Pages

Sabtu, 20 Jun 2015

Ramadhan Bulan Nyah Toksin

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ
السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ


Bulan Ramadhan Bulan Nyah Toksin
.
.
Bulan Ramadhan pasti membantu anda untuk kurus! Untuk hasil yg segera...anda boleh mencuba Suplemen Shaklee. INSHA ALLAH....



8 Tip Diet Mudah Untuk Sahur

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ
السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ




As salam semua....selamat bersahur teman2 semua....


Ingin kan kurus???? Jom follow #kevinzahri ...8 tip Diet Mudah Untuk Sahur



Insha Allah.... anda Bertenaga bulan Ramadhan tahun ni...




Mati Itu Pasti!!!

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ
السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ



#Puasa_Ketiga

Belek-belek facebook terjumpa 1 mukadimah, yang pasti... ini adalah kebenarannya... KITA YANG HIDUP PASTIKAN MATI...



Bila kita mati, tiada lagi org ziarahi.
Bahkan, selepas beberapa ketika anak & isteri akan kembali ceria spt biasa.......

Inilah di antara tulisan terbaik Syekh Ali Thanthawi Mesir Rahimahullah:

Pada saat engkau mati, janganlah kau bersedih. Jangan pedulikan jasadmu yang sudah mulai layu, kerana kaum muslimin akan menguruskan jasadmu. Mereka akan melucutkan pakaianmu, memandikanmu dan mengkafanmu lalu membawamu ke tempatmu yang baru, KUBURAN.

Akan ramai orang yang menghantarkan jenazahmu bahkan mereka akan meninggalkan pekerjaannya untuk ikut menguburkanmu. Dan mungkin banyak yang sudah tidak lagi memikirkan nasihatmu pada suatu hari.....

Barang barangmu akan dikemas, kitab , kasut dan pakaianmu. Jika keluargamu setuju barang2 itu akan disedekahkan agar bermanfaat untukmu.

Yakinlah; dunia dan alam semesta tidak akan bersedih dgn kepergianmu. Ekonomi akan tetap berlangsung! Posisi pekerjaanmu akan diisi orang lain. Hartamu menjadi harta halal bagi ahli warismu. Sedangkan kamu yg akan dihisab dan DIPERHITUNGKAN untuk yang kecil dan yang besar dari hartamu!

Kesedihan atasmu ada 3;
Orang yg mengenalmu sekilas akan mengatakan, kasihan. Kawan2mu akan bersedih beberapa jam atau beberapa hari lalu mereka kembali seperti sediakala dan tertawa tawa! Di rumah ada kesedihan yang mendalam! Keluargamu akan bersedih seminggu dua minggu, sebulan dua bulan, dan mungkin hingga setahun?? Selanjutnya mereka meletakkanmu dalam arkib kenangan....

Demikianlah "Kisahmu telah berakhir di tengah2 manusia". Dan kisahmu yang sesungguhnya baru dimulai, AKHIRAT!! Telah musnah kemuliaan, harta, kesihatan, dan anak. Telah engkau tinggalkan rumah, istana dan isteri tercinta. Kini hidup yg sesungguhnya telah dimulai.

Pertanyaannya adalah:
Apa persiapanmu untuk kuburmu dan Akhiratmu??
Hakikat ini memerlukan renungan.

Usahakan dengan sungguh2;
Menjalankan kewajiban kewajiban, hal-hal yg disunnahkan, sedekah rahsia, merahsiakan amal soleh, solat malam, Semoga engkau selamat.

Andai engkau mengingatkan manusia dengan tulisan ini in sha Allah pengaruhnya akan engkau temui dalam timbangan kebaikanmu pada hari Kiamat. "Berilah peringatan, kerana peringatan itu bermanfaat bagi orang orang mukmin"

AllahuRabbi... Kubur itu semakin dekat untuk didiami!

#copypaste



Jumaat, 19 Jun 2015

Tips Untuk Kurus Di Bulan Ramadhan

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ
السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

#Puasa_kedua

syukur Alhamdulillah... fza nk sharekan.... bagaimana untuk anda kuris di bulan Ramadhan. Tip-tips ni sangatlah penting....


1. Makan Mengikut Waktu
Untuk pengetahuan korang , pengambilan makanan semasa kita berpuasa tetap sama seperti waktu kita tidak berpuasa . Anda digalakkan mengagihkan pengambilan makanan dengan mengambil 2 sajian utama dan makanan ringan antasa waktu makan.Apa yang bezanya di sini ialah waktu pengambilannya. Contohnya kan , sepanjang bulan Ramadhan anda patut berbuka puasa dengan mengambil sajian ringan. Ini diikuti dengan makanan tengahari  , pada waktu malam dan mengambil snek sebelum tidur. Apabilah anda bangun sahur  , anda boleh ditafsirkan sebagai mengambil makan malam :)


2. Elakkan makanan bergula
Jangan ambil makanan bergula yang tinggi kerana pada ketika ini tahap aktiviti fizikal menurun. Ini boleh menyebabkan kenaikan berat badan dan tahap glukosa darah . 

3. Berhenti makan sebelum tidur
Waktu makan yang pendek sering menyebabkan kita berasa kesuntukan masa untuk mengisi perut. Cubalah sedaya upaya anda untuk makan empatjam sebelun tidur. Sekiranya gagal berbuat demikian , pastikan anda hanya menikmati snek @ makanan yang agak ringan sebelum tidur :)

4. Kuantiti Makanan yang kecil
Amalkannya sewaktu berbuka dan terus mengerjakan sembahyang Maghrib. Selesai sembahyang Maghrib , barulah makan malam :)

5. Amalan bangun sahur
Bangun sahur mengelakkan kita berasa terlalu lapar pada waktu siang hari. Rasa lapar yang keterlaluan boleh mendorong kita makan malam dengan kuantiti yang banyak ketika berbuka.

6. Awasi cabaran musim raya
Amalan sepanjang bulan Ramadhan pasti akan menjadi sia-sia jika kita bersikap gelojoh pada Hari Raya. Andainya tidak mampu mengelakkan "godaan " rendang , ketupat & lain-lain makanan yang berkalori tinggi , makanlah tetapi hadkan pengambilannya :) hee~


Kredit to :lyssasecret



Khamis, 18 Jun 2015

Cantik Dan Kurus Di Hari Raya

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ
السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ


Mari Fza share kan Produk yg membantu anda untuk KURUS & CANTIK #RAYA nanti!! beli sekarang untuk rasakan kesannya dibulan SYAWAL nanti!! Jangan lambat tahu! nanti rugi...sebab takut tak sempat nak rawar mana yg patut!!



jika anda alami masalah dibawa.. tak salah untuk anda mencuba!!

.

☆kulit kusam

☆tona kulit tak sekata

☆jerawat

☆jeragat

☆masalah berat berlebihan

☆selulit



Jom ketahui kelebihan setiap suplemen

.

V I T A M I N C 500mg (180 kapsul)

*untuk rawat kulit berjerawat, kulit bermasalah, resdung, penyakit SKURVI, bantu kulit jadi lebih sihat & cerah

*mengurangkan simptom alergik

*untuk kanak-kanak atau dewasa yang mudah kena selsema/demam, sembelit, kurang selera makan, kanak-kanak ADHD

*menguatkan tulang , gigi & gusi, otot & salur darah supaya sihat

*anti-oksidan semulajadi

*mengekalkan integriti sel

.

