Pages

Memaparkan catatan dengan label Zinc Complex. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Zinc Complex. Papar semua catatan

Rabu, 11 Mac 2015

#KelasOnline -Kebaikan Dan Fungsi Zinc Complex By Master Saa

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ
السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Kelas Online
Kebaikan Dan Fungsi Zinc Complex
by MasterSaa
10 Mac 2015
9.00 malam Hingga 10.00 malam



First, Jom kita ketahui dulu Apa itu ZINC???
Zinc adalah mineral penting yang terdapat pada hampir semua sel. Zinc juga merupakan vitamin yang diperlukan dalam aktiviti badan sebagai komponen penting enzim. Ia berperanan penting dalam sistem imunisasi, pertumbuhan & perkembangan seksual.


Tahukah Anda Zinc Complex sangat elok utk ibu dlm berpantang?
-->> kerana Zinc boleh cepatkan sembuh luka jahit serta bagi luka dalaman cepat kering. Dan lagi satu utk kurangkan keguguran rambut.**Zinc Complex khasiatnya seperti IKAN HARUAN. Sangat sesuai untuk yang bersalin normal atau caeser.


Zinc Complex sangat penting untuk badan kita kerana :-
- Zinc adalah nutrien yang diperlukan untuk kekal sihat
- Ia membantu sistem imun melawan serta menyerang bakteria & virus.
- Badan perlukan zinc untuk membuat protein & DNA, bahan genetik dalam semua sel.
- Semasa mengandung, bayi & kanak-kanak, zinc diperlukan untuk pembesaran & perkembangan dengan betul.


Soalan :
Pernah dengar tak yang minum pati ikan haruan menyebabkan luka sembuh tak cantik??

Jawapan :
#Sebab pati tu pekat sgt.. instead of sembuhkan luka tp tumbuh isi baru..
##Sy de dgr yg pati ikan haruan x bagus sgt. X bagus macam mana tu x sure. Better beli ikan haruan hidup & masak sendiri

-->> Kesan makan ikan haruan hidup lagi jelas compared pati. Ni based on pengalaman sendiri anak first. So ini bermakna ikan haruan tu tinggi la kandungan zincnya. Ikan haruan mempunyai kandungan zinc yg tinggi berbanding ikan lain. Sebab tu org tua2 suruh makan ikan haruan utk baikkan luka

-- >> Testimoni;
Dulu adik sy kena bedah kat perut..hampir stp hari mama sy masak ikan haruan dan bagi adik minum. Tapi cousin vona sister kat hosp kata lbih baik jgn minum sup haruan tu..sb luka luar cpt sembuh tapi luka dlm x sembuh lgi..nti akan timbul ketul2 kat parut yg menyebabkan parut kita hodoh dan kekal.


Sumber makanan yang mengandungi zinc

  1. Hati
  2. Daging
  3. Ayam/itik
  4. Makanan laut seperti tiram
  5. Kekacang
  6. Bijiran

Kesimpulannya : 
Sape2 yg vegetarian mmg wajib amik zinc complex sbb zinc byk terdpt dlm daging, ayam & mknn laut


Siapa yang perlukan Zinc Complex??
Golongan yang perlukan Zinc:-

  1. Lelaki & wanita : dari peringkat bayi, kanak-kanak & orang dewasa.
  2. Orang yang menjalani pembedahan : untuk menpercepatkan penyembuhan luka luaran & dalaman
  3. Wanita hamil & menyusukan bayi
  4. Untuk kesuburan : zinc melindungi sperma & melawan bakteria dalam vagina.
  5. Vegetarian kerana mereka tidak makan daging yang merupakan satu sumber zinc.
  6. Alchoholics kerana minuman beralkohol mengurangkan jumlah zinc yang diserap oleh badan & meningkatkan jumlah yang hilang dalam air kencing.



Tanda-tanda kekurangan sumber zinc:-

  1. Mata & kulit luka
  2. Hilang selera makan
  3. Pertumbuhan perlahan di kalangan bayi & kanak-kanak
  4. Perkembangan seksual lambat di kalangan remaja & mati pucuk di kalangan lelaki.
  5. Rambut gugur
  6. Cirit birit, kehilangan berat badan
  7. Masalah dengan penyembuhan luka
  8. Ketidakupayaan untuk rasa makanan
  9. Tahap kecerdasan rendah


Kandungan zinc yang diperlukan oleh badan kita:-



-->> Sebiji zinc membekalkan 15mg (100%) keperluan harian & 115mg kalsium (12% keperluan harian)


Kandungan yang terdapat dalam zinc complex?

  1. Calcium 120mg
  2. Zinc 15mg



Kebaikan zinc complex shaklee.
Zinc bagus Untuk Ibu Hamil Untuk Perkembangan FETUS

  1. Meningkatkan sistem imun : Membantu pengeluaran kelenjar thymus yang mengeluarkan T-cells untuk menentang kanser & menghalang infeksi penyakit.
  2. Diabetis : Membantu pengeluaran insulin & mengekalkan fungsi insulin.
  3. Kanser prostat : Pengambilan zinc dapat mengurangkan pembengkakan prostat sebanyak 70%.
  4. Membentuk kolagen : Zinc membantu pembentukan protein & kolagen untuk pertumbuhan & perkembangan kuku, kulit & organ.
  5. Penyembuhan luka yang cepat : Zinc mempercepatkan pemulihan luka luar & dalam & memperbaiki alergi.
  6. Rabun malam : Pengambilan kira-kira 150-450 mg zinc akan memperbaiki penglihatan. Jadi, adalah dicadangkan untuk mengambil makanan seperti daging lembu, kambing, tiram, ketam kerana ianya kaya dengan kandungan zinc.
  7. Jerawat : Zinc bertindak dengan mengawal selia jumlah testosteron dalam badan yang memainkan peranan domain dalam masalah jerawat. Zinc dapat menormalkan jumlah minyak kulit & mengekalkan kulit yang sihat.
  8. Kelesuan kronik
  9. Mengandung : Penting untuk pembiakan & fungsi DNA. Ia diperlukan untuk pertumbuhan cepat sel-sel dan membangunkan unsur-unsur utama sel semasa kehamilan.
  10. Pembiakan : Bagi lelaki, zinc membantu dalam spermatogenesis & pembangunan organ2 seks. Sementara wanita, ia membantu dalam semua fasa pembiakan termasuk kelahiran & penyusuan.
  11. Ovulasi wanita : Wanita perlukan zinc untuk ovulasi. Zinc juga membantu penguncupan uterus & membantu mengembalikan daya ketahanannya.
  12. Fungsi biologi : Zinc memainkan peranan penting dalam banyak fungsi biologi seperti pembiakan, kawalan kencing manis, tahap stress, rintangan imun, bau & asa, pertumbuhan fizikal, selera makan & penghadaman.
  13. Rambut gugur/botak : Zinc mengaktifkan 200 jenis enzim & merangsang regenerasi sel. Ia dapat memelihara pertumbuhan & perkembangan sel.
  14. Kemampuan seks lelaki : Zinc yang secukupnya penting untuk keupayaan seks yang bertenaga & meninggikan bilangan sperma.


Untuk penyerapan yang optimum. Zinc ni lemah, tak boleh makan sama2 makanan @ supplemen yg lain.

