Pages

Ahad, 21 September 2014

Soalan-soalan popular mengenai Esp - Soy Protein Isolate Powder


SOALAN-SOALAN POPULAR MENGENAI ESP SHAKLEE

Ada apa yang istimewa dengan ESP Shaklee sehinggakan semua para pelanggan sangat mendambakannya?

Jika anda adalah salah seseorang yang amat mementingkan KECANTIKAN, KESIHATAN dan ingin KEKAL BERTENAGA sepanjang hari, ESP Shaklee adalah jawapan yang anda cari-cari selama ini.

Ini kerana ESP SHAKLEE ADALAH HOT SELLING / BEST SELLER/ POPULAR PRODUCT/ HIGH ON DEMAND dalam banyak-banyak produk Shaklee!

Mengapa? Kenapa? Bagaimana? Semuanya akan terjawab apabila anda membaca artikel ini sepenuhnya. Bacalah dengan teliti dan tekun, rangkuman 10 Soalan Popular mengenai faedah dan kebaikan Energizing Soy Protein  atau ESP Shaklee ini untuk anda.

1. Apa itu Energizing Soy Protein atau  ESP

Ia adalah protein soya yang berkualiti tinggi. Didatangkan dalam bentuk satu canister dan berbentuk serbuk. ESP boleh dibancuh dengan minuman kegemaran anda seperti milo, horlick, susu atau buah yang dikisar bersama. ESP digalakkan dibancuh dengan air sejuk atau suam demi memelihara protein supaya tidak termusnah pada suhu yang tinggi.

2. Mana yang lebih bagus untuk susu ibu antara ESP dengan Alfalfa? 

Protein membantu pembentukan sel dan merupakan kandungan yang penting dalam susu ibu. Alfalfa juga mengandungi protein TETAPI dalam kuantiti yang sedikit berbanding ESP. Sebenarnya, kedua-duanya bagus untuk ibu dan kesannya adalah berbeza kepada setiap individu. Sekiranya anda ada bajet tertentu,  harga Alfalfa lebih murah berbanding ESP. Paling penting, bagi menjamin keberkesanan dan susu bertambah, kekerapan penyusuan haruslah dalam tempoh setiap 3-4 jam dan tujuannya supaya payudara dapat dikosongkan.

3. Berapa lama boleh tahan/digunakan untuk satu canister ESP?

Dengan kadar pengambilan sebanyak 3 sudu sehari, satu canister ESP boleh bertahan sehingga satu bulan setengah.

4. Siapa yang tidak boleh mengambil ESP? Siapa yang boleh mengambil ESP?

Hanya individu yang mempunyai masalah buah pinggang dan kesukaran memproses protein sahaja yang tidak digalakkan.

-> Sesuai untuk semua lapisan:

1. Ibu-ibu yang sibuk: 
ESP membantu memberi tenaga berpanjangan, badan lebih sihat dan kekal cergas.

2. Wanita yang ingin menguruskan badan: 
Hanya bancuhan ESP dengan minuman kegemaran pada setiap pagi, memberikan rasa kenyang yang lebih lama. Tiada lagi sarapan yang berat-berat!

3. Ibu-ibu yang menyusu anak: 
Membantu memperbanyakkan dan mengekalkan permintaan (supply) susu di samping digabungkan dengan pengambilan air yang secukupnya serta proses pengepaman susu yang konsisten.

4. Pesakit kencing manis: 
Mempunyai indeks glisemik yang rendah, melambatkan penyerapan glukosa dalam darah dan mengawal paras glukosa.

5. Wanita yang mementingkan penjagaan kulit muka: 
Membantu menghilangkan parut jerawat di muka, menjadikan kulit muka halus-mulus, gebu dan berseri untuk tatapan si dia yang tersayang. WOW…!!!

