Pages

Memaparkan catatan dengan label Ostematrix. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Ostematrix. Papar semua catatan

Khamis, 19 Oktober 2017

Offer Ostematrix Beli 3 Less 5%




SIAPA YANG PERLUKAN OSTEMATRIX?
♦Individu yang mengalami sakit pinggang, sakit lutut dan sendi.
♦Individu yang sering mengalamikebas kaki / tangan terutamanya pada waktu malam.
♦Ibu-ibu mengandung, terutamanya yang sering mengalami kebas kaki.
♦Ibu-ibu menyusu yang sememangnya memerlukan jumlah kalsium yang tinggi.
♦Individu yang sering keletihan dan kerap outstation, dimana kalsium membantu mengurangkan keletihan.


APAKAH MANFAAT OSTEMATRIX?
♦Menguatkan tulang, kuku, gigi dan sistem saraf.
♦Ia juga boleh membantu merawat tulang retak, kuku rapuh, eczema, kekejangan dan gusi berdarah.
♦Membantu mengatasi kekejangan dan kebas-kebas. Pengambilan OsteMatrix sebelum tidur dapat membantu mengurangkan kebas-kebas, kejang, sakit sendi dan juga artristis.
♦Mengurangkan stress, di mana OsteMatrix membantu mengimbangi tekanan darah, menenangkan saraf, menggalakkan tidur lena dan membantu mood swing serta sakit kepala.
♦Mengurangkan masalah haid. Kajian menunjukkan dengan pengambilan 1000mg kalsium dan magnesium serentak, ia akan meringankan sakit semasa waktu haid dan membantu pembuangan air kecil.
♦Membantu mengurangkan hiperaktiviti perut dan masalah gastrik. Membantu atlet sukan, membekalkan kalsium dan mineral penting dalam tubuh. Justeru, pergerakan dan aktiviti lasak dapat dilakukan dengan selesa dan mudah.



Pengambilan Kalsium diketahui dapat :-

- Meredakan migrain, sakit belakang, period pain, kebas2/kekejangan
- Beri tidur yang lena, mengekalkan kecergasan tubuh bila bangun pagi, mengurangkan kelesuan tubuh
- Penting untuk ibu hamil, ibu menyusu, berpantang
- Penting untuk orang tua, ahli-ahli sukan, wanita dan lelaki yang pentingkan kesihatan

Sayangi Tulang anda sebelum jadi seperti dalam gambar ni 😆😆

Rabu, 18 Oktober 2017

3 hari sahaja - Beli Ostematrix 3 Offer 5%

OSTEMATRIX
BELI 3 OFFER 5%
dari 18- 20/10/17

Sebotol utk 1 bulan (yang betul2 konsisten)
Beli 3 sekaligus utk buat stok

Jimat !

MANFAAT OSTEMATRIX SHAKLEE
-----------------------------
♥Membantu dalam pembentukan tulang dan gigi yang sihat
♥Mengelakkan penyakit osteoporosis (tulang rapuh)
♥Memulihkan kekejangan dan kebas-kebas
♥Meringankan stress
♥Menstabilkan tekanan darah
♥Melegakan sakit ketika haid
♥Membantu dalam masalah gastrik
♥Penting untuk pembekuan darah, menstabilkan transmisi impuls saraf & merehatkan otot sewaktu kontraksi
♥Mengurangkan risiko praeklampsia
♥Membantu mengurangkan sakit belakang
♥Mengurangkan risiko osteoporosis
♥Membantu mengurangkan kebas dan sesemut
♥Membantu melegakan sembelit
♥Membantu dalam masalah tumit kaki sakit/pecah-pecah
♥Membantu masalah kolestrol
♥Menggalakkan kulit yang cantik
♥Melegakan sakit-sakit sendi
♥Membantu mengurangkan risiko penyakit jantung
♥Membantu melembutkan najis
♥Membantu mengatasi migrain
♥Membantu masalah buasir




Apakah Khasiat dan Kebaikan OsteMatrix Sh@klee?

*     Menguatkan Tulang :
      Kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka, gigi dan sistem saraf.
      Ia juga merawat tulang retak, osteomalacia (rickets dewasa), kuku rapuh, eczema,
      konvulsi/kekejangan, gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat.

*     Memperbaiki Kekejangan Dan Kebas-kebas :
      Pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas,
      kekejangan, sakit sendi dan artritis.

*     Meringankan Stress :
      Ianya mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, impuls saraf,
      penenang saraf, menggalakkan tidur selesa, memperbaiki jantung berdebar, gementar,
      mimpi buruk dan stress. Juga memperbaiki depresi, mood swing, sakit kepala dan
      pitam.

*     Memperbaiki Masalah Haid :
      Kajian menunjukkan dengan 1000mg kalsium dan magnesium serentak meringankan
      sakit waktu haid dan membantu melawaskan pembuangan air kencing.

*     Pengalkalian Tubuh :
      Kalsium adalah mineral alkalin, ianya berkesan dalam memastikan imbangan pH tubuh.
      Ia juga menghalang obesiti diwaktu usia tua. Tambahan pula kalsium membantu sel
      menyerap nutrien dan merangsang detoksifikasi.

*     Memperbaiki Hiperaktiviti Perut Dan Sakit Gastrik :
   
*     Vitamin D :
      Dinamakan sebagai Vitamin D pada 1916 bila didapati ia mampu merawat penyakit
      rickets. Ia meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meningkatkan
      ketumpatan tulang, menguatkan kerangka, memperbaiki penyakit periodontal.
      Vagetarian, yang kurang terdedah pada matahari sewaktu musim panas, individu
      melebihi 55 tahun, wanita hamil dan kanak-kanak perlu mengambil supplemen
      vitamin D.

*     Magnesium :
      Ia adalah ion positif no.2 penting di dalam tubuh kita. Ianya menggalakkan komposisi
      tulang dan rawan. Membantu sistem saraf, mengaktifkan enzim tubuh untuk
      menghasilkan tenaga, pengecutan saraf dan otot, menstabilkan denyutan tidak
      sekata pesakit jantung, memudahkan renbesan keluar sisa dari perut dan usus,
      menghalang endapan kalsium, melarut dan mengurangkan formasi batu karang atau
      batu hempedu. Ianya juga penting untuk mereka yang mempunyai masalah
      fluktuasi glukos.

*     Zinc, Boron, Manganes, kuprum :
      Memelihara metabolisme kerangka dan pertumbuhan otot, menyusun enzim yang
      diperlukan untuk membaiki tulang, rawan dan menghalang artritis.

Bagaimana Memilih Kalsium Premium?

*     Pilihlah produk yang ada vitamin D dan magnesium.

*     Elakkan produk yang dibuat dari tulang dan dolomite untuk mengelak keracunan
      plumbum.

*     Elakkan mineral chelated kerana proses tersebut boleh menyebabkan tubuh menyerap
      logam berat tercemar dan toksin dalam proses menyerap mineral.

Sabtu, 8 April 2017

Prenatal Set ( Set Kehamilan Shaklee )

Set kehamilan shaklee



Apa yang ada di dalam Set Kehamilan Shaklee. ?