V I T A M I N    E (120 kapsul)

*untuk kulit berjerawat, resdung, ekzema, kulit kusam,

*menolong melawan penuaan pra-matang pada kulit

*mengurangkan risiko jantung

*menyokong prestasi otot dan mempercepatkan pemulihan

*anti-oksidan

*untuk bagi luka cepat sembuh

*hilangkan parut & stretch mark

*membantu kesuburan lelaki & wanita

*memekatkan air mani lelaki serta memperbanyakkan pengeluaran sperma

Nota : Vitamin E tidak digalakkan diambil bersama Alfalfa

.

B C O M P L E X (120 kapsul)

*kawal stress, migrain, kemurungan, letih, lesu

*meningkatkan fungsi otak

*bantu pencernaan, tingkatkan stamina, kawal kolestrol

*menggalakkan kesihatan jantung, metabolisme tenaga & replikasi DNA yang sihat

*sangat sesuai juga kepada pelajar, pekerja, ibu hamil, ibu menyusu & ibu berpantang

.

E S P (850g)

*untuk tenaga (menahan lapar)

*mencegah penyakit jantung, kulit bermasalah

* Membantu menjadikan kulit lebih berseri dan menganjalkan kulit/awet muda kerana protein penting untuk kulit

*Meransang regenerasi kulit dan otot, mengurangkan kedutan

*Membantu menghilangkan parut jerawat di muka, menjadikan kulit muka halus-mulus, gebu & ton warna kulit yang sekata

*menyuburkan kesihatan kulit, rambut, kuku & otot

*untuk penyakit kencing manis, anemia, berat badan yang berlebihan, kolestrol

*bagus untuk ibu hamil, menyusu, berpantang

*bagus untuk mereka yang sedang pulih dari penyakit



Selasa, 16 Jun 2015

Atasi Keletihan Di Bulan Ramadhan Dengan Performance Drink Shaklee

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ
السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Bulan Ramadhan nanti.... dijangka kita akan berpuasa dalam musim panas... rasanya....mesti ramai yg longlai, lesu tak berdaya kan!! Bagaimana nak tambah tenaga bulan posa nanti??!



Jom... dapatkan minum Isotonik yg dapat mengurangkan dahaga anda!! Insha Allah.. Khasiat Perfomance Drink yg anda tidak tahu !! .



P E R F O R M A N C E   D R I N K (539g)

*membantu mencegah dehidrasi

*membantu tubuh kita menjaga kestabilan bendalir agar tidak kekeringan

*baik untuk ibu mengandung, menyusu, cirit birit, kanak-kanak demam

*menyediakan tenaga karbohidrat untuk badan .




Ahad, 14 Jun 2015

Kegunaan Dan Testimoni Basic H

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ
السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ




Hari tu...kawan kita kongsikan KELEBIHAN BASIC H.... Macam best je.....titis 5 TITIS BASIC H... dia hanya rendam kasut anak nya pada malam..... lepas tu....esok dia sental ala2 manja.....almaklumle...ibu preggy mana leh nk sental kasar2.... nampak mcm kuning sikit... bila kering.....cantik kasut tu....



Hanya 4-6 titik.. senang & mudah mencuci kasut si anak.. rendam... sental ala kadar je!!!



Harga memang murah sgt2

Dah lah murah, tahan lama pula tu



Fungsi Basic H dalam menjaga kebersihan yg perlu anda tahu!!!




Untuk detail & info produk, whatsapp fza ya



Kegunaan Basic H




>Mencuci dan membersihkan buah-buahan dan sayur-sayuran dari racun serta bahan kimia .

>Mencuci dan membersihkan ayam, ikan, daging serta makanan laut dari bahan awet .

>Mencuci dan membersihkan makanan basah seperti mee dan kew tiaw dari bahan awet

>Mencuci dan membersihkan tempat dan alatan memasak daripada kotoran dan kesan minyak .

>Mencuci dan membersihkan bilik air, tandas, tangki, cermin, lantai, dinding (spt dinding yang diconteng), perabot dan sebagainya .

>Mencuci dan membersihkan tangan, kaki dan badan daripada kotoran, minyak, dakwat, pijar(terkena lada) dan lain-lain lagi .

>Mencuci dan membersihkan barang permainan kanak-kanak .

>Menanggalkan gula-gula getah yang melekat pada pakaian

>Mengasah pisau




Isnin, 1 Jun 2015

Promosi Shaklee Jun 2015 - Vitamin Cantik

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ
السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ



DIA...... KEMBALI LAGI!! UNTUK MENYERIKAN RAYA ANDA!! UNTUK YG NAK KELIHATAN GLOWING RAYA NANTI... MARI PAKAT2 ORDER!! INSHA ALLAH!! PASTIKAN KULIT ANDA CANTIK BERSERI RAYA NANTI!!





PROMOSI HANYA UNTUK BULAN JUN 2015 SHJ!!



Info Vitamin Cantik>>



V I T A M I N C 500mg (180 kapsul)

-untuk rawat kulit berjerawat, kulit bermasalah, resdung, penyakit SKURVI, bantu kulit jadi lebih sihat & cerah

-mengurangka simptom alergik

-untuk kanak-kanak atau dewasa yang mudah kena selsema/demam, sembelit, kurang selera makan, kanak-kanak ADHD

-menguatkan tulang , gigi & gusi, otot & salur darah supaya sihat

-anti-oksidan semulajadi

-mengekalkan integriti sel

.

V I T A M I N E (120kapsul)

-untuk kulit berjerawat, resdung, ekzema, kulit kusam, -menolong melawan penuaan pra-matang pada kulit

-mengurangkan risiko jantung

-menyokong prestasi otot dan mempercepatkan pemulihan

-anti-oksidan

-untuk bagi luka cepat sembuh

-hilangkan parut & stretch mark

-membantu kesuburan lelaki & wanita

-memekatkan air mani lelaki serta memperbanyakkan pengeluaran sperma

.

UNTUK LEBIH CEPAT BERKESAN!! SEELOKNYA AMBIL B COMPLEX SEKALI

.

.

B C O M P L E X (120 kapsul)

-kawal stress, migrain, kemurungan, letih, lesu -meningkatkan fungsi otak

-bantu pencernaan, tingkatkan stamina, kawal kolestrol

-menggalakkan kesihatan jantung, metabolisme tenaga & replikasi DNA yang sihat

-sangat sesuai juga kepada pelajar, pekerja, ibu hamil, ibu menyusu & ibu berpantang





Sabtu, 2 Mei 2015

Vitamin C Shaklee Terbaik

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ
السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ



Bestnya Vitamin C ni.... berkhasiat sgt2. Untuk kulit cantik....sgt lah sesuai.... utk sihat luar dalam pon boleh....

.

Khasiat Vitamin C

V I T A M I N C 500mg (180 kapsul)

*untuk rawat kulit berjerawat, kulit bermasalah, resdung, penyakit SKURVI, bantu kulit jadi lebih sihat & cerah

*mengurangkan simptom alergik

*untuk kanak-kanak atau dewasa yang mudah kena selsema/demam, sembelit, kurang selera makan, kanak-kanak ADHD

*menguatkan tulang , gigi & gusi, otot & salur darah supaya sihat

*anti-oksidan semulajadi

*mengekalkan integriti sel


WaterMark Poster Untuk Tempahan

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ
السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ



Hanya kerana MINAT & SUKA!! Boring-boring, Fza akan buat POSTER, HEADER, MEKAP BLOG, dan HASILKAN WATERMARK Sendiri. Tak sangka ada yang berkenan dan order dengan Fza.. sesiapa yang rasakan WATERMARK Fza ni menarik atau cantik, bolehlah wasap Fza untuk DETAIL ye... Sekadar MINAT, lagipon harga yang Fza tawarkan murah jer... tak de caj mahal-mahal, sebab kita tahu hasil kerja kita setakat mana.