Kenapa sebelum makan?
- Ini kerana, semasa proses pencernaan normal berlaku, zinc akan dimusnahkan, dikeluarkan & mengikat dirinya dengan bahan lain.

Contoh, kita sarapan pagi dengan roti & susu. Roti bijirin mengandungi phytates yang mengikat dirinya dengan zinc sekaligus mengganggu penyerapan zinc. Dan apabila diambil dengan susu, aktiviti akan menjadi semakin aktif dan mengakibatkan bioavailability zinc telah menurun. 


Pengambilan zinc bersama roti & susu boleh menurunkan potensi zinc sehingga 1mg untuk setiap 15mg.


Senang cerita, zinc akan kalah dengan zat yang lain. Jika kita makan zinc selepas makan, zinc tidak akan diserap, tetapi akan disingkirkan.



Cara pengambilan zinc complex.

  1. 1 biji sebelum makan (sebelum breakfast).
  2. Zinc disarankan diambil ketika perut kosong.
  3. Jangan makan bersama makanan & minuman berkalsium. Ini mengurangkan penyerapan zinc.
  4. Elakkan pengambilan bersama minuman berkafein @ bikarbonat.
  5. Elakkan mengambil bersama suplemen2 yang lain.
  6. Zinc tidak digalakkan dimakan bersama bijirin dan roti. Phytate dari bijirin akan bergabung dengan zinc menjadi bentuk yang sukar untuk diserap.


Sekian, Wasalam.



Ahad, 1 Mac 2015

#PromosiShaklee - Esp, Zinc Complex Dan Vita-Lea For Children Mulai 1 Hingga 28 March

PROMOSI TERBAIK MAC 2015 SHJ!!
.
√ V I T A - L E A  F O R  C H I L D R E N (60 kapsul)
*membekalkan 19 vitamin dan mineral yang sangat diperlukan untuk tumbesaran
*sumber kalsium untuk tulang, otak dan gigi
*meningkatkan tahap daya tahan melawan penyakit
*sumber lengkap 7 jenis vitamin B untuk fungsi tubuh yang betul *menyediakan 150% nilai harian Vitamin D untuk menyerap kalsium dengan berkesan *mengandungi 100% nilai harian Vitamin C yang diperlukan
*multivitamin yang kaya dengan antioksidan untuk kulit yang cantik
*untuk kanak-kanak 4 tahun ke atas
*kanak-kanak 2 hingga 3 tahun yang SUDAH PANDAI TABLET boleh ambil dengan PENGAWASAN ORANG DEWASA
*rasa yang sedap
.
√ Z I N C  C O M P L E X (120 kapsul)
*mengurangkan jerawat
*mengatasi masalah jeragat
*sistem imun dalam badan
*merawat ekzema orang dewasa,
*mengatasi masalah rambut atau keguguran rambut
*menyembuhkan luka ( PATI HARUAN)
*mengatasi masalah gangguan prostat
*meningkatkan daya seksual & pertumbuhan organ
*kawal selera makan
*penurunan berat badan
*untuk kesuburan lelaki
*kawal kencing manis
*kawal stress
*atasi rabun malam
.
√ E S P (850g)
*untuk tenaga (menahan lapar)
*mencegah penyakit jantung, kulit bermasalah
*menyuburkan kesihatan kulit, rambut, kuku & otot
*untuk penyakit kencing manis, anemia, berat badan yang berlebihan, kolestrol
*bagus untuk ibu hamil, menyusu, berpantang
*bagus untuk mereka yang sedang pulih dari penyakit
Nota: Esp tidak digalakkan diambil bersama Vitalea
.




Sabtu, 14 Februari 2015

Kelebihan Set Kesuburan Shaklee


👉Dah lama kahwin. Bila nak ada anak ni??
👉Takkan anak sorang je?? Bila nak tambah??
.
Persoalan begitu sering ditanya!! Dah belum nak ada rezeki kan.. jom mencuba SET KESUBURAN SHAKLEE.. Mana tahu boleh membantu.. tak salah sekiranya kita BERUSAHAkan

.
.
KELEBIHAN SET KESUBURAN
✔Lengkap dengan multivitamin
✔ Menyihatkan sel telur & sperma
✔ Meningkatkan kuantiti & kualiti ovum & sperma
✔ Menstabilkan kitaran haid
✔ Meningkatkan tahap kesuburan suami isteri
✔Menyemarakkan hubungan intim
✔ Lebih murah dari kos rawatan hospital
✔ Kebarangkalian untuk hamil lebih tinggi



Atasi Sembelit Cegah Buasir


SEMBELIT?? Terlampau MENERAN??? Ini boleh menyebabkan terjadinya BUASIR!! Sebelum terjadinya BUASIR, kita seharusnya atasi masalah SEMBELIT!
.
Jom ketahui Suplemen Untuk Atasi Sembelit & Rawat Buasir. 👇👇👇
OsteMatrix*Omega Guard*Zinc Complex. .
.
Kelebihan Setiap Suplemen. .
⇒ OSTEMATRIX
√ membantu mengurangkan sembelit.
√ melancarkan pembuangan air besar. .
√ memberi keselesaan kepada anda apabila mengalami luka di bahagian dubur. .
.
⇒ OMEGA GUARD
√ baik untuk sendi / otot. .
√ melegakan semasa proses pembuangan air besar yang amat perit. .
√ membantu mengecutkan otot yang bengkak tersebut. .
.
⇒ ZINC COMPLEX
√ disarankan kepada pesakit buasir yang tahapnya lebih tinggi seperti keluar najis bersama darah dan membuang air besar dengan rasa yg amat perit.
√ membantu menyembuhkan luka di dalam bahagian dubur dengan lebih cepat.


Khamis, 25 Disember 2014

Bilangan Sperma Pengaruhi Peluang Untuk Hamil

Soalan
Saya sudah berumah tangga selama 1 tahun dan selama setahun ini kami hanya berjumpa dua minggu sekali kerana bertugas di negeri yang berlainan. Saya memohon kepada pihak doktor untuk memberi nasihat dan pandangan untuk membolehkan kami mendapat zuriat memandangkan usia saya menjangkau 38 tahun. Adakah kekerapan hubungan seks dan kedudukan selepas hubungan seks juga mempengaruhi masalah ini?



Jawapan

Banyak proses yang perlu dilalui sebelum doktor dapat memastikan rawatan yang terbaik. Pada peringkat awal, kesihatan anda berdua akan diperiksa untuk memastikan adalah baik.

Hubungan seks yang normal ialah dua hingga tiga kali seminggu. Pun begitu, kejayaan untuk hamil bergantung kepada proses pengovulan (proses bertelur), hubungan seks sewaktu subur, bilangan dan pergerakan sperma (benih suami) yang normal, tiada penyumbatan pada salur Fallopio dan juga persekitaran rahim yang normal.

Sewaktu wanita berada di peringkat subur dan melakukan hubungan seks, maka sperma akan memasuki faraj atau vagina pada masa yang tepat, sperma ini akan dilindungi daripada persekitaran faraj yang berasid. Hal ini dapat memelihara sperma daripada lendiran mukus semula jadi.

Antara faktor yang mempengaruhi sama ada sperma itu berjaya sampai kepada ovum termasuklah kebolehannya untuk berenang dan pergerakan rerambut halus (silia) yang terdapat pada salur Fallopio. Pergerakan silia ini akan membantu sperma untuk sampai kepada ovum.

