Pages

Memaparkan catatan dengan label Testimoni Ostematrix. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Testimoni Ostematrix. Papar semua catatan

Rabu, 15 Mac 2017

Ostematrix Membantu Kita Senang Bangun Pagi😀


Nak share... customer share testimoni. Dia cakap dulu liat nak bangun pagi tapi sekarang setelah telan OSTEMATRIX..
Bangun pagi dah tak ngantuk. Bestnya...

Oh ya... Ostematrix ni membantu kita utk dapat tidur yang lena. Zaman sekarang ni... badan kita dah terlampau letih kerana banyak yang perlu kita kejarkan. Banyak yang perlu kita laksanakan. Tu pasalnya sebelum tidur kita kena telan Ostematrix. 

Untuk kesihatan tulang, untuk sendi sendi.... nilah Susu dalam bentuk KAPSUL

Tak susah nak dapatkan nya... call je akak ye.... akak sedia membantu... Insha Allah akak akan cuba cod dengan segera....

Isnin, 13 Mac 2017

Ostematrix Kurangkan Sembelit

Sakit perot.... duduk kat toilet berjam jam....punggung dah sakit tapi still tak boleh membuang.... Jangan main main dengan sembelit ye.... nanti tak pasal pasal BUASIR.

Alhamdulillah... bila jumpa dengan Ostematrix... syukur sangat sangat..sembelit dah kurang.. sistem pembuangan menjadia lawas. Kini dah tak takut nak membuang. Kalau tidak!!! Bila rasa nak membuang rasa trauma sangat sangat.

Sapa yang rasa sama ngan cerita ni...boleh le memcuba OSTEMATRIX sebelum keadaan menjadi teruk.. sebelum buasir... sebelum lubang punggung anda berdarah... nak Ostematrix meh cari saya😀

Jumaat, 10 Mac 2017

SLIP DISC Boleh Dirawat Dengan Shaklee



Testimoni dari Customer Shaklee... Dulu sebelum kenal Shaklee beribu ribu habis untuk merawat penyakit SLIP DISC....
1 masa try untuk mencuba Shaklee... Dengan pengambilan VIVIX, OMEGA GUARD, OSTEMETRIX... Alhamdulillah... dengan belanja RM600.00 sahaja SLIP DISC berkurangan... Syukur Alhamdulillah...
Orang cakap... kita kena iktiar dahulu... InshaAllah... dengan kuasa Allah penyakir kita mampu dirawat...

Selasa, 10 Februari 2015

#KelasOnline - Kelebihan OsteMatrix Berbanding Tablet Kalsium Lain Di Pasaran By Master Afzan Safira

Kelas Online
Kelebihan OsteMatrix Berbanding Tablet Kalsium Lain Di Pasaran
by Junior Shaklee Izan / Afzan Safira
10 Februari 2015
9.00 malam Hingga 10.00 malam



Apa itu OsteMatrix?

Ostematrix ini kandungan utama dia adalah kalsium. Dan juga turut mengandungi Magnesium dan Vitamin D untuk membantu tubuh kita serap kalsium secara efisien dan optimum.

Telan satu tablet Oste sama macam minum segelas susu
Makan Oste Sebelum tidur pagi esok bangun lawas je



Apa yg ada dlm OsteMatrix ni?



1. Vitamin D - Membantu merawat penyakit rickets. Ia meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang, menguatkan kerangka, memperbaiki penyakit periodontal. Vegetarian, yang kurang terdedah kepada matahari sewaktu musim panas, individu melebihi 55 tahun, wanita hamil dan kanak-kanak perlu mengambil supplement vitamin D.

2. Magnesium – Ini merupakan ion positif nombor 2 yang paling penting dalam badan kita. Ianya menggalakkan komposisi tulang dan rawan. Membantu sistem saraf, mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga, pengecutan saraf dan otot, menstabilkan denyutan tidak sekata pesakit jantung, memudahkan rembesan keluar sisa dari perut dan usus, menghalang endapan kalsium, melarut dan mengurangkan formasi batu karang atau batu hempedu. Ianya juga penting untuk mereka yang mempunyai masalah fluktuasi glukos.


3. Zink, boron, manganes dan kuprum – Memelihara metabolisma kerangka dan pertumbuhan otot, menyusun enzim yang diperlukan untuk membaiki tulang, rawan dan mengahalang arthritis.





Cerita Rakan-rakan Shaklee Tentang Ostematrix




Beza OsteMatrix dgn vitamin lain di pasaran

🍀Suplement semulajadi
🍀Lengkap dgn zat penting
🍀Metabolisme kalsium lebih cepat & lebih mudah diserap
🍀Bukan semata-mata kalsium

OsteMatrix sangat istimewa dan punya kelebihan berbanding produk kalsium lain di pasaran. Pil-pil kalsium juga terdiri daripada pelbagai jenis seperti calcium carbonate, calcium lactate, calcium citrate dan calcium gluconate.

OsteMatrix juga dilengkapi dengan magnesium, Vit D, boron & mangan yang bertindak sebagai pelengkap kepada kalsium. Tanpa kehadiran unsur-unsur lain dalam pil kalsium, ianya tidak lengkap dan seolah-olah membina dinding tanpa tanpa tampalan simen!!!

Pengambilan suplemen kalsium tanpa magnesium dikatakan akan menyebabkan kalsium terkumpul di bahagian tertentu tubuh, bukan dalam tulang.