Set Asas untuk trimester pertama terdiri daripada:

✔Vitalea
✔B Complex
✔Vitamin C
✔Ostematrix

 Set asas untuk trimester 2 & 3 terdiri dari:

📌Vitalea - 4 Bulan
📌B Complex - 4 Bulan
📌Vitamin C - 3-6 Bulan
📌Ostematrix - 1 Bulan
📌Omega Guard - 3 Bulan
📌Protein(Energy Soy Protein) - 1 1/2 Bulan


ESP - Energy Soy Protein
👶 Ianya sangat penting untuk membina dan memperbaharui sel2 tisu ,hormon dan enzim di dalam tubuh.Sangat diperlukan oleh wanita yang hamil dan menyusukan anak.penting untuk pembentukan kuku,rambut dan kulit.Esp juga memberikan ibu tenaga dimana bagi mereka yang mengalami morning sickness yang agak teruk. Ia juga memelihara dan mengelakkan janin menjadi cacat.Selain itu,protein ini juga membantu membekalkan asid amino yang bertindak membentuk otot dan organ bayi.Keperluan protein sewaktu mengandung perlulah mencukupi bagi membantu pertumbuhan plasenta, uterus, penghasilan susu dan untuk membantu aliran darah ibu yang bertambah Keperluan protein ini semakin penting ketika kehamilan memasuki trimester ke-3.


Multivitamin(Vita-lea) 
👶 mengandungi 12 vitamin dan 7 galian dan ianya lengkap dengan iron formula.Iron formula sangat penting bagi ibu yang mengadung dan menyusukan anaknya.Kekurangan iron boleh membuatkan si ibu lemah,mudah nak pitam atau pengsan,Hb rendah dan sentiasa kelihatan pucat lesu.


B Complex
👶Lengkap dengan 8B iaitu keperluan tubuh yang sempurna ke atas vitamin B.Suplemen B complex Shaklee mengandungi Folic acid,Biotin yang sangat penting untuk pembentukan darah dan kestabilan hormon .Vitamin B dikatakan sangat penting untuk pembentukan tulang tengkorak anak di dalam kandungan.


Vitamin C(Sustaine Realese Vita-C) 
👶 Sebiji vitamin C Shaklee bersamaan 7 setengah biji oren dan memenugi keperluan vitamin C minima tubuh kita iaitu 500mg.Ia sangat unik keran tidak mempunyai pewarna malah pengawet tambahan.Ianya adalah sustained realese dan akan digunakan secara beransur-ansur mengikut keperluan badan kita.


Omega -3(Omega Guard) 
👶 Ianya sangat penting dalam membantu pembentukan otak bayi dari peringkat awal pembentukan.Mengandungi DHA yang sangat penting untuk otak.Ianya juga membnatu memecahkan lemak di dalam tubuh kita.Jadi ia membantu ibu mengawal berat badan ketika mengandung.


Kalsium(Ostematrix) 
👶Kalsium sangat penting untuk pembinaan sel dan pembentukan tulang bayi.Tidak mengandungi lemak berbanding ibu yang hanya bergantung dengan produk tenusu.Kalsium penting untuk darah membeku dengan sempurna.membaiki ransangan urat saraf,mengelakkan kekejangan otot,sakit pinggng,lenguh-lenguh dan kebas kaki/tangan terutama bagi ibu mengandung serta kalsium juga penting untuk menstabilkan denyutan jantung dan tekanan darah tinggi.

Rabu, 15 Mac 2017

Ostematrix Membantu Kita Senang Bangun Pagi😀


Nak share... customer share testimoni. Dia cakap dulu liat nak bangun pagi tapi sekarang setelah telan OSTEMATRIX..
Bangun pagi dah tak ngantuk. Bestnya...

Oh ya... Ostematrix ni membantu kita utk dapat tidur yang lena. Zaman sekarang ni... badan kita dah terlampau letih kerana banyak yang perlu kita kejarkan. Banyak yang perlu kita laksanakan. Tu pasalnya sebelum tidur kita kena telan Ostematrix. 

Untuk kesihatan tulang, untuk sendi sendi.... nilah Susu dalam bentuk KAPSUL

Tak susah nak dapatkan nya... call je akak ye.... akak sedia membantu... Insha Allah akak akan cuba cod dengan segera....

Ostematrix dan Omega Guard Untuk Emak Tersayang


Semalam tengah kerja dapat wasap dari no yang tak dikenali. Dia tanya kan Ostematrix dan Omega Guard. Dia tanya ada stok tak. Nak segera utk emaknya. Alhamdulillah... mujurlah ada simpan stok di rumah... tapi habis kerja baru boleh Cod.

1 kelemahan diri ini tak simpan stok dalam kereta sebab konon2 nak jaga kualiti suplemen tu.. takut tertinggal dalam kereta nanti rosak le, cair le, keras le.... hahaha....sengal kan....

Tapi disebabkan cust urgent...terpaksa lah balik rumah nun jauh 30 minit dari tempat kerja lepas tu cod ke kuarters balai polis teluk intan.

Alhamdulillah.....tanggungjawab dah dilaksanakan... harap cust puas hatilah ye.... sapa sapa nak cari suplemen produk shaklee boleh le calling akak ye😍

Isnin, 13 Mac 2017

Ostematrix Kurangkan Sembelit

Sakit perot.... duduk kat toilet berjam jam....punggung dah sakit tapi still tak boleh membuang.... Jangan main main dengan sembelit ye.... nanti tak pasal pasal BUASIR.

Alhamdulillah... bila jumpa dengan Ostematrix... syukur sangat sangat..sembelit dah kurang.. sistem pembuangan menjadia lawas. Kini dah tak takut nak membuang. Kalau tidak!!! Bila rasa nak membuang rasa trauma sangat sangat.

Sapa yang rasa sama ngan cerita ni...boleh le memcuba OSTEMATRIX sebelum keadaan menjadi teruk.. sebelum buasir... sebelum lubang punggung anda berdarah... nak Ostematrix meh cari saya😀

Jumaat, 10 Mac 2017

SLIP DISC Boleh Dirawat Dengan Shaklee



Testimoni dari Customer Shaklee... Dulu sebelum kenal Shaklee beribu ribu habis untuk merawat penyakit SLIP DISC....
1 masa try untuk mencuba Shaklee... Dengan pengambilan VIVIX, OMEGA GUARD, OSTEMETRIX... Alhamdulillah... dengan belanja RM600.00 sahaja SLIP DISC berkurangan... Syukur Alhamdulillah...
Orang cakap... kita kena iktiar dahulu... InshaAllah... dengan kuasa Allah penyakir kita mampu dirawat...

Rabu, 15 Februari 2017

Februari Yang Gojes

Bestnya kalau setiap bulan promosi macam ni kan..... best sangat sangat... order masuk... cust pon suke... rasa tak menang tangan nak promosi.... suke sangat sangat.

Apa yang bestnya....???
Promosi yang sangat panas

Ostematrix beli 6 percuma 1
Ostematrix beli 2 diskaun 5%
Lecithin beli 1 percuma 1
Alfalfa beli 1 percuma 1

Call whatsapp inbox penuh jee...cust bertanya dan buat pembelian.... betul betul hangat... 

Anda mencari produk shaklee????? Boleh  wasap terus ke saya 0125032978
ap 

Rabu, 25 Februari 2015

#KelasOnline - Bagaimana OsteMatrix Dan AJHT Membantu Dalam Kesihatan Sendi By Master Betty

Kelas Online
Bagaimana OsteMatrix Dan AJHT Membantu Dalam Kesihatan Sendi
by Master Betty
24 Februari 2015
9.00 malam Hingga 10.00 malam


First, kita nak kena tahu dlu ttg sendi ya..


Soalan :
Siapa blh terangkan apa itu Sendi ??