Jumaat, 1 Mei 2015

Promosi Terbaik Shaklee Untuk Bulan Mei 2015

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ
السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ



-->> PROMOSI BULAN MEI 2015 <<--

.

#OMEGA GUARD & PHYTOCOL

*BELI 6 PERCUMA 1

*BELI 2 JIMAT 5%

.

#VITA-LEA FOR CHILDREN

*BELI 3 PERCUMA 1

.

SELAIN ITU.... PROMOSI DARI MEI HINGGA OKTOBER 2015

*1 SET HEALTHY PRENATAL

*1 SET HEALTHY POSTNATAL

*1 SET HEALTHY FITNESS

*1 SET YOUNG LIVING

.

DAN LAGI...LAGI...LAGI...... .

.

-->>>SETIAP YG DAFTAR MEMBERSHIP LAYAK DAPAT FREE 1 VITA-LEA ATAU VITA-LEA FOR CHILDREN

.

*JOM NIKMATI PROMOSI KAW2 BULAN MEI.... IBU2 YANG HAMIL, BERPANTANG & NAK KURUS SERTA NAMPAK MUDA DARI USIA JOM DAPATKAN SET PROMOSI SEKARANG!! MEMANG JIMAT BELI 1 SET DARI 1PC



Isnin, 20 April 2015

Bulan Rejab, Bulan Pengampunan

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ
السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ


Esok (Isnin - 20 April 2015) adalah 1 Rejab 1436, kan. Sedikit perkongsian dari nota lama. 
Jom beramal untuk bekalan akhirat:).
------------------------------------------

Bulan Rejab = bulan pengampunan.

Antara amalan² yang dianjurkan;

◆ Puasa.
- Kalau tak mampu buat semua, jangan ditinggalkan semua. 

- Boleh puasa pada Isnin Khamis atau 13, 14 & 15hb Rejab ini -bersamaan 23, 24 & 25hb Mei.

* 13, 14 & 15 dikenali sebagai hari² putih setiap bulan hijrah. Rasulullah صلى الله عليه وسلم akan berpuasa juga pada hari Jumaat jika hari itu jatuh pada hari² putih tersebut. Ia hanyalah anjuran daripada saya bagi sesiapa yang rasa payah untuk berpuasa banyak hari bulan Rejab. Ini berdasarkan apa yang saya temui di dalam bab Puasa Rasulullah صلى الله عليه وسلم di dalam kitab As-Syamail tentang hari puasa sunat. Wa Allahu a'lam. Yang penting --> puasa ツ.

◆ Istighfar.
- Habib Salim Assyatiri berkata: "Istighfar dituntut amalkan sepanjang tahun namun untuk bulan Rejab ia sangat² dianjurkan". 

••► Penghulu istighfar;

اللَّهُمَّ أَنْتَ رَبِّي لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ، خَلَقْتَنِي وَأَنَا عَبْدُكَ، وَأَنَا عَلَى عَهْدِكَ وَوَعْدِكَ مَا اسْتَطَعْتُ، أَعُوذُ بِكَ مِنْ شَرِّ مَا صَنَعْتُ، أَبُوءُ لَكَ بِنِعْمَتِكَ عَلَيَّ، وَأَبُوءُ لَكَ بِذَنْبِي فَاغْفِرْ لِي، فَإِنَّهُ لَا يَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلَّا أَنْتَ

✿ Kelebihannya: Sesiapa yang mengucapkan zikir ini pada waktu SIANG dengan meyakini apa yang diucapkannya lalu dia meninggal dunia pada masa itu sebelum masuk petang maka dia termasuk golongan ahli syurga. Dan sesiapa yang mengucapkan zikir ini pada waktu MALAM dengan meyakini apa yang diucapkannya lalu dia meninggal dunia pada masa itu sebelum masuk pagi maka dia termasuk golongan ahli syurga.
~ Riwayat Imam Al-Bukhari rahimahullah. 

••► Atau boleh juga amalkan istighfar ini;

رَبِّ اغْفِرْ لِيْ وَارْحَمْنِيْ وتُبْ عَلَيَّ
Ya Tuhanku, ampunilah aku, rahmatilah aku & terimalah taubatku.

* Baca Subuh & Asar sebanyak 70x setiap hari.
(Sumber: Indahnya Hidup Bersyariat oleh Ust Ismail Kamus حفظه الله).

◆ Membaca surah Al-Ikhlas 11 kali atau lebih setiap hari.

◆ Membaca Al-Quran, perbanyakkan berdoa & lain² amalan soleh.

Alhamdulillah atas ni'mat Islam & Iman yang Allah anugerahkan pada kita di mana dengan 2 ni'mat itulah amalan di atas menjadi bermakna & mendapat ganjaran pahala di sisi Allah yang Maha Mulia.

Sudah hampir BULAN PESTA IBADAH -RAMADHAN-. Semoga kita sempat bersua dengannya, amin.




Ahad, 19 April 2015

Khas Untuk Orang Yang Cepat Give Up Dalam Bisnes

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ
السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ



* KHAS UTK ORG YG CEPAT GIVE UP DALAM BISNES

* Bisness mengajar kita erti SABAR, ramai yg nak untung cepat sampai lupa semua rezeki dr Allah... 

* baru usaha tak smpai sebulan dh give up... mcm mn nk berjaya kalau sikap kita mcm ni...?

* Mcm mn Allah nak bg rezeki yg banyak kalau ujian kecil mcm ni pn tak sanggup nak tempuh... rezeki semua org tak sma.. ada yg cepat... ada yg lmbt...hanya Allah yg tau... kita hya usaha & terus berusaha..& tawakal..

* ramai yg tak yakin dgn jnji Allah, Allah tak kejam... ingat tu jgn cepat sngat putus asa...

* Jangan gusar atau gentar jika anda melihat beberapa org yang left dari group anda.mungkin hp mereka tak dapat menampung betapa hebatnya aura dlm grup kite ni....tekadkan semangat agar kite sama2 berjaya selangkah ke hadapan bersama2.....

* Ingatlah teman...kita dibawah bumbung yang sama....berlainan daerah....namun kita masih di landasan yang sama untuk berjuang demi masa depan dan pendapatan yang lumayan

P/s: kita snggup pegi keja setiap hari & sabar tunggu gaji sebuln sekali.. bertahun2 keja untk kayakan boss... kena marah ngn boss sanggup sabar... tapi kenapa tak snggp bersabar dlm bisness untk kayakan diri



Sabtu, 18 April 2015

Petua Berjaya Berniaga Atas Talian

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ
السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ


PETUA BERJAYA BERNIAGA ATAS TALIAN
Amalan Pembuka REZEKI

Anda rasa down tiada sale? Dah cuba SEMUA cara promosi tapi tak jalan?

Bukan salah awak, atau salah orang tak nak beli dari awak. Ianya sangat bergantung pada amalan-amalan kita.


Kenapa kita lihat, ada orang, letak ayat entah apa-apa, sale meletup2 tiap2 hari.


Kita penat mengarang, sale SATU pun susah nak sangkut.


Cuba fikir, siapa yang gerakkan hati-hati manusia untuk membeli? ALLAH. Tiada lain selain dariNya.


Jadi, apakah amalan-amalan pembuka pintu rezeki? Ni saya kongsikan.


kadangkala, kita perlu amalkan yang ini:


1: SedeKah setiap hari
2: Solat sunat dhuha jangan tinggal
3: Solat taubat sebelum tidur
4: Solat hajat
5: Baca surah Al-Waqiah setiap hari
6: Solat sunnah 2 rakaat sebelum subuh
7: Istighfar 100 kali sehari
8: Selawat 1000 kali sehari jika mampu

Ada banyak lagi, tapi amalkan yang 8 ni dulu. Tak mampu 8, amalkan 3-4 dulu. Yang penting anda kena MULA. Tak mula, anda takkan nampak hasilnya.