Ia juga meningkatkan risiko batu karang, artritis, penyakit jantung koronari dan strok! Penghidap penyakit jantung dan diabetes jenis dua yg mengambilnya pula dipercayai akan menyebabkan keadaan mereka tidak berubah atau semakin parah.


===================================================================

Nota : 
Vit yg xde magnesium tue bahaya sebenarnye coz bila kita mkn dia akan terkumpul kt bahagian lain dlm bdn n bkn terus ke tulang
Risiko kita blh kena penyakit berkaitan ginjal

Perhatian : 
#Mendapan kalsium= kalsium x pegi ke tulang tb mendap di bahagian2 tubuh tertentu sampai membahayakan
#So bila beli susu/ tablet kalsium, cek kandungan kalsium, magnesium, vita d dia. Xleh kalsium tinggi sgt, tp yg lain xde or sikit sgt.
#penting kandungan kalsium yg kita beli nie..
#Shaklee kan ada klinikal test n saintist sendiri,sbb tu bnda2 ni diambil berat. Setiap vitamin dikaji betul2
#Dgn oste nie cukup lengkap kandungan nye utk setiap tablet..





Nota :
Bermula dr 1st haid, akan berlaku pertumbuhan pesat dlm tubuh kita, betul x? 
Tapi ramai yg x tau, masa tu pertumbuhan tulang pon pesat juga. Perempuan mempunyai peak bone mass yg singkat. Meaning, selepas umur 18-20 thn, tulang dah xkan tumbuh meninggi lagi.
So kalau nak tinggi (kite dh terlmbt la, ank2 kita nnti la), 1st period trus bg ostematrix
Inshaallah tinggi la diorg. X kontot mcm mak2nya ni


====================================================================

Soalan :
Nak tny boleh?kandungan oste yg mane buatkan kita lawas ek?

Jawapan :
Magnesium berperanan melegakan otot dalam usus yang membantu untuk mewujudkan pergerakan yang lebih baik dan lancar. Magnesium juga berfungsi untuk menyerap air ke dalam kolon seterusnya melembutkan najis dan melancarkan pembuangannya dari badan. Kalau kalsium saje, mmg boleh buat sembelit


Apakah Manfaat / Fungsi OsteMatrix?

💊Menguatkan tulang-Kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka, gigi, sistem saraf. Ia juga merawat tulang retak, osteomalacia (rickets dewasa), kuku rapuh, eczema, kekejangan, gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat.

💊Ia juga boleh membantu merawat tulang retak, kuku rapuh, eczema, kekejangan dan gusi berdarah. 


💊Membantu mengatasi kekejangan dan kebas-kebas. Pengambilan OsteMatrix sebelum tidur dapat membantu mengurangkan kebas-kebas, kejang, sakit sendi dan juga artristis.


💊Mengurangkan stress, di mana OsteMatrix membantu mengimbangi tekanan darah, menenangkan saraf, menggalakkan tidur lena dan membantu mood swing serta sakit kepala. 


💊Mengurangkan masalah haid. Kajian menunjukkan dengan pengambilan 1000mg kalsium dan magnesium serentak, ia akan meringankan sakit semasa waktu haid dan membantu pembuangan air kecil.


💊Pengalkalian tubuh - Kalsium adalah mineral alkalin, dan ianya berkesan memastikan imbangan pH tubuh. Ianya juga menghalang obesiti diwaktu umur tua. 

Tambahan pula kalsium membantu sel menyerap nutrien dan merangsang detoksifikasi.

💊Membantu mengurangkan hiperaktiviti perut dan masalah gastrik. 


💊Membantu atlet sukan, membekalkan kalsium dan mineral penting dalam tubuh. Justeru, pergerakan dan aktiviti lasak dapat dilakukan dengan selesa dan mudah.




Rakan-rakan Berkongsi Kehebatan OsteMatrix Dalam Tangani Kebas & Kejang Kaki.






Nota :
wanita perlukan 1000 mg kalsium setiap hari= 4 bj oste. 
Kalau mengandung apatah lagi. 
Nanti anak tarik semua kalsium, mak kejang la,sakit pinggang la, gigi rongak la


Tambahan Ilmu Dari Master Jacky :

Tubuh kita mendapat sumber Kalsium melalui 2 cara:
1- Dari makanan yang kita makan
2- Dari dalam tubuh kita sendiri apabila kita tidak memenuhi cara 1

#Bila x cukup pengambilan kalsium tu la yg jd sakit pinggang, osteoprosis,gigi gugur, kebas n kejang

Sekian, wassalam... Kelas Tamat dalam pukul 10.30 malam.






Sabtu, 5 Julai 2014

Ostematrix Sembuhkan Sakit Tumit DiKaki




Anda rasa tumit anda sakit... seakan mencucuk-cucuk?? Rasa tak selesakan... 

Sakit tumit ni adalah  salah satunya sebab kekurangan kalsium. Dan kalau dah sampai tahap mencucuk cucuk di tumit tu, tanda awal OSTEOPOROSIS.

Sebelum ianya merebak... anda boleh dapatkan Ostematrix dimana2 je.. di agen Shaklee berhampiran tempat anda atau boleh dapatkan terus dengan saya... 

hanya telan Ostematrix 4 biji sebelum tidur. In Shaa Allah berkesan.

Testimoni Ostematrix


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...