Jawapan : 
Sendi adalah pertemuan antara dua tulang di bahagian tubuh. Ianya boleh disamakan dengan keadaan engsel di pintu. Fungsi sendi adalah untuk menyokong pergerakkan  badan dan otot. Antara sendi yang terdapat di tubuh kita adalah sendi lesung di bahagian pinggul dan bahu serta sendi engsel yang terdapat di bahagian lutut  dan siku.





Soalan :
Apa masalah yg sering dihadapi berkaitan dgn sendi

Jawapan : 

Sendi yang tak sihat:
Arthritis:

#Rheumatoid arthritis(RA)
~keradangan berlaku apabila bendalir sinovia diserang oleh sel darah putih teraktif,menyebabkan bahan kimia tertentu dilepaskan ke dalam bendalir.
minyak-minyak ikan atau herba seperti Boswellia membantu pengidap RA

#Osteoarthritis(OA)
~ kemerosotan tulang rawan menyebabkan kesakitan apabila tulang-tulang gosok antara satu sama lain.
Glukosamina membantu melambatkan kehilangan tulang rawan.

#Seliuh
~ kecederaan pada sekitar ligamen satu sendi.
bila ligament diunjurkan terlalu jauh atau koyak,sendi menjadi sakit dan bengkak.

#Tendinitis
~keradangan,kegatalan &bengkak pada tendon.
tendon hilang keanjalan akibat kecederaan,penggunaan berlebihan atau penuaan.


Soalan : 
Apa ya tanda2 sendi yg tak sihat?

Jawapan :
Tanda-tanda sendi yang tidak sihat:

  • Ketegangan
  • Lenguh
  • Bengkak
  • Kesakitan
  • Berkeriut atau bunyi klik
  • Tulang kehilangan kalsium dan mineral lain
  • Penurunan kepadatan tulang
  • Spina terdiri daripada tulang-tulang yang dipanggil vertebra. Antara setiap tulang terdapat gel (cakera intervertebral) yang bertindak sebagai kusyen. Batang spina menjadi lebih pendek apabila cakera-cakera beransur-ansur hilang bendalir, menjadi lebih nipis & mampat.
  • Sendi-sendi menjadi lebih keras & kurang fleksibel. Bendalir dalam sendi-sendi mungkin berkurang & tulang rawan mula gosok antara satu sama lain & menyebabkan kesakitan.



Soalan : 
Siapa yg berkemungkinan mendapat masalah sendi

Jawapan :
Sinonimnya, masalah sakit sendi sering dikaitkan dengan golongan yang sudah berumur. Tetapi antara kita sedar dan tidak, sakit sendi dan lutut juga sering dihadapi oleh golongan muda. Pernah tak anda merasa lenguh-lenguh kaki bila terlalu banyak berjalan, menaiki tangga, atau berdiri terlalu lama? Pernah tak anda selalu sakit pinggang, rasa ngilu di bahagian di bahagian sendi? Kalau jawapan anda YA, bermakna anda adalah antara golongan yang menghadapi masalah sendi dan lutut.


Soalan :
Apa punca masalah sendi?

Jawapan :
*Ya,aktiviti lasak /berat pun akan beri kesan pd kesihatan sendi
*Sendi terbeban kan..
*Ya,berat badan pun beri kesan pd sendi dan tulang kita

Di antara punca-punca yang menyebabkan sakit sendi adalah seperti berikut:

  1. Faktor usia – Golongan yang sudah berumur sering kali dikaitkan dengan sakit sendi dan lutut serta sakit-sakit badan yang lain. Ini disebabkan kerana semakin berusia tubuh kita, pelincir atau cartilage serta kusyen sendi akan menjadi semakin nipis. 
  2. Kecederaan akibat dari aktiviti harian seperti kerap mengangkat barang-barang berat berlebihan, sering melakukan aktiviti lasak atau bersukan.
  3. Kemalangan yang mencederakan sendi. 
  4. Lebihan berat badan yang melampau sehingga membebankan sendi lebih dari sepatutnya.


Soalan :
Apa perlu kita lakukan utk menjaga kesihatan sendi

Jawapan :
~ Kena senaman utk sendi jg..berbasikal utk senaman sendi
~ Ya master azizah..nt klu berat sgt sukan effect jg pd sendi kan
~ Sy berbasikal yg x bergerak je d rmh
~ Di samping tu ambil supplemen yg sesuai jg sgt membantu


Soalan :
Bagaimana Ostematrix dpt membantu dlm kesihatan sendi

#OSTEMATRIX
*Mengandungi kalsium (penting untuk kesihatan tulang, otot dan ligamen)
*magnesium (bantu mengasimilasikan kalsium ke dalam tulang & menguatkannya)
*vitamin D (merangsang penyerapan kalsium)


Soalan : 
Bagaimana pula AJHT dpt membantu dlm kesihatan sendi

#ADVANCE JOINT HEALTH TABLET
*menyokong keselesaan sendi
*memelihara tisu penyambung yang sihat
*meningkatkan kesan kusyen


Sekian, Wasalam....



Selasa, 24 Februari 2015

#KelasOnline - Wanita Dan Osteoporosis By Master Azizah Yusah

Kelas Online
Wanita Dan Osteoporosis
by Master Azizah Yusah
23 Februari 2015
9.00 malam Hingga 10.00 malam



Soalan :
Apakah makna Osteoporosis???


Jawapan :
Osteoporosis adalah kehilangan tisu tulang yg mengakibatkan tulang jadi rapuh.

Kenapa tak minum susu?
* malas?
* tak suka?
* nak muntah?

Kenapa susu?
*susu je ke ada kalsium, bende lain x de ker??
>>> Ade. Tp xsebyk cm susu.


Golongan mana yg sering kena Osteoporosis?

  • apabila usia kita meningkat kita akan mengalami kekurangan jumlah tisu2 tulang
  • menyebabkan tulang menipis dan mudah menjadi rapuh, terutamanya tulang belakang
  • tulang yg sihat biasenya amat padat dan ruangan diantara tulang adalah kecil, So tulang kuat xsemesti padat, tu yg lelama rapuh
  • dlm kes OSTEOPOROSIS. ruangan adalah besar dan menjadikan tulang lemah dan kurang elastik
  • perubahan pd paras hormon estrogen bg wanita boleh memberi kesan  keatas kekuatan tulang, cth; hormon estrogen bg wanta mencegah osteoporosis
  • selepas menopos paras Estrogen menurun menyebabkan tulang menipis dgn cpt, sbb tu osteoporosis dikaitkan dgn wanita Estrogen tu tulang ke camne???Estrogen tu letak dimana? Kat Tulang Belakang ke??? - Estrogen tu hormon. Hormon kewanitaan. Ada dlm badan. Yg kawal.period. kawal.seks. production. Bila dh tua. Dh menopous. Hormon estrogen makin kurg.

### Bagi lelaki testosteron adalah hormon penting utk menjadikan tulang kuat
Kalau mengandung pun akan makin berkurang lah kalsium sbb share ngan anak
Kekurangan cairan sinovial dpt menyebabkan terjadinya gamgguan pd sendi cth lutut


Wanita yg berisiko osteoporosis ialah :

  • apabila mengalami menopos awal sblm 45 thn
  • menjalani pembedahan histerektomi

Tanda osteoporosis termasuklah sakit sendi, sukar untuk berdiri lurus atau duduk atau kepatahan tulang tanpa hentaman atau hentakan.


Soalan :
Apakah rawatan utk Osteoporosis??