Usaha seperti biasa, tetapi tambah dengan rapatkan hubungan kita dengan Allah. Kerana DIA lah yang akan membuatkan sale anda meletup atau tidak.


Boleh?


Cubalah....


Saya doakan anda semua BERJAYA, Insya Allah.


Tips from group Aura Rezeki...❤❤❤❤❤




Kreatif Dalam Bersedekah

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ
السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ


Kreatif dlm bersedekah: 

1. Letakkanlah sedikit makanan kucing dan sama mngkuk air diluar rumah utk kucing2 yg dtg..

2.Sisihkanlah sedikit dari hasil gaji @ upah jerih payahmu, untuk dsumbangkan kpd anak yatim & orang miskin.


3.Sentiasa sediakan wang kecil didlm dompet utk diberikan kpd yg memerlukan.


4. Letakkanlah d kamarmu sebuah kotak. Setiap kali kamu merasa melakukan dosa, masukkan wang kecil kedalamnya. Genap 1 bulan, buka kotak itu & sedekahkan wang tersebut.


5. Jika engkau hadir dlm acara keramaian (keluarga & kerabat atau sahabat), belilah 1 @ 2 kotak air mineral, niatkan utk sedekah kpd orang2 yg memerlukannya (orang tua, sakit, kanak2 dsb). 


6. Jika kamu membeli barang dari peniaga2 kecil kemudian kemudian peniaga ingin mengembalikan wang baki, biarkan baki wang itu untuknya (sedekah atau hadiah).


7. Belilah mushaf (al quran). letakkan di salah satu masjid. Bayangkan berapa pahala yg akan kamu dapat daripada setiap huruf bagi mereka yg membacanya.


8. Berikanlah perasaan gembira kpd setiap orang, khususnya kpd mereka2 yg sedang ditimpa kesedihan, dengan senyuman dan ucapan doamu yg tulus.


9. Lemparkanlah senyuman kpd orang yg kamu temui, berilah salam kpd orang yg duduk, & bertuturlah dgn ucapan yg baik kerana semuanya adalah sedekah.


10. Jangan biarkan engkau tertidur, melainkan telah engkau ampuni setiap orang yg telah berbuat jelek kpdmu dari mengghibahi, mengadu domba & menzalimimu.


11. Sedekahkan Alfathihah kpd kedua ibubapa kita, sahabat2 dan kenalan2 kita yg telah meninggal...


12. Kirimkan mesej ini ke semua kenalanmu. Siapa tahu ada yg mau mengamalkan. Moga andapun akan diberi pahala kerananya. .. 





Selamat bersedekah.




Antara Kunyit Dan Zinc Complex Shaklee

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ
السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Antara Kunyit Dengan B-Complex


Kunyit  -->>  bcomplex = Dekat 2 minggu search.. entah kenapa smlm cuba search "bcomplex as anti- inflamation".. hah baru jumpa..
Hikhikhik.. ni gara2 posting "aisyah" lah..
Angelina Jolie xmakan jamu ok je dia.. apa dia makan?
Maybe Angelina Jolie makan Zinc!!


Jom ketahui disini -->>> 
Kunyit bagus untuk anti radang.. even mmg ada supplement dari kunyit..
Knpa kita kata "kalau dah ambil set pantang shaklee dah tak payah amik jamu lain"
Kunyit anti radang.. so apa ada dlm set shaklee bertindak sebagai anti radang?
Jwpnnya : BComplex..


Masa pantang pon, tak ramai yg sanggup minum air kunyit. Paling gagah pon, ms bakar /rebus ikan, gaul dgn garam kunyit, kunyit tu kan kunyit hidup. tak boleh yg serbuk.

Pastu mak pesan, makan juga kunyit tu, mak saje je tumbuk kasar2, nak buat ubat
Maybe halia pon pon lebih kurang macam tu. Nape masa pantang org cina sgt byk mkn halia. Siap kn halia dr Bentung lagi.
Sbb angin mmg dh tau..maybe ada sbb lain juga




Fungsi Dan Keistimewaan Cinch Shake Mix Shaklee

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ
السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ


Bismillah.....Alhamdulillah.....Dengan izin Allah... malam ni... Fza diberi kuasa untuk Conduct Kelas Online di Whatsapp Coach & Lead... Sangat teruja...gementar...moga Allah permudahkan segala urusan malam nanti... 


Apa Itu Cinch Shake Mix atau Cinch™ Shake?

Cinch™ Shake
merupakan minuman yang sungguh LAZAT DAN BERZAT untuk membantu anda MEMELIHARA OTOT yang penting dan menjadikan anda sentiasa berasa KENYANG dan berpuas hati di samping MENGURANGKAN BERAT BADAN.

Rumusan proprietary kami diperkaya dengan Leucine™ iaitu ASID AMINO YANG MEMBERI SIGNAL KEPADA BADAN UNTUK MEMELIHARA OTOT SEMASA PENGURANGAN BERAT BADAN. Dalam kata lain, leusina dalam Cinch™ Shake MEMBANTU ANDA MENGHILANGKAN LEMAK TETAPI TETAP MEMELIHARA OTOT ANDA.



 Apa maksud Leucine?

Leucine adalah salah satu sumber protein, yang bagus untuk memelihara otot. Cara bekerja leucine ini ialah, ia akan mengekalkan kekuatan otot kita, selepas kita berlapar, diet, ataupun lepas kita bersenam dan buat kerja berat. Mengikut kajian yang dibuat, para atlet biasanya akan mengalami lemah otot dan ini menyebabkan jisim otot berkurang. Dengan adanya leucine ini, jisim otot cuba dikekalkan dan ini membantu otot meningkatkan metabolisme, dan seterusnya membakar lemak yang ada. Jadi, pentingnya Cinch Shake ini ialah kandungan leucine protein yang bagus untuk orang yang berdiet.


Setiap kali anda menikmati Cinch™ Shake, anda akan memperolehi 24 GRAM PROTEIN dan ini adalah penting. Mengapa?
-->> Ini kerana protein digunakan untuk membina otot yang boleh meningkatkan metabolisma anda dan membakar kalori.


Nota Penting :

Makanan yang kaya dengan protein juga dapat menahan kelaparan, ini boleh membantu mengurangkan pengambilan makanan ringan di antara waktu makan. Dan tidak ketinggalan juga terhadap kandungan leusina dan zat-zat yang diperlukan oleh badan anda. Bagi anda yang sedang dalam proses mengawal berat badan,pastikan protein terkandung dalam setiap makanan anda. Protein sangat perlu untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak. Cth makanan yg kaya protein kacang soya, ikan, telur, hasil tenusu(susu,keju,yogurt), kekacang, avokado, ayam, tauhu.