Secara purata, sebanyak tiga milimeter (ml) air mani atau semen yang akan diejakulasi ke dalam faraj. Terdapat 60 juta sperma dalam satu ml air mani. Ini bermakna hampir 200 juta sperma akan memasuki faraj semasa proses ejakulasi berlaku tetapi hanya satu sperma yang diperlukan untuk proses persenyawaan. Sekiranya bilangan sperma di bawah aras 20 juta per ml, maka peluang untuk hamil ialah rendah.

Sperma dapat hidup dalam mukus (lendir) pangkal rahim antara 48 hingga 72 jam. Justeru, hubungan seks hendaklah dilakukan sekurang-kurangnya pada selang sehari semasa waktu subur. Hal ini kerana ovum hanya boleh disenyawakan di dalam masa 12 hingga 24 jam setelah dikeluarkan, maka penting untuk sperma berada di luar ampula untuk menunggu masa bersenyawa dengan ovum. Ini bermakna waktu yang amat sesuai untuk melakukan hubungan seks ialah sebelum proses pengeluaran ovum atau pengovulan. Bagi wanita yang mempunyai kitar haid selama 28 hari, masa yang sesuai bermula pada hari ke-11 hingga ke-16. Jika hubungan seks berlaku setelah proses pengovulan, peluang untuk hamil rendah.


Kitaran haid 28Hari

Hubungan seks yang kerap bukan pada waktu yang tepat tidak mencukupi. Hubungan seks amatlah penting dilakukan pada waktu subur. Waktu subur dapat dikira dari jarak masa kitar haid yang sebelumnya, melalui carta suhu, atau melihat perubahan kelikatan mukus (lendir) pangkal rahim. Sperma perlu berada di dalam salur Fallopio pada waktu subur.

Dengan mengadakan hubungan seks sekurang-kurangnya pada hari ke-11 daripada kitaran haid bagi wanita yang mempunyai kitaran haid yang normal, maka peluang persenyawaan berlaku adalah tinggi. Pada hari-hari berikutnya, kekerapan hubungan seks boleh dilakukan mengikut kehendak pasangan masing-masing.

Menahan diri daripada melakukan hubungan seks sebelum waktu subur bagi tujuan menambahkan bilangan sperma dan meningkatkan kesuburan hanyalah suatu mitos. Bilangan sperma akan meningkat tanpa melakukan hubungan seks selama dua hingga tiga hari,

tetapi ramai lelaki yang subur boleh menghasilkan jumlah sperma yang mencukupi melalui hubungan seks dengan lebih kerap.

Terdapat dua sebab pasangan suami isteri tidak melakukan hubungan seks dalam jangka masa yang lama. Pertama, risiko terlepas waktu pengovulan dan kedua, sperma akan menjadi kurang aktif. Oleh itu, penting untuk mengagak masa pengovulan berlaku supaya hubungan seks dapat dilakukan dua hingga tiga hari sebelumnya. Turut diberikan perhatian ialah kehadiran sperma yang subur dan bersedia untuk bersenyawa sebaik-baik sahaja ovum dikeluarkan.

Wanita tidak perlu baring selepas hubungan seks dilakukan. Persenyawaan terjadi apabila sperma sampai ke salur Fallopio dan bersenyawa dengan ovum. Kehamilan berlaku daripada hubungan seks dalam pelbagai posisi. Pergerakan sperma tidak bergantung pada posisi tertentu yang harus dikekalkan oleh wanita.

Oleh itu, wanita tidak perlu untuk berbaring di atas katil atau berehat seketika setelah melakukan hubungan seks. Menurut petua orang tua, dengan meletakan bantal di bawah punggung atau menaikkan kaki selepas selesai melakukan hubungan boleh membantu dalam proses persenyawaan sebenarnya kurang tepat.

Anda berdua perlu bersegera berjumpa doktor bagi menjalani pemeriksaan dan ujian bagi mendapatkan zuriat. Selain itu anda bolehlah mencuba cadangan Set Kesuburan  Ini.... InshaAllah




Petikan Artikel dari Utusan Online - Kesihatan





Rabu, 24 Disember 2014

#KelasOnline - Vitamin E Untuk Kesuburan Dan Vitamin Cinta By Master Anida

Kelas Online
Vitamin E Untuk Kesuburan & Vitamin Cinta
by MasterAnida
23 Disember 2014
9.00 malam Hingga 10.00 malam




Perkongsian dari Master Anida yang bertajuk VITAMIN E untuk KESUBURAN dan VITAMIN CINTA... Tajuk yang meletop, hot & sensasi...ehehehe.... tersangatlah teruja kami mendengarnya. Kelas patut habis pukul 10 malam tapi hampir 12 malam baru habis... semangatkan kami. Anda yang inginkan cahaya mata, patut baca entry fza kali ni. Fza memang nak share ngan anda semua apa yang fza dapat malam tu... jom mulakan kelas......study baik-baik ye...
PENTING UNTUK ANDA YANG INGINKAN ZURIAT....


Tahukah Anda apa makna KESUBURAN?
  • KESUBURAN adalah kebolehan melahirkan zuriat. Jadi parents. So, nk tahu kita subur ke tidak, tunggu bila dh kahwin & jadi mak ayah, ada anak, itu bermakna kita suami isteri subur.


Selalunya masalah KESUBURAN biasanya mesti orang tuding jari kat wanita kan?
Mungkin sebab isteri yang bawa baby. Jadi isteri yang kena kata TIDAK SUBUR andai kalau isteri tak pregnant2 lagi. Kesian si isteri sedangkan punca KETIDAKSUBURAN ini bukan berpunca dari isteri sahaja tetapi dari banyak faktor.

Mengikut dari Google, % sama je suami & isteri yg menyumbang kpd ketidaksuburan. Cuba anda lihat carta dibawah. 


Peratus tidak subur si Isteri & Suami sama sahaja 30%

Biasanya apa masalah yg menyumbang kpd ketidaksuburan?
Jawapan dari rakan kami :-
Punca Penyebab Masalah Kesuburan
  • Pra-testikular iaitu hormon terganggu mengakibatkan testis tidak teransang dan bermasalah menghasilkan sperma. 
  • Testikular iaitu sperma yang sihat tidak dapat dihasilkan berpunca dari sel yang rosak.
  • Post testikular iaitu gagal berejakulasi walaupun berupaya menghasilkan sperma yang normal.
  • Pemakanan, stress, rokok tu faktor yg menyumbang. 

Masalah kesuburan wanita?
  • Gangguan pada telur
  • Tiub fallopio tersumbat
  • Endometriosis
  • Masalah pada rahim

Masalah kesuburan lelaki?
  • Sperma tak matang
  • Gangguan pada pergerakan  sperma

Vitamin E ni siapa yang bagus makan? 
SUAMI atau ISTERI?
  • Vitamin E untuk kesuburan memang lagi bagus utk LELAKI.

Kalau kita tengok point kat atas tadi faktor yg menyebabkan ketidaksuburan lelaki ialah masalah SPERMA kan? Anda tahu tak sperma normal bentuknya macam mana?

Nilah bentuk sperma yang normal,


Kenali Sperma
Bentuk seakan Berudu, ada kepala dan berekor, kepalanya tidaklah besar, ekor pula tak bergulung. Selain itu kepalanya mesti 1 taknak  ada 2 kepala ye.