Jawapan : 
Sbnrnya rawatan x de, tp kita bleh cegah drp osteoporosis, kalsium n vit D tambahan amat berguna, kita perlukan 1000mg kalsium setiap hari, bersamaan dgn. ......4 gls susu!!!!

Kekuatan tulang perlu ada sokongan sendi jgk kan,kalau sendi kita tak kuat camner nak tampung tulang kita

knp ya bila warga emas je ada kaitan dgn osteoporosis n sendi dan knp shaklee kombinasikan ostematrix n ajht utk bln ni???


Soalan : 
Apakah gejala2 osteoporosis
#gejala2 osteoporosis termasuklA Sakit sendi sukar utk berdiri lurus @duduk @ kepatahan tulang tanpa hentaman @ hentakan
#pd peringkat sekitar umur 35 tahun lebih byk tisu tulang yg hilang drp yg di ganti





Sabtu, 14 Februari 2015

Atasi Sembelit Cegah Buasir


SEMBELIT?? Terlampau MENERAN??? Ini boleh menyebabkan terjadinya BUASIR!! Sebelum terjadinya BUASIR, kita seharusnya atasi masalah SEMBELIT!
.
Jom ketahui Suplemen Untuk Atasi Sembelit & Rawat Buasir. 👇👇👇
OsteMatrix*Omega Guard*Zinc Complex. .
.
Kelebihan Setiap Suplemen. .
⇒ OSTEMATRIX
√ membantu mengurangkan sembelit.
√ melancarkan pembuangan air besar. .
√ memberi keselesaan kepada anda apabila mengalami luka di bahagian dubur. .
.
⇒ OMEGA GUARD
√ baik untuk sendi / otot. .
√ melegakan semasa proses pembuangan air besar yang amat perit. .
√ membantu mengecutkan otot yang bengkak tersebut. .
.
⇒ ZINC COMPLEX
√ disarankan kepada pesakit buasir yang tahapnya lebih tinggi seperti keluar najis bersama darah dan membuang air besar dengan rasa yg amat perit.
√ membantu menyembuhkan luka di dalam bahagian dubur dengan lebih cepat.


Selasa, 10 Februari 2015

#KelasOnline - Kelebihan OsteMatrix Berbanding Tablet Kalsium Lain Di Pasaran By Master Afzan Safira

Kelas Online
Kelebihan OsteMatrix Berbanding Tablet Kalsium Lain Di Pasaran
by Junior Shaklee Izan / Afzan Safira
10 Februari 2015
9.00 malam Hingga 10.00 malam



Apa itu OsteMatrix?

Ostematrix ini kandungan utama dia adalah kalsium. Dan juga turut mengandungi Magnesium dan Vitamin D untuk membantu tubuh kita serap kalsium secara efisien dan optimum.

Telan satu tablet Oste sama macam minum segelas susu
Makan Oste Sebelum tidur pagi esok bangun lawas je



Apa yg ada dlm OsteMatrix ni?



1. Vitamin D - Membantu merawat penyakit rickets. Ia meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang, menguatkan kerangka, memperbaiki penyakit periodontal. Vegetarian, yang kurang terdedah kepada matahari sewaktu musim panas, individu melebihi 55 tahun, wanita hamil dan kanak-kanak perlu mengambil supplement vitamin D.

2. Magnesium – Ini merupakan ion positif nombor 2 yang paling penting dalam badan kita. Ianya menggalakkan komposisi tulang dan rawan. Membantu sistem saraf, mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga, pengecutan saraf dan otot, menstabilkan denyutan tidak sekata pesakit jantung, memudahkan rembesan keluar sisa dari perut dan usus, menghalang endapan kalsium, melarut dan mengurangkan formasi batu karang atau batu hempedu. Ianya juga penting untuk mereka yang mempunyai masalah fluktuasi glukos.


3. Zink, boron, manganes dan kuprum – Memelihara metabolisma kerangka dan pertumbuhan otot, menyusun enzim yang diperlukan untuk membaiki tulang, rawan dan mengahalang arthritis.





Cerita Rakan-rakan Shaklee Tentang Ostematrix




Beza OsteMatrix dgn vitamin lain di pasaran

🍀Suplement semulajadi
🍀Lengkap dgn zat penting
🍀Metabolisme kalsium lebih cepat & lebih mudah diserap
🍀Bukan semata-mata kalsium

OsteMatrix sangat istimewa dan punya kelebihan berbanding produk kalsium lain di pasaran. Pil-pil kalsium juga terdiri daripada pelbagai jenis seperti calcium carbonate, calcium lactate, calcium citrate dan calcium gluconate.

OsteMatrix juga dilengkapi dengan magnesium, Vit D, boron & mangan yang bertindak sebagai pelengkap kepada kalsium. Tanpa kehadiran unsur-unsur lain dalam pil kalsium, ianya tidak lengkap dan seolah-olah membina dinding tanpa tanpa tampalan simen!!!

Pengambilan suplemen kalsium tanpa magnesium dikatakan akan menyebabkan kalsium terkumpul di bahagian tertentu tubuh, bukan dalam tulang.

Ia juga meningkatkan risiko batu karang, artritis, penyakit jantung koronari dan strok! Penghidap penyakit jantung dan diabetes jenis dua yg mengambilnya pula dipercayai akan menyebabkan keadaan mereka tidak berubah atau semakin parah.


===================================================================

Nota : 
Vit yg xde magnesium tue bahaya sebenarnye coz bila kita mkn dia akan terkumpul kt bahagian lain dlm bdn n bkn terus ke tulang
Risiko kita blh kena penyakit berkaitan ginjal

Perhatian : 
#Mendapan kalsium= kalsium x pegi ke tulang tb mendap di bahagian2 tubuh tertentu sampai membahayakan
#So bila beli susu/ tablet kalsium, cek kandungan kalsium, magnesium, vita d dia. Xleh kalsium tinggi sgt, tp yg lain xde or sikit sgt.
#penting kandungan kalsium yg kita beli nie..
#Shaklee kan ada klinikal test n saintist sendiri,sbb tu bnda2 ni diambil berat. Setiap vitamin dikaji betul2
#Dgn oste nie cukup lengkap kandungan nye utk setiap tablet..





Nota :
Bermula dr 1st haid, akan berlaku pertumbuhan pesat dlm tubuh kita, betul x? 
Tapi ramai yg x tau, masa tu pertumbuhan tulang pon pesat juga. Perempuan mempunyai peak bone mass yg singkat. Meaning, selepas umur 18-20 thn, tulang dah xkan tumbuh meninggi lagi.
So kalau nak tinggi (kite dh terlmbt la, ank2 kita nnti la), 1st period trus bg ostematrix
Inshaallah tinggi la diorg. X kontot mcm mak2nya ni


====================================================================

Soalan :
Nak tny boleh?kandungan oste yg mane buatkan kita lawas ek?

Jawapan :
Magnesium berperanan melegakan otot dalam usus yang membantu untuk mewujudkan pergerakan yang lebih baik dan lancar. Magnesium juga berfungsi untuk menyerap air ke dalam kolon seterusnya melembutkan najis dan melancarkan pembuangannya dari badan. Kalau kalsium saje, mmg boleh buat sembelit


Apakah Manfaat / Fungsi OsteMatrix?

💊Menguatkan tulang-Kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka, gigi, sistem saraf. Ia juga merawat tulang retak, osteomalacia (rickets dewasa), kuku rapuh, eczema, kekejangan, gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat.

💊Ia juga boleh membantu merawat tulang retak, kuku rapuh, eczema, kekejangan dan gusi berdarah. 