Apa Keistimewaan Cinch™ Shake Mix Shaklee? 
  • Indeks Glisemik - 22 - sesuai untuk pengidap kencing manis
  • Dengan Cinch Pro, campuran ekslusif protein dipertingkatkan dengan leucine - asid amino
  • Powered by leucine untuk memelihara otot semasa PROSES PEMBAKARAN LEMAK dalam menurunkan berat badan
  • 24 gram protein setiap hidangan untuk membantu anda berasa puas dan kenyang.
  • Tinggi kandungan serat - 6gm serat setiap hidangan
  • Glysemic yang rendah untuk mengekalkan tahap gula darah yang normal dan mengekalkan tenaga
  • Memberikan 35% atau lebih nilai harian kepada 21 vitamin dan mineral penting
  • Penggunaan soya bebas GMO
  • Tiada perasa tiruan, warna atau pemanis


Fungsi Cinch™ Shake Shaklee

[✔] Menyimpan otot sedia ada dan memelihara otot dari rosak

[✔] Membakar lemak yang tidak diingini

[✔] Mengurangkan inci yang tidak diingini

[✔] Makanan segera untuk mereka yang aktif

[✔] Tinggi kandungan serat dan memberi rasa puas dan kenyang

[✔] Mengandungi nutrisi lengkap untuk memelihara keseluruhan kesihatan

[✔] Diperkaya dengan leucin untuk memelihara otot

[✔] Merupakan meal replacement yang sihat dan mengenyangkan


Siapa yang perlu minum Cinch™ Shake?
  • Lelaki dan perempuan yang berumur 12 tahun ke atas yang mempunyai masalah menurunkan berat badan
  • Mereka yang inginkan indeks BMI yang ideal
  • Cinch™ Shake juga boleh diambil oleh pesakit diabetes kerana indek glisemiknya adalah rendah bagi mengekalkan paras gula dalam darah


Siapa yang tak perlu minum Cinch Shake?
  • Ibu mengandung dan menyusukan bayi adalah tidak digalakkan mengambilnya Cinch™ Shake ini kerana kehamilan dan penyusuan memerlukan nutrien yang lebih terutama kalori.
  • Kanak-kanak bawah umur 12 tahun tidak boleh mengambil minuman ini.


Cara amalkan Cinch™ Shake

**Bagi anda yang ingin mendapatkan berat badan yang ideal, bancuh 2 sudu dengan segelas air suam.

Atau

**Boleh juga dibancuh dengan susu seperti Fza amalkan....


Macam Fza...

Fza lebih suka minum Cinch™ Shake pada waktu petang, (1 kali 1 hari) balik kerja terus SHAKE 1 SUDU Cinch™ Shake PLUS SUSU EVERYDAY, secara automatik, Fza tak makan malam... Nak makan pon rasa mcm kena paksa jer. Tak lalu pon nak makan sebab terasa kenyang... Tu cara Fza amalkan Cinch™ Shake untuk elak makan malam. Boleh tahan had 930 pagi.... Lepas tu dah gigil... Lama kan kesan Cinch™ Shake ni. Kenapa ya, Fza tak amalkan untuk Sarapan Pagi??? Sebab, 9.30 pagi mesti bersarapan pagi dengan rakan sekerja di Kantin, dah rutin harian, eratkan Siratulrahim di Kantin serta untuk kekal kenyang lebih lama. So, tengah hari confirm tak makan.... Kalau lapar... Makan biskut... Minum air.... Balik kerja confirm cari Cinch™ Shake. Rasa macam ketagih pula.... KAN Cinch™ Shake NI SEDAP & LAZAT!!! Rugi tahu kalau korang tak try....

Nota Penting :-

Di ambil untuk menggantikan makanan sama ada pagi, tengahari, ataupun malam

Pastikan anda minum Cinch™ Shake ini sebelum mengambil makanan berat kerana apabila perut kenyang dengan Cinch™ Shake secara automatik anda akan mengurangkan makanan berat. Sekaligus membantu dalam proses penurunan berat badan. Untuk mendapatkan hasil yang memuaskan, amalkan LECITHIN & HERBLAX setiap hari yang membantu mencairkan lemak dalam badan.




Rabu, 15 April 2015

Tentang Lecithin Dan Kebaikan Lecithin By Master Dila

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ
السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Kelas Online
Kebaikan Lecithin
by Master Dila
14 April 2015
9.00 malam Hingga 10.00 malam


Di sini Fza nak sharekan apa yang Master Dila Sharekan dalam Kelas Online malam hari tu. Tajuk Kelas Online "Kebaikan Lecithin"

APA ITU LECITHIN??

LECITHIN merupakan paling hot Stuff Produk Kurus. Ramai ambil untuk mengawal berat badan. Lecithin berasaskan SOYA, SOYA merupakan sumber Lecithin paling kaya, Paling best dan bebast KOLESTROL. Perlu diingatkan sistem badan kita tidak boleh mengambil Lecithin sendiri. Justeru itu kita disarankan untuk mengambil Lecithin berasaskan SOYA ini untuk melancarkan pengurusan berat dan sistem badan kita.

Setiap 1 capsul mengandungi 530mg Lecithin



Tahu tak ape itu  TRIGLPYCERIDES??
Triglpycerides tu ialah lemak yang tepu dalam darah kita.. selalu nya pada yang nak menopause ni lemak dia tepu ckit..

Siapa yang sesuai ambil LECITHIN?
Ini yang sesuai ambil Lecithin

Kebaikan LECITHIN

1. Lecithin membantu mencegah penyakit yang berkaitan dengan lebihan lemak dalam badan seperti DARAH TINGGI, STROK DAN SAKIT JANTUNG SERTA LAIN-LAIN.

2. Lecithin memecahkan lemak. Jika diambil sambil kita bersenam ia lagi mempercepatkan pembakaran lemak berlaku.


3. Lecithin juga main peranan menyerap zat2 penting dan saluran darah kedalam sel badan kita.


4. Lecithin membantu melindungi sel darah merah kita dari serangan virus dan bakteria.


5. Lecithin sangat baik untuk meningkatkan daya ingatan sebab lecithin dapat membantu mengelakkan kita daripada penykit seperti ALZHEIMER DISEASE (Lecithin adalah makanan otak dan saraf.


6. Lecithin dapat membantu masalah insomnia,iaitu sumber kepada hormon NEUROTRANSMITTER yang membantu proses tidur


7. Lecithin adalah asid lemak yang penting bagi paru2. Bagi mencairkan mukus dan melegakan IRRITATION.


8. Lecithin membantu mencegah Eczema, kerana ia adalah zat2 kecantikkan (untuk kulit + rambut)


9. Lecithin bertindak sebagai  pelincir kepada sendi2 badan lain.


10. Lecithin diperlukan dalam penghasilan hormon EPINEPHRINE yang diperlukan bagi mencegah simptom menopause dan PMS.



Testimoni
Yg bestnye kan. Lecithin dpt tmbh susu jgk. Customer sy ade bg feedback ritu


Nota Penting


Untuk mendapat KESAN yang terbaik dalam pengambilan LECITHIN, kita harus lah mengambil air paling tidak 3 liter untuk 1 hari. Insha Allah, pasti berjaya turun berat badan yang banyak.


Cara Pemakanan Lecithin
Ikut pada keserasian, boleh ambil selepas atau sebelum makan dengan syarat 6 BIJI DALAM 1 HARI
~ Sekiranya ambil sebelum makan, anda akan rasa tekak loya-loya, tak lalu makan (selera makan kurang). Dengan ini, lagi cepatlah berat anda turun
~ Sekiranya ambil selepas makan, ia membantu anda untuk PECAH+BUANG LEMAK YANG KITA MAKAN.... 
So, terpulang lah pada anda!!!


Tahukah anda, Apakah kesan pengambilan LECITHIN??


Kesan pengambilan Lecithin
Ya Allah, bestnya LECITHIN kan, rugilah kalau sapa2 yang tak amalkan...atau abaikan....kejam tak ayat ni??? ehehehe..... 