DAN lelaki, wanita, tua, muda, ibu mengandung, ibu menyusu, pesakit diabetes, selepas pembedahan, kesuburan, kecantikan, ibu berpantang, yang berdiet, ingin tambah tenaga. Pendek kata, anda, saya, kamu dan dia yang sihat dan ingin kekal sihat. Insha-Allah!

5. Apa rasa ESP sebenarnya? 
ESP Shaklee berperasa mild soya. Sekiranya anda tidak gemar atau tak menyukai rasa soya, ada pelbagai resepi ESP lain yang boleh dicuba.

6. Jika saya ingin order hari ini, bila saya boleh terima?

Insha-Allah, penghantaran mengambil masa 1-4 hari bekerja bergantung kepada kawasan anda.

7. Adakah masih perlu ESP jika saya sudah ambil Alfalfa? 
Boleh. Anda boleh mengambil kedua-duanya sekali jika anda mahu dan berkemampuan. Alfalfa dan protein mengandungi banyak kebaikan dan kelebihan lain yang baik untuk kesihatan anda.

8. Apakah kebaikan dan kelebihan lain ESP ini?

~ Membantu pembentukan sel-sel baru.
~ Terbaik untuk individu yang dalam proses pemulihan selepas pembedahan.
~ Terbaik untuk kesihatan dan kecantikan kulit dan rambut.
~ Membantu pembinaan tubuh kanak-kanak. Justeru, anda boleh kongsi dengan anak yang berusia  1 tahun ke atas & keluarga.
~ Memberi rasa kenyang bagi individu yang dalam proses mengurangkan berat badan.

ESP SEBAGAI SUMBER PROTEIN YANG LEBIH BERKUALITI.


25 PERATUS daripada tubuh badan manusia dibina daripada PROTEIN.

Contohnya seperti kuku, kulit, otot-otot sebenarnya berasal daripada protein. Percaya atau tidak, itulah kenyataannya.

Ringkasannya, struktur dalam tubuh badan manusia dibina daripada susunan berikut:

SEL ——> TISU ——–> ORGAN ———> SISTEM

Struktur badan kita terdiri daripada SEL. Kemudian, sel-sel ini akan membentuk tisu-tisu. Seterusnya, tisu-tisu akan membentuk organ dan akhir sekali, organ-organ ini akan membentuk sistem.  Oleh sebab itu, badan kita SANGAT memerlukan PROTEIN.

Ingin tahu mengapa? Sebabnya PROTEIN adalah makanan utama bagi  sel tubuh manusia. Sel-sel yang sihat akan dapat menghasilkan tubuh badan yang sihat dan cergas.

RAMAI YANG TELAH MERASA KEBAIKAN DAN BETAPA BAGUSNYA ESP SELEPAS MENGAMBIL SECARA KONSISTEN SELAMA 3 HINGGA 4 MINGGU.

Ada yang kata, kulit makin licinlah, kulit makin lembut, parut jerawat makin pudar, rambut dah kurang gugur, susu makin banyak, suami makin sayang dan macam-macam lagi!

9. Bagaimana nak order ESP?

Anda cuma perlu hubungi saya dan saya akan uruskan pesanan anda dengan kadar segera.

Ingin dapatkan ESP Shaklee dengan HARGA AHLI dengan penjimatan sehingga 30 peratus? Daftar sebagai ahli Shaklee sekarang!





B-Complex - Asic Folic


Pentingnya Asid Folic dalam badan wanita


Apa itu ASID FOLIC? 

-Asid Folic adalah vitamin B9 yang sangat penting kepada wanita sebagai persediaan untuk mengandung. 

-Ia juga penting untuk membentuk saraf tunjang bayi yang lebih sempurna pada peringkat awal mengandung. 

Mengapa ia PENTING?

1) Mengurangkan kecacatan saraf tunjang (neural tube defect) seperti: Gangguan pada pembentukan saraf tunjang (spinal bifida)

Bayi yang dilahirkan dengan pembentukan otak dan tempurung kepala yang tidak sempurna atau langsung tak terbentuk ( anecephaly/encephalocele).

