (menopaus lelaki).


Sabtu, 24 Mei 2014

Cegah Kanser Dengan GLA Shaklee

GLA dan Sumber hariannya.




GLA (Gamma Linolenic Acid) merupakan sejenis Asid Lemak Perlu (Essential Fatty Acid (EFA)). "PERLU" bermaksud, badan kita tidak boleh menghasilkannya, dan kita perlu dapatkan sumber tersebut daripada makanan harian.

Sumber GLA sepatutnya terhasil daripadaminyak sayuran dalam diet kita. Masalahnya, disebabkan minyak sayuran ini juga dihasilkan daripada pelbagai peringkat proses, nilai sebenar GLA yang terhasil tidaklah menepati piawai yang sepatutnya. Maka, pengambilan minyak sayuran yang tidak diproses, ataupun, pengambilan makanan tambahan (supplement) GLA adalah sangat penting!

GLA dan KANSER.

Salah satu peringkat paling merbahaya bagi penyakit kanser ialah metastasis, iaitu penyebaran sel kanser ke organ lain. GLA telah terbukti mampu menghalang penyebaran ini dalam sesetengah kes kanser dengan membantu menambahkan kekuatan pelekatan sel (cellular "glue") yang dipanggil E-cadherin.

Maka, E-cadherin akan:

(1) Memegang sel kanser dengan kuatnya di antara satu sama lain.
(2) Dan, menghalang sel kanser dari menjadi longgar, pecah dan tersebar ke sel lain.

Di dalam satu kajian mengenai sel kanser, GLA telah ditambah ke dalam pelbagai jenis kultur sel kanser manusia. E-cadherin (gam kepada sel kita!), telah bertambah di bahagian sel kanser di kolon, payudara, melanoma dan hatidalam hanya 24 jam sahaja!!! Ini bermakna, sel-sel ini telah melekat bersama, tidak menjadi longgar dan pecah seterusnya menempelkan dirinya ke bahagian organ yang lain!

Sebagai kawalan, satu set kultur sel kanser tanpa GLA diletakkan di tempat berasingan. Amat menakutkan apabila kesemua sel-sel kanser ini telahpun pecah berderai!!!

"Peningkatan E-Cadherin di dalam sel manusia membuktikan kehadiran bahan anti-kanser di dalam GLA." -Dr. W.G. Jiang, chief author of the study.

Saya sangat mencadangkan agar GLA (di Shaklee dipanggil Shaklee GLA Complex) dijadikan suplemen harian. Kita tidak tahu samada kita mempunyai kanser ataupun tidak, bukan?


Andaikan sahaja anda sebenarnya mempunyai sel kanser...

Bukankah sesuatu yang menggembirakan hati apabila tiba masanya anda menyedari hakikat bahawa anda mempunyai sel kanser, dan doktor menyatakan, "Anda sebenarnya mempunyai sel kanser. NAMUN, sel kanser tersebut berjaya dibendung dan tidak merebak ke tisu-tisu lain. TAHNIAH!"


Kanser merupakan satu penyakit yang sangat serius. Marilah kita sama-sama berusaha untuk mengambil langkah berjaga-jaga seoptimum yang boleh. Insya Allah...




PENANGAN VIVIX SHAKLEE BOLEH BERHENTIKAN HISAP ROKOK



Perokok Tegar Berhenti Merokok Akibat Penangan Vivix Shaklee????













Wow! Betul ke Vivix Shaklee boleh bantu perokok tegar berhenti merokok? Betul, dah ramai perokok tegar yang bertaubat tak mau merokok lagi. Sampaikan ada yang dah tak boleh bau asap rokok pun sekarang ni.
Pelikkan? Macam susah nak diterima logik akal. Bukan ke selalu orang cakap orang yang nak berhenti merokok jangan duduk atau bercampur dengan kawan-kawan yang merokok. Sebab takut-takut nanti anda akan terjebak balik dengan tabiat merokok. Habis tu macam mana perokok tegar yang berhenti merokok lepas ambil Vivix Shaklee ni boleh sampai tak boleh bau langsung asap rokok ye?


Hebat betul penangan Vivix Shaklee ni kan? Nak tau apa yang best sangat tentang Vivix Shaklee sampaikan perokok tegar pun boleh berhenti merokok? Jom saya sharekan sedikit info tentang Vivix Shaklee yang sangat marvelous tu..

Kandungan Vivix Shaklee
Muscadine Grape – Mengandungi Resveratrol yang sangat bermanfaat untuk merawat pelbagai jenis penyakit seperti Gout, kanser, diabetis, darah tinggi dan lain-lain


Purple Carrot – Sumber antioksidan yang tinggi yang penting untuk melindungi sel-sel tubuh daripada kerosakan dan membantu mengurangkan risiko penyakit jantung


Elderberry – Mengandungi flavanoids yang sangat penting untuk membantu menguatkan sistem imun, meredakan asthma, mengawal tahap kolestrol dan melindungi daripada serangan jantung dan strok
Knotweed Jepun – Sumber resveratrol selain muscadine grape penting untuk memberikan tenaga dan menurunkan berat badan


So, dah tau kandungan Vivix, mesti nak tau macam mana Vivix berfungsikan? Kalau nak tau boleh baca disini
Apa beza Vivix Shaklee dengan kaedah berhenti rokok yang lain. Bezanya ialah kaedah lain menggunakan pendekatan ‘penggantian nikotin’. Manakala Vivix pula menggunakan pendekatan ‘BUANG NIKOTIN“. Sebab tu lah perokok tegar yang berhenti rokok dengan Vivix akan rasa pahit dan tepu bila merokok selepas mengamalkan Vivix.


Selain tu yang bestnya Vivix Shaklee ni ialah bukan sekadar membantu perokok tegar berhenti merokok. Ia juga bantu memperbaiki tubuh mereka bermula daripada sel-sel selular. Maksudnya, bekas perokok tegar juga akan dapat kesan sampingan yang positif kepada kesihatan mereka.
Bagi yang perokok yang bersukan, anda pasti akan rasakan perbezaan sebelum mengamalkan Vivix dan selepas mengamalkan Vivix. Kalau dulu anda sering pancit, lepas ber Vivix anda pasti akan rasa lebih bertenaga dan tak pancit lagi.


Dah panjang lebar saya dok menerangkan kehebatan Vivix Shaklee ni, apa kata anda tengok sendiri ‘live testimony’ daripada perokok tegar yang berjaya berhenti rokok dengan Vivix ni. Dia minum Vivix ni sebab isteri dia cakap elok untuk jantung. Rupa-rupanya dia dapat 2 dalam 1 kebaikan. Dapat berhenti merokok dan kesihatan yang lebih baik.






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...