Sumber kandungan makanan yang tinggi dalam lecithin ialah 
1.Telur 
2. Soya 

Lecithin shaklee
Dibuat soya semulajadi 100%


 Fungsi Lecithin

  • Menyerap vitamin larut lemak
  • Memecahkan lemak & kolestrol
  • Perlangsingan
  • Cantikkan otot dan kulit
  • Menghalang high BP
  • Membantu penyerapan nutrien kedalam sel
  • Menghalang pembentukkan sirosis Hati (Mendapan Lemak)
  • Menghilangkan pembentukkan batu karang
  • Mempertingkatkan daya ingatan dan meringankan stress
  • Memperbaiki daya ingatan dan menghalangkan ALZHEIMER.
  • Menghalang tekanan darah tinggi.
  • Beri mudah tidur
  • Pecahkan ketul2 susu ibu dari bengkak.
  • Mereka yang mengalami inflamasi seperti pesakit gout melancarkan perjalanan darah.


Kandungan yang ada didalam lecithin ialah

Asid linoleik - AMAT DIPERLUKAN OLEH BADAN. TAPI BADAN KITA TIDAK BOLEH MENGHASILKANNYA. JADI IA PERLU DIAMBIL MELALUI DIET HARIAN.

Kolin - Satu komponen NEUROTRANSMITTER. (proses tidur)

Asetikolina - BEKALAN BIOKIMIA UNTUK MENGHANTAR MESEJ DIDALAN OTAK DAN SISTEM SARAT

Inositol - SEBAGAI KOMPONEN UTAMA MEMBRAN /SELEPAS SEL DALAM TISU DISELURUH BADAN.

Nota : Lecithin sangat elok pada org tua yang sakit pelupa tau..

Antara TESTIMONI yang dishare



Ni berjaya KURUS dalam 1 bulan sahaja
 



Jom Kita Lihat TESTIMONI Master Dila sendiri SEBELUM DAN SELEPAS Amalkan SET KURUS SHAKLEE hingga BERJAYA TURUN 30KG dalam masa 4 BULAN sahaja.

Master Dila Semasa Remaja. Lihat Fizikal & Rupanya.... ni dulu ye.....

 Master Dila Semasa Lepas Bersalin Anak Kedua

Ni Gambar Master Dila Yang SEKARANG, SELIM , KURUS, LANGSING & CANTIK.


Cara Diet Master Dila Selain Amalkan Suplemen Set Kurus Shaklee
*Puasa
*Jaga Pemakanan
*Buat air DETOX



Air Detox

Menu Makanan Harian Master Dila
Pg 1bj telur rebus..
Lunch ratah sayur sup je
Dinner pukul 4 atau 5pm
2bj rebus tauhu cicah kicap

Jika lapar Master Dila ambil air masak je .. sebab tu bukan kita lapar tp bdn kita perlu air.. ramai org silap mereka ingat meke lapar tapi sebenarnya dahaga..

Masa mlm mkn buah.. jambu cicah asam..
Jika kelapangan mkn buah jugak dlm pukul 2ptg mcm tu kdg xmkn hehe

Jika rasa nak tumpang boleh minum Cinch Shake Mix Atau Esp, boleh juga minum milo untuk tambah gula dalam darah.


Nota Penting Amalkan Shaklee Sambil Berdiet

  • Membantu bg tenaga..
  • Kulit kusam
  • Muke pucat
  • Rambut gugur reput

Bagaimana cara Master Dila Guide Customer??
  • Bagi semangat pada mereka
  • Rajin puase..
  • Minum air masak banyak
  • Makan buah
  • Sayur
  • Kawal jenis makanan
Cara Pengambilan Makanan 

Untuk Kurus Langsing, Pemakanan Yang Harus Dielakkan :-
  • Mee goreng
  • Goreng2
  • Kueh2 berhoreng
  • Mknan ringan terutama keropok kentang
  • Kek
  • Gula
  • Air soda (gas)

Sekian, Wasalam.

Kredit To Master Dila



Ahad, 5 April 2015

GLA Dan Wanita


Perisian Untuk Malam Ini :-
siri 1: Sejarah 
siri 2: Kebaikan
siri 3: mengapa GLA x berkesan
siri 4: mengapa elak GLA
siri 5: lain2

Siri 1 : Sejarah GLA

Sebagai SID jgn ingat GLA tu nama produk smata2.
GLA tu nama sejenis lemak omega 6


Apakah sumber paling biasa GLA?
Bunga borrage
~yg paling biasa..musuh tradisi borage flower ialah EPO
sbbnya dua bunga ni masing2 ada reputasi

Sumber GLA bukan dari bahagian bunga tapi biji ye
Biji bunga EP, biji bunga borage, biji black currant
Even sunflower pun bijinya ada gla
Ini sumber2 yg biasa
Dulu2 native american guna ni,  n kat europe golongan diraja shja yg mnikmati EPO
Boleh google  yer..bunganya kuning untuk EPO.
Bunga borage pula biru purple


Siri 2 : Kebaikan

Apakah suplemen terbaik yg anda bole gengkan dgn GLA shaklee
Alfalfa + GLA
Gla n ESP
Gla n Omega
Gla n zinc

Tahukah anda..GLA paling berkesan jika match dengan OMEGA GUARD
ok sbnrya..apabila anda match suplemen GLA dgn suplemen yg anda sebut tadi mmg fungsinya bbeza2

Sebelum itu kita kena tahu fungsi GLA Shaklee sebelum digabungkan dengan Omega Guard

  1. High blood pressure
  2. Eczema or skin problem scra umum
  3. Breast cancer
  4. ADHD
  5. Arthritis
  6. Cancer
  7. Lose weight
  8. Bone loss
  9. Mastalgia
  10. Menopause
  11. Premenouse
  12. Kesuburan
  13. Hormonal acne
  14. Hormone imbalance related problem PCOS

~Both gender perlukan GLA untuk pelbgai fungsi spt otak
 GLA sbnrnya minyak omega 6 yg penting tp badan manusia tak leh buat

Keterangan Serba Sedikit Fungsi GLA di atas.
1. GLA sendiri ialah keluarga omega 6 Sebab itu sm seperti Omega guard ianya menurunkan tekanan darah tinggi. Alone or with omega guard  ianya menurunkan HBL. Sbb tu org yg ada mood swing sesuai ambil gla

2. Skin problem. apa2 skin problem seperti eczema, alergy cause.Gla bertindak memerangkapa kelembapan dan minyak baik pada pmukaan kulit.
~amalan makan gla, memperbaiki kualiti kulit dan kulit akan nmpk glowing.sapa2 pengamal tegar GLA akan rasa kulit lembap sgt


Testimoni :
 ‪+60 14-512 2295‬: Hehehe. Macamm best je tang glowing tu. Nk try la cenggitu. Hehee

‪+60 13-340 3848‬: kulit saya glowing dgn GLA.ingtkan bminyak dan nampak messy.rupanya lembap dan glowing


3. Breast cancer..GLA x stopkan perkembangan cancer. GLA memperlahankan sel2 kanser drpd menular dgn cepat dan merosakkan perlindungan sel2 abnormal agar sebarang ubat kanser dpt btindak balas dengan lebih baik thdp badan pesakit

9. Malstalgia ni..sakit tetek.sakit breast ni 2 kategori..bercycle n tak bercycle.
 bercycle dikaitkan dengan masalah hormon time uzur.yg ni bole dirawat dgn GLA. 
 yg x bcycle x bole rawat dgn GLA.pndekatan lain perlu dgunakan

10. menopause & premenopause
 wanita mengalami banyak simptom, sila google simptomnya..GLA sangat membantu. knapa? wanita berusia badannya dah kurang elemen GLA ni  sbb tu hormon dah kacau bilau
kena makan suplemen GLA utk penuhi keperluan tubuh. macam wanita muda yg ada tinggi  GLA dlm badan.
lps menopause. .hormon estrogen jatuh mndadak.masa tu kulit kedut dan hilang seri sgt drastik
**gla bukan makan dekat2 nak menopause. kita mula makan dari awal...klu hormon da stabil. kebaikannya akan nmpk pd bahagian lain

12. ni related utk azah.kebaikan gla utk kesuburan.