2) Mengurangkan keguguran, lahir mati dan kelahiran pra matang dan kekurangan darah (anemia).

3) Mengurangkan kecacatan yang lain pada bayi:

~ Sumbing lelangit (cleft palate) 

~ Kecacatan pada jantung (congenital heart disease)

~ Pembentukan kaki dan tangan yang tidak sama (limb reduction) 

~ Kecacatan pada sistem pembuangan air kencing (urinary system)

4) Menambahkan kepekatan haemoglobin dalam darah.

Bila ASID FOLIC perlu diambil?

-Sekurang-kurangnya 3-6 bulan sebelum mengandung. Semasa mengandung kerana dalam usia kehamilan 12 minggu pertama perkembangan otak dan sistem saraf bayi dalam rahim berkembang dengan cepat. Apabila usia kehamilan memasuki trimester kedua iaitu berusia melebihi 13 minggu pengambilan folic asid boleh di hentikan. Tetapi digalakkan mengambil asid folic sehingga kelahiran bayi. 

SIAPA yang memerlukan ASID FOLIC?

-Semua wanita yang berumur 14-44 tahun terutama wanita yang merancang untung mengandung.

-Ibu yang pernah melahirkan anak dengan kecacatan saraf tunjang

-Merawat kesuburan pada lelaki

SUMBER MAKANAN yang mengandungi ASID FOLIC

¤ Hati ayam

¤ Daging, ayam, telur

¤ Kekacang

¤ Beras perang, barli, oat

¤ Sayuran hijau, Buah dan sayur warna kuning seperti pisang, buah oren, jagung, labu dan lain-lain 

Wanita yang hamil atau yang merancang untuk hamil perlu mengambil multivitamin dengan asid folic setiap hari.

Memang asid folic ni bagus diamalkan sebelum mengandung lagi okey :)





Tip Kurus Mudah Dan Berkesan


20 Tip Kurus Mudah & Berkesan

 Jom baca!!!

~Diet sihat

1. Mulakan hari anda dengan menu dan jumlah sarapan yang mencukupi. Ini akan membantu mengurangkan jumlah kalori sepanjang hari. 

2. Pastikan setengah hidangan untuk makan tengahari dan makan malam mengandungi sayuran dan buahbuahan 

3. Makanlah sedikit sebelum anda menghadiri majlis makan malam. Ambillah telur rebus, epal dan minumlah teh sebelum ke majlis tersebut. Ini akan mengurangkan nafsu makan di majlis itu 

4. Tambahkan satu hidangan untuk buahbuahan dan sayuran pada menu anda. Jika anda sudah lakukan, anda boleh tambahkan hidangan ini sehingga lapan  hidangan sehari untuk sayuran dan buahbuahan.

5. Untuk setiap hidangan, jangan sesekali menggunakan pinggan yang besar. Gunalah piring salad setiap kali anda makan tengahari dan makan malam

6. Ambillah hidangan sup yang lebih banyak. Sup biasanya rendah kalori dan membuatkan anda cepat kenyang.

7. Bawalah bekal ke pejabat. Ini untuk  membantu mengelakkan anda makan tengahari secara berlebihan.

8. Cubalah untuk tidak mengambil gula selama dua minggu. Mesti rasanya luar biasa dan menutup nafsu makan anda. Namun, jika anda bertahan, pasti akan menjadi kebiasaan. 

9. Jangan ‘jadikan’diri anda gemuk dengan ‘memenuhi’  permintaan perut.Anda masih boleh mengambil 600 kalori dengan biskut atau bijirin tanpa anda sedari.

10. Jika anda suka mengunyah ketika stres, inilah masanya untuk berubah. Anda harus fokus mencari cara lain yang lebih sihat. Carilah jalan untuk mengatasi stres tanpa melibatkan makanan. 