💊Membantu mengatasi kekejangan dan kebas-kebas. Pengambilan OsteMatrix sebelum tidur dapat membantu mengurangkan kebas-kebas, kejang, sakit sendi dan juga artristis.


💊Mengurangkan stress, di mana OsteMatrix membantu mengimbangi tekanan darah, menenangkan saraf, menggalakkan tidur lena dan membantu mood swing serta sakit kepala. 


💊Mengurangkan masalah haid. Kajian menunjukkan dengan pengambilan 1000mg kalsium dan magnesium serentak, ia akan meringankan sakit semasa waktu haid dan membantu pembuangan air kecil.


💊Pengalkalian tubuh - Kalsium adalah mineral alkalin, dan ianya berkesan memastikan imbangan pH tubuh. Ianya juga menghalang obesiti diwaktu umur tua. 

Tambahan pula kalsium membantu sel menyerap nutrien dan merangsang detoksifikasi.

💊Membantu mengurangkan hiperaktiviti perut dan masalah gastrik. 


💊Membantu atlet sukan, membekalkan kalsium dan mineral penting dalam tubuh. Justeru, pergerakan dan aktiviti lasak dapat dilakukan dengan selesa dan mudah.




Rakan-rakan Berkongsi Kehebatan OsteMatrix Dalam Tangani Kebas & Kejang Kaki.






Nota :
wanita perlukan 1000 mg kalsium setiap hari= 4 bj oste. 
Kalau mengandung apatah lagi. 
Nanti anak tarik semua kalsium, mak kejang la,sakit pinggang la, gigi rongak la


Tambahan Ilmu Dari Master Jacky :

Tubuh kita mendapat sumber Kalsium melalui 2 cara:
1- Dari makanan yang kita makan
2- Dari dalam tubuh kita sendiri apabila kita tidak memenuhi cara 1

#Bila x cukup pengambilan kalsium tu la yg jd sakit pinggang, osteoprosis,gigi gugur, kebas n kejang

Sekian, wassalam... Kelas Tamat dalam pukul 10.30 malam.






Ahad, 28 Disember 2014

Spotting Atau Pendarahan Ringan Ketika Kehamilan



Apa itu pendarahan ringan dan adakah ia normal?
Spotting ialah pendarahan ringan dari faraj.Ia serupa dengan haid, tetapi ringan sedikit.
Warna darahnya pula berbeza, dari merah hingga ke coklat. 

Adalah normal bagi anda merasa bimbang jika ternampak ada pendarahan berlaku. Sebenarnya, pendarahan yang berlaku dalam minggu-minggu awal kehamilan biasa berlaku. Satu perempat daripada wanita hamil mengalami pendarahan dalam trimester pertama.

Anda lebih berkemungkinan untuk mengalami pendarahan ringan jika anda telah menjalani IVF atau rawatan lain yang serupa untuk membantu anda hamil. Ini mungkin disebabkan oleh cara bagaimana bayi anda disenyawakan. Dua embrio mungkin diletakkan ke dalam uterus (rahim) dan kedua-duanya mungkin lekat, tetapi salah satu daripadanya tidak kekal. Ini dipanggil kembar yang hilang, dan ia boleh menyebabkan pendarahan.

Namun kadangkala pendarahan juga boleh menjadi tanda bagi keadaan yang lebih serius seperti keguguran. Sebab itulah lebih baik bagi anda mendapatkan pemeriksaan doktor. 
Apakah punca utama pendarahan faraj semasa hamil? Dalam fasa awal kehamilan, pendarahan ringan biasanya tidak membahayakan. Ia biasanya berlaku sekitar waktu anda biasanya datang haid dan berlangsung selama satu atau dua hari. Anda mungkin hanya menyedarinya ketika membuang air kecil.

Walaupun pakar-pakar tidak pasti apakah puncanya, namun ia mungkin disebabkan oleh:
Hormon yang mengawal kitaran haid anda mencetuskan pendarahan apabila sampai waktu anda sepatutnya datang haid. Ini dipanggil pendarahan "penebusan" (breakthrough). Anda mungkin mengalaminya lebih daripada sekali. Pelekatan telur yang telah disenyawakanpada lapisan uterus anda menyebabkan pendarahan. Ini dipanggil pendarahan implantasi. Ini lebih jarang berlaku berbanding pendarahan penebusan.


Apakah punca-punca lain yang boleh menyebabkan pendarahan faraj semasa hamil?
Mungkin ada perkara-perkara lain yang sedang berlaku dalam badan anda yang menyebabkan pendarahan ini:
  • Pintu masuk ke uterus anda iaitu serviks mungkin terengsa. Hormon kehamilan boleh mengubah permukaan serviks membuatkan ia cenderung untuk berdarah. Contohnya, anda mungkin berdarah sedikit selepas hubungan seks
  • Anda mungkin mempunyai fibroid. Fibroid ialah ketumbuhan pada dinding rahim. Jangan bimbang, fibroid bukannya kanser. Kadang-kala plasenta melekat di mana terdapatnya fibroid.
  • Mungkin terdapat ketumbuhan kecil pada serviks anda. Ini dipanggil polip serviks (cervical polyp) dan ia tidak membahayakan.
  • Anda mungkin mengalami jangkitan serviks atau jangkitan faraj.
  • Anda mungkin menghidap penyakit keturunan seperti penyakit Von Willebrand yang membuatkan darah anda sukar membeku.

Apakah punca yang lebih serius yang mengakibatkan pendarahan semasa kehamilan?
Malangnya, pendarahan pada awal kehamilan mungkin merupakan tanda keguguran atau kehamilan ektopik (kehamilan di luar rahim). Dalam kedua-dua kes ini, anda juga biasanya akan mengalami sakit perut dan kekejangan.


Keguguran pada awal kehamilan biasanya berlaku apabila bayi tidak berkembang dengan betul. Pendarahan daripada keguguran beransur-ansur menjadi banyak. Keguguran awal memang menyedihkan, tetapi malangnya, ia sangat biasa berlaku. Malah, sesetengah wanita mengalami keguguran sebelum mereka tahu bahawa mereka hamil dan menganggap mereka hanya datang haid.

Kehamilan ektopik pula berlaku apabila telur yang disenyawakan melekat pada bahagian luar uterus. Jika anda mengalami kehamilan ektopik, pendarahan mungkin berlaku tanpa henti dan darahnya berwarna gelap dan cair seperti jus prun. Kehamilan ektopik boleh membuatkan anda sakit teruk, oleh itu ia perlu ditamatkan segera.

Punca pendarahan yang lebih jarang berlaku ialah kehamilan molar. Ia menjejaskan kira-kira satu dalam 700 kehamilan. Kehamilan molar berlaku apabila embrio tidak membesar dengan betul tetapi sesetengah sel yang membentuk plasenta terus membesar secara abnormal. Kehamilan molar perlu digugurkan dengan segera. 

Kemungkinan juga pukulan kepada perut, contohnya jika anda terjatuh, menyebabkan pendarahan. 
Apa yang harus saya lakukan jika saya mengalami pendarahan semasa hamil?Hubungi doktor atau hospital , walaupun sekiranya pendarahan itu akhirnya berhenti sendiri. Anda masih perlu pergi ke hospital untuk pemeriksaan lanjut.

Doktor anda mungkin memeriksa bahagian dalam faraj, atau dia mungkin menasihatkan anda supaya membuat imbasan ultrasound. Imbasan boleh mengetepikan kehamilan di luar rahim dan memeriksa keadaan bayi. 

