Tab menu 2

Pages

Ahad, 11 Mei 2014

Merawat Penyakit Gout dengan Shaklee

Gout ni adalah satu penyakit sendi yg disebabkan oleh asid urik berlebihan di dalam badan. Asid urik adalah bahan kumuh sejenis protein iaitu purin. Tubuh kita menyingkirkan bahan kumuh ni melalui air kencing tapi bila bahan kumuh ni berlebihan dan tak dapat dibuang, ia akan berkumpul di dalam sendi. Sebab tu la gout terjadi.

Cadangan set gout:-

□PERFORMANCE DRINK

Performance Drink bagus untuk memeliharan kandungan bendalir dalam badan supaya mencukupi untuk mengelakkan dehidrasi. Penting untuk pesakit gout mempunyai bekalan air mencukupi dalam badan untuk proses perkumuhan asid urik tu. Kalau tak cukup bendalir dalam badan, macam mana kita nak buang air kecil kan? Sebab tu la nanti lagi teruk asid urik tu berkumpul kat sendi.

□ADVANCED JOINT HEALTH TABLET

AJHT ni mampu meningkatkan keselesaan sendi dalam jangka masa seawal 5 hari - 25% lebih pantas dari jenama lain. Antara lain, bagus kalau pesakit gout ambil AJHT ni sebab mampu meningkatkan cushioning pada sendi. Glukosamin yg diekstrak daripada jagung membantu memelihara rawan, memelihara tisu penghubung yg sihat sebab Zink, Kuprum, Manganese dan Vitamin C membantu membina kolagen dan lain2 komponen tisu penghubung yg memberi kekuatan dan struktur kepada sendi. Sebab tu la AJHT ni memang sesuai sangat untuk mereka yg ada masalah sendi. 

》》》Kalau nak kesan lagi best, boleh ambil Alfalfa dengan Omega Guard sekali. 

□Sebab alfalfa bagus untuk detoks semulajadi yg menyingkirkan toksik secara lembut dari badan. Kena minum air yg banyak untuk lancarkan detoks. Sebab apa bagus detoks? Sebab kita nak nyahkan asid urik yg berlebihan tu tadi. So bila proses detoks berlangsung dengan baik maka takkan ada lagi asid urik yg terkumpul pada sendi. 

□Omega Guard pulak bagus untuk mengelakkan keradangan sendi. Sakit gout tu kan sakit kat sendi. Kalau ambil Omega guard boleh licinkan sendi. 

♡♡Kena jangan makan minum, ambil ubat doktor dan suplemen dengan konsisten, Insya Allah,



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...