11. Berusahalah untuk mengambil menu  rendah kalori sebelum mengambil hidangan lain. Mulakan dengan salad, sayuran dan sup. Apabila tiba pada makanan utama, sudah tentu perut anda penuh untuk menerima menu tinggi kalori 

12. Ambillah sarapan pagi, makan tengahari dan makan malam. Sebahagian dari anda suka hobi makan di tengah malam. Ini adalah cara mereka yang makan tidak teratur atau suka mengambil makanan tidak seimbang. 

13. Jadikan makanan sebagai hidangan yang mempunyai tujuan iaitu ‘hidup sihat’. Nikmatilah makanan itu dan yakin bahawa makanan itu akan memberikan nutrisi pada badan anda. 

14. Ubahlah jadual makan malam anda. Kalau kebiasaan anda suka mengunyah, cubalah kurangkan sedikit demi sedikit. Lama kelamaan ia akan membuatkan tangan dan fikiran andalupa pada snek malam.

15. Jadikan aerobik sebagai aktiviti yang menyenangkan. Ajaklah keluarga untuk bergerak dengan muzik kegemaran anda 

16. Tulis di atas sekeping kertas ‘tutup selepas makan malam’. Tampalkan di pintu peti

17. Gosoklah gigi selepas waktu makan malam. Ini untuk mengingatkan anda bahawa waktu makan sudah habis.

18. Bersenamlah dan jadikan ia sebagai kegiatan yang menyihatkan.

19. Makanlah ketika tiba waktu makan. Jangan sesekali melakukan perkara lain pada waktu makan seperti membaca, menonton televisyen atau melayari internet.

20. Sebelum anda membeli belah, berjalanlah sebanyak tiga pusingan di pusat membeli belah tersebut.




Kelebihan Esp- Energy Soy Protein Shaklee



Kelebihan ESP Shaklee yg perlu anda tahu!!

Ini adalah kelebihan ESP Shaklee yang biasa anda dengar...

~ Membantu menghilangkan jeragat dan parut di muka (parut jerawat juga)
~ Membantu melancarkan penyusuan susu ibu
~ Membantu meningkatkan penghasilan susu ibu dengan lebih pekat dan banyak
~ Membantu badan ibu menghasilkan susu yang lebih pekat dan berkrim menjadikan bayi anda cepat kenyang dan kurang meragam
~ Menganjalkan kulit dan menganjalkan kembali payudara yang kendur
~ Cepat kenyang dan membantu dalam pengurusan berat badan (ada customer saya yang pernah hilang 7 kg dalam masa kurang sebulan hanya dengan ESP) Memberi tenaga berpanjangan kepada badan dan meningkatkan kesihatan tubuh secara menyeluruh 
~ Membantu tumbesaran fetus dan memastikan kesihatan ibu mengandung di tahap optimum
~ Membantu mempersiapkan badan ibu untuk penyusuan yang lancar lepas bersalin
~ Untuk yang alami masalah kesuburan, ESP membantu membentuk tisu rahim serta sel ovum dan sel sperma yang sihat.

☆Tapi kalau setakat kelebihan ESP Shaklee yang di atas, ada pula yang kata macam tak berbaloi je dengan harga. Dah tu macam perempuan je boleh minum. Haaa jangan salah sangka. ESP ni baik lelaki mahupun perempuan boleh amalkan. Tua, muda, dah kahwin, belum kahwin semua pun boleh. Jom tengok apa lagi kelebihan ESP Shaklee pada tubuh badan secara menyeluruh.