Sebab itulah Vitamin E  ni sangat2 membantu untuk kesuburan lelaki. Vitamin E ni untuk lelaki kerana
Vitamin E dapat membantu menghasilkan sperma yang sihat dan membantu pergerakan sperma. Selain itu, Vitamin E juga membantu melindungi sperma dari cepat rosak.


Untuk wanita pula, ia membantu menaikkan nafsu. Tetapi wanita yang nak pregnant tak digalakkan ambil Vitamin E kerana kandungan dalam Vitamin E boleh menyebabkan keguguran. Ini kerana Vitamin E tinggi Antioksida. Sebelum pregnant boleh ambil Vitamin E kerana ia membantu melindungi kita dari keguguran. So bila tahu kita pregnant, lebih baik kita stopkan Vitamin E.


Kenapa biji anggur sangat berkait rapat dgn lelaki?
  • Boleh pekatkn air mani serta banyakkan sperma

Cuba perhatikan biji anggur dibawah, ia menyerupai apa ya?

  • Seperti testis lelaki kan..
  • Sebab tu biji anggur ni digunakn utk kesuburan lelaki. 
  • Bentuk dia pun Allah dah jadikan rupa yg sama. 


Fungsi Vitamin E untuk Kesuburan:-

Fungsi Vitamin E

Apa fungsi Selenium dalam Vitamin E?
  • Selenium dalam vitamin E sangat penting dalam pembentukan sperma yang sempurna. Kekurangan selenium menyebabkan penghasilan sperma yang ekornya cepat putus. Kajian juga menunjukkan dgn pengambilan selenium bilangan sperma bertambah 2 kali ganda.
Nota : Ekor cepat putus memang dah tak boleh berenang masuk dalam tiub fallopio.


Antara fungsi SELENIUM


Fungsi Selenium dalam Bahasa Inggeris, Anda Boleh translate dalam Bahasa Melayu kalau tak faham ya.

Testimoni Customer Shaklee:
Salah seorang suami customer yg mkn Vitamin E, dia cakap lambat pancut.
Si isteri merasa puas. bahagiakan!! ehehe


Gambar dibawah pula keadaan sperma if mkn vitamin E


Bentuk Sperma sebelum makan Vitamin E
Selepas makan Vitamin E, hasilnya:
  • Sperma bertambah
  • Bentuk sempurna (tidak 2 kepala)
  • Pergerakan sperma tak melenggang kangkung

Selain VITAMIN E, apa lagi yang terkandung dalam SET KESUBURAN lelaki?



Set kesuburan selain dari Vitamin E
Zink Complex
  • Merupakan mineral penting utk menambahkan bilangan sperma yang berkualiti dan berfungsi. Ikut logik, Peluang utk hamil tinggi sbb berjuta2 sperma yang sihat berenang mencari telur.

GLA Complex
  • Membantu menstabilkan hormon dan memastikan kitaran haid teratur
  • Menghasilkan mukus serviks yg berkualiti dan banyak. Mukus yg bkualiti membantu sperma berenang terus ke uterus.
  • Menguatkn plasenta dan mewujudkan persekitaran yg baik utk telur disenyawakan
Nota :
GLA boleh consume once dh period
Sbb dia bantu utk hormon dan kulit. Bila dah period hormon berubah.
Sbb dia memang fungsi utk hormon wanita.


B Complex
  •  Membantu mengurangkan stress yang mana boleh menganggu proses persenyawaan.
  • Asic folic dlm B Complex penting utk mengurangkan risiko keguguran dan kecacatan pd bayi.


Alfalfa Complex
  • Alfalfa sememangnya dikenali sbg kacip fatimah moden. Juga membantu mengurangkan angin dlm badan. Org kata kalau banyak angin susah nak pregnant
  • Alfalfa juga membantu menyelesaikan masalah keputihan. Keputihan mengganggu persenyawaan dan kehadiran keputihan juga dapat merosakkan sperma.


Suplemen yang lain yang boleh membantu KESUBURAN

Coq Health
  • Membantu pergerakan sperma dan melindungi sperma dari rosak. Dan memanjangkan jangka hayat sperma
  • Utk lelaki yg merokok sangat digalakkan ambil COQ. Sebab orang merokok ni memang sperma dia lemah & mudah kena mati pucuk.

Contohnya 7hb waktu isteri subur. Tp 1hb dia dah buat dah. Tp sperma yang sihat & berkualiti mampu hidup hingga ke waktu subur utk mensenyawakan ovum.
Waktu subur setiap org lain2.

Nak kira waktu subur boleh klik link ni Kiraan Waktu Subur

Nota :
Ovum kita 1 je setiap bulan yang keluar
So memang bergantung pada kuantiti & kualiti sperma merebut utk mensenyawakan ovum
Sperma boleh hidup sehingga 7 hari


Antara makanan yang kaya dengan Selenium





Vitamin CINTA dan Fungsinya


Fungsi Vitamin Cinta - Vitamin E & Alfalfa
Apa VITAMIN CINTA ni?
  • Untuk kembalikan kehangatan seperti malam pertama
  • Vitamin untuk suami & isteri

Vitamin ape yg mengembalikan malam pertama tu?
  • Vitamin E dan Alfalfa Complex

Penting:
VITAMIN E ibarat TONGKAT ALI 💪
ALFALFA ibarat KACIP FATIMAH 👸
Keduanya ibarat JAMU MODEN



Doa untuk dapatkan zuriat





Amalan zikir untuk mendapatkan zuriat
Amalkn sentiasa. 
Niat dalam hati moga Allah membentuk zuriat dalam rahim kita.




Alhamdulillah..
Selesai sudah. Moga ilmu yang dishare Master Anida ni, kita manfaat bersama ya.





Isnin, 24 November 2014

Cadangan Set Bersalin Shaklee (Premium)



Fungsi B Complex Shaklee adalah Anti Stress pada ibu berpantang.
●Si ibu lebih tenang
Membantu tubuh ibu hasilkan sel darah merah baru selepas kehilangan banyak darah semasa melahirkan anak.
Seluruh tubuh lebih bertenaga dan cergas
Membantu kekalkan kelembapan kulit

2) Vitamin C
Peranan Vitamin C dalam set ini
Membantu meningkatkan daya tahan melawan penyakit
Membantu penyembuhan luka jahitan
Bagus untuk kulit yang cantik. Terlibat dalam pembentukan kolagen bawah kulit.
Anti oksidan yang bagus penghalang kanser

3) Vitalea / Multivitamin Dengan Zat Besi
Fungsi Vitalea dalam set Shaklee
Melengkapkan keperluan vitamin harian tubuh dengan 23 jenis mineral dan vitamin
Membekalkan zat besi untuk pembentukan sel darah merah yang berkualiti supaya badan lebih bertenaga.
Mengelakkan berlakunya anemia

4) Zink
Apa kelebihan Zink untuk ibu berpantang?
Mempercepatkan penyembuhan luka bersalin dari luar dan dalam
Tidak perlu makan pati ikan haruan yang hanyir untuk khasiat yang sama.
Membantu menguatkan memori. Selepas bersalin ramai dari ibu cepat lupa
Mengurangkan keguguran rambut
Membantu pengaktifan enzim dalam badan

5) Shaklee ESP (Energizing Soy Protein)
Kelebihan ESP Shaklee
Membekalkan 20 jenis asid amino untuk pembinaan sel baru dan menyembuhkan luka
Rasa kenyang lebih lama dan badan rasa bertenaga
Membantu mengembalikan kesihatan kulit
Membanyakkan susu ibu
Boleh dibuat masker semulajadi yang berkesan. Boleh digunakan untuk Kuruskan Badan, Menyusukan Anak, Ibu Mengandung, Mengembalikan Kesuburan, Gastrik

Ostematrix dan gigi
6) Membekalkan Kalsium, Magnesium dan vitamin D untuk kesihatan tulang dan gigi
Komponen utama susu ibu selepas protein.
Mencegah sembelit dan stress pada ibu.
Membantu mencegah sakit sendi dan hilang gigi selepas anak dilahirkan kerana menyusu badan.