Usia utk mkn gla:
bayi : boleh pecah dan sapu di bhagian yg bmasalah. cth eczema atau kulit kepala berkerak. sapu bila perlu la
kanak2 : 250 mg
13tahun ke atas : x boleh lebih 3000mg

Mcmna cara mkn gla utk regularkn period & utk kesuburan ya?
GLA shaklee 1 kapsul baru 540mg.  biasanya kita bgtau customer bole mkn 2 bji. tapi bole jer smpi 3 biji

~utk kesuburan gla memperbanyakkan kuantiti mukus vagina, memperbaiki kualiti mukus agar tekstur mukus sesuai utk menjaga sperma dan melicinkan journey mr.sperm
~Utk betulkan period. Makan 2 bj sehari. Tiap2 hari amik. Utk preggy lak. Lepas betulak period cycle. Bru amik gla time period 1day sehingga waktu kesburan
**sbb tu ketidaksuburan sering dikaitkan dengan kekeringan vagina
.pada masa subur bila white eggs sikit atau teksturnya cloudy dan kenyal sperm nak berenang pun susah.cane sperm nak gerak kalau berenang dalam lautan yg pekat dan kenyal
 x jumpa ovum lagi sperma dah mati
lebih baik diteruskan jika btujuan nak hamil azah..jgn stop


Ibu menyusu boleh consume gla x?
Ibu menyusu boleh ambil GLA Shaklee

Siri 3 : Mengapa GLA X berkesan
- tiroid
-infection
-diabetes
-menopause
-aging
-kurang nutrisi ttu spt vit c
*org muda yg mkn gla kesannya lebih cepat dan nmpk.6-8weeks
*org berumur lmbt
*keep in mind gla bukan ubat
##Mknanya klu ambk dgn vit c mmg terbaik la kn
 vit c mmg dah mbntu utk ksihatan kulit, gla akan buat part dia pula

Soalan : bila org tya..antara vit e n gla mana nk pilih?
sbgi wanita yg dlu endometriosis dan masalah kulit kering. sy pilih gla..gla pun ada vit e
kulit muka pling nipis
plg cepat nmpk perubahan kat situ
body dan tangan kita nak lembap?mmg lembap..nak glowing utk epidermis yg tebal bhgian tu rasanya perlu colagen


Siri 4 : Mengapa elak GLA
-jika hamil kerana mungkin membhayakan fetus dan galakkan kelahiran pramatang. klu dah smpi masanya x pe la.sbb western moms amal GLA untuk mempermudahkan labour..sapu kat perineum n makan.
-jika anda makan blood thinning medicine

Siri 5: Lain-lain

Soalan Pertama :
Nk tnye. Kenape kalau preggy xblh amik gla? Kalau termengandung die xtaw n still consume gla. Ape effect?
Kerana GLA ada Vitamin E, tinggi AntiOksidan boleh menyebabkan keguguran

Soalan Kedua :
Now kulit muka bru naik jerawat ha. So have to bukak stock bru esp
Cubala gla pula..sy mkn gla kulit sy sesuai dgn gla
kulit bjerawt bole try gla n garlic
atau gla n alfalfa
atau gla garlic alfalfa

Akhir kata.jgn lupa makan oste jg tau
kulit sja cantik tp tulang mreput pun akan nmpk tua

Kredit To Master Mell (Coach & Lead Raudhah)




Rabu, 1 April 2015

Promosi Shaklee April 2015


Promosi Bulan Baru Bulan April 2015!!
Terbaik dari kami!
Set Kurus,Cantik,Kesuburan, Keluarga dan tidak lupa untuk kanak2.

-->> beli  3  percuma 1
🌸Cinch Chocolate/Cafe Latte
🌸vitalea for children
🌸dtx complex

-->> beli 6 percuma 1 / beli 2 jimat 5%
🌸GLA complex
🌸Lechitin
.
=====================================

Kelebihan setiap suplemen

V I T A - L E A   F O R   C H I L D R E N  (60 kapsul)

*membekalkan 19 vitamin dan mineral yang sangat diperlukan untuk tumbesaran
*sumber kalsium untuk tulang, otak dan gigi
*meningkatkan tahap daya tahan melawan penyakit
*sumber lengkap 7 jenis vitamin B untuk fungsi tubuh yang betul 
*menyediakan 150% nilai harian Vitamin D untuk menyerap kalsium dengan berkesan 
*mengandungi 100% nilai harian Vitamin C yang diperlukan
*multivitamin yang kaya dengan antioksidan untuk kulit yang cantik
*untuk kanak-kanak 4 tahun ke atas
*kanak-kanak 2 hingga 3 tahun yang SUDAH PANDAI TABLET boleh ambil dengan PENGAWASAN ORANG DEWASA
*rasa yang sedap
.
L E C I T H I N   (180 kapsul)

*untuk kurangkan berat badan (memecahkan lemak)
*menurunkan paras kolestrol dalam serum
*kencing manis, darah tinggi, jantung (lancaran edaran darah di pembuluh darah)
*lubang payudara tersumbat (susu tidak keluar)
*bantu masalah lupa (terutama lepas bersalin)
*mengekalkan fungsi optimum otak
.
C I N C H   S H A K E   M I X   (765g)
PROMOSI TIDAK TERMASUK PERASA VANILLA

-->> Chocolate/Cafe Latte
*dijana oleh leucine
*membakar lemak
*cepat mengurangkan lemak badan
*protein untuk menahan lapar
*untuk menurunkan berat badan
*mengekalkan otot untuk metabolisme
*minuman pengurusan berat badan yang berkesan
.
G L A   (60 kapsul)

*haid tidak teratur, senggugut, kulit jerawat & kusam, ekzema, rambut gugur
*legakan sakit sendi, kawal kolestrol, kencing manis & darah tinggi, tingkat kesuburan lelaki & wanita
*berkesan untuk mengatasi kemurungan, kesakitan payudara & masalah PMS
*mengimbangi hormon insulin
.
D T X   (90 kapsul)

*menolong memelihara aliran hempedu
*berfungsi sebagai tonik hati
*membantu tubuh dalam proses perkumuhan toksin




Selasa, 24 Mac 2015

Bahaya soya GMO. Lelaki Tak Boleh Makan Soya? Soya Penyebab Kanser

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ
السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ


Bahaya soya GMO. Lelaki tak boleh makan soya? Soya penyebab kanser?

Beza GMO ngan non GMO ...

Non GMO soya. Ni soya yang asli. Tiada campuran mana-mana bahan.
GMO ni bahan genetik yang disuntik dalam tumbuhan dan even binatang dengan mengubah genetik asal..
*Tu yang ayam makin lama makin gemuk berbanding dulu-dulu
*Buah nampak segar bugar dan tahan lama
Bila sebarang organisma yg telah diubah genetiknya tak kiralah jagung ke, sayuran ke @ apa-apa tanaman yg kita ubah utk tujuan tertentu spt membolehkn ianya tumbuh dgn cepat/ serangan serangga. Ianya adalah beracun...
**Esp ni tiada langsung pun suntikan or campuran. Sbb tu esp tidak menyebabkan kanser.


Apa dia GMO soy n NON-GMO soy ni?

GMO stands for Genetically Modified Organisms, which refers to any food product that has been altered at the gene level. Genetically modified foods are also frequently described as “genetically engineered”, “genetically altered” or “genetically manipulated.”