Doktor anda mungkin mahu membuat beberapa ujian rutin. Darah dan air kencinganda mungkin diuji untuk melihat tahap hormon kehamilan anda. Ujian untuk memeriksa kumpulan darah dan status resusanda juga mungkin akan dijalankan.
Adakah bayi saya akan selamat?Kemungkinan besar bayi anda dalam keadaan selamat kerana pendarahan ringan biasanya tidak membahayakan. Ramai wanita yang mengalami pendarahan pada awal kehamilan dapat meneruskan kehamilan dengan sihat.

Jika pendarahan itu menandakan keguguran, anda akan turut mengalami kekejangan perut, dan pendarahan itu biasanya akan menjadi lebih teruk. Pendarahan ringan atau spotting biasanya berhenti sendiri. Dianggarkan kira-kira separuh daripada wanita hamil yang mendapatkan bantuan perubatan kerana pendarahan awal dapat meneruskan kehamilan mereka.

Jika anda mengalami spotting atau pendarahan semasa hamil, bincanglah dengan doktor anda, walaupun jika pendarahan itu berhenti. Ini untuk memastikan tiada simptom-simptom lain yang mungkin menunjukkan sebarang masalah.

Cuba berfikir dengan positif. Spotting atau pendarahan ringan biasanya hanyalah satu misteri yang tidak membahayakan yang boleh anda lupakan sahaja.

Anda tidak keseorangan! Berbuallah dengan ibu-ibu lain mengenai kebimbangan anda semasa hamil dalam forum Kehamilan kami hari ini.

Artikel Penuh Dari BabyCenter


Anda boleh mencuba PRODUK SHAKLEE SET KEHAMILAN yang boleh membantu anda dan kandungan hingga selamat bersalin. InshaAllah...

 Info lanjut Kehamilan Dengan Shaklee
Untuk Info Lanjut Pasal Kehamilan Dengan Shaklee boleh Klik Gambar Diatas.

Sekiranya PENDARAHAN berlaku, Fza tahu, para ibu tentu STRESS kan?? Jom tangani Stress anda dengan B-COMPLEX Shaklee


Kenapa B Complex penting untuk ibu hamil, BF dan pantang?

Ia juga perlu dalam penghasilan sel darah merah di samping ia membantu menstabilkan hormon badan manusia. Kekurangan B complex boleh menyebabkan ibu yang di dalam pantang mengalami gangguan emosi atau lebih dikenali sebagai meroyan. B complex sangat penting membantu kita menjadi bertenaga dan emosi turut lebih seimbang.


Elakkan KELAHIRAN BAYI PRA-MATANG. Jom dapatkan OMEGA GUARD yang kaya dengan minyak ikan.


Mengapa mengambil Omega-3 penting terutamanya semasa mengandung?

Kajian menunjukkan, Omega-3 adalah penting bagi perkembangn otak bayi dan visual awal bayi. Walau bagaimanapun, diet orang Malaysia sangat kurang dengan omega 3 ini. Lebih memburukkan keadaaan, selalunya disebabkan pengurangan pengambilan omega-3 oleh ibu-ibu hamil, kandungan omega 3 yang perlu disalurkan kepada bayi adalah tidak mencukupi.
Penyelidikan telah menunjukkan bahawa menambah EPA dan DHA untuk diet wanita hamil mempunyai kesan positif ke atas pembangunan visual dan kognitif bayi. Kajian juga menunjukkan bahawa pengambilan omega 3 yang tinggi boleh mengurangkan risiko alahan pada bayi. Kajian juga menunjukkan, pengambilan EPA dan DHA dapat mengurangkan risiko pra-eklampsia dan boleh meningkatkan berat badan ketika lahir. Sebaliknya, kekurangan Omega-3 boleh meningkatkan risiko ibu untuk kemurungan. Ini mungkin menjelaskan mengapa kecelaruan mood selepas bersalin boleh menjadi lebih teruk dan mula lebih awal dengan kehamilan berikutnya.


Adakah ia selamat untuk mengambil Minyak Ikan semasa mengandung?

Minyak ikan dalam bentuk kapsul adalah selamat untuk diambil semasa mengandung. Ikan segar (yang dimakan) boleh mengandungi toksin alam sekitar seperti merkuri. Bahan toksin ini boleh dihapuskan semasa pembuatan dan pemprosesan minyak ikan, dengan penggunaan bahan-bahan mentah yang berkualiti tinggi dan proses penapisan lanjutan.




Isnin, 24 November 2014

Cadangan Set Bersalin Shaklee (Premium)



Fungsi B Complex Shaklee adalah Anti Stress pada ibu berpantang.
●Si ibu lebih tenang
Membantu tubuh ibu hasilkan sel darah merah baru selepas kehilangan banyak darah semasa melahirkan anak.
Seluruh tubuh lebih bertenaga dan cergas
Membantu kekalkan kelembapan kulit

2) Vitamin C
Peranan Vitamin C dalam set ini
Membantu meningkatkan daya tahan melawan penyakit
Membantu penyembuhan luka jahitan
Bagus untuk kulit yang cantik. Terlibat dalam pembentukan kolagen bawah kulit.
Anti oksidan yang bagus penghalang kanser

3) Vitalea / Multivitamin Dengan Zat Besi
Fungsi Vitalea dalam set Shaklee
Melengkapkan keperluan vitamin harian tubuh dengan 23 jenis mineral dan vitamin
Membekalkan zat besi untuk pembentukan sel darah merah yang berkualiti supaya badan lebih bertenaga.
Mengelakkan berlakunya anemia

4) Zink
Apa kelebihan Zink untuk ibu berpantang?
Mempercepatkan penyembuhan luka bersalin dari luar dan dalam
Tidak perlu makan pati ikan haruan yang hanyir untuk khasiat yang sama.
Membantu menguatkan memori. Selepas bersalin ramai dari ibu cepat lupa
Mengurangkan keguguran rambut
Membantu pengaktifan enzim dalam badan

5) Shaklee ESP (Energizing Soy Protein)
Kelebihan ESP Shaklee
Membekalkan 20 jenis asid amino untuk pembinaan sel baru dan menyembuhkan luka
Rasa kenyang lebih lama dan badan rasa bertenaga
Membantu mengembalikan kesihatan kulit
Membanyakkan susu ibu
Boleh dibuat masker semulajadi yang berkesan. Boleh digunakan untuk Kuruskan Badan, Menyusukan Anak, Ibu Mengandung, Mengembalikan Kesuburan, Gastrik

Ostematrix dan gigi
6) Membekalkan Kalsium, Magnesium dan vitamin D untuk kesihatan tulang dan gigi
Komponen utama susu ibu selepas protein.
Mencegah sembelit dan stress pada ibu.
Membantu mencegah sakit sendi dan hilang gigi selepas anak dilahirkan kerana menyusu badan.

7) Shaklee Lecithin
Membantu elakkan bengkak susu. Menguraikan lemak dan kolestrol dalam badan
Baik untuk kesihatan saraf
Meningkatkan memori dan ingatan

8) Alfalfa Shaklee
Peranan Alfafa Complex ialah
Merangsang pengeluaran susu
Berfungsi sebagai DETOX untuk menyingkirkan lemak yang pecahkan oleh Shaklee Lecithin.





Sabtu, 22 November 2014

Omega Guard Dan Rakan-rakan Untuk Set "SENDI" By Master Wani

Seronok berBISNES SHAKLEE, walau duduk hujung tanjung, tapi tak ketinggalan menimba ilmu. Janji INTERNET ada... ehehe...