~ ESP meningkatkan penyerapan protein,mengatasi masalah angin dan ketidakselesaan perut, mengatasi masalah gastrik
~ ESP mengurangkan paras kolesterol dalam darah sebanyak 23%60 kajian menunjukkan protein soya meningkatkan ketumpatan tulang2 kajian menunjukkan pengamalan ESP dan Vitamin E serentak merendahkan sehingga 40% LDL (kolesterol buruk) yang membawa risiko darah tinggi dan sakit jantung4 kajian menunjukkan ESP menghalang LDL (kolesterol buruk) dari teroksida bagi mengelakkan risiko strok dan arteri tersumbat yang membawa kepada sakit jantung
~ ESP menghalang pembentukan batu karangyang biasa dialami oleh lelaki
~ ESP mengelakkan kerosakan buah pinggang. Protein haiwan boleh rosakkan buah pinggang tapi protein dari soya akan melindungi buah pinggang
~ ESP mengandungi kandungan protein lengkap dan isoflavene mencukupi di mana isoflavene adalah bahan semulajadi yang diperlukan badan untuk melawan kanser
~ Protein dan isoflavene dalam ESP bertindak serentak untuk menghalang sel tidak normal untuk terus membiak menjadi sel kanser
~ Protein soya menghalang sel kanser dari merosakkan arteri dan menyerap nutrisi dari badan
~ Protein soya meningkatkan aktiviti sel darah putih yang merupakan sistem pertahanan badan kita dalam melawan serangan, penyakit dan jangkitan bacteria/virusLysine dalam ESP jika diamalkan dengan Vitamin C mengurangkan risiko kanser usussebanyak 90%ESP jika diamalkan dengan flavanoids mengurangkan risiko kanser payudara sebanyak 10x ganda
~ ESP jika diamalkan bersama Shaklee Carotomax dan Ostematrix mengurangkan pembiakan sel kanser sebanyak 10x ganda
~ Protein ESP menggalakkan proses pemulihan sel rosak kepada sel sihat untuk fungsi badan yang sempurna
~ ESP terbukti secara klinikal dapat mengekalkan tenaga berjam lamanya
~ ESP membina sel otot, kulit dan hormone yang seimbang, menyokong sistem imunisasi badan, dan menyokong kesihatan jantung dan prostat(lelaki)
~ ESP mengawal ‘mood swing’ pada wanita ketika PMS dan wanita menopause


 

Sabtu, 20 September 2014

Membeli Sambil Menderma - Promosi Meal ShakesFrench Vanilla (Beli 3 Percuma 1)


Membeli sambil menderma 

Jom beramal... 

Promosi Meal Shakes French Vanilla Sept 2014
Beli 3 percuma 1





Info Meal Shakes French Vanilla

Meal Shakes Shaklee menyediakan hidangan lengkap dan asid amino serta nutrisinya mudah diserap untuk kegunaan harian. Ia dihasilakn daripada bahan semulajadi - buah-buahan, sayur-sayuran, kacang soya, lacalbumin (sejenis susu) dan lain-lain, Lactalbumin adalah bahan yang terbaik dan mengandungi organisma protin yang sangat berkualiti dan mudah diserap ke dalam sistem tubuh dari peringkat bayi hingga ke orang dewasa. Kebiasaannya, ia mengandungi pelbagai nutrisi seperti immunoglobin, lactoferrin, bacteriolysin dan sebagainya.

Meal Shakes sangat sesuai untuk bayi, pelajar, kanak-kanak membesar, ibu mengandung, para atlet, pengamal sayuran (vegetarian), orang sakit, orang yang sibuk bekerja atau orang yang selalu mengambil makaanan segera.

Manfaat utama Meal Shakes

Nutrisi Lengkap - Menyediakan 24 jenis vitamin, mineral dan zat perlu. Kekurangan pengambilan zaat boleh menyukarkan kadar serapan vitamin dan mineral oleh tubuh kita. Mengandungi lesitin soya yang bekerjasama dengan vitamin larut lemak.

Membekal Nutrisi kepada sel tubuh - Kaya dengan protin (tidak mengandungi laktosa), membantu pembinaan sel-sel kulit, kuku, rambut, organ, darah, imun dan lain-lain.

Membantu tumbesaran - Mengandungi asid folik, biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membinatulang dan sel-sel untuk proses membesar.