7) Shaklee Lecithin
Membantu elakkan bengkak susu. Menguraikan lemak dan kolestrol dalam badan
Baik untuk kesihatan saraf
Meningkatkan memori dan ingatan

8) Alfalfa Shaklee
Peranan Alfafa Complex ialah
Merangsang pengeluaran susu
Berfungsi sebagai DETOX untuk menyingkirkan lemak yang pecahkan oleh Shaklee Lecithin.





Selasa, 21 Oktober 2014

Atasi Rambut Gugur Dengan Produk Shaklee


Lepas bersalin, rambut dah sering gugur. Bila sikat, rambut melekat disikat ibarat mengidap penyakit kanser. Bila lurut rambut.. pon sama.... sedih!!!

Kepala dah hampir botak.. bila try Produk Shaklee, Alhamdulillah.. rambut dah tak gugur.. bestnya...

jom kenali punca rambut gugur.

Punca Rambut Gugur

1. Penurunan mendadak Estrogen selepas bersalin 
Sebaik sahaja bersalin penurunan kadar estrogen secara mendadak menyebabkan akar rambut longgar dan rambut mudah gugur.

2. Pengambilan makanan berproses sebagai diet harian
Pengambilan makanan berproses menyebabkan badan sukar menerima nutrient yang mencukupi. Otak akan menghantar gelombang untuk mengambil nutrient dari rambut kerana rambut secara amnya tidak mempunyai fungsi penting dalam meneruskan aktiviti harian. Kerana kekurangan nutrien seperti zinc, zat besi, protiendan lain-lain menyebabkan rambut kusam dan akhirnya gugur.

3. Stress
Stress memerlukan banyak B-complex, ia juga menyebabkan sekatan pada salur darah yang menyukarkan penyaluran nutrient kepada rambut.

4. Bahan kimia dalam produk rambut
Kebanyakan syampu di pasaran terhasil dari bahan kimia merbahaya yang merosakkan rambut. Macam-macam iklan yang kononnya nak luruskan lambut, lebatkan rambut, atasi rambut gugur dan produk ini dijual dengan harga yang murah. Hakikatnya, produk-produk ini mengandungi bahan kimia yang akan membuatkan rambut kita semakin rosak.

Untuk memastikan rambut yang sihat, pemakanan yang seimbang adalah perlu. Makanan untuk rambut yang sihat adalah makanan yang kaya dengan protein, Vitamin B Complex, Zink danVitamin C. Dan jika mengamalkan supplemen, pengambilan vitamin-vitamin di atas dan multivitamin akan membantu menghasilkan rambut yang sihat. Namun, pengambilan vitamin haruslah konsisten selama sekurang kurangnya 90 hari kerana sel dalam tubuh hidup antara 90 hingga 120 hari. Maka perlu masa untuk sel menerima dan menyerap dengan baik semua vitamin yang kita ambil.

Masalah keguguran rambut boleh terjadi kepada siapa-siapa sahaja, tidak kira wanita mahupun lelaki. Sekiranya rambut anda gugur dalam kuantiti yang banyak melebihi 50 hingga 100 helai sehari, bermakna anda mengalami masalah keguguran rambut yang serius.

Terdapat pelbagai faktor yang menyebabkan keguguran rambut antaranya pengaruh hormon, kekurangan vitamin, kerap menggunakan produk rambut yang mengandungi bahan kimia dan banyak lagi. Secara umumnya, hormon endrogen yang terhasil akibat berada di dalam keadaan tertekan boleh menjadi faktor utama kepada masalah ini.

Pemakanan yang seimbang memainkan peranan yang sangat penting. Rambut sempurna boleh dimiliki dengan pengambilan makanan berkhasiat seperti bijirin, buah-buahan, sayur-sayuran dan makanan berprotein tinggi yang lain. Di bawah adalah cadangan supplement Shaklee untuk merawat rambut gugur dengan berkesan:


ESP - Soy Protein Isolate Powder
Protein merupakan komponen penting rambut. 90% struktur rambut dikomposisikan oleh protein yang juga sebenarnya adalah ramuan yang biasa terdapat di dalam syampu, perapi syampu dan dalam rawatan rambut. Protein juga merupakan salah satu sebab yang menjadikan rambut kuat dan tahan daripada kerosakan. ESP merupakan sumber protein non-GMO yang sangat baik untuk kita. Ia mempercepatkan pembaharuan sel sekaligus memperbaiki masalah rambut seperti masalah rambut beruban dan rambut gugur.


Zinc Complex
Kekurangan zinc menyebabkan shaf rambut menjadi lemah, menyebabkan kerosakan rambut dan pertumbuhan semula rambut yang sangat perlahan. Zink bermanfaat untuk rambut termasuk untuk pembiakan sel, pertumbuhan tisu dan pembaikan tisu yang rosak. Ia juga mengekalkan kelenjar merembeskan minyak yang melekat pada folikel rambut, sekali gus mengurangkan peluang rambut cepat gugur. Zinc berkebolehan menggabungkan DNA, RNA dan protein, seterusnya merangsang generasi sel. Ia juga mengaktifkan lebih 200 jenis enzim di dalam tubuh kita. Pemgambilan Zinc yang cukup amat penting untuk membantu pertumbuhan rambut dengan lebih cepat dan menguatkan rambut.




Ahad, 20 Julai 2014

Cadangan Set Kesuburan Shaklee



Cadangan Set Kesuburan Bajet Shaklee untuk Suami dan Isteri

ZINC COMPLEX

~ Fungsi Zinc Complex untuk lelaki ialah

1) Mematangkan organ pembiakan lelaki. Kekurangan zink menyebabkan organ tersebut lambat matang

2) Mengelakkan mati pucuk. 

3) Menghasilkan sperma yang banyak

4) Meningkatkan fungsi pembiakan lelaki

5) Awet muda kerana membantu pembentukan kolagen .

6) Mengurangkan keguguran rambut yang boleh membawa kepada botak.

7) Mengaktifkan 200 jenis enzim Bagus untuk pesakit kencing manis kerana merangsang badan menghasilkan insulin

8) Cepatkan pemulihan luka luar dan dalam

9) Menguatkan ingatan. Susah lupa dan memori yang kuat

Itulah dia set kesuburan shaklee lelaki versi bajet

Banyak lagi khasiat zinc. Bukan untuk orang lelaki je, orang perempuan pun perlukan zinc. Zinc bagus untuk luka pembedahan semasa bersalin.

Zinc kurangkan masalah rambut gugur dan memori yang kuat. Zinc juga diperlukan untuk pembinaan tulang.