19 November 2014, sempat juga join kelas Online yang bertajuk OMEGA GUARD & RAKAN-RAKAN UNTUK SET SENDI di bawah kelolaan MASTER WANI. Padat dan mampat. So Fza sharekan disini ye. Bukan apa, SENDI ni sangat penting untuk pergerakan kita, bayangkan lah kalau SENDI kita sakit??? apa akan jadi.... so, sebelum berlaku, baik kita jaga sebaiknya.


Fungsi Omega Guard Untuk SENDI
~bersifat anti-radang
~minyak ikan (EPA + DHA) bermanfaat mengurangkan kebas & keradangan pada SENDI
~membantu merawat rheumatoid arthritis


Set SENDI

~Omega Guard
~OsteMatrix
~AJHT - Advanced Joint Health Tablet


Jenis-jenis SENDI
~SENDI lesung (bahu, pinggul)
~SENDI engsel (lutut, siku)
~tulang belakang
~SENDI jari kaki & tangan


Tanda-tanda SENDI tidak sihat
~mudah kejang dan tegang pada SENDI
~rasa lenguh-lenguh dan kebas yang berlarutan
~bengkak pada SENDI
~rasa sakit pada SENDI terutamanya bila bergerak
~bunyi berkeriuk pada SENDI


Punca sakit SENDI
~kerosakan pada ligamen, otot, kulit, pangkal saraf atau SENDI itu sendiri


Antara punca kerosakan
~kemalangan - boleh mencederakan otot dan SENDI meningkatkan risiko kesakitan SENDI
~kecederaan - disebabkan bersukan, mengangkat benda berat atau pergerakan berlebihan
~faktor usia - kepadatan otot berkurang dan kusyen SENDI berkurang bila semakin berusia boleh menyebabkan SENDI sakit
~berat badan berlebihan - boleh memberi tekanan kepada SENDI dan menyakitkan


Apa Itu OSTEOPOROSIS?

~tulang menjadi rapuh di bahagian (tulang belakang, pinggul, pinggang)


Simptom??
~berlakunya retak pada tulang dengan mudah


Akibat OSTEOPOROSIS?
~kekurangan protein, kolagen & kalsium
  (akibat kekurangan kalsium, protein & kolagen badan boleh jadi bengkok)


Apa itu OSTEOARTHRITIS?
~kecacatan pada bahagian SENDI
~terjadi apabila tulang rawan membentuk permukaan SENDI menjadi luas
~keradangan berlaku akibat tidak cukup khasiat


Apa itu RHEUMATOID ARTHRITIS?
~penyakit kronik pada SENDI & melibatkan organ-organ lain
~1/3% daripada seluruh dunia mengalami penyakit ini
~bermula dr peringkat umur 30-50 tahun


Tanda-tanda awal
~pembengkakkan tisu penyambung


Tips PENJAGAAN KESIHATAN SENDI
~lakukan senaman secara rutin kerana ia boleh mengelakkan SENDI dan otot menjadi lemah
~kawal berat badan anda supaya tidak melebihi berat normal
~makan makanan yang baik untuk SENDI seperti :
  *Glucosamine - membantu pembentukan kartilaj
  *Kalsium dan Mineral - membantu pembentukan sel tulang yang sihat
  *Omega 3 - bersifat anti radang yang membantu & mencegah masalah sakit SENDI
  *Vitamin D - meningkatkan penyerapan kalsium
  *Vitamin C - bersifat antioksida yang menghalang kerosakan sel dalam SENDI

***semua vitamin ini ada dalam set SENDI Shaklee
      #Advanced Joint Health Tablet
      #Omega Guard
      #Ostematrix


Healing Crisis?
Akan melalui proses penyembuhan dalam 4 peringkat:
- inflamasi dan pembekuan darah (72 jam)
- pembentukan tulang lembut (2 hari ke 2 minggu)
- union (sembuh sepenuhnya) (3-6 bulan)
#Kesimpulannya amalkan set SENDI Shaklee untuk penyembuhan yang mudah & terbaik.
  InshaAllah...dengan Izinnya.
  Wallahhua'lam.......


Set SENDI Shaklee

AJHT - Advanced Joint Health Tablet

-> mengeluarkan tulang rawan yang sihat melalui 3 peringkat:
*menyokong keselesaan SENDI
*memelihara tisu penyambung yang sihat
*meningkatkan kesan kusyen pada SENDI

OmegaGuard

-> mengurangkan inflamasi
*melambatkan degradasi tulang rawan
*mengurangkan keradangan SENDI
*bertindak sebagai pelincir
*meningkatkan kesihatan SENDI

OsteMatrix 

-> mengekalkan sel tulang yang sihat
*kalsium penting untuktulang, otot, ligamen
*magnesium dapat mengimilasikan Kalsium ke dalam tulang & mencegah pembentukan kalsium dalam tisu-tisu lembu & SENDI-SENDI
*membantu mengurangkan gejala OSTEOARTHRITIS



Selasa, 11 November 2014

Pentingnya Ostematrix Ketika Kehamilan


Tahukah anda, wanita hamil akan mengalami perubahan sepeti berikut.

*Meningkatnya hormon selama kehamilan membuat sendi anda tidak stabil sehingga area pelvis mengembang seiring dengan pertumbuhan bayi.
*Kenaikan berat badan mencapai 11-15 kilogram selama kehamilan yang biasanya rasa sakitnya menjalar hingga sekeliling perut.
*Perubahan postur tubuh saat hamil yang semakin membesar sehingga mengubah pusat gravitasi anda sebelumnya.

Selain dari itu.....
Ibu hamil akan mengalami begitu banyak perubahan pada emosi, mental dan fizikalnya. Maka ibu hamil disarankan mendapatkan keperluan nutirisi yang mencukupi ketika fasa kehamilan bagi menjaga kesihatan diri sekaligus mengelakkan sebarang komplikasi terjadi.

Kebiasaanyan menjelang trimester kedua dan ketiga ibu hamil akan mengalami sakit pinggang dan kekejangan kaki. Bayi di dalam kandungan akan membesar sekaligus memberi tekanan kepada rahim. Ini menyebabkan simptom sakit pinggang dan kekejangan kaki terjadi. Jadi sebaiknya ibu hamil disarankan sentiasa cuba mengurangkan sebarang beban di bahagian belakang sama ada ketika duduk, berdiri, mengangkat barang, tidur/baring atau pun berjalan.

American Institute for Preventive Medicine telah membuat kajian ibu hamil perlu mendapatkan kalsium, magnesium dan air yang cukup bagi mengatasi masalah sakit pinggang ketika hamil. Kalsium dan magnesium sangat penting kerana boleh membantu memelihara saraf normal, yang mana saraf inilah yang akan mengawal pengecutan otot-otot tubuh kita. Kalsium juga penting untuk proses kelahiran yang memerlukan otot-otot badan bekerja keras terutama semasa kontraksi nanti.


Bolehkah ibu-ibu hamil menyediakan makanan yang mempunyai kalsium dan magnesium setiap hari? Ibu hamil perlu makan makanan seperti susu, keju, yogurt, makanan laut, sayuran hijau dan sebagainya. Mudah ke nak sediakan hari-hari?



Jangan risau! Jika ibu-ibu sukar menyediakan makanan tersebut shaklee ada menyediakan vitamin yang lengkap dengan kalsium dan magnesium iaitu Ostematrix. Jom kita baca apa yang best ostematrix ni.