Ant-Oksida - Mengandungi vitamin A,C,E, zink, selenium yang merupakan agen anti-oksida yang bertindak melawan jangkitan dan melambatkan proses penuaan.

Mengembalikan seri wajah - Mengandungi vitamin B yang lengkap, zat besi dan copper yang cukup untuk membina sel-sel darah merah yang sihat, sekaligus memberikan kompleksi wajah/kulit yang lebih cantik.

Detoksifikasi - Kaya dengan serat larut untuk membantu membuang lemak berlebihan dan sisa buangan dari perut dan usus.

Kelazatan rasa - Minuman yang lazat untuk diambil bersama fruktos semulajadi; penggantian segera terhadap kekurangan vitamin, mineral dan juga tenaga. Tidak mengandungi sebarang pewarna dan gula tiruan. Lazat untuk dinikmati semua golongan.




#Shaklee_Effect - Testimoni Kurus Dengan Cadangan Set Kurus Bajet Shaklee

#shaklee_effect


Nak dapatkan badan yg kurus bukannya senang... selain control pemakanan.. fza terpaksa ambil supplement tambahan.. fza ni jenis makan byk,  3-4 hari baru le nak membuang... dah tu sembelit le pula... sekarang semuanya ok setelah serasi dengan Cadangan Set Bajet Kurus... Perut dah tak buncit... dah nampak macam anak dara... Alhamdulillah...

#pengambilan_supplement_kena_konsisten
#banyakkan_minum_air_masak
#kurangkan_pengambilan_air_manis
#jaga_pemakanan

Nak tahu tak.. supplement apa yg fza ambil??

Dah tentule Cadangan Set Bajet Kurus Shaklee
LECITHIN+HERB LAX



**Jom baca pasal Lecithin & Herblax...

~ Lecithin 
berasaskan soya ye.. bukan daripada haiwan.. sebiji kapsul Lecithin Shaklee adalah seberat 530mg.. dan bagi mereka yang ingin menurunkan berat badan, kita memerlukan 4000mg sehari untuk ia berfungsi membakar/mengemulsikan lemak-lemak di dalam badan kita..

Lecitin dinamakan “pengemulsi semulajadi” kerana ia mempunyai kesan ‘melekat pada lemak’….dalam kata ringkasnya,ia menyebabkan lemak tu ‘terapung’ dalam darah…dan seterusnya mencegah lemak dari melekat pada dinding membran..

Kenapa kita perlukan Lecithin ni untuk menurunkan berat badan ye?

Lecithin tak boleh dihasilkan oleh badan manusia; tetapi ianya sangat diperlukan oleh badan kita. Lecithin boleh diperolehi melalui kuning telur, jagung serta biji kacang soya…(dan tahukah anda?? Soybean Lecithin is the richest cholesterol-free source of lecithin!Woww!)…dan yang menariknya.. Lecithin Shaklee memang berasaskan kacang soya!! (*_^)