Sebab tu zinc complex ada dalam set bersalin shaklee premium dan asas.

GLA COMPLEX 

~ Khasiat GLA Complex pada Isteri pula

1) Membantu mengawal dan mengatur kitaran haid.

2) Membantu mengembalikan kesuburan wanita

3) Melegakan Sindrom sebelum period aka PMS

4) Membantu dalam menangani menopause

5) Membantu pembentukan kuku dan rambut yang sihat

6) Memainkan peranan mengurankan penyakit ekzema atau radang kulit

7) Mengandungi vitamin E untuk menguatkan dinding arteri

8) Membantu kuatkan daya tahan lawan penyakit

9) Awet muda dan lambatkan penuaan. Sebab ada vitamin E dalam ni yang bantu hasilkan kolagen

Tips Dan Amalan Dapat Cahaya Mata

1. Fahami bagaimana kehamilan terjadi. Cuba cari tanda tanda waktu subur isteri. Peluang untuk hamil lebih tinggi jika hubungan suami isteri dilakukan semasa subur.

2. Periksa tahap kesihatan kita suami isteri. Jumpa doktor.

3. Jaga berat badan dan dapatkan berat badan yang ideal. Terlalu gemuk akan membuatkan lemak berkumpul di organ peranakan dan kurangkan kesuburan.

Terlalu kurus bermakna badan anda kurang zat dan sel pembiakan yang dihasilkan juga kurang berkualiti. Contoh zat yang penting untuk mendapat zuriat ialah vitamin E, zink dan lain lain.

4. Tingkatkan kekerapan hubungan intim suami isteri. Terutama semasa menghampiri waktu subur. Cuba buat bacaan tentang hubungan suami isteri menurut sunnah Nabi SAW 

5. Amalkan cara hidup sihat. Suami isteri hendaklah mengamalkan diet yang seimbang. Jaga pemakanan dan berat badan ideal.

6. Berhenti merokok dan jauhi minuman keras. Bukankah arak itu haram untuk umat islam. Arak dan rokok memberikan kesan buruk pada kesuburan dan anak didalam kandungan.

7. Amalkan makanan tambahan untuk membekalkan keperluan zat yang mencukupi. Makanan harian kita tidak dapat membekalkan kesemua nutrien yang diperlukan badan.

8. Kawal tahap tekanan pada paras sihat dengan melakukan aktiviti sihat. Contohnya lakukan senaman dan hobi yang bermanfaat.Luangkan masa bersama keluarga.

Insyaallah, dengan membahagiakan orang disekeliling kita, diri kita sendiri akan bahagia sama. What you give, you get back more





Ahad, 13 Julai 2014

Rawat Kencing Manis atau Diabetes Dengan Produk Shaklee


Rawat Kencing Manis atau Diabetes dengan Produk Shaklee

Kencing manis atau diabetes melitus ialah sejenis penyakit di mana badan mengeluarkan terlalu sedikit insulin atau insulin yang dikeluarkan tidak berkesan. Ini akan mengakibatkan paras gula dalam darah melebihi paras normal. Insulin pula adalah sejenis hormon yang dihasilkan dalam badan untuk mengekalkan paras normal gula. Akibat dari hormon insulin yang tidak mencukupi atau tidak berkesan maka gula tidak dapat memasuki dalam sel-sel badan dan seterusnya mengakibatkan paras gula darah yang tinggi.

¤ Faktor Risiko Kencing Manis

Setiap orang boleh mendapat kencing manis tetapi sesetengah orang lebih mudah mendapat kencing manis. Faktor-faktor risiko kencing manis adalah :
~ Kegemukan atau obesiti
~ Kurang aktiviti kecergasan fizikal atau senaman
~ Sejarah keluarga yang menghidap kencing manis
~ Umur melebihi 35 tahun
~ Pemakanan
~ Pengambilan lemak berlebihan dalam makanan
~ Pengambilan serat yang tidak mencukupi
~ Kurang zat makanan di peringkat awal umur
~ Kelahiran tidak cukup berat

¤ Tanda-tanda Kencing Manis



~ Kerap dahaga
~ Kerap kencing
~ Susut berat badan walaupun berselera makan
~ Terasa letih dan lesu
~ Luka atau cedera yang lambat sembuh
~ Gatal-gatal terutama di bahagian kemaluan

¤ Jenis-jenis Kencing Manis

#Jenis I - bergantung sepenuh kepada insulin 

- Kebanyakkanya terjadi di kalangan kanak-kanak atau remaja.
- Hanya boleh di kawal dengan suntikan insulin, kawalan pemakanan dan senaman.
- Terjadi kerana kekurangan insulin.
- Ianya mempunyai kaitan dengan keturunan atau ahli keluarga yang telah mengidapnya.

#Jenis II - tidak bergantung dengan insulin
- Selalu berlaku di kalangan orang dewasa yang berumur 40 tahun ke atas.
- Individu yang mempunyai berat badan berlebihan.
- Boleh di kawal dengan kawalan pemakanan dan senaman dan juga bantuan ubat-ubatan.


¤ Kesan penyakit kencing manis

Penyakit kencing manis yang tidak dikawal dengan baik akan menyebabkan kesan yang lebih serius. Antara kesannya ialah :
- Kegagalan buah pinggang
- Serangan jantung
- Kebutaan / Katarak
- Koma (hilang kesedaran)
- Angin ahmar (strok)¡
- Sakit saraf atau “mati pucuk”
- ‘gangrene’ atau anggota tubuh mati/membusuk

¤ Penyakit kencing manis tidak boleh di sembuh tetapi ianya boleh dikawal.

¤ Untuk mengawalnya, kadar gula dalam edaran darah hendaklah sentiasa berada pada kadar normal. Selain itu kita hendaklah memberikan perhatian terhadap perkara-perkara berikut :
- Pengambilan ubat atas nasihat doktor.
- Pemakanan sihat.
- Penjagaan berat badan.
- Selalu bersenam.
- Elakkan jangkitan.




¤ Adalah lebih baik sekiranya penyakit kencing manis di cegah dari terjadi. Kaedah Pencegahan yang terbaik adalah :
1. Mempunyai berat badan unggul.
2. Makan pelbagai jenis makanan.
3. Makan mengikut umur dan aktiviti fizikal.
4. Makan lebih buah-buahan, sayur-sayuran kekacang dan bijirin.
5. Makan dengan kerap tetapi dengan kuantiti yang sedikit.
6. Selalu melakukan senaman.

¤ Shaklee menawarkan Sugar Control set untuk mengawal kencing manis anda. 

Kebaikan :
*Mengekalkan paras gula suhat dalam darah.
*Melegakan rasa kebas dan semut-semutan.
*Membantu menyembuhkan luka.

Set Sugar Control Shaklee terdiri daripada :

GLA COMPLEX 
menghalang komplikasi diabetes. Merendahkan gula dalam darah, berkesan untuk diabetes semasa hamil dan usia tua. Meringankan kebas dan kesakitan disebabkan oleh gula darah yang tinggi. 

B COMPLEX 
menukar makanan kepada tenaga iaitu dengan menukar lemak, karbohidrat dan protin kepada tenaga sekaligus mengurangkan masalah keletihan. 

ZINC COMPLEX
membantu pengeluaran insulin, mengekalkan fungsi insulin, seterusnya memperbaiki diabetes.