Khasiat Ostematrix

*boleh melegakan sakit pinggang dan kejang kaki
*bagus untuk pelawasan dan elakkan sembelit
*membantu pembentukan janin bayi yang kuat
*melegakan migrain
*mencegah osteoporosis
*Tidur lebih lena dan senang bangun di awal pagi



Sabtu, 25 Oktober 2014

Kuatkan Tulang & Sendi Dengan Kombinasi Hebat Shaklee



Apabila usia meningkat, kita akan lenguh-lenguh sendi. Kita perlukan suplement kesihatan untuk merawat sendi supaya lebih kuat, fleksibel dan bebas bergerak.


Jom kenali apa itu SAKIT SENDI.

Osteoarthritis lebih mudah dikenali sebagai sakit sendi. Ia merupakan sejenis penyakit sendi yang mempunyai ciri keradangan. Sendi pula ialah bahagian badan di mana dua tulang berlainan bertemu.

Ia berlaku apabila tulang rawan yang membentuk permukaan sendi menjadi haus. Ini akan menyebabkan sendi menjadi bengkak, sakit dan kebas dan menjadi punca kepada kemerosotan sendi tulang yang progresif (penyakit degeneratif sendi).

Keradangan berlaku kerana darah (tidak cukup khasiat) yang dibekalkan kurang meskipun seseorang itu sihat. Ini kerana, tubuh badan tidak boleh menghasilkan zat makanan yang mencukupi bagi menyelaras dan memastikan kadar pemulihan dan pembaharuan yang diperlukan.

Sendi yang selalunya berlaku keradangan adalah lutut. Hal ini demikian kerana, lutut adalah sendi yang menampung berat badan kita dan sentiasa digunakan sepanjang hidup kita.

Berikut adalah tanda-tanda penyakit Osteoarthritis:

Sakit pada sendi yang terlibat.Kesukaran untuk membengkokkan atau meluruskan sendi akan berlaku.Sesetengahnya akan mengalami kebengkakan.Adanya pembesaran tulang sendi.

Bagaimanakah cara nak mengatasi sakit sendi ini? Senang sahaja. 
Amalkan tiga kaedah ini:




Kaedah 1 : Mengekalkan tulang rawan yang sihat



Advanced Joint Health Tablet memberikan manfaat kepad sendi dalam tiga(3) cara :

(i) menyokong keselesaan sendi
(ii) memelihara tisu penyambung yang sihat
(iii) meningkatkan kesan kusyen



Kaedah 2 : Mengurangkan inflamasi



Omega Guard Shaklee adalah omega3 yang  melambatkan degradasi tulang rawan. ia boleh mengurangkan reaksi keradangan dalam sendi-sendi..jadi ia boleh membantu mengurangkan gejala-gejala dalam penyakit sendi. omeg- juga bertindak sebagai pelincir. ia membantu kita untuk bergerak dengan lebih bebas.Kajian terkini menunjukkan pengambilan asid lemak omega 3 bersama glukosamina dapat meningkatkankesihatan sendi daripada mengambil glukosamina sahaja. 




Kaedah 3 : Mengekalkan sel tulang yang sihat



Ostematrix Kalsium penting untuk kesihatan tulang, otot dan ligamen. Magnesium pula diperlukan untuk mengasimilasikan kalsium ke dalam tulang dengan mencegah pembentukan kalsium dalam tisu-tisu lembut dan sendi-sendi. Ramai orang mengambil terlalu banyak kalsium tetapi tidak cukup magnesium. Kajian menunjukkan pengambilan kalsium berlebihan bukan sahaja membantu menguatkan tulang temulang tatapi juga membantu mengurangkan gejala osteoarthritis.



Rabu, 22 Oktober 2014

Ostematrix Atasi Reput Gigi!


Kerap sakit gigi!
Gigi mereput!
Anda boleh mencuba ostematrix. Ostematrix adalah susu berbentuk pil.... 

OSTEMATRIX



Kaplet yang bersaiz kecil dan disalut licin ini juga mudah ditelankaya dengan kandungan kalsium yang semulajadimengandungi - kalsium, magnesium, Vit D, fosforus, zink, kuprum, boron dan manganespenuh dgn garam mineral semulajadi dari Laut Mati. untuk pembinaan tulang dan gigi yang kuat

KALSIUM 



Kalsium diperlukan untuk mengekalkan kesihatan tulang dan gigi yang kuat & sihat serta mencegah penyakit osteoporosis (tulang reput)

Sumber yang kaya dengan kalsium terdiri daripada ikan sardin yang segar, sayuran hijau, keju, brokoli, lobak, kekacang dan salmon. 

Kalsium terdiri daripada sayuran hijau, susu, yogurt  dan sebagainya

Kalsium penting utk pembentukkan & penyelenggaran tulang dan gigi, pembekuan darah, denyutan jantung yang normal serta rembesan hormon. Selain itu, kalsium terkandung di dalam tulang dan gigi.

Pengambilan kalsium amat disaran bagi golongan dewasa iaitu 600 mg - 1000mg sehari.



Kajian menunjukkan pengambilan kalsium yang berlebihan boleh membantu menguatkan tulang-tulang & kurangkan gejala osteoarthritis.

Kalsium yang ada di dalam darah berfungsi untuk menghantar maklumat saraf. Kalau kandungan darah kurang, ia mula mengambil kalsium pada tulang atau gigi. Sebagai contoh, semasa mengandung. Kebanyakkan wanita sering mengalami masalah sakit gigi yang teruk. Kadang-kadang, lepas ja bersalin, gigi pun turut tercabut keluar. So, kandungan kalsium di dalam darah mula ambil pada gigi dan tulang. 

MAGNESIUM

Magnesium di dalam Ostematrix mengandungi 400mg. Fungsi mangnesium adalah mengurangkan cramp/kekejangan & keletihan otot. Malah, membantu merendahkan tekanan darah dan kurangkan masalah senggugut.

VITAMIN D

400 IU Vitamin D yang terkandung di dalam Ostematrix. Vitamin D menyerap dan memproses kalsium dgn lebih baik utk badan.

Kelebihan dan kandungan yang terdapat dalam Ostematrix

KEBAIKKAN OSTEMATRIX

- bina tulang dan gigi yang kuat 
- halang osteprosis, rawat tulang reput, kuatkan gusi & rangsang darah utk pekat
- kekalkan darah yang normal
- kurangkan simptom - PMS, kekejangan, retensi water, mudah meradang, & kemurungan
- bantu proses penyimpanan & pelepasan setengah hormonrendahkan kandungan fostat bagi mereka yg menghidap buah pinggang yang kronik
- pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur dpt kurangkan kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi & artiritis
- rawat penyakit ricket - tingkatkan penyerapan kalsium & fosforus utk meninggikan ketumpatan tulang, kuatkan kerangka & baiki penyakit periodontal
- melindungi otot jantung
- mengelakkan kanser kolon

OSTEMATRIX AMAT DIPERLUKAN BAGI MEREKA IAITU:

~ibu mengandung
~ ibu menyusu
~ warga emassakit belakang, pinggang
~ gigi rapuh
~ kekejangan/cramps
~ tulang rapuh
~ wanita berusia 30tahun ++ (jisim tulang berkembang ke tahap maksim pd umur 28 dan berkurangan lepas tu)mereka yang merokok, minum alkohol, & minuman ringan
~ mereka yang tak gemarkan susu
~》semua wanita yang ada masalah gejala PMS
~ remaja


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...