Jom kita tengok 13 kelebihan Lecithin Shaklee yang berasaskan kacang soya ni >>>

Lecithin bertindak sebagai pelarut utk kolestrol, triglycerides dan lemak-lemak yg lain. Ia membantu mencegah penyakit2 seperti high blood pressure, stroke,heart disease serta arteri yg mengeras … Malah sesetengah pakar mengesyorkan pengambilan sehingga to 6,000-7,000mg sehari jika berhadapan dgn masalah kesihatan yg sebegini.Kenapa mereka yang hendak menurunkan berat badan suka & perlukan Lecithin ni? Sebab ia bertindak mengemulsikan lemak (ayat simplenye.. memecahkan lemak).. Dan Lecithin mampu membakar lemak lebih cepat jika disertakan dengan senaman yang bersesuaian tau… Pengambilan Lecithin 4,000mg sehari pasti membuahkan hasil yang diidamkan.Lecithin memainkan peranan utama dalam penyerapan zat2 penting dari saluran darah ke dalam sel2 bdn..Tanpa lecitin yg mencukupi..membran sel akan mengeras dan seterusnya menyukarkan proses penyerapan….Banyak faktor seperti bahan2 kimia dari persekitaran yg tercemar, bahan2 metal, dadah, food additives, pesticides, etc.. semuanya menyebabkan membran sel mengeras yang mana pastinya menyukarkan proses penyerapan zat2…jadi dgn cara menambahkan pengambilan Lecithin, pasti ianya keputusan yg bijak.,Lecithin membantu mengurangkan atau mencegah penyakit berkaitan hati.…Lecithin merupakan sebahagian dari unsur yang mengelilingi fiber saraf. Tanpanya, fungsi saraf ni kurang efisien. Sebab tu mereka2 yang menderita akibat multiple sclerosis, fibromyalgia, tekanan, PMS, dapat merasakan kesan yang positif apabila mengambil Lecithin.Lecitin membantu sistem imunisasi dengan membalut sel darah merah kita dan seterusnya memberi perlindungan dari serangan virus, kuman dan bakteria. Di samping itu, struktur Lecithin itu sendiri melindungi sel dari teroksida.Lecithin juga dikenali sebagai makanan otak dan saraf. Ia membantu sel otak berkembang,penting dalam transmisi saraf impuls dalam otak dan memainkan peranan dalam neuro transmitter (berkaitan short term memory). Lecithin dipercayai mampu mengurangkan atau mencegah senility (nyanyuk) atau Alzheimer’s disease. Malah sesetengah pakar menyarankan pengambilan 7,000mg sehari utk memulihkan sistem ingatan…Lecithin juga dikatakan sumber hormon neurotransmitter; di mana ia menggalakkan proses tidur. Kekurangan hormon ini dikatakan menjadi punca insomnia.Lecithin adalah asid lemak perlu yang penting dalam penjagaan paru2 kerana kebolehannya mencairkan mukus dan mencegah iritasi. Dan sebab itulah ianya berguna bagi2 mereka2 yg mempunyai alergi, hay fever, asma ,bronkitis dan emphysema.Lecithin bertindak sebagai pelincir bagi joint (sendi2) dan membantu dalam penjagaan tisu buah pinggang as well as the sistem penghadaman.Lecithin adalah zat utk kecantikan.. ianya perlu dalam menghasilkan rambut yg sihat, cantik berkilat, kulit yang lembut gebu dan juga dalam mencegah eczema.Lecithin diperlukan dalam penghasilan pelbagai hormon seperti epinephrine. Sebab tu ianya amat berguna dalam mengurangkan atau mencegah PMS dan gejala2 menopause.Lecithin, bersama unsur2 lain digunakan utk membuat BILE.. BIKE ni fungsinya adalah mencairkan lemak. Pengemulsian ini memudahkan penyerapan zat2 seperti vitamin A,D,E dan K ke dalam badan

~ Herb lax
Detox tubuh dengan Shaklee Herb-Lax. Herb-LaxTM Shaklee didatangkan dengan kombinasi herba yang telah digunakan secara tradisional untuk melegakan sembelit dan meningkatkan proses pencernaan secara lawas. Bertindak juga sebagai julap semulajadi yang membersihkan usus/kolon dari toksin dan sisa makanan yang termendak.

Manfaat Utama :

*Pembersihan najis yang tersekat
*Meransang usus untuk percepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis yang tersekat atau tersimpam lama dalam tubuh kita
*Membantu masalah sembelit
*Mengempiskan perut
*Membantu mengurangkan atau memberi kepejalan kepada perut.

Perhatian!

Mereka yang mempunyai sistem penghadaman yang lemah akan mengalami cirit-birit pada peringkat awal pengambilan. Manakala di bawah kondisi normal, Herb-lax menampakkan kesan dalam tempoh 8-12 jam selepas pengambilan.

Nak lihat testimoni2 fza... klik link ni ->
http://fizahsahin.blogspot.com/search/label/Testimoni?m=0




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...