Senang kan? kiranya sebarang organisma yang telah diubah genetiknya..tak kisahlah jagung ke soya ke apa2 tanaman lah pendek kata..memang kita ubah genetiknya untuk tujuan tertentu seperti membolehkan ianya tahan kepada serangan serangga atau sebarang racun, lebih cepat tumbuh dan dipasarkan (tujuan ekonomi) , dan meningkatkan hasil tanaman. Tapi dalam sedar tak sedar rupanya GMO ni telah membahayakan manusia..apa yang bahayanya GMO Soy?


Ini antara bahaya GMO Soy

Liver Changes

According to Molecular Geneticist Molecular geneticist Michael Antoniou on the Natural News website, GMO soy has been found to alter the activity of the liver in mice and rabbits. According to Antoniou, these findings suggest possible liver damage and toxemia related to GMO soybean consumption.

Alllergic Reactions

Accroding to Discovery Guides, the incorporation of a gene into a plant may unintentionally create a new allergen or set off an allergic reaction in people who are highly sensitive. Children, in particular tend to have severe allergies to peanuts. Discovery Guides reports that for this reason, a proposal to transfer a gene from Brazil nuts into soybeans was discarded.

Infant Mortality and Sterility

According to a study conducted at the Russian Academy of Sciences and the National Association for Gene Security and cited on the Huffington Post, GMO soybeans may be linked to infant mortality and inability to conceive. In a two-year study of hamsters, biologist Alexey V. Surov and colleagues found that after three generations, most of the GMO-soy fed hamsters lost the ability to reproduce. There was also a higher infant mortality rate among hamster pups in the GMO soy-fed group.

Herbicidal Dangers

Another danger of herbicide-resistant soybeans, reports Natural News, is the herbicides themselves. Because GMO soybeans are resistant to the herbicide glyphosate, they can be treated with these herbicides without being destroyed. However, Natural News cites studies of glyphosate on human placental, kidney and umbilical cord cells in which these cells died within 24 hours.


Kenapa lelaki tak boleh minum soya?
Apa yg saya baca, soya ni akn melemahkan kejantanan (iaitu kesuburan dan tenaga) bagi lelaki dan juga boleh menyebabkan gastrik.
**Kiranya kalo mkn soya gmo tak adalah melemahkn kesuburan lelaki

Nota :
So, bila kita dah tau soya ni bahaya utk kesihatan, kita jauhkan lah ianya dari keluarga kita.

Cerita dari Master Nazirah :-
Dulu saya pn penggemar tegar soya...sebab sedap.
Setiap kali preggy, mesti stok soya sentiasa ada dlm peti ais.
Ank yg no.3 ni...kulitnya sensitif. Spt ekzema...kering n gatal2. Sebab masa mengandung memang tak miss minum soya.

Nota :
Soya penyebab kanser?
Soya penyebab kanser sbb soya GMO tu kn ade cmpuran bahan genetik. Kn?
Bukan soya sahaja...malah, sayur-sayur, jagung n apa shj yg telah disuntik dgn bahan genetik adalah bahaya!


Adakah benar dengan meminum air kacang soya, atau produk berasaskan kacang soya boleh menyebabkan diri anda mendapat kanser payudara? Majoriti rakyat Malaysia menggemari makanan yang berasaskan kacang soya seperti tempe, tauhu, air soya dan lain-lain.

Ini kerana soya mengandungi phytoestrogens, iaitu bahan semulajadi yang seakan-akan hormon estrogen. Oleh kerana hormon estrogen boleh merangsang pembentukan sel-sel kanser, maka ramai yang terus beranggapan demikian. Tetapi sejauh manakah kebenarannya?


Antara keburukan kacang soya:
•Meningkatkan risiko penyakit barah payudara (breast cancer) di kalangan wanita.
•Berupaya mempengaruhi dan melembapkan minda/otak.
•Punca kepada proses pertumbuhan luar biasa untuk bayi dalam kandungan dan kanak-kanak.

Kajian menunjukkan kacang soya mengandungi satu bahan kimia yang menyerupai hormon estrogen (yakni hormon wanita). Bahan kimia ini jika diambil berlebihan mampu mengubah perkembangan seksual / sexual development.

FAKTA: 2 gelas susu soya sehari, dalam masa sebulan, adalah cukup untuk mengubah masa kitaran haid wanita!

Kacang soya mengandungi satu susunan fotokimia iaitu komponen yang aktif secara biologi yang terhasil dari tumbuh-tumbuhan yang mengagumkan, dan susunan yang paling menarik ialah satu chemical bernama isoflavone (komponen sebatian kimia yang dikaji dapat melegakan symptom menopous, mengelak kanser, memperlahankan kadar osteoporosis dan mengurangkan risiko penyakit jantung.)

Walau bagaimanapun, kandungan isoflavone ni bukan senang-senang dapat diekstrak dari kacang soya. Hanya selepas menjalani proses penapaian (fermentation) yang lengkap, barulah dapat menghasilkan isoflavone, yang dapat dihadam dengan sempurna dalam sistem penghadaman manusia. Dalam erti kata lain, kacang soya yang tidak menjalani proses penapaian sempurna, mempunyai kurang kandungan isoflavone dan tidak sesuai untuk diminum.

Secara semulajadinya, semua kekacang mempunyai satu bahan kimia bernama phytic acid yang merupakan satu bahan anti-nutrien. Phytic acid mampu menghalang penyerapan mineral tertentu seperti magnesium, kalsium, zat besi dan zink. Laporan perubatan menunjukkan penduduk Negara Dunia Ketiga yang banyak mengambil kacang soya, mempunyai kekurangan mineral-mineral tersebut dalam badan. Malah, kandungan bahan ini dalam kacang soya adalah lebih berbanding kekacang lain.

Kacang soya juga mengandungi bahan kimia hemagluttinin yang membentuk jaringan virus H1N1 dan sekuel-sekuel nya dan perencat tripsin yang merencatkan pertumbuhan manusia (di peringkat kanak-kanak). Bahan ini dapat dinyahaktifkan dengan proses penapaian. Antara produk dari kacang soya yang menjalani proses penapaian ialah tempe.

Keadaan ini juga bukan satu berita baik untuk kanak-kanak yang mengambil susu berasakan soya. Sesetengah ibu bapa menggantikan susu tepung (susu lembu) dengan susu berasaskan soya, tapi ia bukanlah sebaik yang disangka. Menurut Dr Jill Shneider, Prof Madya Sains & Biologi di Lehigh University, Betlehem, Pensylvania, bayi yang alergik kepada susu lembu tapi diberi susu berasaskan soya merupakan satu keadaan yang berbahaya.

Satu kajian makmal dibuat ke atas tikus putih menunjukkan isoflavone yang bertindak sebagai hormone estrogen dalam kacang soya mampu mempercepatkan proses tumbesaran tikus makmal. Chemical ni kurang baik untuk bayi kerana ia bertindak seperti estrogen yang mengawal pertumbuhan lelaki dan wanita dewasa. Senang cakap, seolah-olah menggalakkan ia bayi membesar lebih cepat dari kadar yang sepatutnya.

FAKTA: Dikatakan, bayi yang diberi minum susu berasaskan soya menghadam phytoestrogen dari kacang soya, seolah-olah bayi tersebut menerima 5 biji pil perancang dalam sehari! Seriously? Banyak nyer..

FAKTA: Pada 1991, penyelidik Jepun melaporkan bahawa penggunaan soya serendah 30 gram sehari atau 2 sudu makan, untuk sebulan, boleh menyumbang kepada peningkatan hormone tiroid, yang menyebabkan kanser tiroid"


Kredit to Master Nazirah Zakaria




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...