¤ jika anda mempunyai budget yang lebih, anda digalakkan mengambil :

VIVIX 
merupakan supplemen anti-penuaan terbaik di dunia. Juga membantu memelihara kesihatan jantung, otak, sistem imun, perlindungan antioksidan, peningkatan tenaga, kesihatan dan kesejahteraan.




Zinc Complex Atau Pati Haruan


Ikan Haruan dan Zinc Complex Untuk Ibu Berpantang / Pembedahan

Ikan haruan sangat sinonim dikalangan ibu dalam pantang. Jom kenali ikan haruan dan khasiatnya. Saya ingin kongsikan perbezaan dan persamaan ikan haruan dan Zinc Complex Shaklee. 

IKAN HARUAN

Sememangnya untuk menyembuhkan luka selepas bersalin atau pembedahan. Sebenarnya, ikan haruan dan belut mempunyai khasiat zinc yang tinggi!

Ia dibuktikan dengan kajian yang telah dijalankan oleh Prof. Saringat Baie dari USM and Prof. Abdul Manan Mat Jais dari UPM tentang khasiat dan kebaikan ikan haruan.

Berdasarkan kajian tersebut, ikan haruan mengandungi:

sumber protein yang baik iaitu sebanyak 60-70%lemak yang rendah iaitu 20% daripada beratnyasejumlah besar vitamin A yang membantu menambah daya penglihatan, melembapkan kulit dan bertindak sebagai anti oksidan yang melambatkan proses penuaanasid arakidonik yang tinggi yang membantu memulakan proses darah menjadi beku dan bertanggungjawab untuk pertumbuhan semula sel baruasid amino dan lemak yang dapat menyembuhkan luka dalam perut serta amat baik untuk mengubati penyakit gastrikglisin (merangkumi asid aspartik dan glutamik) yang merupakan satu daripada komponen penting kolagen dalam kulit manusia akan membentuk molekul protein yang penting untuk pertumbuhan semula dan penyembuhan

ZINC COMPLEX SHAKLEE

Zinc Complex (120 Kapsul)

Zinc merupakan mineral yang perlu ada dalam setiap sel tubuh kita.  Ia merangsang tindakan bagi 100 enzim iaitu bahan-bahan yang menggalakkan reaksi-reaksi biokimia dalam tubuh kita. 

Zinc Complex Shaklee ni boleh dijadikan sebagai pengganti pati ikan haruan. Khasiatnya lebih kurang sama terutama dari aspek penyembuhan. Tapi bagi saya, ia lebih mudah, simple dan senang ditelan. Sebab itulah juga Zinc Complex merupakan salah satu item di dalam set bersalin Shaklee. 3 hari selepas bersalin, luka dah kering. Kalau tak luka bersalin mengambil masa lebih seminggu untuk kering.





Jumaat, 11 Julai 2014

Men's Vital Health - Cadangan Kesihatan Lelaki


Cadangan Set Kesihatan Lelaki Terdiri daripada :-


#Omega Guard 

~ Membantu mengurangkan risiko sakit jantung

~ Mengurangkan keradangan

~ Menggalakkan fungsi otak, sistem saraf dan fungsi mata yang perlu diperolehi melalui pemakanan.


#Vita E Complex

~ Antipenuaan

~ Memperbaiki parut

~ Melindungi jantung

~ Memperbaiki arthritis

~ Antioksidan yang kuat

~ Menghalang keguguran

~ Kelestarian seksual dan tenaga

~ Meningkatkan reproduktif dan kesuburan


#Zinc Complex

Zink sangat penting dalam menangani gangguan prostat. Kekurangan zink menyebabkan pembesaran kelenjar prostat dan menjadikannya terdedah kepada kanser . Ia adalah dinasihatkan untuk mengambil 15mg zink setiap hari, di bawah pemerhatian rapi perubatan, apabila mengalami masalah prostat.


Kebaikan Shaklee Men's Vital Health :

*Memelihara kesihatan prostat
*Meningkatkan kecergasan dan kesihatan badan
*Memelihara jantung yang sihat
*Membantu mengekalkan tekanan darah normal
*Mengawal tahap kolestrol yang sihat
Majalah iSihat Jun 2013



Ahad, 6 Julai 2014

Cegah Buasir Dengan Cadangan Set Buasir Dari Produk Shaklee


Cegah Buasir Dengan Cadangan Set Buasir dari Shaklee

Assalamualaikum...

Tanda-tanda buasir
Gumpalan lembut atau gumpalan-gumpalan boleh dirasai sekitar bahagian dubur. Rasa gatal atau pedih di sekitar dubur.Pendarahan, titisan darah merah cerah terutamanya selepas atau semasa membuang air besar diikuti rasa perit dan sakit

Jenis-jenis Buasir 

Buasir Dalaman 
Lazimnya, buasir ini tidak terasa sakit dan gatal kerana ia terletak jauh ke dalam rektum. Buasir dalaman tidak merbahaya tetapi meneran dan gangguan dari laluan najissemasa membuang air besar boleh mencederakan permukaan buasir yang getas dan menyebabkannya berdarah. Anda akan terlihat titisan darah yang berwarna merah cerah pada kertas tisu atau di mangkuk tandas. Jika keadaan ini berlaku anda perlu mendapat bantuan perubatan, kerana darah tersebut mungkin datang dari sumber lain seperti ketumbuhan atau kanser kolorektum. 

Buasir Luaran 
Buasir jenis inilah yang selalu kita dengar mengakibatkan gejala-gejala seperti sakit, pedih dan gatal di dubur. Jika buasir ini tersepit (bekalan darah akan terputus), bekuan darah akan terjadi di dalamnya menyebabkan ia terasa amat sakit. Gejala-gejala beginilah yang menyebabkan buasir jenis ini memerlukan perhatian dan rawatan perubatan. Apabila sahaja salur darah vena rektum teregang atau memberi dan terjadinya buasir adalah sukar untuk ia dibuang atau ditanggalkan sepenuhnya. Buasir ini akan berulang kembali walaupun dengan tekanan atau bebanan yang lebih ringan berbanding dengan yang dahulunya

Cara merawat Buasir 
Anda boleh amalkan Set buasir shaklee seperti dibawah ini.



Fungsi-fungsi set buasir :
1. Ostematrix - bantu untuk kurangkan sembelit. Lancarkan pembungan air besar. Beri keselesaan pada jika ada luka di dubur 
2. Zinc Complex - sesuai bagi pesakit buasir yang serius , keluar darah semasa pembuangan air besar sebab zinc dapat sembuhkan luka di bahagian dalam dubur dengan cepat 
3. Omega Guard - untuk sendi & usus. Pesakit buasir akan mengalami kesakitan akibat tekanan otot dubur ke atas bengkak & omega guard bantu untuk kecutkan bengkak tersebut.  
  
Cara pengambilan set buasir shaklee :
Ostematrix makan 4 biji sebelum tidur Zinc makan 1 biji before breakfast Omega guard 1 biji makan after lunch 
* Ostematrix boleh digantikan dengan alfalfa bagi fungsi melancarkan pembuangan air. Cara makan alfalfa set buasir ialah after lunch atau after dinner.  





Cadangan Set Kesuburan Bajet

Cadangan Set Kesuburan Bajet

Fungsi Zinc Complex untuk lelaki ialah:-
--------------------------------------
#Mematangkan organ pembiakan lelaki                  
#Kekurangan zinc menyebabkan organ tersebut lambat matang
#Mengelakkan mati pucuk.
#Menghasilkan sperma yang banyak
#Meningkatkan fungsi pembiakan lelaki
#Awet muda kerana membantu pembentukan kolagen .
#Mengurangkan keguguran rambut yang boleh membawa kepada botak.
#Mengaktifkan 200 jenis enzim
#Bagus untuk pesakit kencing manis kerana merangsang badan menghasilkan insulin
#Cepatkan pemulihan luka luar dan dalam
#Menguatkan ingatan. Susah lupa dan memori yang kuat

~ Itulah dia set kesuburan shaklee lelaki versi bajet

~ Banyak lagi khasiat Zinc. Bukan untuk orang lelaki je, orang perempuan pun perlukan zinc. Zinc bagus untuk luka pembedahan semasa bersalin.

~ Zinc kurangkan masalah rambut gugur dan memori yang kuat. Zinc juga diperlukan untuk pembinaan tulang.

~ Sebab tu zinc complex ada dalam set bersalin shaklee premium dan asas.

Khasiat GLA Complex pada Isteri pula:-
--------------------------------------
#Membantu mengawal dan mengatur kitaran haid.
#Membantu mengembalikan kesuburan wanita
#Melegakan Sindrom sebelum period aka PMS
#Membantu dalam menangani menopause
#Membantu pembentukan kuku dan rambut yang sihat
#Memainkan peranan mengurangkan penyakit ekzema atau radang kulit
#Mengandungi vitamin E untuk menguatkan dinding arteri
#Membantu kuatkan daya tahan lawan penyakit
#Awet muda dan lambatkan penuaan. Sebab ada vitamin E dalam ni yang bantu hasilkan kolagen

☆☆ Tips Dan Amalan Dapat Cahaya Mata
1. Fahami bagaimana kehamilan terjadi. Cuba cari tanda tanda waktu subur isteri. Peluang untuk hamil lebih tinggi jika hubungan suami isteri dilakukan semasa subur.

2. Periksa tahap kesihatan kita suami isteri. Jumpa doktor.

3. Jaga berat badan dan dapatkan berat badan yang ideal. Terlalu gemuk akan membuatkan lemak berkumpul di organ peranakan dan kurangkan kesuburan.

4. Terlalu kurus bermakna badan anda kurang zat dan sel pembiakan yang dihasilkan juga kurang berkualiti. Contoh zat yang penting untuk mendapat zuriat ialah vitamin E, zinc dan lain lain.

5. Tingkatkan kekerapan hubungan intim suami isteri. Terutama semasa menghampiri waktu subur. Cuba buat bacaan tentang hubungan suami isteri menurut sunnah Nabi SAW

6. Amalkan cara hidup sihat. Suami isteri hendaklah mengamalkan diet yang seimbang. Jaga pemakanan dan berat badan ideal.

~ Berhenti merokok dan jauhi minuman keras. Bukankah arak itu haram untuk umat islam. Arak dan rokok memberikan kesan buruk pada kesuburan dan anak didalam kandungan.

7. Amalkan makanan tambahan untuk membekalkan keperluan zat yang mencukupi. Makanan harian kita tidak dapat membekalkan kesemua nutrien yang diperlukan badan.

8. Kawal tahap tekanan pada paras sihat dengan melakukan aktiviti sihat. Contohnya lakukan senaman dan hobi yang bermanfaat. Luangkan masa bersama keluarga.

Insyaallah, dengan membahagiakan orang disekeliling kita, diri kita sendiri akan bahagia sama



Sabtu, 24 Mei 2014

Cadangan Set Kesuburan Suami Isteri


Jika anda mempunyai masalah hormon yang tidak stabil atau pun anda seorang yang sudah berumahtangga dalam tempoh tertentu tetapi sehingga hari ini masih lagi belum dikurniakan rezeki oleh Allah SWT untuk hamil, apa kata anda mencuba supplement Shaklee untuk tingkatkan kesuburan.Set Kesuburan Shaklee yang disarankan ini juga sebenarnya bagi meningkatkan kesuburan bukan sahaja untuk isteri malahan untuk suami juga.

1) Zinc Complex

Zink memberi kesan terhadap pelbagai hormon termasuklah hormon seksual, hormone tiroid, kemandulan bagi lelaki dan perempuan, prostat dan tiroid yang tidak aktif . Kekurangan zink juga dikatakan antara sebab kemandulan. Istilah yang digunakan adalah “Below the level of technical sterility”  bermaksud ‘di bawah paras kesuburan’. Ia mempengaruhi bilangan sperma (sperm count) dan pergerakan sperma (sperm motility). Justeru, zink ini memang penting untuk meningkatkan kesuburan.

2) Vitalea 

Pengambilan Vitalea adalah bagi memastikan keperluan 12 vitamin dan 7 galian yang diperlukan dapat dipenuhi. Kebiasaanya, pengambilan makanan seharian kita tidak dapat memenuhi keperluan ini atas banyak fakto dan kekangan. Uniknya, Vitalea atau multivitamin Shaklee mengandungi formula iron yang sangat penting bagi tubuh.

3) B Complex

Memainkan peranan paling penting bagi mengelakkan kemurungan (anti-stress) dan membantu untuk menstabilkan hormon. Vitamin B Complex Shaklee ini turut mengandungi Asid Folik dan Biotin yang sangat penting untuk pembentukan darah dan kestabilan hormon.

4) Vitamin E

Vitamin E membantu meningkatkan hormon seks sama ada untuk  lelaki mahupun wanita. Keunikan Vitamin E Shaklee adalah kerana ianya turut mengandungi silenium berbanding lambakan Vitamin E lain di pasaran yang dijual berasingan dengan silenium. Ia juga sangat bagus untuk jantung dalam masa yang sama boleh meningkatkan pengeluaran hormon testosteron.

5) GLA Complex

Berperanan membantu mengatasi masalah haid tidak yang teratur dan membantu menghasilkan cecair serviks yang subur dan berkualiti. Lebih baik dari Primrose Oil.

6) Alfalfa Complex

Alfalfa ini turut dikenali sebagai vitamin cinta. Ia membantu mengatasi rasa “sakit ketika bersama”, membantu atasi masalah keputihan, haid yang tidak teratur, senggugut dan membantu dalam hubungan suami isteri kerana fungsinya seperti herba Kacip Fatimah.

TIPS MENINGKATKAN KESUBURAN DARI DR. HAMID ARSHAT:

1. Doa dengan bersungguh-sungguh
2. Berusaha untuk menurunkan berat badan
3. Bersenam selama 30 minit setiap hari
4. Ambil supplement multivitamin, Vitamin E, Vitamin C dan Asid Folik
5. Tenangkan jiwa dan emosi
6. Setiap rawatan memerlukan tempoh 3 hingga 6 bulan untuk keberkesanannya

Akhir sekali, harus disematkan dalam ingatan kita sebagai seorang muslim, zuriat ini adalah anugerah dan rezeki dari Allah SWT. Kita sebagai manusia yang lemah perlu terus berusaha tanpa jemu. Kemudian, berdoa dan bertawakal kepadaNya agar penantian kita untuk memperolehi zuriat diperkenankan oleh Allah .


Cadangan set kesuburan (set bajet)




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...